suleilitha schreef:Als je ziet hoeveel paarden met fysieke problemen op recreatief nivo met pijn nog jaren moeten doorlopen, dan vind ik een plotselinge dood in het harnas nog wel zo fair!
kan ik het alleen maar mee eens zijn!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
suleilitha schreef:Als je ziet hoeveel paarden met fysieke problemen op recreatief nivo met pijn nog jaren moeten doorlopen, dan vind ik een plotselinge dood in het harnas nog wel zo fair!
KiWiKo schreef:Niniane schreef:Niet minder erg, maar meer tijd om de klap te verwerken.
voor wie.......... het paard of de mens?
Snoevie schreef:jammer dat de recreanten in een topic als deze dan weer naar beneden gehaald worden
Niniane schreef:KiWiKo schreef:
voor wie.......... het paard of de mens?
Beide.
Snoevie schreef:Aan de andere kant komen de topsportongelukken allemaal in het nieuws en die van recreanten relatief weinig.omdat er misschien meer recreanten dan topsporters zijn dat het daarom meer in het nieuws is?
suleilitha schreef:Ik vind de vergelijking een beetje krom aan het begin van het topic, bij nader inzien. Ook in de recreatiesport gebeuren soms bijzonder nare ongelukken en breken paarden ook benen en nekken. Je leest vaak genoeg dat een paard op het strand een been breekt of dodelijk verongelukt in het verkeer, omdat het aan de kletter gaat en de ruiter niks te vertellen heeft.
Het duurde even voor ik op deze gedachte kwam maar je leest dit soort berichten vaak genoeg. Vaker dan berichten over paarden die in de topsport verongelukken.
Snoevie schreef:omdat er misschien meer recreanten dan topsporters zijn dat het daarom meer in het nieuws is?
Faroly schreef:Ik denk ook dat aan beide risico's verbonden zitten. Er kan vanalles misgaan..
Een paard kan zijn been tijdens een concours breken, maar ook gewoon tijden een bosritje.
Een paard kan zich buiten rot schrikken en voor een auto 'gooien', maar het kan ook gebeuren dat een paard een koprol maakt tijdens een SGW of spring wedstrijd, en daarbij zijn nek breekt oid.
Het kan allebei gevaarlijk zijn, ookal let je nog zo goed op..
Apple schreef:suleilitha schreef:Ik vind de vergelijking een beetje krom aan het begin van het topic, bij nader inzien. Ook in de recreatiesport gebeuren soms bijzonder nare ongelukken en breken paarden ook benen en nekken. Je leest vaak genoeg dat een paard op het strand een been breekt of dodelijk verongelukt in het verkeer, omdat het aan de kletter gaat en de ruiter niks te vertellen heeft.
Het duurde even voor ik op deze gedachte kwam maar je leest dit soort berichten vaak genoeg. Vaker dan berichten over paarden die in de topsport verongelukken.
Ja precies, dat is wat ik ook bedoel in het andere topic.
KiWiKo schreef:Faroly schreef:Ik denk ook dat aan beide risico's verbonden zitten. Er kan vanalles misgaan..
Een paard kan zijn been tijdens een concours breken, maar ook gewoon tijden een bosritje.
Een paard kan zich buiten rot schrikken en voor een auto 'gooien', maar het kan ook gebeuren dat een paard een koprol maakt tijdens een SGW of spring wedstrijd, en daarbij zijn nek breekt oid.
Het kan allebei gevaarlijk zijn, ookal let je nog zo goed op..
wat denk je van gewoon verkeerd rijden? hoef je nog geen wedstrijd of buitenrit of landjefeest gehad te hebben