Vraagje m.b.t. rijkleding

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Little_Sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 13:40

Ik rij meerdere malen en heb rubberen laarzen (met voering). Ze zitten gewoon fijn, ik vind ze persoonlijk mooier en ze zijn waterdicht.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 14:14

Ik rij op de vereniging altijd met m'n leren laarzen. Vind het gewoon netter staan. Ervoor en Erna loop ik altijd op m'n premiers. Dat zijn speciale stalschoenen en ze zitten lekker warm en hebben een "hakje". Als ik thuis rij trek ik meestal vlug even mijn chaps erover aan, mits ik echt ga werken dan zitten m;n rijlaarzen toch beter.
Met die rubbertjes kan ik echt niet rijden. Kan je net zo goed met blote voeten gaan Haha!

sorayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 14:19

ik rijd met schoenen met stalen neuzen das handig joh kunnen ze ok op je voet gaan staan!en ik heb chaps

sophie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 15:28

om mee te beginnen kun je denk ik idd het beste rubberen laarzen kopen (dan wel aigles, want die zijn tenminste van een beetje soepel rubber!).

het is idd waar dat als je aan leren laarzen gewend bent je echt niet meer terug kan naar die rubber krengen, maar die rubberen kunnen wel lekker veel hebben en dat je tenen eraf vriezen of dat je enorme zweetpoten krijgt is toch pas als je er vaak en lang mee rijdt en dus niet dat ene uurtje per week rijles op een manege.

chaps met (leren) jodphurlaarsjes eronder is ook wel heel fijn maar weer een slagje duurder en vaak net iets minder netjes. ook in chaps heb je verschillende kwaliteiten: neem een beetje goeie want anders zijn ze om de haverklap kapot!

ik rijd zelf altijd met leren laarzen (binnen, buiten, wedstrijden, in de regen, ik loop erop (kwestie van goed inlopen dan zit het heerlijk), maakt me allemaal niet uit => ik heb toch zeker geen 350 euro uitgegeven aan rijlaarzen die ik nooit aantrek?!).
behalve als het heel koud is, dan met thermoschoenen + chaps

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 15:37

Citaat:
maar die rubberen kunnen wel lekker veel hebben en dat je tenen eraf vriezen of dat je enorme zweetpoten krijgt is toch pas als je er vaak en lang mee rijdt en dus niet dat ene uurtje per week rijles op een manege

Dat zal het dan bij mij wel zijn geweest.
Want nu je het zegt was dat in de tijd dat ik er minimaal 3 op een dag reed. En ik toen erg snel met chaps ben gaan rijden.
Was al weer ff vergeten dat ik er toen meer reed Lachen

Kim82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 17:40

Ik dacht altijd dat stalen neuzen gevaarlijk waren. Als je paard op je teen gaat staan kan de neus ingedrukt worden en zitten je tenen dus vast!
Tenminste, dat heb ik gehoord.....

Faustie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 18:27

Ik rijd altijd met chaps. Laarzen vind ik niet lekker zitten (en leren laarzen zijn te duur Knipoog !) , met chaps heb je een beter contact met je paard. Maar dat is erg persoonlijk hoor.

Als ik jou was zou ik met rubberen rijlaarzen beginnen. Die zijn goedkoop en als je beslist om te blijven paardrijden kan je nog altijd naar iets anders kijken. (zo heb ik het ook gedaan)

RoCKyLoVE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 18:32

eerst had ik rubberen laarzen zonder voering toen met en nu jopphurs en chaps..

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 19:36

kim20 schreef:
Ik dacht altijd dat stalen neuzen gevaarlijk waren. Als je paard op je teen gaat staan kan de neus ingedrukt worden en zitten je tenen dus vast!

