Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 14:38

goldenarrow schreef:
Ik vind de 'wat is uw uiterste prijs' vraag ook altijd zo irritant. Doe gewoon een bod :roll:

Nou dat dus :+ }:0 Die mensen krijgen bij mij die paarden meteen al niet; als het alleen maar om de uiterste prijs gaat :Y)

Esther_r20

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 14:42

Gefelicteerd Esje, wat een knappe!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 14:45

Prachtige schimmel op de vorige pagina!! Heel veel geluk samen :)

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 14:51

Mkango schreef:
Het staat je natuurlijk vrij om de vraagprijs te betalen. Je bent natuurlijk niet verplicht om te onderhandelen, maar als je wilt afdingen, is "wat is je bodemprijs" gewoon een gekke vraag. :P

Ja klopt natuurlijk, maar zoals hier eerder aangegeven werd als mensen 3000 euro erbij rekenen dan kan het zijn dat die gewoon buiten mijn budget valt en ik hem sowieso al links laat liggen/niet eens bekijk omdat 'ie toch te duur is'. Terwijl het misschien net wel de ideale match is en we in principe wel overeen zouden kunnen komen over de prijs. Ik vind het gek om naar een paard te gaan kijken waarvan de vraagprijs boven mijn budget ligt. -O- Als er 'in overleg' bijstaat ga ik er eigenlijk ook wel sowieso vanuit dat het een hele dure vogel is en daar reageer ik dan ook nooit op :')

Al maar goed dat ik niet elk jaar een paard koop, of althans hopen dat de volgende toch weer 15 jaar mee gaat gaan :+

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 14:57

FleurSandro schreef:
Zoektocht pas een week geleden gestart en alles gaat ineens zo super snel! Gisteren meerdere haflingers bekeken en ook meteen de perfecte match gevonden! Nooit verwacht zo snel al een maatje te vinden.
Zojuist de verkoper laten weten dat ik hem wil kopen afhankelijk van een positief koopadvies. Morgen e3n dierenarts regelen voor de keuring en hopen dat hij goed door de keuring heen komt.

Wat gaaf! Ben heel benieuwd *\o/*
Hoe oud is die?

esje01 schreef:
Hij is mee naar huis
Meet Guinness
[ [url=m/4YycC9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dRFlJa.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zo verschrikkelijk blij.
Lief, aanhankelijk en heel wit.....iemand nog tips om hem schoon te houden en schoon te krijgen :D

Prachtig dier! Hopelijk is hij snel gewend en kun je lekker rijden.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 14:59

Mooi dier Esje! Gefeliciteerd!

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 15:38

Wauw Esje wat een knapperd! Ik had vroeger een schimmeltje en die waste ik altijd met speciale schimmel shampoo. Maar sommige bij ons op stal waste gewoon met biotex ha ha.

En spannend FleurSandro!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 15:46

Ik vind de vraag "wat is je uiterste prijs" eigenlijk buitengewoon irritant. Alleen écht domme lui stellen zo'n vraag.
Of je nu een auto verkoopt, een breipen, een huis of een paard. No deal.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 15:55

Uiterste prijs doe ik ook niet.
Mocht het net wat boven budget zijn, dan stuur ik bij interesse evt een berichtje met de vraag of er nog wat te onderhandelen valt.
Zo niet,
Prima.
Zo wel, kunnen we eventueel meer info uitwisselen of kijk afspraak maken.

Bij ver boven budget neemt ik überhaupt geen contact op.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 16:27

N0a schreef:
FleurSandro schreef:
Zoektocht pas een week geleden gestart en alles gaat ineens zo super snel! Gisteren meerdere haflingers bekeken en ook meteen de perfecte match gevonden! Nooit verwacht zo snel al een maatje te vinden.
Zojuist de verkoper laten weten dat ik hem wil kopen afhankelijk van een positief koopadvies. Morgen e3n dierenarts regelen voor de keuring en hopen dat hij goed door de keuring heen komt.

