nu hopen dat ie door gaat. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
nu hopen dat ie door gaat. Rocamor schreef:Oeh, spannend hoe ze dat saampjes gaan doen die dag. Neem je ze beiden gelijk mee op de vrachtwagen?
En we zijn op pagina 100 en excuus voor dit nutteloze feitje

pmarena schreef:Hopelijk is hij niet een week later nog van de leg dan
Is 1 van de herders niet geschikt als hulphond voor Sam
de oudste en Sam hebben een vete die gestart is toen Arras puppie was en achter Sam zijn staart ving en hem per ongeluk in zijn kogel hapte. Sam schrok en tikte (echt een tik want ik ben meteen naar de DA gegaan met de pup en hij had niks ondanks zijn gekrijs. Foto’s en echo’s laten maken omdat hij zo’n drama maakte.) en beiden hebben sinds een bloedhekel aan elkaar.

Muga schreef:Wat jammer zeg. Waarom afgelast? Vond je zo dapper, met allebei op stap. Jammer dat het dan nu net misloopt.

petraaken schreef:Natuurlijk hebben we zin in lesfilmpjes. Dat je dat nog moet vragen.![]()
Reve blijkt toch een moederskindje te zijn bij angstige situaties.
Dat zei Chris toen hij ons de 1e keer zag. Thans zo sentimenteel is Chris normaal niet. Maar die zei na vijf minuten "ze ziet jou gewoon als een soort moeder."
De eerste keer dat ze ergens komt valt ze ook compleet terug op mij. Op wedstrijd zag je dat ook, ik kon haar belonen, aaien net zoals altijd, mijn moeder kwam zachtjes aan haar borstkast om haar te aaien zoals ze zo vaak doet en ze schrok zich wild. Ik mag. Anderen niet.
Pas als ik weer langs haar sta mogen anderen ook. 
pien_2010 schreef:Rêve is een bangerhartje, ogossie. Alleen dat trappen dan is niet o.k. Ik begrijp je man helemaal. Gelukkig doet ze het bij jou niet en is het goed gegaan. Jammer van afgelaste wedstrijd. En kom maar o met het filmpje. Ik vind het leuk.
alleen ja, ze moet uiteindelijk wel luisteren natuurlijk.
Tis niet veilig als 500kg voor 70% aan het doen is wat in 'm op komt. 

. Wat een gave les. Alles moet luusteren
, en zo is het maar net!
Naar het einde toe begon ze meer zelf te lopen maar het merendeel van de les en training ben ik echt bijna continu bezig met haar te motiveren om te lopen.
En zodra ze dan iets moeilijk vindt is haar oplossing: stoppen.
en als ik dan weer voorwaarts wil gaat ze in de "nee. Ik vind dit moeilijk!" modus.
Maar je moet haar gemotiveerd krijgen om te luisteren (door te lopen) en dan moet je het haar ook nog uit gelegd krijgen. 
) en me dat in mijn handen drukte zodra we gingen uit stappen. 
Niet die kont naar op zij als je terug moet... Nee, gewoon tussen mijn hulpen blijven. Ze kent de hulpen allemaal, nu moet ik haar alleen nog duidelijk maken dat het ook de bedoeling is dat ze ze op volgt.
Nu ben ik stiekem toch benieuwd wat je van te voren van haar dacht.
Toen kon ze wel flink bokken. (Dat is ook de reden dat Chris voorzichtig is met haar. Hij heeft gezien hoe ze kan zijn als ze er klaar mee is.)
) paard dat wel wil. Vanaf de grond is het regelmatig ronduit een kreng.
ze weet dat ze sterker is en ze heeft er geen probleem mee dat te tonen. Corrigeren is op zo’n moment niet simpel omdat ze zich of keihard maakt en het lijkt alsof ze niks voelt óf ze gaat in de aanval (letterlijk.) en dat is nu eigenlijk de reden waarom Terror blijft hangen.