Even lekker gek en gevaarlijk doen met je paard!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Casarell

Re: Even lekker gek en gevaarlijk doen met je paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:34

amazone77 schreef:
en met springen je eigen niet laten kennen door je vriendinnen,scheet 7 kleuren strond en ging maar steeds hoger haha
en wat voelde ik me daarna trots had dat toch maar even mooi geflikt op een paard dat twee keer zo groot was als ik haha.
femfatal1 weet waar ik over spreek zei is jaren mijn paarden vriendinnetje geweest bij een paarden handelaar bij ons in de buurt,
de foutste man op aarde maar wat hebben wij daar een hoop lol gehad.

Je bedoeld die grote vos, ben zijn naam kwijt.. dat dier wat in de 1.80 was... stond achterin de hoek..
Jij reed em toen regelmatig..

Weet je nog die arabier, koffievos waar ik helemaal gek mee was..
Een leuk buitenritje terwijl ik wist dat hij aan de kletter ging.. en ineens naaide hij er tussenuit naar een draad!! Recht d'r op af.. Zo wat scheet ik peuken zeg!! Was ook echt gevaarlijk..!!
Gelukkig ben ik nu wat handiger geworden met rijden, maar toen...

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:37

Ik heb echt nooit echt gevaarlijke dingen gedaan op slootjes/omgevallen bomen springen na. Die bomen lagen overigens wel erg dicht op elkaar en het waren er ook best veel. Pony kwam niet altijd even goed geloof ik *LOL*

Gister wel twee meiden aangsproken van een jaar of 13 die zeer onverantwoordelijk gedrag vertoonden Haha! Naast dat ze een andere fietspadkruising in galop overstaken, gingen ze midden op de volgende kruising (waar best wat fietsers, wandelaren, brommers en honden langs kwamen) boven op hun ponies staan. Dat gaat toch echt even wat te ver hoor, wat nou als er een hond aan gerend komt en 1 van de pony's schrikt?
Op die leeftijd zie je die gevaren nog helemaal niet en dat is soms heerlijk. Maar dit soort dingen.. daar moet wat van gezegd worden!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:37

amazone77 schreef:
hij had erg losse handjes en een hard van steen wat dieren betreft,heb een hoop meegemaakt daar en helaas niet alleen ik zijn een hoop meiden die er over mee kunnen praten,bij mij bleef het gelukkig met af en toe een hand die zomaar in een keer ergens tegen aankwam,heb hem eem keer met een riek achterna gezeten en dat was voor hem wel duidelijk,maar ik kan een heel dik boek over deze persoon schrijven.
het enige wat ik voor deze man voel is haat. Boos! heel veel haat.

En amazone77 is niet de enige die deze man het liefst snel in zijn graf ziet!!
Liever vandaag nog dan morgen..

Wij meiden kwamen daar natuurlijk om voor 'onze' paarden te zorgen...
Daar heeft hij dankbaar misbruik van gemaakt...
Als ik toen eens wist wat ik nu weet...

Volgens mij dwalen we af Clown

montiesmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:40

iemand ooit wel eens met paard met de sneltram meegegaloppeerd? ik wel! de tram rijdt hier door een park, heeft een hekscheiding met daarachter een brede strook gras, dus echt wel veilig hoor!
Ponnie vond het geweldig en ik zag zelfs toevallig bekenden in de tram zitten.... heb maar even gezwaaid.
Beetje indiaantje spelen, maar dan anders, hahaha

