Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-22 22:03

Zó, ze zijn elk in 1 proef in geschreven. Das van voor mijn infarct geleden dat ik nog meerdere paarden mee nam. :+ nu hopen dat ie door gaat.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 07:36

Spannend hoor +:)+

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 10:37

Ben erg benieuwd wat Reve haar doen op haar tweede wedstrijd. Sam zal ook wel zijn beste beentje voor zetten.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 10:49

Spannend en heel erg leuk!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 11:16

Oeh, spannend hoe ze dat saampjes gaan doen die dag. Neem je ze beiden gelijk mee op de vrachtwagen?

En we zijn op pagina 100 en excuus voor dit nutteloze feitje

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-22 12:39

Rocamor schreef:
Oeh, spannend hoe ze dat saampjes gaan doen die dag. Neem je ze beiden gelijk mee op de vrachtwagen?

En we zijn op pagina 100 en excuus voor dit nutteloze feitje

Nee, de bedoeling is apart, ik ben bang dat Sam de vrachtwagen af breekt als we Reve er af halen en hem niet.

Met deze wedstrijd kunnen we Rêve naar huis brengen en Sam op pikken. Anders gaat Rêve ook uren op de vrachtwagen moeten staan.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 13:22

Ja, daar was ik ook al bang voor inderdaad.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-22 13:34

Zelfs wat we nu gaan doen kan al zorgen dat Sam uit zijn doen gaat zijn. Daarom wil ik het ook nu proberen en niet op het kampioenschap. De week er na moet alles gewoon zoals Sam het gewoon is. :(:)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 14:10

Klinkt als een goed plan.

Op een kampioenschap moet je inderdaad geen "nieuwe" dingen introduceren. Zeker niet bij Sam.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 15:38

Hopelijk is hij niet een week later nog van de leg dan :(:)

Is 1 van de herders niet geschikt als hulphond voor Sam :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-22 16:19

pmarena schreef:
Hopelijk is hij niet een week later nog van de leg dan :(:)

Is 1 van de herders niet geschikt als hulphond voor Sam :=

:= de oudste en Sam hebben een vete die gestart is toen Arras puppie was en achter Sam zijn staart ving en hem per ongeluk in zijn kogel hapte. Sam schrok en tikte (echt een tik want ik ben meteen naar de DA gegaan met de pup en hij had niks ondanks zijn gekrijs. Foto’s en echo’s laten maken omdat hij zo’n drama maakte.) en beiden hebben sinds een bloedhekel aan elkaar. :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-22 20:45

De wedstrijd is afgelast. :x :x

Vandaag dus Rêve maar mee naar Chris genomen. Ze was wederom flink, op het einde begon ze zelfs meer en meer uit zichzelf te lopen. :+:

Als ze zelf loopt is het echt zo’n zalig paard… Maar haar gemotiveerd krijgen om meer te doen dan absoluut nodig is niet simpel, _O-

‘K heb een raket en een roeiboot.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 21:12

Wat jammer zeg. Waarom afgelast? Vond je zo dapper, met allebei op stap. Jammer dat het dan nu net misloopt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-22 23:47

Muga schreef:
Wat jammer zeg. Waarom afgelast? Vond je zo dapper, met allebei op stap. Jammer dat het dan nu net misloopt.

Had er ook echt zin in eerlijk gezegd. :\

Mijn man kwam helpen door onweer. Hij wil Reve pakken ma die draait en trapte. Hij: ‘Die stomme poedersuiker valt aan!!’
Ik *loopt naar Rêve toe met uit gestrekte hand.* ‘kom meiske, nie onnozel doen en fijn droog binnen vreten.’
Man: ‘pas op want die valt aan als ge aan haar neus komt!’ (Bij hem draaide ze en trapte ze)
Rêve: *duwt neus tegen hand en volgt me knorrend de stal in terwijl ik haar bemoedigend blijf toespreken.*

Als ze bang is moet ze gewoon mij hebben. _O-

Stylio: ‘stomme poedersuiker.’

