Het Nieuwe Reading Experiment (Deel 2)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Het Nieuwe Reading Experiment (Deel 2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:24

Foto 2, de schimmel:
Spoiler:
Paard van ongeveer zes jaar oud, merrie. Vriendelijk paard, snuffelt nieuwsgierig wat je bij hebt. Voor vreemde mensen op de wei een beetje terughoudend, maar voor haar eigenares/amazone (ze heeft een verzorgster of is van een gezin waar ze door een van de dochters wordt verzorgd? Degene die rijdt en de dagelijkse verzorging doet is niet dezelfde dan de hoofdeigenaar volgens mij) komt ze wel naar het hek. Heeft een veulen gehad, is nu ook drachtig of op het moment dat de foto gemaakt is? Paard gaat graag mee buitenrijden. Trage galop met lange passen, zit heerlijk! Zou qua aanleg een fijn dressuurpaard zijn maar de interesse van het paard ligt daar niet zo, gaat liever naar buiten. Ik zie ook een bruin paard van ongeveer dezelfde hoogte en een bonte Shetlander, staan die daar in de buurt? Dit paardje wordt goed verzorgd, is tevreden.

Foto 3:
Spoiler:
Wat een ontzettend leuke pony is dit van karakter! Volgens mij is het een merrie van een jaar of 8, maar voelt heel jong en vrolijk aan in energie. Misschien is ze op de foto nog jong en nu ouder, of het is een paard dat geestelijk erg jeugdig blijft, op de een of andere manier denk ik bij het fysiek niet meer aan een drie- of vierjarige. Ongecompliceerd en nuchter maar erg slim en veel gevoel voor humor. Kan op de wei zo naar je toekomen maar ook een dolletje maken en je er een uur achteraan laten lopen, grappig is dat (vindt pony)! Ontzettend lief dier, maar een ondeugdje. Op de foto zie ik haar met een westernzadel en zoiets is ook geknipt voor haar, vindt ze leuk en is er goed in. Endurance past ook, maar niet teveel dressuur, niet te technisch en moeilijk en serieus. Lol maken en samen met de baas de natuur in. Ik voel wel iets met de benen, heeft dit dier artrose? Zo nee, opletten dat de benen heel blijven. Hier ook weer een happy paard wat goed verzorgd wordt. Eigenaar is een volwassen vrouw, ik denk aan een stevig postuur. Het is iig geen mannenpaard en dat past dit paard ook niet, ze is happy met iemand die haar zachtaardig aanpakt. Wel een alleseter, eet veel en graag en alles wat je voorzet. Moet ook opletten niet te dik te worden. Ik denk nu aan de hoeven, maar die worden goed onderhouden. Scheuren erin of hoefbevangen geweest dan misschien? Weet niet waarom ik anders aan hoeven denk.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:23

Tja, topic is al ruim twee weken oud en er is zo goed als niets gepost. De bewering in het vorige topic dat er weinig gepost werd omdat men geen nieuw topic kreeg is hierbij dus teniet gedaan. Er is gewoon 0,0 belangstelling.

Dus laat de eigenaren maar weten hoeveel succes ik met de readings deze keer had.... of heb ik wéér de plank misgeslagen?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:58

slimmerik schreef:
Tja, topic is al ruim twee weken oud en er is zo goed als niets gepost. De bewering in het vorige topic dat er weinig gepost werd omdat men geen nieuw topic kreeg is hierbij dus teniet gedaan. Er is gewoon 0,0 belangstelling.

Dus laat de eigenaren maar weten hoeveel succes ik met de readings deze keer had.... of heb ik wéér de plank misgeslagen?

Man o man waar kunnen mensen zich druk om maken zeg.

Ben heel blij met het feit dat er een nieuw topic is. Zeker ook om het overzichtelijk te houden.

Maar voor jou is het blijkbaar een doorn in het oog. En waarom? Iedereen heeft zijn eigen mening daar over. Maar daar hebben we dan van dat soort discussie topics voor. Waarom zou je dan die discussies hier willen gaan voeren?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:08

Tja, als ik nu niet gereageerd had dan had het topic overmorgen op slot gezeten en dan had ik geen antwoord op mijn readings gehad. Huilen Dus dan was er ook geen nieuw topic meer geweest. Wees me maar dankbaar. Ennuh ik maak me niet druk hoor ... en als er niet gepost wordt is het idd héél overzichtelijk. Knipoog

Dus wanneer komt er een reactie van de eigenaars van de dieren??

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:15

is toch appart slimmerik, dat 9van de 10 keer als ik een bericht van jou lees (en nee ik reageer er eigenlijk nooit op) dat het altijd negatief is. beetje jammer, hierbij valt ook de intentie van dit topic weg. Als er nieuwe foto's geplaatst worden, wordt er ook gewoon weer gereageerd, niets omje druk om te maken dus.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:23

Vóórdat er nieuwe foto's geplaatst worden moet er toch een "uitslag" komen van de reading? Mellamoshan zoals je misschien ziet ben ik bijna de enige die de moeite genomen heeft de foto's te lezen en die ervaring te plaatsen. Mag ik dan na 2 weken vragen of ik het goed heb of niet?? De laatste reactie vóór mij was van 6 november wat betekent dat er in het topic niet meer gereageerd mag worden na 20 november. Als je na twee weken reageert is het topic verouderd en wordt ie na een reactie gesloten.

