Paarden van de paardenmarkt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paintlinger

Re: Paarden van de paardenmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 15:56

Mijn shethengst komt er ook vandaan, dat is een supergoeie aankoop geweest.
Als veulen gekocht en nu als 6 jarige hengst precies zo geworden als ik in mijn hoofd had Knipoog

Ik ga dinsdag op zoek naar een tweespan maatje voor hem Lachen

Ohja.. even een tip.. probeer van iemand een chipreader te lenen.. zo weet je zeker dat het paard bij het paspoort hoort.
Ik neem er 1 mee van mijn werk (ben DA-assistente Knipoog )...

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:00

mijn pony heb ik niet van de markt maar deze man neemt wel altijd een deel van zijn paarden mee naar markten
ik had haar dus op een markt tegen kunnen komen Haha!
en ik heb er een super pony aan Ja

vroeger [ jaren `70 `80 ] kochten wij alles voor de club op de markt of markthandelaar en gelukkig altijd goede dieren gehad Ja

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:02

suleilitha schreef:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-V7AADPRT.jpg
Ook ooit gescoord in Zuidlaren, ook nog voor een habbekrats. Niemand wilde deze, vanwege het vele wit. Wat hebben we er jaren achtereen een best paard aan gehad!

Hey liep deze niet bij Gronings Ontzet mee bij de grote tuigpaarden?
Vond hem onwijs leuk, JUIST door dat witte! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:09

Vertel? We hebben haar niet meer, ik weet dat ze afgelopen zomer van eigenaar is verwisseld. Wim Cazemier heeft haar aan iemand verkocht.
Het is een zuur kreng, maar draaft de sterren van de hemel. Niet zo'n tuigpaard die de benen alleen maar enorm optilt, maar eentje die extreem ruime gangen heeft. Verder is ze 300% bomproof. Treinen, sirenes, zwaailampen, het boeit haar geen moer.

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:12

Ik weet het haast zeker dat ze daar liep, was ze toen neit meer van jullie? Mooi beengebruik inderdaad. Heb totaal geen verstand what-so-ever van tuigpaarden maar deze was een van mijn favorieten toen ik er even bij stond te kijken!
Wie weet kun je via een startlijst o.i.d haar eigenaar achterhalen mocht je dat willen?

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:17

Ik zal mijn camera eens bijlangs gaan kijken of ik toevallig foto's of filmpjes van dr heb gemaakt die dag.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:17

Ik heb een geweldig paard van de paardenmarkt, een topknol, niks mis mee! Was toen 3 jaar en onbeleerd, en de mensen kwamen dr de maandag erna bij ons thuisbrengen!
Ik heb hier het meest geweldige paard aan over gehouden, dit had ik nooit durven dromen!
Voor een prikkie gekocht, het enige nadeel is dat ze lichte eczeem heeft.
Afbeelding
Lovers Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:19

Bedankt, Annie, ik ga even snuffelen!

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:20

Je kan er super beestjes aan hebben! Maar je moet wel verstand genoeg hebben van paarden om de goede er tussen uit te vissen Lachen

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:23

mijn grootste vriend kwam van een paardenmarkt. helaas is hij er niet meer. maar dat had er niks mee te maken dat hij van de markt kwam. je moet alleen wel iemand mee nemen die er veel verstand van heeft. vaak is het ook dat een paard heel lief lijkt maar dan blijkt hij verdoofd te zijn. kom je thuis heb je een paard dat je de wei uit jaagt bijv.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:26

xxxmarexxx schreef:
mijn grootste vriend kwam van een paardenmarkt. helaas is hij er niet meer. maar dat had er niks mee te maken dat hij van de markt kwam. je moet alleen wel iemand mee nemen die er veel verstand van heeft. vaak is het ook dat een paard heel lief lijkt maar dan blijkt hij verdoofd te zijn. kom je thuis heb je een paard dat je de wei uit jaagt bijv.

en je moet niet te laat in de middag gaan, want toen waren wij op de zuidlaardermarkt bij een paard aan het kijken, superlief en aanhankelijk. Komen er een paar mensen aanlopen en die zeiden dat hij die morgen helemaal gek was geworden en de palen uit de grond had getrokken enzo, maar nu was hij heel moe, dus je kan je behoorlijk vergissen dan in een paard.

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:27

oei dat is ook wel een goede inderdaad!

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 16:32

ja ik neem iemand mee die er ervaring mee heeft Lachen

ben erg benieuwt of we iets tegen komen! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:38

En niet meteen toehappen bij de vraagprijs, er is vaak nog wel wat vanaf te krijgen!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:41

_Daniella schreef:
ja ik neem iemand mee die er ervaring mee heeft Lachen

ben erg benieuwt of we iets tegen komen! Haha!