Hebben jullie zin in les-filmpjes of?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:09

Natuurlijk hebben we zin in lesfilmpjes. Dat je dat nog moet vragen. :D

Reve blijkt toch een moederskindje te zijn bij angstige situaties. :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:17

Rêve is een bangerhartje, ogossie. Alleen dat trappen dan is niet o.k. Ik begrijp je man helemaal. Gelukkig doet ze het bij jou niet en is het goed gegaan. Jammer van afgelaste wedstrijd. En kom maar o met het filmpje. Ik vind het leuk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-22 13:48

petraaken schreef:
Natuurlijk hebben we zin in lesfilmpjes. Dat je dat nog moet vragen. :D

Reve blijkt toch een moederskindje te zijn bij angstige situaties. :+

:j Dat zei Chris toen hij ons de 1e keer zag. Thans zo sentimenteel is Chris normaal niet. Maar die zei na vijf minuten "ze ziet jou gewoon als een soort moeder." :+ De eerste keer dat ze ergens komt valt ze ook compleet terug op mij. Op wedstrijd zag je dat ook, ik kon haar belonen, aaien net zoals altijd, mijn moeder kwam zachtjes aan haar borstkast om haar te aaien zoals ze zo vaak doet en ze schrok zich wild. Ik mag. Anderen niet. :+ Pas als ik weer langs haar sta mogen anderen ook. :+

pien_2010 schreef:
Rêve is een bangerhartje, ogossie. Alleen dat trappen dan is niet o.k. Ik begrijp je man helemaal. Gelukkig doet ze het bij jou niet en is het goed gegaan. Jammer van afgelaste wedstrijd. En kom maar o met het filmpje. Ik vind het leuk.

Dat zeiden we gisteren ook nog tegen mekaar (Chris en ik). Ze oogt zo stoer maar ze heeft zo'n klein hartje. :(:)
Maar ik moet haar nu wel echt even strenger rijden want ze speelt enigszins met mijn voeten. Maar ik weet dat ze zo'n klein hartje heeft. _O- alleen ja, ze moet uiteindelijk wel luisteren natuurlijk. :o Tis niet veilig als 500kg voor 70% aan het doen is wat in 'm op komt. :=

Zei ook tegen Chris dat ik nu een paar lessen kort op elkaar met haar wilde doen ook al zijn deze lessen echt basis die ik er zelf in principe ook in kan steken. Maar puur voor mij dat Chris het in míj even bevestigd van haar aan die hulpen te zetten. Want eenmaal ze echt weet van oke "dit zijn de afspraken" is ze heel licht te rijden. Maar ik moet wel durven "eisen" dat ze zich aan die afspraken houdt. En ik rijd haar nog iets te veel als Sam. Chris snapte mijn gedachtengang maar hij zei ook meteen "meid je doet 't goed met 'r hoor, dit zijn echt gewoon jonge paarden dingetjes..."

en dat ís ook zo natuurlijk maar mijn bloedend hart moet gewoon even ter orde geroepen worden nu als ik wil dat we straks fijn kunnen rijden samen. Ze is nog steeds "mijn kindje" maar wel eentje van zo'n 400kg... Zo'n kindje moet luisteren... :+

https://www.youtube.com/watch?v=ye8Bfi5Say4
https://www.youtube.com/watch?v=YgTnmJe-Ias
https://www.youtube.com/watch?v=GiW_rLrSfy4

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 15:33

Eerste filmpje gezien <3 . Wat een gave les. Alles moet luusteren :+ , en zo is het maar net!

Ik vind er zo'n prachtige stukjes tussen zitten waar ze mooi achter je hand aan gaat. Echt prachtig om te zien. Ik vind haar niet zo'n roeiboot hoor!!