Wat gaaf! Ben heel benieuwd *\o/*
Hoe oud is die?

Het is een 3 jarige, onbeleerde ruin geworden! Dus nu heel hard hopen dat hij klinisch en röntgenlogisch goed is! Zijn gangen zijn echt wel een van de betere die ik heb gezien bij een haflinger. Veel swung en mooi los door het lijf

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 17:10

Mkango schreef:
Kiwiaa schreef:
Ik ben zo iemand die écht niet kan onderhandelen.. Ik vind het vreselijk! Weet totaal niet wat ik ermee moet en ik zie het ding ook niet zo, vraag toch gewoon wat je wil krijgen voor dat paard, dan weet ik waar ik aan toe ben :+ Ik weet wel dat het niet zo werkt, maar ja. |o

Prachtig dier Esje! Veel plezier ermee, en veel succes met het wassen :')
Het staat je natuurlijk vrij om de vraagprijs te betalen. Je bent natuurlijk niet verplicht om te onderhandelen, maar als je wilt afdingen, is "wat is je bodemprijs" gewoon een gekke vraag. :P

-----
Overigens begrijp ik niet zo goed waarom hier zo streng gemod wordt, maar oké. :o Als we alleen het koopproces mogen bespreken, horen discussies over zadels, juridische status van particulieren en handelaars ook niet thuis in dit topic. (Niet dat ik het storend vind overigens, maar dat vind ik ook niet van mensen die hun kant als verkoper belichten of vragen stellen over het verkopen van een paard.)

Je mag ons uiteraard altijd een pb sturen als je dit soort vragen hebt. De regels in dit topic zijn heel duidelijk geformuleerd. Mochten daar vragen over zijn dan kan dat.

Adverteren is niet toegestaan op het forum, daar is de markt voor. Verkapt adverteren mag ook niet. Helaas gebeurt dat heel erg veel momenteel. Wij hebben er erg veel werk aan dus het zou fijn zijn als iedereen er rekening mee houd.

Zadels en juridische zaken kunnen belangrijk zijn in het aankoop proces. Het verkopen van je paard is een ander proces.

Mocht er iets niet duidelijk zijn kan je dus nogmaals altijd een pb sturen. De regels staan in de op dus als je je daar niet bewust van bent dan kan je ze daar nog doorlezen. Verder gelden uiteraard de gewone boktregels waar iedereen akkoord mee is gegaan ook in dit topic.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 17:27

Gefeliciteerd Esje! Nou ga ik volgende week ook bij een witte kijken dus ik lees even mee met de schoonmaaktips _O-

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 17:29

Ik heb helaas iedere keer pech :') Net voor mijn neus zijn steeds de paardjes verkocht.

Gisteren bij een super gave haf gekeken, echt wat ik zocht! Ook al naar buiten geweest (dat met de harde wind) en super braaf!

Ze gaan kijken wie ze het best bij haar vinden passen, dus het blijft nog even spannend! Hopelijk hoor ik vanmiddag wat of ik voor de 2e keer kan komen *D. Ik heb wel besloten over te gaan op koop, mits ze met de 2e keer kijken net zo leuk is natuurlijk. Ook laat ik haar klinisch en röntgen keuren.... Super benieuwd! :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 17:30

Dees schreef:
Ik vind de vraag "wat is je uiterste prijs" eigenlijk buitengewoon irritant. Alleen écht domme lui stellen zo'n vraag.
Of je nu een auto verkoopt, een breipen, een huis of een paard. No deal.

