Kreeg Andalusier aangeboden *ik doe het niet*

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sociolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 18:24

Neem anders voor de zekerheid je DA mee die kan kijken als er wat mis is of niet.
Doei,
[naam]

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 19:53

Wow, ik zou ook gewoon gaan kijken. Maar idd wel een beetje vreemd een gratis Andalusier. Wel goed opletten dus

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 19:55

Gaaf hoor, ben heel erg benieuwd of het wat wordt! en dan moeten we maar eens een Barok strandritje maken Haha!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-03 20:00

De eigenaar heeft 3 paarden die ze op wedstrijd uitbrengt, voor hem heeft ze wat minder tijd en daarom staat hij vaak 24 uur per dag op stal. Ze wil gewoon dat hij lekker van zijn oude dag kan genieten zegt ze.
Maar ik blijf op mijn hoede.
Vind het best wel spannend worden ik heb nu een telefoon nummer maar durf eigenlijk niet te bellen !

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 20:02

Maar zelfs ALS er iets aan mankeert... Wat dan nog? Een gegeven paard kijk je niet in de mond. En dan kan hij nog steeds op de site... Als ik plaats zou hebben zou ik ook liever een andalusier laten oud worden op mijn weide dan een minder mooi paardje (ik ga hier geen ras zetten, of ik krijg een heleboel mensen van het ras tegen mij)... Haha! Haha!

Bellen of geef mij het telefoonnummer dan ga ik hem halen!!!! Haha! Knipoog

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-03 20:55

Ik ga de voors en tegens vanavond eerst goed bespreken met iemand die mij erg goed kent en opjectief naar de situatie kan kijken en daarna bel ik de eigenaar op. Ik houd jullie op de hoogte !

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 21:32

Idra schreef:
Maar zelfs ALS er iets aan mankeert... Wat dan nog?

Veel dierenartskosten bijvoorbeeld.
Maar als alles goed met het beestje is zou ik hem nemen, iig veel succes met het nemen van een beslissing.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-03 22:59

Wat "we" hier wel even vergeten is dat het een hengst is.
Ik zoek een paardje waar ik recreatief mee kan rijden, ik ben niet zo'n held. Ik zal morgen in iedergeval bellen maar ben nog niet zeker van mijn zaak !

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 02:07

Hmm.. dan wordt het alweer een beetje een ander verhaal... Ik denk dat het dan ook geen zin meer heeft om hem op die leeftijd te laten castreren, is het niet?? (operatie risico op zijn leeftijd, de "hengstmanieren" die hij evt. z´n hele leven al heeft....)
Als je gaat kijken, kan je misschien ook beter diegene meenemen, met wie je het nu ook hebt besproken ?!! Ik ben benieuwd wat je beslissing wordt Lachen !!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-03 09:18

Na vanacht slecht geslapen te hebben en dat ik er goed over nagedacht heb heb ik besloten het niet te doen.
Ik heb hier op stal 2 jaarling merries, 1 fokmerrie en wat shetland merries en kan hem hier niet goed genoeg apart zetten. Verder blijft het een hengst en ben ik best wel bang aangelegt en zoek ik echt een bomproof paard, deze schijnt nogal fris te zijn buiten.
Als hij niet gratis was was ik ook niet gaan kijken dus ik wil me niet blind staren op het goedkope en spaar gewoon verder totdat ik echt iets tegen kom wat ik leuk vind.
Verder zouden mijn stallen dan vol zijn en ik vang wel eens zieke of kreupele paarden tijdelijk op voor de manege. Dat wil ik graag blijven doen.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-03 09:19

Mensen die wel interesse hebben kan ik een foto mailen en een telefoon nummer geven !

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 12:18

Ja! Ikke! Ik PB je even...

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 14:11

Verstandige keus Max !! Net wat je zegt: Als hij niet gratis was geweest, was je ook niet gaan kijken!
Ik vind het in dit geval goed van je dat je je verstand voor je gevoel laat gaan Lachen !

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 14:36

Een gezonde ada is meestal niet gratis...
verstandige keus !

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 14:39

Twinkie schreef:
Een gezonde ada is meestal niet gratis...

weet ik nog zo net niet. Misschien moeten ze er snel vanaf? En dat frisse buiten komt wel goed als hij hele dagen buiten staat. En een castratie via kijkoperatie is eigenlijk altijd wel zonder risico...

Probleem blijft dan wel dat hij niet met andere paarden het land op kan. Verstandig besluit Max, om het niet te doen...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 02:40

Cassidy schreef:
[ een castratie via kijkoperatie is eigenlijk altijd wel zonder risico...

[/quote]

Geen enkele operatie is zonder risico's, het is en blijft een operatie.
Verdoving, wonden, etc.

En weer on-topic:
Ik heb het topic gevolgd en vind dat je een wijs besluit hebt genomen...

Hoewel een kennis van mij vorig jaar een 17 jarige merrie heeft weggegeven (onder voorbehoud van niet verkopen etc) die merrie was kerngezond, super braaf, etc, maw geheel probleemloos.
Maar een hengst op stal...deze hoeft op zich geen problemen te geven, met voldoende kennis en tijd.

Ik denk dat ik wel dusdanig nieuwsgierig was geworden om ter plekke te gaan kijken...

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 11:25

ja, een verstandige keuze! Hij is al 17 jaar en een hengst blijft een hengst! En je zegt het al zelf: Als hij niet gratis was geweest had je niet gaan kijken...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 11:30

Alane"]
[quote="Cassidy schreef:
[ een castratie via kijkoperatie is eigenlijk altijd wel zonder risico...

[/quote]

Geen enkele operatie is zonder risico's, het is en blijft een operatie.
Verdoving, wonden, etc.

Je hebt gelijk. Maar het is een plaatselijke verdoving, dus hij krijgt volledige narcose. En de wondjes (drie of vier kleintjes) zijn maximaal een cm groot.

Cantaor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 22:19

Ik heb ook wel interessse pb maar de foto van de Andalusier als je wil