Talent hebben... wat moet je dan juist allemaal bezitten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

Re: Talent hebben... wat moet je dan juist allemaal bezitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:12

ik zie talent als

een natuurlijke ongedwonge zit

sommige jonge ruitertjes hebben dat direct, en andere niet

vind ik al iets heel belangrijks

TRB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:33

haha ja als je daar zo over nadenkt ,
er zijn natuurlijk mensen die er wat meer gevoel voor hebben dan anderen , je kunt het indd zien aan de zit en als je begint met het nagevelijk rijden .. hoe hard je het ook probeerd uit te leggen , sommigen hebben dat gevoel gewoon niet en anderen doen het zelfs onbewust..
maar ik ben ervan overtuigd , dat als je ergens heel veel tijd en energie in stopt , en er heel veel mee bezig bent , dat je altijd een 'talentje' kunt worden.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 22:18

ta·lent
het; o -en 1 (Bijb) bep. gewicht aan goud of zilver 2 natuurlijke begaafdheid; aanleg 3 iem met veel aanleg

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 22:19

Geduld en doorzettingsvermogen om er iets mee te bereiken..

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 20:03

Talent is wel als je feeling voor het paardrijden hebt, je je goed kan aanpassen aan een paard en bv een goede houding en zit hebt. Dat is iets wat een ander soms makkelijker aanneemt dan een ander.

Maar zelf vind ik doorzettingsvermogen belangrijker dan talent. Zelf denk ik dat iemand met veel doorzettingsvermogen en minder talent verder zal komen dan iemand met veel talent en weinig doorzettingsvermogen.
Ook vind ik dat als je op oudere leeftijd begint met paardrijden alles toch iets minder makkelijk en natuurlijker gaat.. Ik ben zelf op mijn 18de gaat paardrijden en dan mis je toch een behoorlijke basis die je als kind ongedwongen aanneemt...

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 03:19

Talent is gevoel hebben voor het paard, zien wat het paard nodig heeft en wil en daar op in spelen. Gevoel voor het paard (talent) gaat in mijn ogen verder dan leuk kunnen rijden, talent is het aanvoelen wat het paard op dat moment wil en met je paard de grenzen langzaam te verleggen zonder hem te overvragen.

Een goeie ruiter heeft niet per definitie ook talent, net zoals dat iemand die waanzinnig goed met paarden kan omgaan (talent heeft) en ze super kan trainen (als instructeur) niet per definitie ook kan rijden. De een moet nou eenmaal keihard werken om iets te bereiken waar het de ander ogenschijnlijk komt aanwaaien, omdat die ander toevallig gevoel heeft voor waar die mee bezig is. Ik zeg ogenschijnlijk omdat de moeite die een getalenteert persoon ergens in steekt vaak moeilijk zichtbaar is en het lijkt alsof het "vanzelf" gaat.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:06

--> PP

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:49

Talent is gewoon een voor sprong.

Als je Talent in het paardrijden zit kan je best wel ver komen maar zelf met je talent is er een bepaald punt waar het stopt.
Vanaf dat punt komt dan je wil om door te gaan. De personen die het rijden serieus en nog eens plezier erin te hebben kunnen veder komen dan welk ander persoon ook met een talent.

Aerdenhout1 is mijn instructeur die weet waar me angsten liggen en die pak het niet zo gemakkelijk met me aan bij de privélessen en daar hou ik van omdat ik anders nooit veder komt.
Ik blijf sowieso door mijn angsten breken. Overig zal het me niet veel uitmaken hoe hoog ik met wedstrijden zal komen. Ik heb er plezier erin.
Ik heb een onwijsse sterke wil om echt door te gaan en die blijft er ook echt ook al heb ik mijn angsten.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:50

rijke ouders/sponsor die goede paarden en goed les kunnen betalen Haha!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:07

Lijkt me dat dat ook weer per combo anders is.
Een bepaalde feeling heb je nodig, snel begrijpen wat een paard aangeeft, snel nieuwe dingen kunnen leren, en inzicht bij het toepassen van oefeningen, losrijden, bepaalde bewegingen van de ruiter maar zelfs al stemgeluiden...

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:09

Ik denk inderdaad dat sommige mensen de feeling missen. Talent weet ik niet wat ik daarvan moet vinden, ik denk dat e doorzettingsvermogen moet hebben, wil, de feeling en natuurlijk moet je bouw ook mee zitten. Dan kom je een hel eind denk ik Ja

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:32

Ligt er aan wat voor talent?
Dressuur, spring, inrij of elk-paard-kunnen-rijden talent? etc...

Ik denk dat het aan meerdere factoren licht!
Goed les en echt de wil / motivatie dat heb je nodig vind ik! En om hoog in de dressuursport te willen komen heb je ook veel geld nodig! Voor goed paard etc..

Naar mijn mening kun je ook een soort talent ontwikkelen als je echt wil!

Alles moet je leren! Ik denk niet dat er ooit iemand die nog nooit op een paard heeft gezeten op een paard stapt en foutloos GP proef aflegde! (ookal is dit overdreven gezegt)

Maar het is ook de manier waar op je les krijgt! Het moet klikken tussen jou - paard - instructeur / instructrice.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:58

Tja, talent is een gelukje (goede motoriek, inlevingsvermogen, gevoeligheid naar je paard toe, snel kunnen leren dat soort dingen) maar uiteindelijk moet je het toch van je doorzettingsvermogen en een portie extra geluk nog hebben (oa geld.. helaas maar waar)