Ik heb die vraag inmiddels al meerdere keren gekregen bij het zadel dat ik verkoop :=

Staat als vp 400 op. Krijg ik steeds de vraag 'wat is uw minimum prijs?'...
€400 dus

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 17:34

Ja maar dat klopt dan niet
Vp betekend vraag prijs en niet vaste prijs.
Bij vraagprijs kan er altijd wat vanaf.
Dus helemaal geen rare vraag

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 17:40

Silly1972 schreef:

Maar vraagprijs betekent niet dat je bij het eerste contact al meteen je bodemprijs gaat verklappen.
9 vd 10 keer wil men dan daar ook nog op afdingen... mafklappers.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 17:55

FleurSandro schreef:

Wat leuk!! Duimen dat ie goed is!

esje01 schreef:
Hij is mee naar huis
Meet Guinness
[ [url=m/4YycC9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dRFlJa.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zo verschrikkelijk blij.
Lief, aanhankelijk en heel wit.....iemand nog tips om hem schoon te houden en schoon te krijgen :D

Heel mooi paard! Gefeliciteerd!

Qua tips, in de western wereld zijn, in mijn ervaring, betere shampoos en andere dingen te koop om echt wit te krijgen

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 17:56

Silly1972 schreef:

Of het onderhandelbaar is, is geen rare vraag. Maar direct bij eerste contact “wat is uiterste prijs”, dat is wel stom en dan krijg je bij mij helemaal niets meer. Ik zeg meestal; zie dat getal bij vakje ‘prijs’ :p

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 18:01

Ymor schreef:
Adverteren is niet toegestaan op het forum, daar is de markt voor. Verkapt adverteren mag ook niet. Helaas gebeurt dat heel erg veel momenteel. Wij hebben er erg veel werk aan dus het zou fijn zijn als iedereen er rekening mee houd.

Ik snap dat het soms lastig is hoor, maar als ik aangeef dat de zoektocht naar een nieuw paard onmogelijk is omdat de prijzen zo absurd zijn, en ik zulke absurde prijzen nooit zelf zou aanhouden voor mijn paarden; hoe is dat verkapt adverteren dan ? Mijn paard staat en komt dus niet te koop?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 18:17

Dees schreef:
Silly1972 schreef:

Maar vraagprijs betekent niet dat je bij het eerste contact al meteen je bodemprijs gaat verklappen.
9 vd 10 keer wil men dan daar ook nog op afdingen... mafklappers.

Dat klopt, maar dat was niet waarom ik reageerde.

Veeerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 18:33

FleurSandro schreef:
FleurSandro schreef:

Het is een 3 jarige, onbeleerde ruin geworden! Dus nu heel hard hopen dat hij klinisch en röntgenlogisch goed is! Zijn gangen zijn echt wel een van de betere die ik heb gezien bij een haflinger. Veel swung en mooi los door het lijf

Wat gaaf! Tof dat je (hopelijk) zo snel al een maatje hebt gevonden. Duimen voor de keuring :j

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 18:35

Ook ik heb mijn stukje goud waarschijnlijk gevonden!!!! Net wezen kijken bij een hafmerrie en direct erop langs de weg geweest en dat gaf een super vertrouwd gevoel :D :D zijn langs rennende ponys in het land gekomen waar ze amper wat op deed en ze schrok van 2 auto's met knalpot uitlaten maar ook dat deed ze netjes.. dus nog een nachtje slapen voor de vorm maar weet 98% dat dit haar wordt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 18:35

Wat leuk, Kimberley! :D Fingers crossed dat ze snel bij je op stal staat!

Veeerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 18:36

Kimberley_ schreef:
Ook ik heb mijn stukje goud waarschijnlijk gevonden!!!! Net wezen kijken bij een hafmerrie en direct erop langs de weg geweest en dat gaf een super vertrouwd gevoel :D :D zijn langs rennende ponys in het land gekomen waar ze amper wat op deed en ze schrok van 2 auto's met knalpot uitlaten maar ook dat deed ze netjes.. dus nog een nachtje slapen voor de vorm maar weet 98% dat dit haar wordt

Spannend! :):)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 18:44

Kimberley_ schreef:

Wat leuk! :D