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:41

ja dat was max hij was van thijn,hij is toen verkocht naar manege de stap in gemert,heb hem daar toen opgezocht en is na een half jaar weer terug gekomen,hij was te groot voor in de lessen,toen hij terug kwam zat hij erg dik in het haar en had hem toen op een avond helemaal geschoren omdat hij de dag erna op zondag mee moest voor de kar er was een aangespannen wedstrijd waar hij mee moest voor het dubbelspan,ik mocht ook mee op de kar,maar wat bleek nou de volgende dag,meneer p had besloten om toch maar een andere mee te nemen en max had hij op maandag meegenomen naar de markt,nooit meer gezien,hij liet hem mij netjes maken voor de verkoop,mijn ouders zouden zelfs komen kijken die zondag naar die wedstrijd,kon hem zijn nek wel omdraaien en ben niet meegegaan naar de wedstrijd.ik heb zijn naam bordje wat ik op school had gemaakt nog steeds hier thuis in een kleuisje liggen,max was mijn groote vriend vergeet hem nooit.
dat koffie vosje was zeker een bloed mooi beestje,en ze was 1 van de snelste die daar ooit heeft gestaan haha.
ik zou willen dat alleen de mooie herinneringen zouden blijven bestaan maar helaas de mindere komen nu ook weer naar boven.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:43

femmefatale1 schreef:
amazone77 schreef:
hij had erg losse handjes en een hard van steen wat dieren betreft,heb een hoop meegemaakt daar en helaas niet alleen ik zijn een hoop meiden die er over mee kunnen praten,bij mij bleef het gelukkig met af en toe een hand die zomaar in een keer ergens tegen aankwam,heb hem eem keer met een riek achterna gezeten en dat was voor hem wel duidelijk,maar ik kan een heel dik boek over deze persoon schrijven.
het enige wat ik voor deze man voel is haat. Boos! heel veel haat.

En amazone77 is niet de enige die deze man het liefst snel in zijn graf ziet!!
Liever vandaag nog dan morgen..

Wij meiden kwamen daar natuurlijk om voor 'onze' paarden te zorgen...
Daar heeft hij dankbaar misbruik van gemaakt...
Als ik toen eens wist wat ik nu weet...

Volgens mij dwalen we af Clown

ja we zullen het hier maar bij laten he?
moet zo nog gaan slapen haha

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:57

Ik beken. Clown Maar ik zie ook dingen voorbij komen waarvan ik denk; goh, dat doe ik nu nog. Idd met het paard de stad in als er een clubgenoot gaat trouwen, over de warenmarkt. Tijdens de toestand op het stadhuis je paard vastknopen aan een parkeermeter en zelf op het terras erachter zitten.... Snelwegen oversteken over het viaduct. Paard kijkt alleen de eerste keren wat raar als er een vrachtwagen onderdoor raast, leren ze zo.

Ik betrapte mijn dochter erop dat ze wedstrijdje aan het doen was met haar neef op de minibike en zij op de pony in het weiland ernaast. Mooi laten gaan, leert ze van rijden.
Ze speelt ook regelmatig indiaantje. Compleet met oorlogskleuren en vlechten alleen die cap moet wel op.

Ik klom ook altijd via de pony in de appelboom, die werkte daar trouwens graag aan mee. Ik klom via het hek op de pony, parkeerde de pony onder de boom en ging dan via zijn kont naar de laagste tak. Vervolgens gooide ik appels naar beneden die de pony dan opat. Verder misbruikte ik hem in de zomer altijd als duikplank. Zette hem goed diep in de kolk en dook van zijn kont af. Gek ja... Gevaarlijk, nee.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 23:06

Op nieuwjaarsdag s'middags een lange buitenrit gaan maken, waarbij je dwars voor een woonwijk (vuurwerk!!!) moest en dan de hele kudde aan de kletter natuurlijk (wie bleef het langste zitten en wie zat er als eerste in een boom), een "springcircuitje" opzetten van boomtakken tussen boomstammen stapelen (lag dus niet vast, zo dom waren we nog net niet), tussen allerlei heuveltjes in en dan in volle galop eroverheen natuurlijk. Prachtig, vonden de paardjes ook. En geen cap, dat was voor mietjes (oeps, nu rijdt ik wel met cap).