Ik heb gehoord at dit onzin is omdat die dingen veel meer gewicht moeten kunnen houden dan een paard weegt.
Ik denk dat het ervan af hangt of je ook wedstrijdjes wil rijden, dan zou ik laarzen kopen. Ik zelf rijd liever met chaps, makelijker en ik vind het leuker staat, bovendien kun je in de winter andere schoenen aan zodat het niet te koud is. Zoek er wel goede schoen bij!
Ik heb zelf voor erbij laarzen, rubber ongevoerd, voor op wedstrijden, het zijn echt rampdingen. Ik zou, als je laarzen koopt gevoerde kopen, in de zomer maakt het niet veel uit maar in de winter is het warmer, en ze zitten ook lekkerder.

quincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 19:48

Met chaps kan je je paard beter voelen en kan je je enkels en zo beter bewegen maar met laarzen kan je je benen beter stilhouden. Het hangt echt van persoon tot persoon af. Ikzelf rijd met chaps.

greetzzzzz! laura

Liesbethje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 20:53

Ik heb rubberen rijlaarzen en chaps.

Ik rij eigenlijk altijd met mn chaps en lekker stevige schoenen, maar als het regent of erg nat is trek ik mn laarzen aan.

Maar ik moet zeggen, ik zweer bij mn chaps maar als je gaat beginnen zou ik gewoon laarzen nemen.

veel succes met je rijlessen

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 21:14

Dat ik met rubberen rijlaarzen reed is alweer een tijd geleden, maar toen ik er nog wel mee reed had ik er geen klagen over.

Chaps, vind ik zelf iets minder. Heb met mijn werk er wel altijd mee gereden, maar het gewoon het gevoel minder stevig te zitten.
Al hebben ze mij wel een keer 'gered' om uit te gaan toen ik vast zat. Laarzen gaan een stuk minder makkelijk uit.

En dan leeren laarzen, mijn favoriet. Het bied goede bescherming en na een tijd zitten ze gewoon onbeschrijvelijk. Heerlijk gewoon.
Alleen in het begin Lips are sealed
Maar daar moet je gewoon doorheen.

Verder zou ik jou zeker eerst rubberen laarzen aanraden en als je zeker verder gaat toch leer.
Maar er zijn ook weer mensen die voor chaps gaan.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 22:25

Ik rijd nu 1 keer in de week op een manege. Om daar leren laarzen voor te kopen vind ik een beetje te duur, die heb ik dus ook nog nooit aangehad en weet niet hoe ze zitten.

Ik ben begonnen met rubberen gewone gevoerde (met die groene binnekant) laarzen. (maat 36 hahaha) toen heb ik ook een tijd met jodphurs en chaps gereden.
Nu heb ik weer rubberen laarzen maar dan met wit/gele voering en met leren boven stukje.

Wat ik het fijnste vind: beide hebben voor en nadelen bij mij.
Bij de laarzen die ik nu heb zit ik vaak vast aan de onderkant van het zadel. Ik heb nogal lange benen en als ik in draf zit en dan ga staan gaat mijn bovenkant van mijn laars onder het zadel zitten. Als ik dan ga zitten moet hij eigenlijk iets omhoog schuiven ofzo maar iig zit die altijd vast.
Ik vind ook dat je bij chaps veel beter het paard aan kan voelen alleen is het wel iets moeilijker om je benen stil te houden.

Ik heb nog chaps alleen geen schoenen meer dus rijd ik nu met laarzen. Ik zou als ik jou was nu goede rubberen gevoerde laarzen, een paar die echt stevig zit bij je voet enzo. De eerste die ik had waren 100 gulden en de 2e 150 en ik vind de kwaliteit van de 2e echt vele malen beter.

sorayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 23:59

kim20 schreef:

Ja wat al wel niet kan gebeuren!
als dat moet gebeuren moet je paardje ijzers hebben met stoten en dan leker draaien op de neus!die van mij krijgt mischien wel ijzers maar geen stoten en als ze op mn tenen staat trekt ze altijd der voet weer omhoog maarja we zien wel het heeft tot nu toe al heel wat blauwe tenen bespaart