wanneer zou jij je paard verkopen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 22:38

Ik heb er ook al een aantal verkocht. Ik moet er wel bij zeggen dat ik van kleins af aan bij een fokker kwam en alles waar ik me aan hechtte werd verkocht, dus ik ben bij de meeste paarden niet zo moeilijk meer met verkopen.

Als het niet klikt, wegens gezondheidsredenen van mij of voor een goed bod, etc. Er zijn genoeg redenen voor mij om mijn paard te verkopen.

Zio was tot nu toe het enige paard dat ik voor geen goud aan iemand had verkocht, helaas is zij overleden. Het is het enige paard waar ik een jarenlange band mee had en waar ik mee kon lezen en schrijven. Ik hoop echt dat Velvet een goede vervanger van haar wordt en dat ik straks een zelfde band met Velvet heb als met Zio.

Rocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 23:39

Ik zou hem niet zo snel verkopen, tijd en geld gebrek zie ik niet zo snel gebeuren, en dat ik hem nu nog niet verkocht heb wil verder wel zeggen dat dat waarschijnlijk niet meer zal gebeuren... Haha! (veel problemen gehad)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 00:08

Als ik hem niet meer kan kan bieden dan wat hij verdient. Als ik een hekel aan paarden krijg.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 01:40

Ongeacht welke situatie ook, of het nou agressie betreft, kreupelheid al dan niet gronisch, tijdgebrek enz. ik zal overal een oplossing voor vinden voordat ik mijn paard verkoop, mocht het paard nooit meer bereden kunnen worden zal ik zoeken naar een mogelijkheid om toch een 2e paard erbij te nemen, ik zou nooit mijn paard verkopen tenzij ik ECHT geen genoeg geld heb.

Groetjes tessa

DiamondCheckers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 06:24

Ik heb een van mijn paarden verkocht in het verleden door mijn scheiding. Ik woonde toen op een flatje en had geen plaats om haar te brengen. Verder weet ik het eigenlijk niet. Ik geef graag een paard een tweede kans. Dit is ook de reden waardoor ik DC nog niet verkocht of weggedaan heb. Ik heb hoop dat ze het zal redden!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 10:53

Mijn eerste zelf gekochte paard heb ik TE LANG aangehouden, omdat ik dacht dat ik dat verschuldigd was ten opzichte van dat paard en zijn fokker en mijn ouders die al een naambordje hadden gemaakt enzo...
Maar ondanks dat hij echt heel lief was, was er geen klap aan om daarop te rijden. Na drie jaar verkocht ik hem toch, en dat had ik dus zeker twee jaar eerder moeten doen. Dus ik verkoop zodra ik verneem dat ik geen plezier heb aan het paard.

Ik heb nu 2 merries. En een veulen op komst. Merrie [naam verwijderd] blijft, zo lang mogelijk. Die gaat pas weg als ik het echt niet meer kan betalen, of er niet meer goed voor kan (laten) zorgen.
De anderen zijn te koop tegen de juiste prijs...maar ik heb geen haast.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 11:10

Ik zou het paard weg doen als het absoluut niet "klikt" tussen ons.
Ik denk dat je daarmee zowel jezelf als je paard een plezier mee doet!!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 11:10

Ik denk bij geld-gebrek,maar dan nog zou ik het zo goed mogelijk willen oplossen.
Het klikt super tussen ons, dus dat zal niet de reden zijn dat hij ooit weg zou moeten. Mijn vader wil hem met een aantal jaartjes verkopen als ik 18 ben of niet meer verder met hem kom, maar dan koop ik hem over Knipoog

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 11:13

HEt feit dat ik eerst het stalgeld betaal en dan mijn hypotheek zegt wel genoeg denk ik. Ook in geval van ziekte of niet meer bereden kunnen worden is verkoop absolutely out of the question. Of ik rij niet meer maar houdt en verzorg hem. Of ik neem er een paard bij indien mogelijk. Maar verkopen nee.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 13:12

Sjuimpje schreef:
Als er genoeg geld geboden wordt, als ik ze zat ben, als ik niet verder ermee kom, etc etc etc.
Redenen genoeg.

Ga ik helemaal in mee.

Ik hou van mijn paarden begrijp me niet verkeerd, ik zou er ook best moeite mee hebben maar als ik genoeg geld geboden krijg dan daat hij/zij er toch uit.

Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 13:32

Met Ra heb ik helaas door tijdgebrek moeten stoppen (was deeleigenaar) Verdrietig .
Nikita (19 Haha!) gaat niet bij me weg!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 16:48

Door geldgebrek denk ik. Gelukkig heb ik een baan. Tijdgebrek is bij Andrew niet zo'n probleem aangezien hij zich prima vermaakt in het land en hij een verzorgster heeft voor 2 dagen in de week. Ondanks dat ik het gevoel heb dat we blijven hangen en ik graag verder wil komen met een wat gezonder, groter en werklustiger paard, kan ik Andrew niet wegdoen... Dus wordt het andere paarden bijrijden of een tweede paard op termijn...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 16:59

ik ga met Lovely mee.... Banjer zal nooit en te nimmer bij mij weggaan.... dat heb ik haar plechtig beloofd... Haha!:D

FF serieus: Ieder probleem is in principe op te lossen... geldnood: ik ben zo gek dat ik mijn huis zou verkopen om Banjer te kunnen houden... Als mijn relatie jaloers zou zijn: geen probleem... ik help bij het inpakken van de koffers... tijdgebrek: geen idee... ik maak altijd tijd voor Banjer....