Ik vind je echt een hele goede amazone. Je kreeg er zelfs paar stappen middendraf uit en dat is niet iets dat dit paardje natuurlijk doet. Ik v ind jullie een leuke combinatie. Ik betrapte me er zelf op dat ik eigenlijk vergeet, als ik jullie zo zie, dat je lijf zoveel problemen heeft. Dat is aan het rijden totaal niet te zien. Ik vond het haast aandoenlijk de wijkoefening, want ze is totaal niet zo 'n soepele swingerd die dat met twee hoefjes in de neus eventjes doet. Maar ze deed het wel op een gegeven ogenblik. Leuk hoor om je les zo te zien.

Nu filmpje 3 ga ik kijken.

Rêve doet zo haar best voor je. Ze wordt niet boos, zelfs niet als ze oefeningen moeilijk vindt, ze heeft gewoon haar lijf niet mee met al dat wijken, maar ze ging er heel erg mooi van lopen, want er zaten steeds vaker prachtige stukjes tussen. Je krijgt goed les, hij ziet alles en benoemt niet wat hij ziet, maar hij draagt gelijk de oplossing aan. Ik vond het heel erg leuk temeer daar ik vaak hetzelfde zag en ook de zelfde oplossing had. Ik vond Rêve meer en meer aandoenlijk worden in het de filmpje want het was echt niet gemakkelijk voor haar en in mijn ogen was dit absoluut geen onwil. Leuk en bedankt je filmpjes!

O ja, ik wil nog iets schrijven. Er zijn momentjes dat ze heel erg mooi en goed voorwaarts is daar de verbinding en alles klopt. Als jij dan een beenhulp geeft dan schiet ze ook naar voren. Volgens mij is dat, omdat ze dan zo alle hulpen goed doorkomen, dat ze maar een heel zacht ietsjes nodig heeft van jou. Maar omdat ze normaliter minder snel reageert, heb je op dat moment niet door, dat ze eigenlijk perfect dat stukje aan de hulpen was en ze daardoor wat schrikt. Zo zag ik het wellicht omdat ik dit herkende. Eigenlijk is dit het begin van een hoger niveau nl dat je paardje met minder hulpen kunt gaan rijden. Het beginnetje is daar. (Denk ik zelf, dus is juist iets heel positiefs dat ze naar voren schiet).
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 07-09-22 16:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-22 16:03

Dit is voor mij echt een roeiboot. _O- Naar het einde toe begon ze meer zelf te lopen maar het merendeel van de les en training ben ik echt bijna continu bezig met haar te motiveren om te lopen. :+ En zodra ze dan iets moeilijk vindt is haar oplossing: stoppen. :+ en als ik dan weer voorwaarts wil gaat ze in de "nee. Ik vind dit moeilijk!" modus. _O-

Ze deed idd een paar pasjes middendraf en dat is al meer dan ik er tot nog toe uit gekregen heb. Je ziet het correct dat dit voor haar niet van nature komt. Ze heeft een sterk en snel achterbeen maar echt die schouder naar voren brengen is iets dat ze gaat moeten leren. Van de grond af drukken én die schouder naar voren brengen is al helemaal iets dat ze zal moeten leren. :(:)

Als ze dan eenmaal begrijpt wat we willen, dan doet ze het wel met alle liefde. :j Maar je moet haar gemotiveerd krijgen om te luisteren (door te lopen) en dan moet je het haar ook nog uit gelegd krijgen. :')

Ik begin nu wel voorzichtig hoop te krijgen dat ze op termijn wel meer uit zichzelf gaat blijven lopen als ze het spelletje eenmaal door heeft. Deze les moest ik al minder hard aan haar werken dan de vorige. Maar nog steeds hard genoeg dat mijn man zijn blikje energy drink voor de helft bewaard had (en dat zegt wat :') ) en me dat in mijn handen drukte zodra we gingen uit stappen. _O-

