Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:Ah okee ik begrijp nu dat er meer aan de hand is dan dat ze alleen op leeftijd is en je der niet meer kunt onderhouden. (daarop reageerde ik of je der niet ergens onder zou kunnen brengen, want het kwam wat oneerlijk over tegenover de merrie)
Ik heb zelf alleen ervaring met euthanesie, wat erg gemoedelijk verliep.
Sterkte met je beslissing.
pizza64 schreef:Lijkt mij geen goed plan om je enter te laten zien hoe haar pleegmoeder inslaapt ! En normaal gesproken haal je een veulen op een gegeven moment toch ook bij de moeder vandaan.

Cassidy schreef:Je zegt dat het door omstandigheden niet meer mogelijk is dat je voor de merrie blijft zorgen. Mag ik even heel onbeschoft vragen wat die omstandigheden zijn? Is er echt geen andere optie dan dat de merrie dan maar dood moet?
Citaat:Ik heb al bijna alles voor haar overgehad. ook na mijn scheiding heb ik in het weekend extra gewerkt (voor zover dat mogelijk was met 2 kleine kinderen)om haar te kunnen onderhouden, elke cent die ik over heb gaan naar de paarden. Op dit moment is de situatie zo dat ik elke maand geld tekort komt om de 2 meiden te kunnen onderhouden en dan moet je toch keuzes gaan maken. Ik heb altijd gezegd; ze mag blijven tot ik het niet meer kan betalen. Lang leve dat stomme geld.
Dank voor je begrip.
KiWiKo schreef:je kan ze tegenwoordig ook door de slager op eigen erf laten schieten. Misschien is dat een optie?
Ik vind het een moedig en goed besluit!! Ik wou dat alle paardeneigenaren de moed hadden om zulke beslissingen te maken!
volledig mee eens. Je neemt de ultieme verantwoordelijkheid waar veel andere paardeneigenaren die afschuiven op een ander (met alle gevolgen van dien). Vreselijk dapper en enorm moeilijk, ik wens je heel veel sterkte