Hoe beloon jij je paard?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 12:34

Nooit met klopjes, de meeste paarden hebben er een hekel aan maar omwille van ons mensen hebben ze het maar leren accepteren Haha!. Mijn paarden willen in ieder geval niet "beklopt" worden, ze zien het in ieder geval niet als een beloning.
Ik beloon met mijn stem, tijdens het grondwerk ook met een aai over het voorhoofd en bij hele uitzonderlijke prestaties komt er een snoepje te voorschijn, maar dan moet het ook bijzonder geweest zijn!

UniferB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 14:12

Snoep heel veel snoep, onder het rijden na het losrijden en daarna na elke oefening die ze goed hebben gelopen, na het rijden altijd een appel, bij het halster om doen(uit de box, uit de bak, uit de wei etc.) bij het hfdstel in doen, na het hfd spoetsen en hoeven krabben. Kortom, mijn paarden krijgen heel wat snoep op een dag en nee, ze bedelen niet en staan tijdens het rijden niet opeens stil en doen alles ook zonder snoep Haha!

SuperQuinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 14:51

met mijn stem,
en met snoepjes,
en als ik haar rijdt, beloon ik haar met mijn stem
en ik stap af, dan weet ze dat ze het goed heeft
gedaan en dat ze klaar is.

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 16:21

Heb altijd brokjes bij me en dat krijgen ze ook regelmatig, voor de rest geef ik onder het rijden regelmatig een aai over de hals of beloon ze daar even..

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 17:55

Onder het rijden beloon ik hem met mijn stem, en soms ook een klopje op zijn hals. Na het rijden krijgt hij altijd een pepermuntje van me (daar gaat ie ook zo leuk op staan wachten).

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 17:55

Onder het rijden beloon ik hem met mijn stem, en soms ook een klopje op zijn hals. Na het rijden krijgt hij altijd een pepermuntje van me (daar gaat ie ook zo leuk op staan wachten).

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 17:57

Stem voornamelijk.. Hij is supergevoelig en alert op de stem Haha!

Verder kriebel ik ook vaak aan de manenkam vlak voor het zadel, dan gaan die oortjes altijd weer naar voren, dus ik neem aan dat hij dat wel lekker vind Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 18:35

Ik beloon veel met stem en geef ook wel een aai over de hals.

Sonja schreef:
Soms klopje achter het zadel (niet op de hals ivm ruitergewicht verleggen).

Deze snap ik even niet hoor. Ik kan prima een klopje op de hals geven zonder mijn gewicht te verleggen. Bij een klopje achter het zadel zou ik denk ik gaan draaien in mijn bovenlijf en daar reageert mijn paard wel op. Bovendien wordt dat ook lastig tijdens het rijden.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 20:17

met een paardesnoepje of appel ofzo na het rijden tijdens het rijden een klopje ofzo en wanneer we iets bezig zijn vooral met woorden zoals goedzo,... ook door nategeven op binnenteugel. en natuurlijk na het rijden eens flink kunnen rollen

Little_Sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 20:37

Snoepjes, met mijn stem. Onder het rijden bijv. een klopje of eens lange teugel. En als hij met rijden echt heel goed loopt, dan rijd ik juist wat minder lang..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 20:42

met een paar brokjes bix en heel veel knuffels en heel veel grote meid en braaf

wodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 21:01

voor namelijk alles op mijn stem en soms daarbij nog een aai over zijn hals.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 22:42

Onder het rijden met stem/klopjes/kribel en na het rijden krijgt ze altijd wat lekkers.
Hetzij een snoepje, hetzij een broodje Haha!