En wat is er nu weer negatief dan? En wanneer was mijn laatste negatieve reactie dan? Dit topic en ook het vorig topic géén negatieve reacties van mijn kant Dus geef er een onderbouwing bij als je iemand aanvalt. Knipoog

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:01

Dit is de allereerste keer dat ik zoiets doe.. er zal dus waarschijnlijk niets van kloppen maar ik wilde het toch een keertje proberen.

Het zwart-witte hondje:

Ik werd verdrietig van de foto, het was voor mijn gevoel, een liefdevolle hond, die super was voor zijn baasje (en gezin?), ik heb het idee dat de hond te vroeg dood is gegaan (misschien is ie nog helemaal niet dood, sorry dan!)
Verder weet ik niet of het ermee te maken had, maar ik kreeg lichte buikpijn in mijn linkerzij...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:38

De schimmel

Spoiler:
Ik heb het idee dat hij ergens om treurt, het is een ruin van 5 jaar oud. Niet sensibel, gewoon een simpel paard met het hart op de juiste plek. Geen luie manegeknol, maar ook geen heethoofd.
Heeft hij soms wat moeite met ademen? Bronchites of dampigheid oid?
Is er iets met zijn rechter voorbeen? Staat ie daarmee wel eens te stampen op stal (kappen tegen de deur ?)
Meer krijg ik niet door

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:20

ik had nog helemaal niet door dat er alweer eentje liep...ff terug lezen hoor

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:33

de schimmel
Spoiler:
ik denk dat de schimmel een merrie is van een jaar of 12...ze is een neutraal paard, niet 1 die onbetrouwbaar is of juist een giga showbink..volgens mij kan ze wel heel erg staan briessen/snurken..of misschien iets met haar longen..mn beeld blijft gefocust op de neus, waarom geen idee?

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:36

foto 1
Spoiler:
Eerste keer dat ik dit doe, dus waarschijnlijk sla ik de plank volledig mis!!!
ik voel een druk op de borst, benauwdheid. (hierdoor?) ook een vermoeid gevoel. weet niet waarom, maar heb het idee dat de hond niet meer leeft. *sorry voor de eigenaar als ik het mis heb.. *
Meer kreeg ik niet door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:45

Hoe werkt dat met die spoilers?? Ik zie alleen maar zwarte strepen.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:50

muis erop zetten, klikken en er overheen trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:06

Waarom moet dat zo zwart zijn dan? Vreemd hoor, mis ik iets??

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:11

Heb je de beginpost gelezen?

Je weet toch waar dit topic over gaat? Is het dan niet vreemd als er al heel veel readings van verschillende mensen staan.. Dan is alles wel heeeeel makkelijk te beinvloeden. en zo kunnen mensen het nog wel lezen, maar dan is het opzet, het gaat er hier om dat iemand met weinig ervaring in het readen eens een poging doet.
Je houdt niemand als alleen jezelf voor de gek als je dan moeite gaat doen om de spoilers te lezen..

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:19

Ik heb ook een verwoede poging gedaan.

Foto 1 (hond)
Spoiler:
Mijn eerste gedachte: ik mis iemand.
Ik voelde zelf pijn links langs mijn ruggengraad, vanaf mijn schouderblad naar beneden.
Tevreden.
Vind het super leuk om in de bossen te zijn, veel rennen of achter iets aan rennen (fazanten zie ik?)
En mijn ademhaling gaat niet helemaal lekker

Foto 2 (schimmel)
Spoiler:
Hier kreeg ik alleen steekwoorden door, dus ik weet niet waar het op slaat.
Merrie, 7 jaar.
Springen
Shet vosje (vriendje?)
Jong meisje
Oormutsje of iets met haar oren.
Mestballen
Kruin masseren. En daarbij kreeg ik het gevoel dat ze er heel erg ontspannen van zou worden.
Koud

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:56

Foto 3 (paard)
Spoiler:
Ijdeltuit eerste klas (wat ben ik toch mooi)
Wil ook graag mooi gemaakt worden en kan het niet velen als ze er niet op haar allerbest uit ziet.
Voelt zich goed.
Verder had ik niets.

