Het ene paard rent weg, een ander springt opzij...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 23:36

snowdon schreef:
Snuiven als een wilde hengst Haha!:D:D heb het pas twee keer meegemaakt, aangezien ie weinig eng vindt, maar ik lag helemaal dubbel van het lachen, vooral aangezien ie nu niet echt de bouw van een hengst heeft en dat nog wel eens denkt Lachen

En als ie bang is voor tasjes gaat ie dribbelen }>

Tiek..tja..wisselt. Ik vind het bij hem moeilijk of hij nou kloot, bang is. Bang is meestal kijken en met grote boog om heen. Stopt ie, dan moet he wel heeeel eng zijn. Dan heb ik het wel over stilstaande ding enzo..niet over verkeer....

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 23:40

Met een boogje erom heem als iets langs de kant van de weg/bak eng is, en bij plotseding opdoemende dingen een huppeltje opzij en naar voren, om dan stokstijf stil te blijven staan om te kijken wat het is...

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 00:52

Wat ik van Harald heb gehoord is dat ie pingpongt van links naar rechs, niet wetende waar hij eigenlijk naartoe gaat, en daar nog meer van schrikt Tong uitsteken Jurga is niet zo schrikkerig aangelegd, Voice ook niet... maar toen we met haar in het bos gingen wandelen scheet ze zowat alle kleuren van de regenboog toen ze schijnbaar iets hoorde en weg was ze Verward

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 08:33

Melissa schreef:
Patsia gaat rennen, Browny ook, Loes blijft staan en punky dribbelt wat Haha!

Punky Lovers Oeps, sorry! Beetje offtopic Extreme duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 10:13

Mijn paard schrikt (gelukkig) niet zo snel. We zijn een aantal weken geleden voor het eerst op bosrit geweest en hij heeft zich voorbeeldig gedragen. Hij heeft zich welgeteld maar één keer heel erg snel omgedraaid, toen ie een heel erg "eng" zandkorreltje tegen kwam. Haha!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 10:32

Toscar schrikt nooit
maar bv witte strepen op de weg kunnen eng zijn, en dan gaan we er wijkend om heen... en mensen met paraplu's, daar gaat hij in en huppeltje voorbij....

benneton

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 11:28

als bobby of nono schrikt blijven ze staan en staan ze zo te kijken wat ze hier nou mee aanmoeten , en als bennie schrikt, springt ie met 4 benen opzij en lig ik er aan de andere kant naast Schijnheilig (soms dan Haha! )
wat ik dan doe?? als ik er niet naastlig gewoon doorrijden Clown

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 15:24

Beide!!!
Om het elke keer weer spannend te houden.

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 15:40

Mijn paard heb ik nu 2 jaar en heb ik zelf in het bos ingereden en is naar mijn weten nog nooit ergens van geschrokken. Heb dus ook geen idee hoe hij dan reageert. Hij wil alleen geen natte voeten halen in plasjes, je kunt er beter overheen springen of door een boom proberen heen te lopen. Maar in de zee wil die weet zwemmen? Raar dier.

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 16:09

Merriejaarling stopt met lopen, gaat met grote ogen staan kijken, en mits wat aandringen loopt ze terug mee. Is het HééééééééL erg eng ... dan schijt ze! De hengst gaat zich indien mogelijk achter haar verbergen ... alleen zijn we nog niet met hem gaan wandelen. Ik weet wel dat het een schijtlaars is ...... dat beloofd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 16:33

Amanda schrikt eigenlijk nooit, af en toe als we allebei zitten te suffen en er vliegt een vogel uit de sloot, dan knakt ze even door haar knie. Gaat ze dus met haar hoofd naar beneden. Verder éénmalig op hol geslagen, maar dat was 5 meter in paniek rennen, en vervolgens lekker doorgaloppperen. Ach ja, koudbloedig.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 18:15

Als ik met Bolivia over het erf loop en ze ziet ergens een tractor rijden op het erf gaat ze altijd draven, als zie iets engs op de grond ziet liggen kijkt ze er alleen maar naar en loopt er dan met een boogje omheen..

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 18:18

Bud springt vaak ineens de andere kant op (goede oefening voor rollback Haha!), en als hij dan nog niet weet waar hij het zoeken moet geeft hij weleens een bok of komt een stukje omhoog. Maar meestal rent hij gewoon heel hard weg (goede oefening voor rundown Haha!). Ach, ik draai al het negatieve gewoon om in het positieve. Om ineens weg te sprinten moet je toch goed je kont gebruiken Tong uitsteken

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 19:24

Hmmm Gan kent ook meerdere schrikvarianten maar zijn beste is toch wel een klein hipsje aan de kant maken of kop omhoog, snuiven en halthouden om vervolgens na enige overredig toch maar door te lopen.