En voor het ruiterbewijs, dat vond ik wel heel raar, moesten we galopperen in de middenberm van een provinciale weg zonder afscherming.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 23:25

Hm ja, slalommen in galop om de bomen langs de snelweg en vaste hindernissen als banken en rioolbuizen springen. Alle obstakels waren een uitdaging voor mij
Rijden en springen zonder zadel en hoofdstel doe ik nog steeds (nou ja geen 1.75m meer), ik zie daar geen "oeps" bij.
Ben met Dabo nog eens tegen de Hondsbosche zeewering op gegaan. Machtig, maar naar beneden vond Dabo minder. Ik ben voorop gegaan. Ook dat zou ik trouwens zo weer doen.
Als je hier in de bergen niet een beetje lef hebt, kun je gewoon het erf niet af, eigenlijk. Dus we blijven moedig, hoewel ik wel doodsangsten heb uitgestaan op een schapenpadje, dat steeds smaller werd, langs een ravijn. Bleek dood te lopen en omkeren was niet makkelijk. Goddank heb ik een merrie die op een dubbeltje kan keren. Naar beneden op zo´n paadje is mogelijk nog enger.
Dát zou ik geloof ik wel een volgende keer voorkomen. En dat was niet eens vroeger, maar vrij recent.

HELder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 23:36

Oh leuk topic! Om de verhalen van sommigen lig ik echt krom Haha!
Ik weet zeker dat ik niet bij de oude garde hoor, maar ik heb vroeger ook hele gekke dingen gedaan die ik nu nooooit meer zou doen.
Met onze verzorgshetjes die we zelf hadden 'ingereden' zijn we echt overal geweest. Zadels en hoofdstellen waren er niet en we hadden ook geen rem, maar we hebben aardig wat kilometers afgelegd met alleen een halstertje om. En dan overal galopperen waar het maar enigszins kon, ook langs de rijksweg. Het pony'tje waar ik op reed wilde soms niet zo hard, maar dan ging één van de andere meiden achter mij rijden om haar eens flink op te jagen en dan liep ze wel! Zo ook nog een
keer in een wilde galop met pony en al op de rijksweg beland. Ik eraf gevallen en dat beest rent vrolijk verder om vervolgens zo'n 500 meter verderop in de berm tegaan staan grazen alsof er niets was gebeurt. Ondertussen wel zo'n drie km file veroorzaakt....
Ook nog eens buiten gereden met alleen een touwtje om de hals van mijn pony. Ik was aan het wandelen met halster en touw en voelde me opeens niet zo goed. Ik erop geklommen, maar het touw was te kort om als teugels te kunnen gebruiken, dus dan maar om zijn hals. En dan in het stikkedonker langs de weg naar huis rijden.
Soms lijkt het wel dat hoe voorzichtiger je bent, hoe meer er misgaat. 'Vroeger' liep eigenlijk alles altijd goed af.
Laatst bijgewerkt door HELder op 20-10-08 23:52, in het totaal 1 keer bewerkt

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 23:52

oke met mijn 26 jaar, val ik vast nog niet onder de oude garde, maar gekke dingen heb ik genoeg gedaan.
Boomstammen, bankjes sloten enz, alles werd gesprongen. kudde schapen de veewagen op drijven op een paar shets
bokjespringend op je pony komen,
En dat allemaal zonder cap :S

dat soort dingen zijn dan niet echt gevaarlijk, maar een kilometer of 2 naar de manege rijden, in het pikke donker, over een weg zonder verlichting, en dan terug reis in volle rengalop door de berm... ja dat vind ik achteraf wel gevaarlijk..