Het is met haar inderdaad echt: luisteren, luisteren, luisteren en nog eens luisteren! Niet een centimetertje jatten, niet dat drafpasje pikken als je wil kijken maar niet mag. :+ Niet die kont naar op zij als je terug moet... Nee, gewoon tussen mijn hulpen blijven. Ze kent de hulpen allemaal, nu moet ik haar alleen nog duidelijk maken dat het ook de bedoeling is dat ze ze op volgt. _O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 16:10

HEt komt goed! Ik vind haar veel leuker als ik had gedacht van te voren!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-22 16:25

_O- Nu ben ik stiekem toch benieuwd wat je van te voren van haar dacht. :P

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 16:39

Kijk jij hebt het heel vaak over de terror, de draak etc. Ik zag echt wel dat Chris voorzichtig was als ze langs kwam, maar ze heeft niets naars gedaan. Ze deed gewoon voortdurend stinkend haar best. Ik had echt wel een gevecht of zo verwacht, of dat ze eventjes er van door ging, zou bokken, proberen het een of het ander.

Maar dat deed ze helemaal niet. HEt is een wat beperkt paardje met haar lijf (had Hercule ook dus ik bedoel dat puur objectief en niets naars mee) en toch mede dankzij jouw rijtalent, ging ze tot het gaatje om het uiterste eruit te halen. Maar het is ook een locomotiefje dat op gang moet komen.
Ik vond bv ook zo aandoenlijk dat ze in die slangenbogen alsmaar de neiging had om uit te waaieren. Ze kan gewoon nog niet zo goed buigen in haar middenribkastje.

Dat proesten, kwam volgens mij ook echt van "poehé, dit valt niet mee, poehé, dit valt niet mee en zo haar best doen" IEts geconcentreerds of zo en daar mee proberen te dealen. Later het proesten met strekken (voorwaarts neerwaarts lang worden en de hand volgen) dat lees ik als echt ontspannen. Dat is een totaal andere proest. Kijk de dame moest natuurlijk wel echt aan de bak, en al die overgangen rijden, deed Chris volgens mij, om er meer impuls in te krijgen. Want dat heeft ze niet zo van haar zelf. Ze is niet zo loperig. Ze is meer een Hercule en dat was tegenovergesteld van Polie, die super heet was (meer trakhener volgens mijn instructrice)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-22 17:08

Klopt. De overgangen zijn deels om haar er meer aan te krijgen maar ook deels om haar te doen reageren op de hulpen, niet dat been negeren. Niet door de hand heen drammen.

De naam Terror en draak zijn blijven hangen van toen ze een stukje jonger was. :)) Toen kon ze wel flink bokken. (Dat is ook de reden dat Chris voorzichtig is met haar. Hij heeft gezien hoe ze kan zijn als ze er klaar mee is.)

Op stal is het vooral vanaf de grond dat je echt best moet uit kijken met haar. Maar inmiddels is ze onder het zadel een fijn (lui :)) ) paard dat wel wil. Vanaf de grond is het regelmatig ronduit een kreng. :+ ze weet dat ze sterker is en ze heeft er geen probleem mee dat te tonen. Corrigeren is op zo’n moment niet simpel omdat ze zich of keihard maakt en het lijkt alsof ze niks voelt óf ze gaat in de aanval (letterlijk.) en dat is nu eigenlijk de reden waarom Terror blijft hangen. _O-

Maar onder het zadel is ze door die fase heen. Daar hebben toen wel ook filmpjes van online gestaan. Als ze moest door galopperen van me ipv stil vallen kon ze nogal heftig reageren. :=

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 17:35

Wat leuk om je filmpjes te zien! Ik vind jullie echt heel leuk samen! Ze oogt ook zo groot gewoon.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-22 18:44

Muga schreef:
Wat leuk om je filmpjes te zien! Ik vind jullie echt heel leuk samen! Ze oogt ook zo groot gewoon.

Onder mij oogt alles groot. _O- :))