slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lolleke

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:05

Laira__ schreef:
Ik heb zelf twee paarden naar de slager laten brengen, omdat ik de manier hoe
een dierenarts ze afmaakt vele malen erger vind.Een paard wat wordt ingeslapen
gaat hier tegen vechten. Dat is nou eenmaal zijn instinct. Hij gaat vechten tegen
het 'gif' en leeft daarom zijn laatste minuten in totale paniek.
Dan liever naar de slager, dan stap hij uit de trailer en voor dat hij het weet
is hij er niet meer.

O, en dan nog de manier waarop een ingeslapen paard daarna wordt behandelt.
Hij moet als het even tegen zit nog een paar dagen in zijn stal liggen, fijn voor de
eigenaar ook. Dan wordt hij naar de weg gesleept wij hij vervolgens door een 'klauw'
van een machiene in een wagen wordt gegooit.

de klauw is niet helemaal waar, dit is maar net war je voor kiest. En ook de tijd dat ie er ligt is meestal aan jezelf te danken, tenzij het een noodslacht is op een feestdag opid.
Als jij vandaag de rendac belt dat jouw paard morgen word ingeslapen word ie morgenmiddag opgehaald...ga je voor het goedkope vervoer met de grijparm.
Wil je dat niet dok je er wat bij en kan het netjes in een trailer.

In die zin is het maar net waar je voor kiest.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:51

Es79 schreef:
nicci88 schreef:
ja als ze wat hebben, moeten ze toch dood. ik vind een kogel eerlijk gezegd prettiger. het klinkt erger, maar het paard is sneller van alles af

Ja, zo is het!

Nors opkijken Es, gaatie??? Nors opkijken

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:54

Ik zou mijn paard nooit naar de slacht brengen en dat ie 2 uur moet lijden voordat ie echt dood is, ben ik het ook niet mee eens.
In april hebben we een paard laten inslapen wegens gecompliceerde beenbreuk. Hij kreeg eerst een verdoving spuit zodat ie voorzichtig ging liggen en daarna pas de dodelijke injectie.
En ongeveer 1 minuut na de laatste spuit had ie al geen hartslag meer.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:57

En wat er met het paard gebeurd als ie is overleden, is nooit prettig.

M_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 13:09

Up_to_Date schreef:
Ik zou mijn paard nooit naar de slacht brengen en dat ie 2 uur moet lijden voordat ie echt dood is, ben ik het ook niet mee eens.
In april hebben we een paard laten inslapen wegens gecompliceerde beenbreuk. Hij kreeg eerst een verdoving spuit zodat ie voorzichtig ging liggen en daarna pas de dodelijke injectie.
En ongeveer 1 minuut na de laatste spuit had ie al geen hartslag meer.

dit lijkt mij ook. Paard weet vaak al wat er gaat gebeuren als ze naar de slacht worden gebracht. Ik weet ook van mezelf dat ik
hem niet zelf weg zal kunnen brengen, dat kan k zelf niet aan.. Dus als iemand anders het dan doet, weet hij sowieso dat er wat aan de hand is. Paard gestresst, tijd in de trailer (vind hij überhaupt niet prettig), en dan in een vreemde omgeving waarva hij weet dat er wat gaat gebeuren...
Nee ik denk dat ik ook voor het inslapen ga, is voor me paard denk ik prettiger...

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 13:18

@ M_K: Een paard weet van te voren echt niet dat hij naar de slager gaat, een paard denkt niet als een mens. Verder kan ik het wel begrijpen als je paard van de trailer al helemaal gestressed raakt.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 13:23

xKatleentjex schreef:
IKbenEllen schreef:
Nou ik vind het niet normaal hoor, dat je zo met je beste vriend omgaat. Heeft ie al die jaren voor je klaargestaan, krijgt ie als dank de kogel.

Inderdaad . En dan zijn er ook nog paarden die jaren voor je klaar hebben gestaan, en die krijgen als dank een spuitje.
Niet normaal, in plaats van de natuur gewoon zijn werk te laten doen. Als mijn paard ooit een gebroken been krijgt dan mag hij zelf beslissen wanneer hij mag gaan, ik ben er zeker van dat hij eerst nog liever een tijdje blijft leven alvorens hij stopt met ademen dan Ja .

Ik heb samen met een paar anderen al 20 pagina's terug besloten dat we tegen doodgaan in het algemeen zijn Knipoog

M_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 13:30

@ sunrise_
M_K schreef:
dit lijkt mij ook. Paard weet vaak al wat er gaat gebeuren als ze naar de slacht worden gebracht. Ik weet ook van mezelf dat ik
hem niet zelf weg zal kunnen brengen, dat kan k zelf niet aan.. Dus als iemand anders het dan doet, weet hij sowieso dat er wat aan de hand is. Paard gestresst, tijd in de trailer (vind hij überhaupt niet prettig), en dan in een vreemde omgeving waarva hij weet dat er wat gaat gebeuren...
Nee ik denk dat ik ook voor het inslapen ga, is voor me paard denk ik prettiger...

hiermee bedoel ik niet dat hij weet dat hij naar de slacht gaat, maar dat hij weet dat er iets gaat gebeuren. (iets anders dan normaal, snap je Knipoog ?)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 13:39

dat hangt er dus vanaf. Onze paarden gaan zeer regelmatig mee op wedstrijd, naar les etc. Die kijken echt niet raar als ze op de trailer gaan, ook niet met een vreemde.