Foto 4 (hond)
Spoiler:
Erg gericht op de baas.
Eigenaren zijn nog vrij jong, ik schat tussen de 20 en 32 jaar.
Tennisbal
Tijdens uitlaten, lijn in z'n mond en springen.
Drinkt veel water per dag.
Vind z'n brok niet lekker (kreeg rijst door)
vind het gezellig in huis. Ligt daar op een donkere bank.
Puppie's op kranten.
En ik zie de hond steeds voor me met een roze/rode strik om de nek.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:13

Foto 5 (pony)
Spoiler:
Hier kreeg ik echt heel veel bij.
Krijgt niet genoeg aandacht. Hiermee bedoel ik, de aandacht die hij wil hebben, waar hij naar verlangt.
Voelt zich zinloos.
Leuk om anderen te vermaken, maar wil zelf ook groeien.
Heeft het wel goed, komt niets te kort.
Donkere stal met veel spinnenwebben. Zou graag "frisse wind" erdoor hebben.
Hij krijgt van meerdere personen aandacht. Dit vind hij druk maar ook gezellig.
Er is iets met de hoeven/hoefsmid. En dan vooral de straal. Zijn deze te diep of wordt deze geteert? Die is iig niet optimaal. Teren moet iig zeker niet.
Zijn stal (stro) mag wat vaker gemest worden.
Hij is rond de 11 jaar.
Staat met een ander paard op de wei, maar heeft daarmee weinig contact.
Hij loopt voor de kar. Dit vind hij leuk, maar er zit een maar aan:
altijd hetzelfde rondje en/of de kar is te zwaar.
Hun hebben het gezellig op de kar en ik moet werken. Hij wil meer bij de gezelligheid op de kar betrokken worden

Nou, ik ben zeer benieuwd. Ik heb dit nog nooit gedaan en ik ben benieuwd of het regelrechte onzin is wat er in me opkomt of dat er misschien iets klopt.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 00:34

Ik wil toch even een kanttekening plaatsen bij dit topic.
Spoiler:
Ik ben de dieren terug gaan zoeken op bokt om toch eens te kijken of ik iets goed had.
Wat ik zeker verwachtte van dit topic, is dat de eigenaren van de dieren toch een groot deel kunnen bevestigen omdat ze eigenaar zijn. Maar ik kom bij één dier erop uit dat de bokker hem/haar verkocht heeft en nu niet meer weet waar het dier gebleven is.
Hoe kunnen wij dan weten of wij het "goed" of "fout" hebben??
Als ze graag info wil hebben over haar dier, kan ze toch beter naar een ervaren reader gaan?
Ik bedoel dit niet om haar af te zeiken of zo, helemaal niet. Maar de intentie van dit topic is om eens te kijken wat een niet-reader misschien toch goed kan readen. En dat kan nu niet gecontroleerd worden.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 06:30

Vonnie84 schreef:
Ik wil toch even een kanttekening plaatsen bij dit topic.
Spoiler:
Ik ben de dieren terug gaan zoeken op bokt om toch eens te kijken of ik iets goed had.
Wat ik zeker verwachtte van dit topic, is dat de eigenaren van de dieren toch een groot deel kunnen bevestigen omdat ze eigenaar zijn. Maar ik kom bij één dier erop uit dat de bokker hem/haar verkocht heeft en nu niet meer weet waar het dier gebleven is.
Hoe kunnen wij dan weten of wij het "goed" of "fout" hebben??
Als ze graag info wil hebben over haar dier, kan ze toch beter naar een ervaren reader gaan?
Ik bedoel dit niet om haar af te zeiken of zo, helemaal niet. Maar de intentie van dit topic is om eens te kijken wat een niet-reader misschien toch goed kan readen. En dat kan nu niet gecontroleerd worden.

Spoiler:
Waarom ga je in hemelsnaam dieren proberen terug te zoeken op bokt? De bedoeling van het topic is dat je open staat voor wat je binnen krijgt op de foto.
Verder gaan alle eigenaren straks reageren op wat er geread is. Misschien heeft ze inmiddels het betreffende dier wel weer gevonden!
Mocht het zo zijn dat je gelijk hebt kunnen we het dan na openbaring er toch over hebben!!
Nu vindt ik het wat voorbarig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 08:32

Wat Vonnie schrijft heb ik even gemist... Kan je me even PB'en met je bevindingen?

Vandaag of morgen zal ik de eigenaars vragen zich bekend te maken.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 19:48

@ponyparadijs:
Spoiler:
zoals je waarschijnlijk niet gezien hebt, had ik al geread. Dus ik wilde kijken of mijn bevindingen die ik hierboven heb opgeschreven, een beetje overeen kwamen. Ik ben namelijk uiterst nieuwsgierig en wilde (kon) niet wachten totdat de eigenaren hier in het topic komen.
Daarnaast is het topic wat ik gevonden heb van 22 oktober 2008. Dus ik neem aan dat ze het dier bij de start van dit topic (28 oktober 2008) ook nog niet heeft gevonden. Anders had ze dat wel in dat topic gemeld.

@Rock: ik PB je even.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 19:54

@ Vonnie84
Spoiler:
Ik had wel gezien dat je al geread had hoor!! Dan nog denk ik dat het voor de geloofwaardigheid van het topic niet goed is dit in het topic te bespreken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:17

Ik ga omtrent deze situatie even met een mod in bespreking...

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 19:59

Wanneer komen de eigenaars van de foto's zich nu melden?