NaVy! schreef:Dit heeft ze nooit verdient, ten eerste Donja niet, niet zo´n eind, het was zo´n vechter!!
Weetje...misschien was het niet eens zo vreselijk einde. Klinkt grof, maar ze had geen pijn, is vrij rustig ingeslapen. Achteraf misschien hadden ze het, wat ze zelf ook zeiden, beter eerder kunnen doen, zodat ze niet nog een dag om het uur ong. probeerde op te staan. Maar ze heeft gelukkig geen pijn geleden en tot het eind onder de mensen geweest. Het meest ontroerend was bijna nog, het feit dat ze bleef bedelen om lekkers. Ze at en dronk als de beste...ook al lag ze plat.
Toen we er probeerde te laten opstaan, als ze zelf aangaf weer te willen, probeerde wij haar te helpen. Dan probeerde ook het meisje, jette, haar te lokken met voer, tijdens een van de slopende pogingen stond Jette daar:"Kom dan Donja, toe! Als je blief Meis, sta op! Toe dan! Dom paard, ga nou staan...Kom doe het voor mij!"
Bij het het woord Dom brak haar stem, en in tranen eindigde haar relaas...deze woorden, de laatste opsta poging waar we bij waren, staat echt mijn netvlies gebrand.....huilend stond ik hier bij haar schouder te duwen..te vergeefs...ik had het Jette zo gegund

Het is gewoon zo oneerlijk, zo onwerkelijk, dat je helemaan niks kan doen, dat de DA niks kan doen...je kan er gewoon niet bij! Het moeilijke was, dat ze niks had, ze was gewoon 'op'. Haar tijd was g ekomen, er waren g een symptomen om te bestrijden.....alles wat je kon doen was hopen, smeken en bidden....
Ik kan het ook niet echt bevatten, dat ze er niet meer is....Niet dat ik extreem veel met het paard op had, ook al had ik gigantische bewondering voor het tweetal!, maar ik nooit een doodsstrijd van zo dicht bij meegemaakt...
DE gevoelens zijn zo dubbel als het paard zijn hoofd op je schootlegt, en rustig blijft liggen, de ogen sluit en geniet van je streling. Ik voelde vertedering, medelijden, hoop, angst, liefde...je word gewoon overmand door gevoelens....