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 00:20

Ook hier iemand die voldoende gekkigheid heeft uitgevreten!
* Zoals het willen weten van "hoe een paard dat over een hindernis springt eruit ziet, gezien van onder af?" Ga maar op je rug onder de hindernis liggen en laat je vriendinnetje met de pony (uiteraard zonder zadel) de hindernis nemen Bloos
* Of met je zelf "ingereden" verzorgpony buitenritten maken, terwijl het dier nog verkeersmak moet worden. Uiteraard zonder zadel (die zat er in eerste instantie niet eens bij, ga na). Wanneer er een enorm landbouwwerktuig je passeren moet en de pony flink hoog steigert, laat je je er gewoon via de kont af glijden.
* Of, heel erg onnozel, deze; na een bosrit wil je nog niet terug naar stal. Je maakt een soort "box" van dood hout op een leuke plek in het bosje dichtbij stal. Je bent van plan om lekker te gaan picknicken en zet je pony in zijn "box". Echter wil je pony naar zijn weidemaatje, breekt uit en rent naar stal..... ik erachteraan Sigaar
* Geleerde les na dit incident: laat nooit je paard picknicken in een ruimte die niet goed is afgezet. Dus, wat bedenk je als alternatief? Picknicken in het weiland van iemand anders (wildvreemde) die er schapen in heeft lopen (=dus goed afgezet Clown ). Zadel en hoofdstel eraf en loslaten maar....... De twee ponies hadden erge lol samen en lieten zich niet meer vangen.... ook niet na 3 kwartier, en ook niet toen we héél erg snel weg moesten wezen uit het weiland van de eigenaar (die zijn schapen kwam voeren).
* Valbreken oefenen in de bak, het liefst met meerdere mensen, synchroon Duivel Zo hard als je durfde door de bak, om je vervolgens te laten vallen. Als je er handigheid in had, deed je je niet eens -zo heel erg- pijn.... Vork Dit alles onder het motto: iedere goede ruiter is weleens een zandruiter geweest....je begrijpt het al; wij waren van plan meesters te worden Knipoog
* In het bos stiekem over de -verboden- wandelpaden crossen, want die waren zo lekker smal en kronkelig (aan de wandelaars dachten we niet). Alleen moesten we, om ons favoriete pad te bereiken, altijd over een sloot aan het begin van deze (wandel-)route, waarover drie naast elkaar gelegde bielsen lagen. Hier gingen we dan altijd te paard overheen... en zijn -pony èn ruiter- weleens in de sloot beland. Meestal haalden we echter gewoon droog de overkant.

Naast dit soort niet al te slimme acties, ook veel onschuldige/leuke dingen gedaan.
* We maakten vaak hindernissen zelf, door takken uit het bos te halen, deze in de schuur thuis te schilderen, om vervolgens achter je fiets Koe naar stal te krijgen. Een paar emmers op elkaar, je -kromme- balken erop en voila! Een zowaar parcours Knipoog
* Annemaria koekoek aan het einde van de les, of een keertje een soort van apenkooi opgesteld in de bak.
* Oh, en het was normaal om eenmaal (alleen het outdoor seizoen) per maand 1 wedstrijd te rijden (zoals eerder gezegd dressuur èn springen.... en parade. Soms ook nog verenigingswedstrijden of viertal). Je vertrok rond een uur of 6.30 bij de ponyclub-buiten-bak, waar iedere wedstrijdruiter van de club zich had verzameld. Je laadde je pony in de veewagen met een laag zeil als dak (de puntjes van de oortjes van de ponies zaten dubbelgeklapt tegen het plafond), evenals 5 andere dieren, je zadel op zijn kant erbij in, de BBQ mee, de ruiters pasten er ook nog wel in (de rit duurde immers maximaal 20 minuten) en op naar de wedstrijd. Dit duurde de hele dag, je las zelf je clubgenoten de proef voor, ging samen het parcours verkennen, BBQ-en enz. Rond etenstijd was je weer terug bij de buitenbak van de club. Heel erg gezellig altijd Haha!
Laatst bijgewerkt door Irma_Maandag op 21-10-08 00:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 00:29

Ik ben nog niet eens zo oud, maar ik herken nog heel veel zaken die hier worden beschreven.

Zo'n tien jaar geleden ook veel zonder zadel gereden/gesprongen. Omdat ik op voltige zat steeg ik een tijdje op via een bokkesprong over de kont van mijn pony. Zal fijn zijn geweest voor die rug ...gelukkig was ik maar een lichtgewichtje.

Onder je pony doorkruipen, op de grond zitten tijdens staart uitborstelen. Stiekem crossen door het weiland van de buren (met hoog gras, had geen kuil in moeten zitten)

Pff, tsja...toen stond ik er niet echt bij stil. Maar ik zal het nu toch echt niet in mijn hoofd halen om bovenstaande te proberen bij mijn huidige bijrijdpaard.

