Wat vinden jullie het engste "obstakel"?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 09:29

Het paard dat ik rij staat op een boerderijcamping. Dus kinderen, caravans en ander groot geschut en trekkers zijn niet eng. Daarentegen wel alles wat in debak op de grond ligt. Witte hekje s bij de dressuur bijvoorbeeld, hindernisbalken (als het eenmaal wat hoger is, dan is het minder eng).
Niet dat het paard er echt va nschrikt, maar wel kijkerig en niet in de buurt willen komen (dsu ga ik het gevecht aan, ik wil gelijk hebben).

Maar het engste dat me is overkomen is dat het paard ineens tot de buik toe wegzakte in de berm. Zo zit je op een paard va n 1.80, en zo zit je op de grond.
Op het strand ben ik nog nooit te paard geweest.

belcanto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 22:15

ik vind het heel eng als ik aan het buiten rijden ben en er komen scooters langs, het is me een keer gebeurd met mn vorrige paard dat ik samen met een vriendin er op zat en hij schrok van een scooter die toeterend langs ons raasde en toen is mn vriendin er af gevallen en is ie met mij de weg op gerend bijna voor een vrachtauto! heb er nog steeds een trauma aan over. mijn paard dat ik nu heb schrikt ook overal van maar hij is echt heel erg bang voor koeien en ijslanders/shetlanders raar beest. maar als ik naast hem loop is ie nergens bang voor en denk ie als zij er langs gaat doe ik het ook, lief he?!

belcanto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 22:17

belcanto schreef:
ik vind het heel eng als ik aan het buiten rijden ben en er komen scooters langs, het is me een keer gebeurd met mn vorrige paard dat ik samen met een vriendin er op zat en hij schrok van een scooter die toeterend langs ons raasde en toen is mn vriendin er af gevallen en is ie met mij de weg op gerend bijna voor een vrachtauto! heb er nog steeds een trauma aan over. mijn paard dat ik nu heb schrikt ook overal van maar hij is echt heel erg bang voor koeien en ijslanders/shetlanders Verward raar beest. maar als ik naast hem loop is ie nergens bang voor en denk ie als zij er langs gaat doe ik het ook, lief he?! Lovers

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 22:30

Ik vind tractors echt dood eng!!
Want expensive was er altijd bang voor, als ik in de bak ben en er komt een tractor voorbij ben ik niet bang maar als ik buiten ben aah als ik een tractor hoor (mn kennis heeft er 1) loop ik heeeel snel door, eerst kwam er ook zo'n tractortje langs expensive en hij vloog er van door

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 22:31

gladdraad aan 2 kanten langs een smalle weg, als je daar met een springerig dier langs moet is echt eng. Ze zien het draad vaak net niet en als ze er doorheen gaan heb je een enorm probleem! Voor de rest kan het me geen hol schelen wat er in de omgeving gebeurd, ik zit er nog altijd op.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 23:40

Ja en dan schrikt ie een keer en lig je er toch naast.
Maar ja steef jij bent ook zo goed he, daar kan niemand tegen op

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 23:45

een trein, of spoorlijn en een trein die met volle vaart langsdenderd. En een paard dat daar nog niet aan gewend is.
Spoorlijn waar je overheen moet met een beslagen paard, en die ineens midden op de spoorwegovergang geen stap meer wil zetten...

Met je paard in drijfzand belanden....

Vrachtwagens die GEEN rekening met je houden als je te paard zit...

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 23:50

Ik ben altijd als de dood voor losliggend prikkeldraad Lips are sealed . Ook ben ik veel voorzichtiger geworden met sommige dingen. Zo ben ik toen ik een jaar of 10 was, ooit in volle galop (pony was op hol geslagen) zo stom geweest een net omgeploegt maisveld in te rijden, om af te remmen. Ik ben toen over de kop geslagen. Pony en ik mankeerden gelukkig niets, maar ik was toch goed geschrokken. Ook achteroverklappen ben ik bang voor. Heb een tijdje een paard gereden wat zich achterover liet vallen, heb er een keer onder gelegen, daarna ben ik er nooit meer op gegaan . Dat zijn denk ik zo'n beetje de dingen waar ik bang voor ben

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 08:58

NOu, losse hekken die vast lijken te zitten zijn ook eng. Ik had 2 paarden in de wei aan zo'n stalen weidehek geknoopt. Dat was bij iemand die nogal makkelijk was en wel eens vergat de boel dicht te zetten.Het hek leek vast te staan. Totdat beide paarden begonnen te trekken en achteruit stormden. Ik stond er precies tussen in en werd dus meegesleurd. Ik heb mij achterover laten koppeltjeduikelen en daar gingen de paarden met het hek door het land in paniek.
Dat hoop ik ook niet nog een keer mee te maken. HEt ging goed. Het is al vrij lang geleden, ik was een pennymeisje zeg maar, maar wat stom zeg. En daarna moest ik hulp halen om dat zware hek terug te krijgen.
Laatst bijgewerkt door germie op 11-02-03 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 09:46

NOOIT PAARDEN AAN EEN HEK OF DEUR VASTZETTEN. Laat dat een les voor je zijn geweest.

Lieselotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 09:59

Ik heb geen eigen pony (meer), maar ik geef wel les. Soms als ik in de zomer een buitenrit ga maken, zijn de pony's bang voor water, echt vreemd! *LOL*

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 12:55

Hmm, dat wat ik gister meemaakte??? Mijn paardje schrok van een enorme tracktor 9echt heel groot, zou ik ook van schrikken) en ging in volle vaart richting de snelweg!!!! Ik was zo bang dat ik haar niet op tijd weer onder controle zou krijgen!!!! ('t is gelukkig allemaal goed fagelopen hoor!).
Offeh, van het viaduct over snelweg afvallen, met of zonder paard. Man, nachtmerries kan ik ervan hebben!!!
Tja, dat waren mijn ergste angsten geloof ik wel. Heb gelukkig een superbraaf paardje wat ik altijd zo weer in de hand heb en wat ik ook echt vertrouw.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 13:15

SLOTEN ik heb een zware Slotenfobie, Als ik buitenrij (als ik buitenrij, ik rij nooit meer buiten) dan zijn de sloten voor mij het engst. Echt Nachtmerries.........

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 13:47

ikzelf vind niets eng om LANGS te rijden, snowdon vindt hordes met wielrenners eng. Maar ik kan geen object bedenken, waar wij niet langskomen... Verder heb ik wel een naar gevoel als ik tussen twee sloten in rij, vooral met irritant draad wat je niet goed ziet. Maarja Snowdon is wat dat betreft erg cool Lachen Met andere paarden zal ik vast wel objecten tegenkomen die problemen opleveren.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 14:52

flair schreef:
Ik vind vliegers op het strand doodeng, Flair vind het niet zo eng, maar ik vind het eng omdat je nooit weet wat ze gaan doen en je de touwtjes niet kan zien. Levensgevaarlijk, dat draad is nog ijzersterk ook.

Flair (en ook een paar anderen), vliegers zijn een stuk minder eng als je er voor zorgt altijd achter de vliegeraar langs te rijden Lachen . Op die manier heb je nooit kans dat je in de lijnen terecht komt. Ook roep ik vliegeraars altijd even aan als ik langskom. Vraag of ze de vlieger even willen stilhouden of dat ze even willen wachten met oplaten van de vlieger. Meeste vliegeraars hebben hier volledig begrip voor Lachen . Hetzelfde principe gaat overigens op voor zeevissers. Altijd achter de visser langsrijden, anders wordt je onthoofd door zn vissnoer }> .

Ik vind prikkeldraad (en ook gewoon draad) heel eng. Dat je over een smal paadje moet met aan weerszijden draad. Brrrrr. (en dan ook een wat frisser paard die af en toe een zijsprongetje maakt ).

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 14:58

Appeltje, dat gaat niet altijd op aangezien ze vaak staan waar het druk is. Ik heb eigenlijk bijna altijd dat ik er niet achterlangs kan. Mocht ik er wel achterlangs kunnen dan doe ik dat ook, alleen dan heb je altijd nog het risico dat de vlieger omlaag stort.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 15:01

Met mijn eerste pony ben ik idd eens zo achterstevoren de sloot in gekieperd omdat er een knetterende motor langskwam. Mijn pony was ondanks zijn leeftijd enorm bang voor tractoren, motoren, vrachtwagens en wat nog meer voor lawaaimakend verkeer. Die jongen gaf zelfs nog even wat extra gas bij op mijn gebaar om langzamer te gaan. God, wat was ik kwaad en vooral geschrokken! Extreme duivel

Onze tweede pony was als de dood voor donkere vlekken op de weg: natte plekken, rubberen platen van spoorwegovergangen, putdeksels, remsporen van tractoren... Ook op die manier zijn we meer dan eens in de sloot terecht gekomen. Gelukkig liep het altijd goed af.

Ameretto is gelukkig bijna nergens bang voor. Op hem kun je aan een lang teugeltje over een viaduct over de snelweg, met daaronder toeterende vrachtwagens, en hij zal dan hooguit een beetje met zijn oor draaien. Wel heeft hij het niet zo op grote (zwerf)keien langs de weg. Vooral als ze er volgens hem gisteren nog niet lagen Knipoog. Dan springt hij graag even met vier hoefjes tegelijk opzij, maar hij gaat er vervolgens wel langs.