En nu het lichamelijke... ik mag misschien niet meer rijden van de dokter/therapeut..... ik moet in ieder geval 6-8 weken rust houden... (ik breng het rijden terug tot 1-2 keer per week...), daarna rustig aan doen en voorlopig niet meer op bokkende paarden (en dat is Banjertje dus wel) stappen... als het dan nog niet beter gaat, moet ik "serieus overwegen om eens te gaan stoppen"........ kijk.. helemaal stoppen met rijden zal ik niet doen... al is het maar rustige rondjes om rijden....

Ik ben blij met mijn bijrijdster... we liggen precies op 1 lijn, ik kan haar blindelings vertrouwen... dus zij rijdt Banjer nu iets vaker... en als ik eindelijk in Groningen woon, dan kan ik Banjer altijd nog aanspannen....

Mogelijkheden genoeg dus... Het eerste probleem met Banjer waar ik geen oplossing voor weet moet nog komen...Lachen

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 17:22

ik zei altijd NOOIT!
nu het al ruim 6 maanden best slecht gaat met joy en er eigenlijk weinig plezier aan beleef...snap ik best dat mensen hun paard wegdoen door gebreken.
Hopelijk kan Joy geholpen worden, ben al veel van het kastje naar de muur gestuurd en hoop in Schalkwijk eindelijk een duidelijk antwoord te krijgen.
Ze is echt mijn allesje, maar zo is het ook niet leuk meer, niet voor haar, maar ook niet voor mij..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 19:16

Lois is voor mij niet gewoon een paard maar echt mijn maatje. Lois is eigenlijk een mens in een paardenpakje voor me geworden. Hij heeft me zo vreselijk veel gegeven. Die mag ook nooit meer weg

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 23:41

Ik zou Isolda niet verkopen. Ik zou geen reden kunnen bedenken dat ze verkocht zou moeten worden. Als ze heel erg veel pijn zou hebben, wordt ze afgemaakt, maar met de veekoopman gaat ze niet mee.

Ik heb genoeg beleefd met Isolda, er zijn mensen teveel die zich afvragen wat ik met haar doe, maar ze is mijn vriendje. (hoe klef dat ook klinkt Haha! )

Udinde heb ik gefokt voor mezelf. Niet voor de verkoop. Spreekt voor zich denk ik he? *LOL*

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 23:44

jantina schreef:
Ik heb genoeg beleefd met Isolda, er zijn mensen teveel die zich afvragen wat ik met haar doe, maar ze is mijn vriendje. (hoe klef dat ook klinkt Haha! )

Udinde heb ik gefokt voor mezelf. Niet voor de verkoop. Spreekt voor zich denk ik he? *LOL*

Ben het helemaal met je eens! Ik zie mijn paarden ook meer als vrienden, en Rain heb ik ook voor mezelf gefokt, als opvolger voor zijn moeder...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 00:10

Bij ernstig geldgebrek en ruimtegebrek.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 11:50

Als ik er zelf absoluut geen plezier meer in zou hebben (kan het me niet voorstellen dat dat ooit zo ver komt, ben hardstikke blij met haar) of als ik haar geen goede verzorging meer kan bieden door geldgebrek (maar dan alleen als er echt niets te regelen is).
Sheril blijft gewoon bij me, de rest van haar leven.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 12:04

Als het niet zou klikken, als ik er niet verder mee kan komen of als er genoeg geld geboden wordt (en dat is natuurlijk niet zomaar een bedrag). Maar ik vind het wel belangrijk dat hij dan een goed tehuis krijgt! Ik controleer het! }> Knipoog

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 12:06

Gaija zou ik nooit verkopen. Heb ik ook neit gedaan, die is tot de dood gebleven. Grappa iis gekocht om weer te verkopen. Die gaat dus de verkoop in. Wanneer? Geen idee. Als ik naar iets nieuws verlang of niet meer verder kom.

Marlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 12:33

Ik zou mijn paard nooit verkopen. Mijn paard is mijn steun en toeverlaat. Klikt misschien stom. Maar mijn paard heeft mij door een hele slechte periode heen geholpen. Nu gaat het slecht met mijn paard en staat al vanaf augustus 2002 stil, maar verkopen komt niet voor in mijn woordenboek.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 14:12

Ik durf met mijn hand op mijn hart te zeggen dat Sherif onder geen enkele omstandigheid weg zou doen. De enige reden die ik kan bedenken is dat ik in het ziekenhuis lig, maar dan nog zou hij liefdevol worden opgenomen bij een van vriendinnen, dus verkopen zal nooit nodig zijn.
Ik schaf dieren aan voor het leven.
Mijn dieren zijn mijn enige ontspanning,..en ik kan me geen leven zonder paarden/dieren voorstellen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 14:20

Bill gaat nooit weg zoals het nu lijkt. Tenzij er een of ander komt die er een belachelijk hoog bedrag voor neerlegt, maar dan nog weet ik het niet zaker.
Pepper is ip te koop, ivm tijd tekort.
Maar alleen voor een goed tehuis, anders niet.

mammasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 14:20

Naziri gaat nooit meer weg, ik heb hem op 10 maanden gekocht, hij is nu elf jaar.

Mocht het zo zijn dat ik het op de een of andere manier niet meer zou redden in mijn eentje (geldgebrek, ziekt o.i.d.) dan zou ik proberen iemand te vinden die mij kan helpen voor hem te zorgen.