Het heeft me overigens wel gevormd. Ik heb er een stevige zit door gekregen, ben niet bang aangelegd. Vind dus dat er tegenwoordig ook wel een beetje overdreven wordt met wat wel en niet meer kan.

Zonder zadel een sprongetje in de bak is in mijn ogen ok. En als jij onder je paard door wilt kruipen en het kan...waarom niet? Tuurlijk, er kan altijd wel wat gebeuren. Maar als je zonder risico's leeft beleef je ook maar weinig.

Stalgenootje van me heeft deze week wervel in haar rug verschoven en een zenuw bekneld doordat ze een verkeerde beweging maakte toen ze iets in de wasmachine gooide...Zo banketstaaf kan het zijn.
Het ergste wat ik ooit met paardrijden heb opgelopen is een bloedneus en een tand door mijn lip.
Maar ik besef meer dan vroeger wat er kán gebeuren en dat is wel belangrijk.

mardjai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 01:05

Ook ik heb vroeger van alles uitgehaald Bloos
Idd zoals vele heerlijk rijden, crossen en springen met alleen een halster en halstertouw.
Met een hele groep naar het strand allemaal alleen halster + touw om daar heerlijk te gaan zwemmen met de pony's, we moesten langs een vrij drukke weg met veel auto's en fietser die ook naar het strand gingen om te zwemmen, fijn tussen die ravottende kinderen op pony's Nagelbijten / Gniffelen
Afstappen deden we ook vaak heel speciaal via een koprol achterwaarts Haha! of gewoon via de kont eraf glijden Clown
Zo steil mogelijke heuvel in het bos op crossen en er dan achterkomen dat de anderekant naar beneden nog steiler is, zo er ook wel eens afgegleden via de hals Schijnheilig Nu achteraf gezien levens gevaarlijk, maar toen toch grootste lol.
Tikkertje in de bak, en elkaar proberen van je pony te duwen achterste voren op je pony zitten, levende hindernissen springen (vriendinnetjes op handen en knieen op de grond zitten en er dan over heen springen, maar goed dat de manege eigenaar dit nooit gezien heeft) Tong uitsteken
En nog veel meer rottigheid, maar moet toegeven ook nu doe ik nog wel eens stomme dingen zoals half onder mijn paardje zitten met sokken knippen, onder hem doorlopen, achter hem staan Bloos
Maar met rijden geen ondoordachte dingen meer Rolleyes

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 01:10

aerdenhout1 schreef:
Stomme tekst...ik weet het, maar naar aanleiding van een ander topic was ik ineens nieuwsschierig wie van de wat oudere garde onder ons bokkers nog meer dingen heeft gedaan met zijn of haar paard waarvan je nu denk...OEPS!!!
Voorbeeld...vroeger...toen alles beter was..reed ik gerust met een aantal kinderen en pony's zonder zadel door de duinen naar het strand. daar dan even lekker in rengalop en dan weer terug naar stal.
Langs de "randweg" een autoweg wedstrijdje doen...een paar aan de kant van de sloot en een paar aan de kant van de autoweg en dan kijken wie er het eerste weer aan het eind was. In de bak zonder zadel en hoofdstel, handen op de rug en over een hindernis heen gaan.....vossenjacht zonder zadel, noem maar op!
Zo nog wel meer dingen waarvan ik nu zeg...OEPS!!
NU was 30 jaar geleden het verkeer ook wel heel anders dan nu, maar dan nog!
Welke oudere bokker heeft nog meer van dit soort dingen gedaan???
Of ben ik erug slecht!!!

ik geloof dat wij dat samen nog hebben gedaan Greet;) hier nog een oudere Bokker die dit soort dingen deed ook op het strand en in de duinen van zandvoort, die vossenjacht was altijd super gaaf,en de berg van kraantje lek af denderen en als een gek langs manege Brandwijk scheuren anders kreeg je Goof achter je aan weet je nog? maar nu ....nee ben een grote bange poepert geworden met rijden Haha! dat waren nog eens fijne tijden toen Ach gutik mis de omgeving nog steeds kan je nog steeds daar rijden? dan kom ik eens naar je toe met mn paarden en gaan we eens gezellig ouwe koeien uit de sloot halen Knipoog
Laatst bijgewerkt door marialva op 21-10-08 01:23, in het totaal 3 keer bewerkt

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 01:16

Clown Meesterlijke valmomenten

Pleurde van mijn pony tussen pony en bakrand. Bakrand stuk.... Ik had alleen een schaafwondje op mijn arm.

