paardenopvang blijkt 1 grote oplichterij...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LiJa

Re: paardenopvang blijkt 1 grote oplichterij...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 10:51

Jeetje wat erg zeg,Ben blij dat hij weer terug is.
Mijn vriendin heeft het ook meegemaakt met een rusthuis in Sellingen.Paard ging er goed heen en toen ze gingen kijken was het drama.Mv had tussendoor nog foto s opgestuurd want ze stond ver weg.Toen ze gingen kijken was heel erg paard had luizen schimmel was zwaar ondervoed.Ik herkende haar niet leek wel een 40 jarige merrie alles stak uit.die mensen vertelde dat ze 2 kilo biks kreeg nou ammehoela.Toen ze weer bij ons op stal stond en daadwerkelijk 2 kilo kreeg was ze binnen no time dikker.Dierenarts had bloed afgenomen niks aan het handje.Dierenarts zei dat het dier zwaar verwaarloosd was.Voor de mensen die hun beesten wegdoen aan een rusthuis etc blijf naar je paard omkijken waar hij ook staat.Je wordt er zo ingeluisd.

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:02

Ik begrijp alleen niet zo goed wat deze paardenopvang erbij wint om paarden op te vangen en dan er niet naar om te kijken.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 16:11

het verhaal dat hier staat, is dus niet dat van mij of van onze Dewy.
dit verhaal gaat over Quinten, en ik had dus gevraagd aan zijn baasje of ik dit hier mocht zetten.

het complete verhaal van ons Dewy, dat zet ik hier niet uit veiligheidsredenen voor onszelf en onze dieren....
wat de opvang waar ik ervaring mee heb eruit wint.... geld. ze vragen afstandsgeld én adoptiegeld... hoe zieliger de dieren, hoe meer medelijden mensen hebben en hoe meer ze storten, hoe meer sponsors ze vinden.... de paarden die wel nog gezond zijn, worden gebruikt om rijlessen op te geven....

M_LiSszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 19:10

pff wat een verhaal zeg.. ik zou zelf mijn paard nooit naar een opvang brengen, maar goed dat is voor iedereen anders..
TS kan je die foto`s hier neer zetten??

krak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 19:11

ik zal ts nog eens vragen naar foto's Knipoog

missangy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 19:54

wow das idd heel erg wat er gebeurd is. echt niet normaal zo`n mensen. Ik had een tijdje geleden mijn paard te koop aangeboden op een site daar reageerden ook mensen op die een opvang in de ardennen hadden ik moest hun het paard zo afstaan. Natuurlijk heb ik dit niet gedaan omdat het een gezond paard was en er nog iemand veel plezier mee kon hebben en maar goed ook als ik dit hier zo lees. mischien zijn het wel de zelfde mensen die jullie pony zo slecht behandeld hebben., Mijn paard is gister aan een stalhouder en hij is nu al meteen verleasd aan een meisje, hij staat gelukkig nog in de buurt en ben altijd welkom Knipoog xxx

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:46

Aangezien ik de laatste tijd enorm veel klachten binnenkrijg over bepaalde paardenopvangadressen, raad ik iedereen aan om het adoptieovereenkomst geplaatst op onze site aan te bieden bij het afstaan van Uw paardje. Deze adressen willen Uw paard niet aannemen, zij willen alleen een kontrakt van afstand, zodus NIET DOEN, paardje blijft bij U en U zoekt verder. Op bepaalde koopsites wordt de opvang van Uw paardje zo mooi voorgesteld, zoveel ha weide's, geen verkoop aan bepaald personen enz....
Een goede raad, ga eerst onaangekondigd op bezoek bij de kandidaat-adoptienemer, neem de overeenkomst mede, vul zeker de schadevergoeding in, zij moeten U steeds verwittigen indien het paardje moet ingeslapen worden.
Kies zeker op het mutatiedokument het paard mag niet geslacht worden, en eis de schadevergoeding indien zij het bewijs van Rendac en DA niet kunnen voorleggen. U mag ons steeds alle vragen stellen, wij kunnen U een aantal goede paardenadvokaten aanbevelen, wij zijn er voor U en voor Uw paardjes.
adoptieovereenkomst : www.paardenspeurder.be of www.gezocht.napoline.be - ter adoptie.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 14:58

alleen zijn die contracten voor geen meter rechtsgeldig....

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 15:00

krak schreef:
alleen zijn die contracten voor geen meter rechtsgeldig....

Kan U mij vertellen waarom, nochtans in het verleden zijn ze aangenomen.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 15:01

mij heeft de politie gezegd dat het contract dat ik heb met de paardenopvang, voor geen meter rechtsgeldig is....
(heb er wel geen geplaatst, maar we hadden onze inmiddels overleden Dewy er geadopteerd)

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 15:05

Had U een adoptieovereenkomst met een getuige, of een afstandskontrakt, zoals bepaalde mensen nu ook niets kunnen met de kontrakten aangegaan met de adoptiekandidaten. Hoe komt het dat zij de overeenkomst van ons weigeren, heb daar het bewijs van, zij willen U alleen onder druk zetten om hun kontrakt te tekenen. Bij problemen kan U altijd klacht indien bij de onderzoeksrechter nl. Klacht met burgelijke partijstelling, dan moet er een onderzoek gebeuren. Ik heb wel ontdekt dat het bij U niet ging om Uw paard daar achter te laten, maar U heeft daar een paard geadopteerd, misschien klacht voor misbruik van vertrouwen.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 15:17

Mensen die uit de goedheid van hun hart een oud paard een plaats geven op de wei bij hun paarden, als gezelschap, die bestaan nog. Maar dan gaat het om één mondje meer dat geen verschil zal maken, en om prive-eigenaren. Meestal nemen die een paard uit hun kennissenkring.