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 17:19

Pinky wordt het meeste beloond door het praten en kloppen op zijn hals. Daar geniet hij echt van, hij groeit gewoon. ik vind het niet nodig dat hij bijvoorbeeld na iedere hindernis een snoepje krijgt. maar aangezien hij nog maar 3.5 jaar is vind ik het wel belangrijk hem goed te laten zien dat hij heel braaf is als hij de hindernis sprong zonder weigeren oid.
Met VD krijgt hij geregeld een snoepje. Wel alleen zodra hij doet wat ik ervan verwacht en niet als hij ipv steigeren een vaag huppeltje maakt ofzo.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 20:03

Snowdon beloon ik amper tot nooit met snoepjes of iets te eten. Met rijden, mennen, longeren, VD etc beloon ik dmv de stem en regelmatig met een kriebeltje of een aai.

Ik heb het niet zo op belonen met eten, dan krijg je dat ze alles voor dat een snoepje doen ipv voor jou. Nu heb je meer kans op dat hij het uit respect voor je doet...

Imposante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 21:22

Tijdens het rijden heb ik hele gesprekken tegen me paard. Hoe meer ik praat hoe beter ze loopt En af en toe met me hand over de schoft kriebelen.

quincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 19:59

Omdat het 'klopjes geven op de schouder' niet echt een vorm is van belonen. (de mensen denken dat allemaal. De paarden zijn er aan gewend geraakt) krabbel ik Quincy altijd op haar favo plekje. Dan begint ze te hinniken en te trillen van plezier. Tijdens het rijden kriebel ik op de schoft en anders geeft ik altijd zo veeeel mogelijk knuffels Haha!

greetzzzzz! laura

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 22:07

Onder het rijden meestal met stem en als ik mijn handen vrij heb een aai, soms onder het rijden even met mijn binnenhand over de manen kriebelen of aaien. Ook als hij goed zijn best doet tussendoor even stappen aan lange teugel en belonen, dat halsstrekken vind hij heerlijk, even ontspannen. Aan het eind, of als ik iets nieuws oefen een paar brokjes. Ook met longeren beloon ik met stem en als ik van hand wissel, of de touwtjes heb ingekort (wat hij natuurlijk minder leuk vind) een paar brokjes als hij braaf is en zijn best doet!

pojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 22:18

Met het rijden beloon ik mijn paardje met mijn stem of een klopje/aai op de hals. en met longeren beloon ik hem met mijn stem, en als we klaar zijn krijg hij wat lekkers.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 23:58

* Een rustige,zachte stem.
* Het feit dat ik aandacht - En voer ! Vork - geef ( ze staat een beetje ge-isoleerd en heeft niet zoveel contact ).
* Een aaitje/krabbeltje op de hals/door de manen rijdens het rijden. Ik hoop dat de boodschap doorkomt.
* Lang teugeltje na het werk.
* En heel soms een appelklokhuis of paardensnoepje.

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 00:33

Onder het rijden beloon ik nooit met snoepjes, altijd gewoon een aai, of gewoon "braaf". Bij ons op de club rijd iemand, en die geeft na elk pasje wijken, of elke keer als haar pony netjes aandraaft een snoepje. Die pony stopt dus ook elke minuut ofzo voor zijn snoepje! Niet zo handig dus. Heel af en toe krijgt Misty weleens wat lekkers, maar nooit onder het rijden.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 09:54

+ Meestal gewoon brave meid enzo.
+ een knuffel of haar hals vinden ze onder het rijden heel leuk.
+ een hele lading lekkers.
+ lekker laten grazen

Hanneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 12:04

Meest gebruik ik tijdens het rijden:
mijn stem
een klopje/krabbel/aai (hoe je het noemen wilt) op de hals

Na het rijden krijgt je meestal
wortel of
boterham of
appel

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 12:11

Met rijden beloon ik Nic meestal met een kriebeltje bij haar schoft, of m'n stem. Tijdens of na een galopje meestal met een klopje op haar hals. En ook vaak met m'n stem.
Als ik met Violine VD doe, krijg ze als ze de oefening goed uitvoert een stukje wortel.

xThalyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 19:54

tijdens het rijden met me stem en een klopje op zijn hals, na het rijden met een appel of iets anders lekkers