Pleurde ook een keer van dezelfde pony met een prachtige salto. Landde met mijn billen op de achterste balk van de oxer. Balk stuk, ik had alleen een gekwetst ego.

Pleurde van een pony en landde met beide benen aan een kant van een muur. Weer alleen ego gekwetst.

Pleurde van de pony omdat ik languit op de hals lag en pony ineens heel lekker gras zag.... Landde in een koeievlaai

Pleurde na een weigering dusdanig van de pony dat ik op mijn voeten terecht kwam. Dankzij de voltige sprong ik er gelijk weer op, reed opnieuw aan en kwam binnen de tijd aan de finish. (wel met 11 strafpunten) Toen mocht je nog verder na een val. Kreeg wel een zak brokken als troostprijs en de jury heeft het er nog over.

Pleurde met paard en al koppie onder in een meertje van nog geen meter diep. Zag eruit als moddermonster maar ben nog nooit zo comfortabel gevallen.

Pleurde met de fiets de sloot in omdat de pony op de loop ging naast de fiets. Fiets stuk, pony nog steeds vast. Ouders boos.

Pleurde tijdens de voltige regelmatig omdat er ineens iemand zijn evenwicht verloor, paard bokte of iemand mis greep. Ik was het lichtgewicht en zag toch geen gevaar dus ik vloog nog weleens.

Moraal van dit alles, als je valt zorg dan dat je op je voeten terecht komt. Door veel te oefenen leer je dat vanzelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 01:19

Ik herinner me dat ik een keer tijdens de grote schoonmaak van mijn moeder een gordijn van de waslijn heb gejat, dat om heb geslagen en voor Zorro speelde Haha! Het wapperde zo leuk!
Met gordijn ook nog even dwars door de bosjes geracet op mijn Shet. Ik was acht, of zeven, denk ik.... 'k had mezelf wel op kunnen hangen!

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 01:29

- Haha, in volle rengallop op een paniekerige draver 1 meter naast een weg waar je 80 km p.u mag rijen rijden.
- Op ditzelfde paard (en serieus, hij klapte gewoon in elkaar van paniek als het teveel werd, stijgeren, bokken, helemaal doordraaien en werkelijk doodsangsten uitstaan) zonder zadel en zonder zijn speciale kap (die geluid en gedeeltelijk zicht wegnam) rijden, hmm..

heb nog wel veel meer dingen gedaan maar kan ze even niet voor me halen, kom er nog wel op terug!

rode_tomaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 02:07

Hee,
Echt rare dingen heb ik noooit gedaan,
zonder zadel rijden deed ik altijd heel vaak, dus dat beschouw ik niet als raar, en nog wel meer van zulke dingetjes. Lachen

Wat ik wel beter niet had kunnen doen is gaan zitten op een pony, achterste voren, zonder zadel, zonder cap, iemand anders de pony laten vasthouden en je raad het al, en dan proberen te springen. heel handig om te doen, haha.

Whis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 02:13

whahaha ja zo herkenbaar allemaal... Samen met een vriendinnetje gingen we altijd over de gekste dingen heen springen. Zo ging bijvoorbeeld 1 van ons in een greppeltje liggen of onder een hindernisbalk en de ander dan met de pony erover heen jumpen, wat een lol. Dat dit nooit verkeerd is afgelopen....

