Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Padoertje

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 09:22

Gefeliciteerd Clairetje en beterschap c-alsemgeest

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 15:05

Hier is de veearts geweest en Izarra blijkt niet drachtig te zijn pfff echt een opluchting
hoor.

De veearts zegt waarschijnlijk omdat ze zo schraal was, houdt haar lichaam nu reserves vast zeg maar.
Dus gewoon lekker door rijden trainen zoals we al doen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 15:13

Wat een opluchting zeg!

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 17:16

Wat een opluchting Ineke!

Met mijn nieuwe aanwinst gaat het goed. Hij is aardig gewend op zijn nieuwe plekje. Tot nu toe gaat het met rijden ook lekker. Helaas was mijn zadel te wijd voor hem dus vandaag een nieuwe laten aanmeten. Die deed financieel wel even pijn, maar het is een prachtig nieuw zadel :D

Hoe is het met de zoektocht bij iedereen?

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 17:31

Mag ik hier nog een oproepje plaatsen voor een vriendin?
Ze zoekt:
Een fijn bewegend dressuurpaard
Het liefst onder het zadel
3-5 Jaar
Prijs naar kwaliteit

En nog een dressuurpaard
Makkelijk bewegend
3-5 jaar
Mag onbeleerd zijn. Prijs naar kwaliteit.

Als iemand nog iets weet, pb box staat open!

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 17:35

*\o/* Ik heb een aantal paardjes bekeken, een stuk of 7, en ben afgelopen week bij een ruin wezen kijken die ik op de foto's niet heel aansprekend vond.
Maar toch maar een filmpje gevraagd, dit gaf mij een totaal ander beeld, dus in de auto gestapt en toch maar gaan kijken en proefrijden.
Super leuk en braaf! Helemaal passend in ons zoek plaatje,Dinsdag word hij zowel klinisch als röntgenologisch gekeurd, spannend !

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 17:58

Myrkvi schreef:
*\o/* Ik heb een aantal paardjes bekeken, een stuk of 7, en ben afgelopen week bij een ruin wezen kijken die ik op de foto's niet heel aansprekend vond.
Maar toch maar een filmpje gevraagd, dit gaf mij een totaal ander beeld, dus in de auto gestapt en toch maar gaan kijken en proefrijden.
Super leuk en braaf! Helemaal passend in ons zoek plaatje,Dinsdag word hij zowel klinisch als röntgenologisch gekeurd, spannend !

O leuk zeg, zo ben ik ook aan mijn eerste paard gekomen. Op een gegeven moment ging ik juist kijken bij de paarden met wat minder goede foto's/filmpjes in de advertentie, die waren in het echt soms leuker dan diegene die vol in de knotten op de foto waren gezet.

Duimen dat hij goed wordt gekeurd!

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 18:11

Myrkvi schreef:

Spannend!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 21:54

Spannend Myrkvi !

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 08:04

Ik twijfelde tussen alleen klinische of zowel klinisch en röntgenologisch keuren.
Paardje is bedoeld om recreatief mee te rijden, veel bosritten en 1x per week les.
Wat zouden jullie doen in dit geval?
Of bij twijfel alsnog foto's laten maken ?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 08:14

Ik zou allebei doen. Ook een recreatiepaard moet gezond zijn, bosritten zijn niet minder belastend als wedstrijd gericht, vaak juist belastender. En ze kosten allemaal evenveel als ze wat mankeren.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 09:32

_Lorette_ schreef:
Als iemand een lieve shetlander weet waar jonge kinderen op kunnen zitten, dan hoor ik het graag. Graag in Noordoost-Nederland. Een vriendin zoekt een gezelschapspony voor haar paard en het is leuk als haar dochtertje er een rondje op kan stappen. Er staan niet veel brave shets te koop waar een kindje op kan zitten/rijden.

Volgende dag al voorzien! Er kwam 's avonds een passende shet te koop en vriendin heeft heel snel geschakeld.

Wij hebben 4 ongekeurde paarden op stal. Zou iedereen adviseren om alles te laten checken, maar zelf wagen we het er nog wel eens op zonder keuring of alleen klinisch. Wellicht omdat we er doorgaans geen pech mee hebben. Zelfs mijn paard dat met 2 jaar afgekeurd werd als weidepaard (ataxie) doet het 10 jaar later nog steeds. Hij heeft menig gezond paard overleefd en wordt gereden. Hij is Z geklasseerd. Eigen fok, zeer jonge paarden en goedkopere paarden keuren we doorgaans niet en dat risico is ingecalculeerd. We hebben er sowieso niet méér pech mee dan met gekeurde paarden. En als er iets is, dan was dat iets wat we met een keuring niet hadden kunnen ondervangen. Bijvoorbeeld een opgelopen verwonding of een acute peesblessure door met een sprong te landen op een balk.

In alle jaren met alle paarden heb ik twee trainingspaarden meegemaakt die voor verkoop gekeurd werden en waar beginnende spat en een verkalkte pees uit kwamen. Beide zouden voor ongemak gaan zorgen. 1 is uit de verkoop gehaald en 1 werd draagmerrie. Dus zinnig is het sowieso. Wij nemen gewoon een gok.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 04-06-22 09:43, in het totaal 3 keer bewerkt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 09:40

Myrkvi schreef:
Ik twijfelde tussen alleen klinische of zowel klinisch en röntgenologisch keuren.
Paardje is bedoeld om recreatief mee te rijden, veel bosritten en 1x per week les.

Dat licht eraan wat het paard jou verteld heeft. Hoe goed kun jij kijken en de signalen herkennen die ergens naartoe wijzen? Hoe goed ben jij in de voorselectie?

