Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Myrkvi schreef:Ik heb een aantal paardjes bekeken, een stuk of 7, en ben afgelopen week bij een ruin wezen kijken die ik op de foto's niet heel aansprekend vond.
Maar toch maar een filmpje gevraagd, dit gaf mij een totaal ander beeld, dus in de auto gestapt en toch maar gaan kijken en proefrijden.
Super leuk en braaf! Helemaal passend in ons zoek plaatje,Dinsdag word hij zowel klinisch als röntgenologisch gekeurd, spannend !
Myrkvi schreef:Ik heb een aantal paardjes bekeken, een stuk of 7, en ben afgelopen week bij een ruin wezen kijken die ik op de foto's niet heel aansprekend vond.
Maar toch maar een filmpje gevraagd, dit gaf mij een totaal ander beeld, dus in de auto gestapt en toch maar gaan kijken en proefrijden.
Super leuk en braaf! Helemaal passend in ons zoek plaatje,Dinsdag word hij zowel klinisch als röntgenologisch gekeurd, spannend !
_Lorette_ schreef:Als iemand een lieve shetlander weet waar jonge kinderen op kunnen zitten, dan hoor ik het graag. Graag in Noordoost-Nederland. Een vriendin zoekt een gezelschapspony voor haar paard en het is leuk als haar dochtertje er een rondje op kan stappen. Er staan niet veel brave shets te koop waar een kindje op kan zitten/rijden.
Myrkvi schreef:Ik twijfelde tussen alleen klinische of zowel klinisch en röntgenologisch keuren.
Paardje is bedoeld om recreatief mee te rijden, veel bosritten en 1x per week les.
Wat zouden jullie doen in dit geval?
Of bij twijfel alsnog foto's laten maken ?
ikke schreef:Myrkvi schreef:Ik twijfelde tussen alleen klinische of zowel klinisch en röntgenologisch keuren.
Paardje is bedoeld om recreatief mee te rijden, veel bosritten en 1x per week les.
Wat zouden jullie doen in dit geval?
Of bij twijfel alsnog foto's laten maken ?
Dat licht eraan wat het paard jou verteld heeft. Hoe goed kun jij kijken en de signalen herkennen die ergens naartoe wijzen? Hoe goed ben jij in de voorselectie?
Als ik al laat keuren, spreek ik altijd af dat we klinisch beginnen en indien er aanleiding toe is, maken we eventueel foto's.
Maar ben er ook vooral niet bang voor om de keuring af te kappen als JIJ het gevoel krijgt dat het niet goed gaat komen.
Niet alleen is de helft van alle keuringen te voorkomen door betere voorselectie van de potentiële koper, tijdens de keuring kun je de kosten ook beperkt houden door op tijd de stekker eruit te trekken. Voorwaarde is wel dat jij in staat bent om die roze bril thuis te laten!
mystery3434 schreef:Iemand ervaring met stal sans souci? Ik had enkele paarden gezien op deze website. De paarden waarvoor ik evt interesse had, lopen niet zuiver naar mijn gevoel. Daarnaast heb ik ook super slechte ervaringen gelezen, maar is dit nog steeds zo?