Waar ik zelf heel bang voor ben, is over de kop gaan tijdens een flinke rengalop. Vooral door iets stoms als een boomwortel, een gladde plek of nog erger: een konijnenhol. En die laatste heb je nogal veel bij ons in het bos... Scheve mond

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 15:37

Den vind niets eng. Ik vind (in dek seizoen) merries aan de andere kant van de weg eng. Den wil nog al eens erg graag op bezoek gaan. Het ene moment niets aan de hand, het andere moment sta je midden op de weg. Dus langs merries gaan we zonder weg er tussen.
En ik heb een sloten fobie sinds onze Max verdronken is.

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 17:01

Met Passion vind ik niets eng.
Het is niet dat hij nergens voor schrikt, maar het is bijna altijd alleen maar even een sprongetje opzij of hoofd en staart in de lucht en in de piaffe Knipoog
Verder kan ik niet even iets bedenken dat ik het engst vind.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 17:19

Ik ben als de dood voor konijnenholen... Ooit eens meegemaakt dat een pony er in galop instapte, pony keihard op zijn snuffert en ik een koprol er af...
En een paard aan de kletter op een gladde ondergrond of asfalt...brrr

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 17:29

SAKKIA schreef:
Ja en dan schrikt ie een keer en lig je er toch naast.
Maar ja steef jij bent ook zo goed he, daar kan niemand tegen op

En waar slaat dit op? Heb ik OOIT gezegd dat ik goed ben?? Verward Kan me het niet voorstellen...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 17:36

Steef schreef:
Voor de rest kan het me geen hol schelen wat er in de omgeving gebeurd, ik zit er nog altijd op.

Ik denk dat Sakkia op deze opmerking wijst. Dat is natuurlijk het lastige van geschreven tekst. Ik denk dat Sakkia hem gelezen heeft als: 'ik lig er toch niet naast'. Knipoog
Ik heb het geinterpreteerd als: je bent er zelf bij en als er iets in de omgeving gebeurd ben je zelf als ruiter in staat om daar op in te springen (uitzonderingen daargelaten natuurlijk).
En met deze interpretatie kan ik heeel goed leven Haha!

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 17:42

Karin schreef:
Onze tweede pony was als de dood voor donkere vlekken op de weg: natte plekken, rubberen platen van spoorwegovergangen, putdeksels, remsporen van tractoren... Ook op die manier zijn we meer dan eens in de sloot terecht gekomen. Gelukkig liep het altijd goed af.

...
Ameretto...
Wel heeft hij het niet zo op grote (zwerf)keien langs de weg. Vooral als ze er volgens hem gisteren nog niet lagen Knipoog. Dan springt hij graag even met vier hoefjes tegelijk opzij, maar hij gaat er vervolgens wel langs.

Waar ik zelf heel bang voor ben, is over de kop gaan tijdens een flinke rengalop. Vooral door iets stoms als een boomwortel, een gladde plek of nog erger: een konijnenhol. En die laatste heb je nogal veel bij ons in het bos... Scheve mond

Hmmmm erg herkenbaar. Tinka is dus ook zo eentje die schrikt van donkere plekken in de berm en op de weg ed. Putdeksels gaat ze soms ook de lucht voor in, gaat er met een grote boog omheen of wil er gewoon echt niet langs. Remsporen op zandpaden springt ze in galop ook overheen. Die zwerfkeien is hetzelfde verhaal en ook ik ben in galop dus bang dat ik over de kop ga, zoals ik al eerder schreef in dit topic. Ik probeer of heel goed mee te kijken hoe de ondergrond is en stuur dan een beetje om oneffenheden heen of doe mijn ogen dicht en hoop heel hard dat paard-lief haar voetjes netjes neer weet te zetten...

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 19:20

sophie18 schreef:
met je mond tegen de bakrand/boom lijkt me btw ook heel eng (maar ik ben helemaal fobisch voor op mijn tanden vallen)

Haha dat heb ik ook! Maar ik heb al een kroon als voortand omdat ik rende bij het zwembad en viel! Ik loop trouwens ook voorzichtig altijd langs het zwembad.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 19:47

Tjee, wat KAN er eigenlijk veel misgaan als je het zo leest. Ik heb nog niet buiten gereden met Kiara, heb haar sinds september. Mijn probleempje is namelijk dat ZIJ hoogst waarschijnlijk wel verkeersmak is, maar IK ben het niet!!