Je kan ook op de markt in Vries gaan kijken, die is (iig vorig jaar) altijd een weekje later. Daar komt mijn toppertje vandaan.
Daar stond een handelijk met zijn paarden te knuffelen, dat was voor ons de reden om er op af te stappen. En toen ik Misty zag, was is verkocht!

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 13:40

Op de paardenmarkt zijn soms best goede paarden
Let er wel op dat het ponytje wel rustig is
laat je nog even weten welke je hebt gekocht
groetjes

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 15:58

scoobydoe schreef:
Op de paardenmarkt zijn soms best goede paarden
Let er wel op dat het ponytje wel rustig is
laat je nog even weten welke je hebt gekocht
groetjes

geen pony.. paard word het tussen 1.60/170 t liefst Tong uitsteken

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:04

wij hadden een zeer mooi haflinger merrieveulen en het jaar erna een fjord stermerrie van 6 jaar en drachtig voor nog geen 900 euro.... Bereden en al.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 23:43

ik zou persoonlijk zelf nooit iets op de paardenmarkt kopen behalve een schouwhengstje... op een paardenmarkt kun je niet zien hoe een pony onder het zadel is, niet proberen niets.. daarnaast wil je soms niet weten waarom een pony er verkocht wordt, misschien gebreken, voor de slacht weggeplukt door problemen kunnen veel voorgeschiedenissen zijn... kan natuurlijk ook goed gaan, maar ik zou het er zelf niet op wagen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 23:47

Een kenner prikt dwars door die dingen heen, Roosje. Het is echt niet altijd slechte kwaliteit wat er wordt aangeboden. Op markten zijn genoeg paarden te koop die weggaan vanwege geldgebrek of omdat de eigenaar om wat voor reden dan ook moet inkrimpen.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 23:51

nou hoop dat jij bv atrose of hoefkatrol ook zo kan zien aan de buitenkant Knipoog er zijn genoeg mensen die heerlijk toneel kunnen spelen hoor, jij zal dan enkel ze op hun uitstraling moeten geloven kun je nog zo goede kenner zijn... daarnaast is bekend dat sommige mensen hun paarden pijnstillers geven een tijd voor zo'n markt dat ze er beetje leuk bijstaan. eenmaal dier op stal neemt dat snel af... idd kunnen er betere tussen staan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 00:02

Er zit ongetwijfeld altijd troep tussen maar dat vind je ook als je een paard bij een particulier op het erf koopt.
Ik heb ook wel eens een paard van een markt geplukt en dan ga ik niet op de verkopende partij zijn verkooppraatjes af, maar kijk naar het paard wat ik zie. Misschien heb ik geluk gehad, ik heb me nooit een bult gevallen. En financieel is het kopen op een markt vaak wel weer aantrekkelijk. Juist rond deze tijd van het jaar komen er veel jonge paarden te koop omdat men ze anders zou moeten opstallen en daar vaak de ruimte niet voor heeft.
Kijk, als er een ouder dier op een markt staat die in de sport heeft gepresteerd, dan zou ik me wel drie keer bedenken maar voor het aanschaffen van een jong dier kun je er, mits je zelf kenner genoeg bent of een ervaren iemand bij je hebt, best eens heel goed slagen.
Er zijn ook best goed bekend staande handelaren die met hun paarden bijvoorbeeld naar Zuidlaren trekken en die kijken wel uit om ze te verdoven of sederen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 00:33

Er komen idd ook 'bekendere' handelaren en hengstenhouders met hun jonge spul.

Als je gevoelig bent voor mooie praatjes kun je beter oordoppen in doen want sommige handelaren praten je zo een schuldgevoel als je hun paardje niet koopt.
Ik sluit me eerst compleet af en bekijk het paard van voor tot achter, bekijk papieren, check of alles 'het doet' en bepaal voor mezelf en prijs en daarna mag de verkoper zijn praatje houden.

Ik ben ook compleet immuun voor geklets als; mooi paardje voor de jongedame, zo'n mooie dame verdient ook een mooi paardje, omdat jij het bent, omdat je zo lief kijkt/lacht, omdat ik weet dat je goed voor hem/haar zult zorgen enz.
Kan wel een half uur doorgaan over alle geslijm die ik al heb gehoord Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 00:35

Hihi, het zijn net autohandelaren, Anneliesdj Haha!
"auto is van dametje geweest" blabla...... nou, je wilt mijn afgedankte auto's echt niet Haha!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 01:15

Afgedankt of afgerost?? Haha!