Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

) Reed er zelfs een pony mee van 37 jaar.
Hij geniet van de aandacht, ookal is ie soms chagerijnig, het rijden vindt ie echt wel leuk. Nouks schreef:Ik heb een pony gekend die op zijn 32ste nog iedere maandagmiddag eerst even "warm moest galopperen" (rondje of 10 links, rondje of 10 rechts, dan pas kids er op) met één van de instructrices, anders dan stuiterde hij in de lessen op maandag het hele uur de bak door

Miss_Malfoy schreef:Het gehandicaptenwerk is dé oplossing, oude, brave paarden blijken opnieuw nuttig, en het betekend extra inkomsten voor de manege.
Mischien kun je dit bij je manege voorstellen? Er is best vraag naar zoiets, vooral als de mensen bijv. ook nog kunnen "werken" op de manege, dan heeft het nog een extra functie.
Sientje schreef:Nadeel vind ik zelf wel dat dat soort lessen voor de paarden in kwestie vaak erg belastend zijn, dus ik zou er zelf niet zo gauw voor kiezen bij zo'n ouwetje. .
) die hij moet lopen zullen wel niet zo erg zijn,
) het was een groote stal met van die haken aan de muur, met alleen bij hun hoofd tralies die paardjes stonde bijna bil aan bil. die pony's hadden allemaal dikke lol!
was voor ons best lastig om met je zadeltje tussen twee paardenbillen door te gaan. maar dat pony'tje deed vrolijk mee hoor. super veel energie had die.xmaddyx schreef:Op mijn oude manege waar ik reed. Was een pony bijna 40. Reed veel bij beginners maar ook nog wel eens bij de gevorderde hoor...
Je moet kijken naar het paard zelf. niet naar zijn leeftijd. Als we die pony stil zouden zetten was het zo over geweest. Zo gewend was die om elke dag wat lesjes te lopen. Die stal was super gezellig (voor de paarden dan) het was een groote stal met van die haken aan de muur, met alleen bij hun hoofd tralies die paardjes stonde bijna bil aan bil. die pony's hadden allemaal dikke lol!
was voor ons best lastig om met je zadeltje tussen twee paardenbillen door te gaan. maar dat pony'tje deed vrolijk mee hoor. super veel energie had die.
Over de slacht? ik vind het niet erg. zolang je maar eerst probeert om een andere eigenaar te vinden als "grasmaaier" of "gezelschapspaard" Als dat niet lukt zit er niets anders op. natuurlijk klinkt dat hard, maar je moet wel geld blijven verdienen, Veel paarden snappen toch niet waar ze heen gaan, misschien een voorgevoel maar dan ineens is het over. Een pijnlijke/ongelukkige dood is vervelender. dus ieder ze mening.
)
dus nee. niet voro alle paarden is 20 jaar pensioen goed
25 vind ik een mooie leeftijd om te stoppen voor manegepaard..
BrittKitt schreef:Vraag maar eens na bij de gemiddelde manege, wedden dat er op elke manege waar je het vraagt pony's lopen of hebben gelopen van ruim 30? Bij ons is er ook eentje overleden op 36! jarige leeftijd. Liep op het laatst wel minder, maar maakte nog prima dr rondje hoor!