Heel goed idee Gerrie!!! Maar zoals ik al zei, ik vond het wel erg leuk en vindt het westernrijden een prachtige sport. Enneuh Lucky luke: ik zit echt mijn paard niet te treiteren met bit en benen, mijn paardje wil niet niet voor niets voor mij werken en ervaard mij niet voor niets als mijn leider. Mijn paard is zo dat als je tegen haar ingaat, kun je het schudden, dan bereik je het tegenovergestelde. Dat ik nou veel in mijn handen heb is gewoon omdat ze zoveel kracht zet op mijn hand, maar dat is er ook uit te rijden, daar ben ik hard mee bezig. Als je een ruiter en zijn paard niet kent, houdt dan ff je mond, wil je??? Ipv commentaar te geven op alles wat je leest... slaat nergens op namelijk. Mensen vals beschuldigen is niet leuk. En ja, tuurlijk is de westernsport veel meer gericht op natuurlijker met je paard omgaan met de hulpstukken, maar ja...het ligt aan alles hoe je eht gebruikt. En hoe je engels rijdt, ligt ook aan het type paard....mijn paard is nou eenmaal geen Volbloed Arabier die altijd maar wil gaan.....dus houdt je een beetje in in het vervolg....