Als ik al laat keuren, spreek ik altijd af dat we klinisch beginnen en indien er aanleiding toe is, maken we eventueel foto's.
Maar ben er ook vooral niet bang voor om de keuring af te kappen als JIJ het gevoel krijgt dat het niet goed gaat komen.

Niet alleen is de helft van alle keuringen te voorkomen door betere voorselectie van de potentiële koper, tijdens de keuring kun je de kosten ook beperkt houden door op tijd de stekker eruit te trekken. Voorwaarde is wel dat jij in staat bent om die roze bril thuis te laten!

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 10:34

ikke schreef:
Myrkvi schreef:

Dat licht eraan wat het paard jou verteld heeft. Hoe goed kun jij kijken en de signalen herkennen die ergens naartoe wijzen? Hoe goed ben jij in de voorselectie?

Als ik al laat keuren, spreek ik altijd af dat we klinisch beginnen en indien er aanleiding toe is, maken we eventueel foto's.
Maar ben er ook vooral niet bang voor om de keuring af te kappen als JIJ het gevoel krijgt dat het niet goed gaat komen.

Niet alleen is de helft van alle keuringen te voorkomen door betere voorselectie van de potentiële koper, tijdens de keuring kun je de kosten ook beperkt houden door op tijd de stekker eruit te trekken. Voorwaarde is wel dat jij in staat bent om die roze bril thuis te laten!

Ik heb een zeer ervaren persoon meegenomen bij de bezichtiging.
Juist omdat ik zelf daar niet voldoende oog voor heb :) ik denk dat ik het ook zo ga doen, klinisch en bij aanleiding alsnog röntgenologisch.

mystery3434

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 10:58

Hoe mijn zoektocht op het moment is: niet wow. Ik was initieel opzoek naar een fjord, maar op aanraden van mijn lesgeefster ben ik van dit idee afgestapt. Ze denkt dat ik beter opzoek ga naar een sportiever paard waar ik ook effectief de sport mee in kan.
Dus oke, idee bijgeschaafd, maar dan vraag ik video's op van potentiele paarden, lopen ze niet correct. Dan laat ik die paarden ook door mijn lesgeefster en nog iemand van stal kijken, vinden ze ook dat ik er best vanaf blijf. Ofwel zijn er paarden die een klein mankement hebben, maar toch goedgekeurd zijn voor de sport, maar vragen ze er toch wel heel wat geld voor. Vind ik dan zonde, want voor mij mag er een bemerking zijn zolang de paarden er geen last van hebben, maar als ze er dan zulke bedragen voor vragen :o

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 12:07

Heeft iemand ervaring met Nikki uit Tolbert? Ze heeft regelmatig leuke paarden te koop staan, en ik vroeg me af of ze echt zo braaf zijn als wordt gezegd in de advertenties.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 23:25

Ik ben vorig haar in Tolbert geweest voor een paard bij een handelaar, weet alleen haar naam niet meer, maar lijkt me dezelfde handelaar aan de advertentie te zien. Was echt niets mis mee, zowel met het paard als met de handelaar, prima prijs, het dier was alleen iets sensibeler dan ik zocht (werd onzeker van haar, niet de schuld van het paard, maar van mij). Daarom niet gekocht.

mystery3434

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 20:13

Iemand ervaring met stal sans souci? Ik had enkele paarden gezien op deze website. De paarden waarvoor ik evt interesse had, lopen niet zuiver naar mijn gevoel. Daarnaast heb ik ook super slechte ervaringen gelezen, maar is dit nog steeds zo?

julya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 20:17

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat het niet voldoet aan de Bokt Regels. Graag enkel eigen ervaringen op een neutrale manier geschreven plaatsen. Zie ook regel 3 van de Bokt regels.
Laatst bijgewerkt door Sica op 08-06-22 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de boktregels.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 21:39

Even googlen hier. Is al vaker in dit of vorig topic èn andere topics om gevraagd ;-)

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 22:19

Ik ga mijn merrie van 12 over week of 2 adverteren. Ze valt in de hogere prijsklasse (20.000). Ze is 6 jr geleden RX benen en rug/hals goedgekeurd. Ik weet niet goed of ik haar nu zelf al moet laten keuren voordat ze de verkoop in gaat of dat dat weinig zinvol is omdat mensen toch over willen laten keuren. Iemand ervaring of tips?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 22:33

Ik zou nu zelf keuren, deze foto's beschikbaar stellen, en als mensen over willen keuren prima maar op eigen kosten.

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 07:14

mystery3434 schreef:
Iemand ervaring met stal sans souci? Ik had enkele paarden gezien op deze website. De paarden waarvoor ik evt interesse had, lopen niet zuiver naar mijn gevoel. Daarnaast heb ik ook super slechte ervaringen gelezen, maar is dit nog steeds zo?

Ik ben laatst daar op stal geweest om bij een pony te wezen kijken.
Meiden waar heel vriendelijk en behulpzaam.
Pony was helaas niet wat ik zocht (echt te groen nog )
Paarden stonden er wel goed bij vond ik, allemaal buiten in groepsverband.
Welke heb je op t oog als ik vragen mag ?
Ik zelf vind Bonito boy erg aansprekend om te zien.
Op de site staan wel veel filmpjes van de paarden van alles en nog wat, opstappen, trailer laden,rijden.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 08:09

Myrkvi schreef:
Ik zelf vind Bonito boy erg aansprekend om te zien.
Op de site staan wel veel filmpjes van de paarden van alles en nog wat, opstappen, trailer laden,rijden.

De filmpjes van Bonito zijn inderdaad erg leuk.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 09:40

fokfanaat schreef:
Ik zou nu zelf keuren, deze foto's beschikbaar stellen, en als mensen over willen keuren prima maar op eigen kosten.

Inderdaad, dat. Voor die prijs vinden kandidaat kopers het een pre dat er al een recente keuring bij zit.