Paard van ongeveer zes jaar oud, merrie. Vriendelijk paard, snuffelt nieuwsgierig wat je bij hebt. Voor vreemde mensen op de wei een beetje terughoudend, maar voor haar eigenares/amazone (ze heeft een verzorgster of is van een gezin waar ze door een van de dochters wordt verzorgd? Degene die rijdt en de dagelijkse verzorging doet is niet dezelfde dan de hoofdeigenaar volgens mij) komt ze wel naar het hek. Heeft een veulen gehad, is nu ook drachtig of op het moment dat de foto gemaakt is? Paard gaat graag mee buitenrijden. Trage galop met lange passen, zit heerlijk! Zou qua aanleg een fijn dressuurpaard zijn maar de interesse van het paard ligt daar niet zo, gaat liever naar buiten. Ik zie ook een bruin paard van ongeveer dezelfde hoogte en een bonte Shetlander, staan die daar in de buurt? Dit paardje wordt goed verzorgd, is tevreden.
Foto 3:
Wat een ontzettend leuke pony is dit van karakter! Volgens mij is het een merrie van een jaar of 8, maar voelt heel jong en vrolijk aan in energie. Misschien is ze op de foto nog jong en nu ouder, of het is een paard dat geestelijk erg jeugdig blijft, op de een of andere manier denk ik bij het fysiek niet meer aan een drie- of vierjarige. Ongecompliceerd en nuchter maar erg slim en veel gevoel voor humor. Kan op de wei zo naar je toekomen maar ook een dolletje maken en je er een uur achteraan laten lopen, grappig is dat (vindt pony)! Ontzettend lief dier, maar een ondeugdje. Op de foto zie ik haar met een westernzadel en zoiets is ook geknipt voor haar, vindt ze leuk en is er goed in. Endurance past ook, maar niet teveel dressuur, niet te technisch en moeilijk en serieus. Lol maken en samen met de baas de natuur in. Ik voel wel iets met de benen, heeft dit dier artrose? Zo nee, opletten dat de benen heel blijven. Hier ook weer een happy paard wat goed verzorgd wordt. Eigenaar is een volwassen vrouw, ik denk aan een stevig postuur. Het is iig geen mannenpaard en dat past dit paard ook niet, ze is happy met iemand die haar zachtaardig aanpakt. Wel een alleseter, eet veel en graag en alles wat je voorzet. Moet ook opletten niet te dik te worden. Ik denk nu aan de hoeven, maar die worden goed onderhouden. Scheuren erin of hoefbevangen geweest dan misschien? Weet niet waarom ik anders aan hoeven denk.
Dus dan was er ook geen nieuw topic meer geweest. Wees me maar dankbaar. Ennuh ik maak me niet druk hoor
... en als er niet gepost wordt is het idd héél overzichtelijk.