Mensen die een advertentie op internet zetten om op grotere schaal oude paarden te vinden, die hebben ALTIJD bijbedoelingen. Niemand gaat aktief op zoek naar onbruikbare paarden omdat-ie zo graag een volle weide heeft. Dan kun je net zo goed in sprookjes geloven.

Het is ook voor een deel morele lafheid van de baasjes: je wil van je rij-ongeschikte, geld kostende paard af, je weet dat het dier op de commerciele markt onverkoopbaar is. Je kan dan gaan voor een 100% zeker en diervriendelijk einde, nl inslapen of slachten. Maar mensen willen dat niet onder ogen zien en gaan in allerlei mooie verhaaltjes geloven. Ze brengen dan hun paard naar zo'n onguur type die er nog wat een weet te verdienen. Maar ze rijden naar huis met een getroost geweten... zucht.

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 15:45

Beste Klara 16, ga je voor een groot deel gelijk geven, in Belgie en Nederland staan adoptiepaardjes die ik geplaatst hebt bij privé mensen, zij staan goed dat kan U zelfs lezen op onze site bij adoptie. Een gouden raad, bezoek de adoptiekandidaten op een moment dat ze U niet verwachten zonder aankondiging, dan kan je zien welk vlees je in de kuip hebt. Die ongure type's hebben een hard hoofd, weten de weg naar je hart, kennen de wet beter dan de politie, vragen geld zogezegd om extra onkosten.... kortom teveel om op te noemen. Eventueel ga je in het dorp even vragen hoe ze daar bekend staan. Ook nog een feit is, zij geven niet zo gemakkelijk hun adres of verhuizen om de haverklap. U mag mij altijd vragen of ik ze ken, ik ken zowel de goede als de slechte, zij durven ook nog wel eens zich anders voordoen, maar aan hun antwoorden kan je al veel opmaken.
www.paardenspeurder.be - ter adoptie - adoptieovereenkomst.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 16:40

aangepast Lips are sealed

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 16:50

Krak: waarom mag jij geen namen noemen? ervaringen uit eerste hand kunnen toch wel?

krak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 17:06

het probleem is dat de mensen uit die opvang, nergens voor terugdeinzen....
ik zal straks eens vragen aan mijn vriend wat hij ervan denkt om ons verhaal hier te zetten.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 17:15

krak schreef:
het probleem is dat de mensen uit die opvang, nergens voor terugdeinzen....
ik zal straks eens vragen aan mijn vriend wat hij ervan denkt om ons verhaal hier te zetten.

En ik ben ook heel benieuwd naar jullie verhaal.
Ik vind het een schande dat die mensen zoiets doen over de rug van andere mensen, en vooral hun trouwe paarden! Dit soort praktijken moeten gestopt worden! Boos!

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 17:52

Een paar weken geleden heb ik een veulen te koop gehad en toen heb ik ook een mail gekregen van een paardenopvang in de ardennen. We hebben er niet op gereageerd en maar gelukkig zo te lezen.

PatsyPatsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 17:21

Heb zelf ook nare ervaringen met deze personen van dit opvangcentrum. Ze zijn ongeloofelijk sterk in spelen met woorden en hebben mijn naam door het slijk gehaald en flink beledigd. Ze hebben me ook flink bedrogen en ik hoop dat ik ze nooit meer hoef terug te zien!!! (en dat terwijl ik eerst nog mijn lege stallingen in de winter aan hen wou verhuren, tot ik wist wie ze waren)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 17:25

daarom zeg ik altijd OF houden en de kosten blijven dragen OF dood.............

black21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 18:07

jeetje wat een verhaal, das wel heel erg allemaal

Naide_and_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 20:42

Hey iedereen,
sorry voor de late reactie maar school was deze week ongeloofelijk druk.

Met Quinten gaat het veel beter. Hij is al goed genezen, ik heb hem gistere voor de 1ste keer terug kunnen borstelen. Zijn staart is ook super aan het genezen. Jammer is hij wel nog mager, maar hij is wel al heel wat bijgekomen maar nog niet genoeg.
Hij moet nu nog even op stal staan maar zijn vorige eigenaars hebben zelf een wei voor hem, dus daar gaat hij heen.
Ik heb mijn lesje wel geleerd ivm mensen vertrouwen en paardenopvangen.

Dit is hun site http://www.bloggen.be/paardenopvang_los_vaqueros/
Quinten staat hier ook bij met foto's. Hier is hij al hard op vermagerd maar je ziet het niet goed.
Wat ze hier zeggen is dus niet waar, Quinten staat er niet meer en komt ook niet naar hen terug.

We proberen nu met mensen die ook men deze opvang te maken hebben gehad, deze te sluiten.
Want het is dus helemaal geen opvang, dit zijn handelaars!

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 18:17

Je geld terug eisen en ervoor zorgen dat deze mensen hiervoor boeten!

Arm paard.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 18:37

geen woorden
hou je ons op de hoogte?

Naide_and_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 19:22

Romytjuuh schreef:
Je geld terug eisen en ervoor zorgen dat deze mensen hiervoor boeten!

Arm paard.

Deze mensen hadden hem gekregen. We hebben hem zelfs moeten terug KOPEN! Smerig hé.