En uiteraard ook renwedstrijdjes door de bermen heen, langs een vrij drukke weg. Totdat ik een keer flink onderuit ben gegaan na zo heerlijk renwedstrijdje, ik in de kreukels, pony gelukkig niet.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 02:38

* Verstoppertje spelen in het maisveld met de shet. Wij verstoppen en dan 1 de shet loslaten tot ze ons gevonden had.
* racen tegen brommers over het koeienpad
* Voor de 1e keer voltige zien op tv en daarna op je paard uitoefenen. Heb de toenmalige eigenaar nog nooit zo boos gezien.
* Heel mans vertellen dat je eindelijk kan galoperen met de shet. Wil dit vervolgens laten zien aan mijn nichtje maar vergat voor me te kijken en shet was er 1 van jij stuurt me die kan op dus ga die kant op dus liepen in volle galop tegen een boom aan en gingen onderuit.
* Met zn 2en op mn haf een buitenrit maken zonder zadel
* Naast de snelweg crossen. 1 Verkeerde beweging en liepen op de snelweg, gelukkig altijd goed gegaan!
* Zo blij zijn dat ik voor het eerst alleen op buitenrit mocht op 1 januari en dat ook die dag doen. Kom heel trots bij mn ouders vandaan tot ik een paar jochies met vuurwerk tegenkwam die het naar mn paard gooiden. Dacht dat ik het nooit zo overleven maar paard keek er niet eens naar om.
* De moeilijkste weggetjes pakken in het park, zo smal mogelijk en het liefst nog stijl ook.
* Was te lang weg met buitenrit dus wist een kortere route maar daar was een hek waarvan ik niet wist of we er wel doorheen kwamen. Vraag me niet hoe we ht gedaan hebben maar het is ons gelukt.

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 07:01

Mijn opa zei dat ze vroeger als men veulens over straat vervoerde dat ze het veulen dan bij de merrie aan de staart knoopte.
Ong 5 jaar geleden toen Wacky nog veulen was (ruim half jaar) , besloot ik hem alvast aan het verkeer te laten wennen. Dus heb ik hem bij mams aan de staart geknoopt en zo de redelijk drukke weg op, even een rondje door het dorp. Clown

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 07:08

Mijn pony beleren en gelijk op dag 1 de weg op. Had toen nog geen zadel en hoofdstel. Toen kwam er een tractor en en is ze de sloot ingerent. De sloot lag vol eendekroos dus ze dacht vast dat het gras was ofzo.

Verder met mijn merrie gaan rijden en Wacky als 1,5 jarige aan een longeerlijn mee.

Met Joralda over de nog aan te leggen betuwelijn crossen (was nog allemaal zand) Zo over van die metale rijplaten over de sloot heen. OOO als ze daar tussen was gekomen. Was toen echt zot! Mijn hoefsmid zei ook elke keer Zoo jij bent weer lekker bezig geweest.
En even voor de duidelijkhheid. Mijn paarden hebben nooit blessures of iets gehad! Misschien geluk, ik weet het niet?!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 08:57

Heerlijk al die verhalen!
IK heb ontzettend van die tijden genoten en ook al was niet alles even verantwoord, het was een geweldige tijd!!!

- met mijn pony naar de Oude Gracht in Utrecht
- opstappen met alleen een halster zonder touw of iets en dan lekker op het landweggetje stappen
- bokje (proberen) te springen en vervolgens eraf glijden, das een leuk spelletje natuurlijk!
- achterstevoren met een halster en touw door de bak rijden en dan natuurlijk galopjes proberen, net als achterstevoren op het landweggetje rijden, erg leuk!
- zonder zadel en zonder handen springen, ook zonder cap Knipoog

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 10:03

Ik kan me nog een strandrit herinnneren midden in de winter ijskoud, het vroor zover ik weet.
Nog even een laatste rengalop over zo'n zandbank...wist ik veel wat een mui was... ja hoor in volle galop de mui in en met paard en al koppie onder . Kom ik boven zie ik de hele groep keurig achter me aan komen. Er stonden mensen op het strand die niet wisten wat ze zagen. De arme shet moest zwemmend naar de kant zo diep was het daar. Ik kan je verzekeren dat het geen leuk ritje was terug naar stal...KOOOOOOUD!!!!!