Wanneer ben je te dik?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 20:37

Sterre schreef:
Ben je gek, dat is niet te zwaar hoor! Ik weeg zeker wel 10 kg meer Clown ! Ik ben 1,73 m en ik heb niet de indruk dat ik te zwaar ben voor mijn paard, een "stevige" Rus die ong. 1,58 m groot is!

same here Lips are sealed

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 21:42

Ik moet het ook nog een keer zeggen hoor: SINDS WANNEER BEN JE TE ZWAAR MET 77 KILO!?!?!? Onzin!! Tenzij je 1.40 hoog bent ofzo!

Maar wanneer je te zwaar bent voor paardrijden, afhankelijk van het paard: NOOIT!!
Zolang je jezelf en het paard maar niet in het pad zit, en dat geldt voor jezelf nog eerder dan voor het paard.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 10:25

volgens mij kan een fries 77 kg hendig dragen hoor. maar je moet niet op een new forest pony gaan zitten uiteraard. ik zou wel een wat steviger model paard uitzoeken ook en ik denk dat friezen stevig genoeg zijn. Iele paarden zijn voor jou verboden terrein: het staat niet mooi. Soort moet soort zoeken: een iel manneke en een flinke vrouw vallen ook op, en voor een paard en mens geldt het zelfde. Je moet bij elkaar passen.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 13:53

Okee, ook ik dan maar even: 77 kilo en 1.80 m? Jij bent NIET te zwaar, niet voor je lengte, maar zeker niet voor je paard.
Ik hoop dat je hier van overtuigd kunt raken... (maar ik weet uit eigen ervaring dat dat hard werken is)
Veel paardrijplezier!

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 15:46

Lobke98 schreef:
Ja ik ben dan niet echt een propje met mijn 1.80m. maar ik zit me altijd te vergelijken in tijdschriften, tv en op vereniging enz. En dan voel ik me soms echt een dikkerd. Maar goed reacties zoals dit draagt weer een steentje bij in de goede richting!!!!! THNXXXXX

nee joh je bent echt niet te zwaar...ik ben 1.63 en weeg 80 kilo, nu heb ik gelukkig ook een groot breed KWPN paard van 1.74 duzze die kan me nog wel een tijdje dragen Maar ben wel aan het proberen om af te vallen, ik voel me er niet zo goed bij...

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 16:03

ik woog een poosje terug 84 kilo en ik ben 1.82, ik denk dat ik ondertussen wat minder weeg. Maar ik vond mezelf dus ook altijd te dik etc. Nu is t bij mij ook wle veel erger geweest, maar ik ben nooit tevreden Knipoog Maar ik ben er wel achter gekomen dat het bij paardrijden niets uitmaakt. Kijk als je nu echt heel erg actief de sport in gaat vind ik het voor het paard eerlijker als je zelf ook goed in vorm en conditie bent. dat je als t ware voor lange poos mee kan rennen met het paard. Maar zelfs dan zou jij met je 77 kilo in elk geval al goed zitten!

Finesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 20:19

Hey,

77 kg is echt niet te dik hoor! Ik ben ook ongeveer 1.80 m en weeg 73 kg (en ben wel stevig maar niet dik) dus het is een gewoon gezond gewicht!

Imposante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 20:54

77 Kilo is echt niet zo zwaar. Buiten dat, een Fries kan veel hebben en als je al 8 jaar rijdt lijkt het mij al helemaal niet dat je paard er last van heeft. Volgens mij nix om je zorgen over te maken..

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 21:43

Lobke98 schreef:
Ja ik ben dan niet echt een propje met mijn 1.80m. maar ik zit me altijd te vergelijken in tijdschriften, tv en op vereniging enz. En dan voel ik me soms echt een dikkerd. Maar goed reacties zoals dit draagt weer een steentje bij in de goede richting!!!!! THNXXXXX

haha, dan wegen we ongeveer hetzelfde. Ik ben 1.84 en 74 kilo, (misschien nu wel weer minder, heb n stress volle periode gehad) en heb zo'n ranke nrps Haha!
en ik denk dat die me in t voorjaar ook vast wel kan houden Verward
voordeel is dat hij vrij groot is. En ik heb met een gewicht van rond de 60/65 kilo ook wel op n NF gereden, en die had er echt geen moeite mee. Maar ik ga nu niet op een paardje als pinky, van pinky_girl zitten. Daar voel ik me toch echt te zwaar voor.
Ik heb ook niet het perfecte figuur, maar t wordt gelukkig ateeds beter.

Ennuh, meid, maak je niet druk. je paardje kan je heel goed dragen hoor!!!

Lobke98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-03 14:03

Oke oke, ik hoor hat al ik ben niet te dik maar zit wel 'stevig' in het zadel!!hahah.
Een tijdje terug zat ik een tijdschrift te lezen waar de gewichten in stonden die een type paard kan dragen. Toen schrok ik dus ik kon volgens de cijfers alleen nog rijden op Shires van 1.80m ofzo. In ieder geval ik was te zwaar voor friezen. Maar aan jullie te horen hoef ik me geen zorgen te maken!!!!!!!!!!!!!!!!!
Thanxxxxxxxxxxxx

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 15:51

Ik ben pas dik ik ben 1.74 en weeg wel mooi 58.3 kilo

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 17:50

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 12:43

1.80 en 77 kilo?? waar praten we over? pfff.. dan ben je toch niet te dik?
En al helemaal niet op een Fries.

Desiree schreef:
Soort moet soort zoeken: een iel manneke en een flinke vrouw vallen ook op, en voor een paard en mens geldt het zelfde. Je moet bij elkaar passen.

ehh.. je hebt het toch niet over mij en Frits.... Clown

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 12:57

Een paard kan minimaal 1/4 van zijn gewicht (bij normale gewicht) dragen, dus dat lijkt me absoluut geen probleem. 77 x 4 = 308 kg Nou, het lijkt me dat jouw fries wel meer weegt. Ik las ergens dat hij al 8 is, dat betekend dat hij helemaal is uitgegroeid en dat hij er dus weinig last van zal hebben.

shasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 02:22

nee je bent zeker niet te zwaar om een fries te rijden.

En ja wanneer ben je te dik
Party!! als je je niet happy voelt in je lijf vanwege je gewicht
Party!! niet meer normaal kan funtioneren omdat je teveel kilo's moet mee slepen.
Party!! als het je gezondhied in gevaar brengt
Dan ben je te dik, voldoe je niet aan één of meerdere van die punten. dan ben je in mijn ogen niet te dik!!

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 09:40

Je moet niet vergeten dat mannen over het algemeen zwaarder zijn dan vrouwen. En bij mannen vraag je je bijna nooit af of ze te zwaar zijn! Die zijn vaak ook rond de 80 kilo hoor....

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 10:13

Ik moet ook niet veel meer wegen om nog op Bunny en Elise te kunnen, ik zit ook aan de grens. Erg vervelend dus!