M_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 13:41

dat snap ik, maar ik had het in dit geval ook over mijn paard Scheve mond

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 13:42

Up_to_Date schreef:

Het paard kan niet lijden als het hersendood is. Het hart klopt nog wel maar daar weet het paard niets van. Tuurlijk, de ziel leeft nog maar het geweten is dood. Dus nog 1 keer voor de duidelijkheid. Een paard ervaart geen pijn meer nadat die hersendood is gemaakt.

edit: woord verandert.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 13:50

Ik denk dat ze bedoelt dat ie 2 uur moet lijden als ie in die lange rij slachtpaarden moet staan.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 13:56

ja die wachtrijen zijn altijd zoooo irri. dat ervaar ik nu ook altijd als ik de rij sta voor een attractie. Ik lijd dan echt, die pijn in mijn benen en binnne 5 seconden ben je er toch weer uit.

Wat ben ik toch goed in vergelijkingen want eigenlijk is het paard er ook binnen 5 seconden vanaf ...

Ik ben goeeddd... Oke nu weer serieus. El je brengt me op het verkeerde pad. Foei!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 14:16

Het gaat niet om de lange wachtrijen bij de slacht Rolleyes Haha! Maar om 'het vechten tegen de spuit' Bloos

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 14:18

Oh Up to Date is het dus eigenlijk met mij eens: gewoon tegen doodgaan in het algemeen Knipoog

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 14:19

juist Ellen!!!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 14:21

Dat is ook gewoon het beste Haha!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 14:22

Laat dan nu het slotje maar komen Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:39

het is een strijd tussen de pennyjankerds en de DPS leden Tong uitsteken

haha

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 19:00

Mensen iedereen heeft een eigen mening. Oke de een heeft zijn hart op de goede plek en de andere niet.
Je kunt hier wel uren over discusseren, de ene zegt nietes de slacht en de andere welles!
Je weet zelf wat jou mening erover is en dat hoeven we niet 100 pagina's lang te maken.

Vergelijk het maar is met de mens, want bij een paard wordt veel sneller gezegd: maak hem/haar maar af het wordt te duur, te veel, het rehabiliseren duurt heel lang, geen tijd meer, enz.
Maar bij een mens wordt er vaak allles en dan ook alles aan gedaan om diegene te helpen ook al duurt de revalidatie een paar jaar. En al het geld dat ze hebben wordt erin gezet.

En als je bij kleinvee kijkt is het nog erger. Een schaap die bijv. een ontsteking heeft aan ze been wordt vaak ingeslapen omdat de medicijnen te veel kosten. Dat zoo verholpen kan worden.

En als je je nou is inbeeld in het dier. Het kan al niet praten dus dat maakt het al moeilijker. Maar vraag je is af of het dier het leuk zo vinden als je je na jaren manegewerk of pensionwerk een blessure of iets anders krijgt het weg gaat doen of laat inslapen.
Je eigen familielid doe je toch ook niet weg als het te duur wordt of het te veel pijn lijdt?

Denk daar is aan voordat je weer een besluit maakt om je paard weg te doen!?

En laten we nou is ophouden met dat kinderachtige gedrag?!
met een strijd tussen die en die?!

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 22:52

nou als een kogel sneller gaat, mogen ze dat bij mij ook doen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 22:54

nicci88 schreef:

Nagelbijten / Gniffelen
Alleen de vraag is: wanneer wil je die kogel dan hebben?

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 23:05

Kirsten_S schreef:
Mensen iedereen heeft een eigen mening. Oke de een heeft zijn hart op de goede plek en de andere niet.
Je kunt hier wel uren over discusseren, de ene zegt nietes de slacht en de andere welles!
Je weet zelf wat jou mening erover is en dat hoeven we niet 100 pagina's lang te maken.

Vergelijk het maar is met de mens, want bij een paard wordt veel sneller gezegd: maak hem/haar maar af het wordt te duur, te veel, het rehabiliseren duurt heel lang, geen tijd meer, enz.
Maar bij een mens wordt er vaak allles en dan ook alles aan gedaan om diegene te helpen ook al duurt de revalidatie een paar jaar. En al het geld dat ze hebben wordt erin gezet.

En als je bij kleinvee kijkt is het nog erger. Een schaap die bijv. een ontsteking heeft aan ze been wordt vaak ingeslapen omdat de medicijnen te veel kosten. Dat zoo verholpen kan worden.

En als je je nou is inbeeld in het dier. Het kan al niet praten dus dat maakt het al moeilijker. Maar vraag je is af of het dier het leuk zo vinden als je je na jaren manegewerk of pensionwerk een blessure of iets anders krijgt het weg gaat doen of laat inslapen.
Je eigen familielid doe je toch ook niet weg als het te duur wordt of het te veel pijn lijdt?

Denk daar is aan voordat je weer een besluit maakt om je paard weg te doen!?

En laten we nou is ophouden met dat kinderachtige gedrag?!
met een strijd tussen die en die?!

ik ben hetmet je eens

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 00:27

maikeltje schreef:
nicci88 schreef:

Nagelbijten / Gniffelen
Alleen de vraag is: wanneer wil je die kogel dan hebben?

als ik ziek ben en zou moeten lijden. en op dat moment zou ik het ook bij een paard laten doen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 07:26

Kirsten_S schreef:

wat bedoel je nou met je hart op de goede plek hebben?
ik vind het egoistisch als iemand een keuze ten bate van zichzelf en niet van het paard maakt.
dat vind ik nou personen met hun hart op een verkeerde plek.

en als je paard teveel pijn lijdt en niet geholpen kan worden dus,laat je hem dan maar lijden vanwege jouw zielige gevoel?

als een dier niet meer geholpen kan worden is het wel heel egoistisch om hem/haar bij je te houden omdat je het zielig vind om hem te laten slachten of inslapen.