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 19:30

Die van mij heeft er af en toe een handje van om 'nep' te schrikken, gewoon omdat hij zin heeft om effe een stukje te rennen (tenminste, dat gevoel geeft hij me, de deugniet). }>
Als hij namelijk echt schrikt, dan kijkt hij wel anders! En blijft hij als aan de grond genageld staan!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 20:15

Als hij iets spannend vind is het net een varken *LOL* En soms maakt hij zich nog weleens groot Haha!
Als hij heel erg schrikt dan gaat er een rilling door hem heen en staat hij even stil tot ik zeg dat hij verder kan Lovers
Als hij loopt te mutsen dan springt hij een pas naar binnen en gaat harder lopen...! Knipoog

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 01:01

Die gaat er vandoor en hard ook. Als je met haar aan de hand loopt neemt ze een huppeltje. Of als er iets engs achter haar is, gaat ze zijwaarts draven enzo, dat vind ik dan weer wat minder.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 01:20

Nuala verstijfd. Dan briest ze een paar keer en spant haar hele lijf. Dan haalt ze een keer diep adem en loopt recht op het enge object af, dat moet namelijk onderzocht worden. Als het toch echt té eng is dan word het een boogje, en als je haar echt laat schrikken (dus niet zij schrikt van iets nieuws, maar een skeeler komt opeens van achter aan scheuren) dan maakt ze een hupje recht naar voren. Gelukkig gaat ze er dan niet vandoor en ze spring ook niet opzij, dus je valt er dan niet af. (afkloppen!)

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 10:52

Guinni schreef:
Voltrack loopt zich altijd aan te stellen, hij kijkt naar alles met z`n schele ogen ( Haha! ) en gaat er of met een grote boog omheen of stopt en wil er niet meer langs of hij springt opzij... Gekkie!!
Patent die gaat er vandoor of gaat er met een ruime boog omheen en blaast dan heel verontwaardigd.

Gister met de les nog... Patentje moest aan de longe met Guinni en ik ging Polleke doen. Met het uitstappen had Guin een deken over het hek gelegd (om daarna over Patent te leggen), begint Voltrack opeens te protesteren. Jammer voor hem dat ik mijn dressuurzweep bij me had. Die heeft een partij gek staan doen, even later lag de longeersingel er: BOEM in de remmen. Zo vermoeiend! Frusty

Jopie was vroeger ook zo, die begon al te kijken en te rennen als hij dácht dat er straks misschien wel iets engs aan zou kunnen komen. Tegenwoordig is hij de koelheid zelve, op die paar akkefietjes na als er in het donker iets engs rondhuppelt. Dan zit je voor je het weet weer in de stal... Hij draait zich trouwens nog steeds wel eens 180 graden om, en dan maar blijven zitten... Hoevaak zijn K (van KWPN) niet in dat éne woordje is veranderd... Verder is en blijft hij lief!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 11:23

marfiek schreef:
net rustique.. schrikt ze.. kijkt ze echt zo WHEEH! (grote ogen) springt ze 1 stapje opzij en gaat ze weer in ristig tempo verder *LOL*

Dat lijkt precies op wat Imker altijd doet. Coole kikker

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 13:37

tja een hardslag van 1500 p/m haalt ie net niet, verder dus keihard aan de kletter en op zon manier dat ieder ander wel mee doet. En als je dr langs staat springt ie dus gewoon in je nek.

Heb een paardje gereden en die draaide zo ongeveer een spin. Die begon gewoon als een gek rondjes te tollen. Tja en zie er dan maar es op te blijven zitten....

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 13:47

Pjelk blijft stokstijf stil staan alstie niet verder durft. Of hij probeert hard naar huis te rennen. Waardoor we dan dus een hoop pirouetjes draaien Haha! . Laatst had hij wel zo`n stomme actie: er lag een takje op het pad wat daar anders nooit lag en dat was dus HEEL ENG. Hij stopte en ging het takje bekijken. Tot zover niks mis dus, maar toen pakte hij het ding met zijn mond waardoor het bewoog en die gek zich een ongeluk schrok en dus weer eens hard naar huis wilde rennen.
Ook is hij een keer in een (droge) sloot gesprongen omdat hij iets engs zag }> . Toen hij er weer uit klom hing er nog een rietpluim in zijn staart waarvoor hij dus weer op de loop wilde gaan. gelukkig konn ik er senl afspringen en die rietpluim weg trekken. En dan denk je dat je een makke Fjord hebt }> .

Macario

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 13:55

hmm, heb gisteren een aantal voorbeelden mogen ervaren met ies Bloos .
Eerst komen we langs iets waar een flesje in de berm ligt, héél eng dus zij draait zich om.. Ik draai haar weer terug, en dan gaat ze met haar hoofd gebogen staan dat ik dus niks meer kan. Dan wijkend/springend toch maar langs het flesje gaan en natúúrlijk knor-geluiden maken (varken Sigaar )
Iets niet zo heel engs daar gaat ze gewoon met een boogje omheen, wel knorren en grote ogen opzetten, maar dat valt nog wel mee Knipoog
Als ze iets echt eng vind, wilt ze nog weleens een sprintje trekken (eventueel opzij , laatst ook toen ik met mijn benen voor het zadel zat *LOL* )

ze is wel braaf hoor Schijnheilig

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 14:42

Bunny gaat er kei hard achteraan ziet het al een spel geeft nog een paar bokken mischien.
Elise doet er alles aan om harder te gaan Lovers

Zijn zulke schatten zo moeten ze ook reageren, vind ik echt leuk. Elise is best pittig voor een shet. Ik heb een beetje een arabier shet zoveel dingen zijn ook zo eng Haha!

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 16:09

Nicoline gaat in de bak snuiven en bokken, of keihard naar de andere kant van de bak racen en er niet meer langs durven. En buiten snuift ze bij iets niet zo engs, en als het echt supereng is, draait ze zich om en sjeest snoeihard weg..... Tenminste, dat probeert ze dan Haha!