WESTERNRIDEN....dat viel me echt wel tegen!!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 19:19

Ik heb hier vlakbij vaak kunnen kijken naar westernrijden ,maar toen ik iemand zag rijden die aan het switchen was zag ik de moeilijkheid pas Verward
Ik heb er zelf nog nooit opgezeten,en hou het voorlopig maar bij engels.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-01 08:32

Heel goed idee Gerrie!!! Maar zoals ik al zei, ik vond het wel erg leuk en vindt het westernrijden een prachtige sport. Enneuh Lucky luke: ik zit echt mijn paard niet te treiteren met bit en benen, mijn paardje wil niet niet voor niets voor mij werken en ervaard mij niet voor niets als mijn leider. Mijn paard is zo dat als je tegen haar ingaat, kun je het schudden, dan bereik je het tegenovergestelde. Dat ik nou veel in mijn handen heb is gewoon omdat ze zoveel kracht zet op mijn hand, maar dat is er ook uit te rijden, daar ben ik hard mee bezig. Als je een ruiter en zijn paard niet kent, houdt dan ff je mond, wil je??? Ipv commentaar te geven op alles wat je leest... slaat nergens op namelijk. Mensen vals beschuldigen is niet leuk. En ja, tuurlijk is de westernsport veel meer gericht op natuurlijker met je paard omgaan met de hulpstukken, maar ja...het ligt aan alles hoe je eht gebruikt. En hoe je engels rijdt, ligt ook aan het type paard....mijn paard is nou eenmaal geen Volbloed Arabier die altijd maar wil gaan.....dus houdt je een beetje in in het vervolg....

lucky luke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 19:07

Tuurlijk heb je in elke tak van sport excessen,Maar laten we even eerlijk blijven.Als je alleen kijkt al bij het lessen dan zie je al dat de mensen word geleerd om lekker kontakt te maken met dat bit.
Terwijl je juist met western lessen leert dat niet te doen omdat je steeds dat stuk ijzer maar heen en weer over het tandvlees laat raggen.
Heb je ooit 5 voudig ned.kampioen Chris knol wel eens zien rijden ik bedoel maar daar kan anky een puntje aan zuigen die moet tenslotte haar hogeschool dressuur laten zien met stang en trens en flink veel kontakt anders loopt ie helemaal onder haar vandaan of is de totale verzameling naar de filistijnen.
Hoe je het ook went of keert western rijden is paardVRIENDELIJKER mits je het wel bij de juiste trainer leert.

p.s IK les NIET bij chris knol

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: lucky luke op 2001-09-07 20:14 ]</font>

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-01 21:48

Okay okay okay, you're forgiven this time.....maar je kunt de verschillende takken van de paardensport nou eenmaal niet met elkaar vergelijken.... En als je het goed doet, beschadig je in elke tak van de paardensport niets!!!(aan je paard dan) Greetz Iloon

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-01 22:03

Maar eh...Ilona...als je volgend jaar op kraamvisite komt...of wellicht wel eens een keertje eerder... ( Schijnheilig ) ga je dan eventjes voor de herkansing... Haha! ff een western ritje op mijn meissie... Haha!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-01 22:12

TUURLIJK VIKKI, graag zelfs!!!! Lijkt me hartstikke leuk hoor! En zoals ik al zei, ik vind het een erg mooie sport en zou het dus best goed willen leren, maar ja, ik heb er geen aanleg voor denk ik. Maar graag hoor Vikki, lijkt me hartstikke leuk om western te rijden op jouw meissie als ik kom volgend jaar!!! *LOL*