Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lindipre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 16:13

wilde eigenlijk alleen klinisch laten keuren, nu zeker niet meer. Alles uitsluiten, hoe goed de klik ook was..

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 16:21

Lindipre, ik heb je even een pb gestuurd!

anjali

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 16:24

Als een DA er niet meer naartoe wil dan kan dat ook komen vanwege een zakelijk conflict zoals niet betaalde rekeningen.Hoeft niet te betekenen dat er met het paard iets mis is.

ArcoIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 16:25

anjali schreef:
Als een DA er niet meer naartoe wil dan kan dat ook komen vanwege een zakelijk conflict zoals niet betaalde rekeningen.Hoeft niet te betekenen dat er met het paard iets mis is.

Dit ook niet vergeten inderdaad, maar is ook een beetje afhankelijk van wat je online hebt gevonden denk ik...

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 16:27

anjali schreef:

Dat zou ik ook denken, maar nu is het een andere opdrachtgever, dus eigenlijk staat dat verhaal er los van als het om het betalen van de rekening gaat.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 16:28

Zakelijk conflict zal wel mee vallen, jij betaalt dus daar zal het denk ik niet van afhangen.. wel vervelend helemaal als je meer gekke verhalen tegen komt!

*Kruip weer in de mee lees stand* :')

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 16:32

Aan de nieuwe eigenaren: gefeliciteerd met jullie aanwinsten *\o/*

Lindipre schreef:
Net de dierenarts gesproken voor de keuring, gaan ze door problemen in het verleden niet meer naar dat adres... oh oh rode vlag.. nu op het internet aan het zoeken naar mensen die ervaringen hebben, niks gevonden

Oh meen je, ik snap wel dat je het paard nu door de hele keuringsmolen haalt. Zeker omdat er een goede klik is/was.

Lindipre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 17:45

Net met een keurder gesproken van De Lingehoeve en gewoon alles verteld. Ze was erg lief en zal extra opletten. Donderdagochtend gaat het gebeuren!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 18:26

Lindipre schreef:
De Meern, Heb net haar naam opgezocht.. toch wel veel gekke verhalen tegengekomen, nu weet ik het allemaal niet zo goed meer.. Paard zag er top fit uit, maar je weet maar nooit. Iemand die hier toevallig een goede keur dierenarts weet? Zodat ik dat iniedergeval uit kan sluiten

Gingen zij niet vroeger onder de naam Baauw Montfoort? Laat idd goed keuren, maar pas ook op dat het gedrag van 't paard ineens heel anders kan zijn als beschreven.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 18:59

Lindipre schreef:
Net met een keurder gesproken van De Lingehoeve en gewoon alles verteld. Ze was erg lief en zal extra opletten. Donderdagochtend gaat het gebeuren!

Veel succes, wel fijn dat ze extra oplettend gaat zijn want dat is inderdaad wel een reden om extra voorzichtig te zijn! :)

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 20:10

robinxfellow schreef:
Ben net terug van de tweede keer kijken bij de 8 jarige ruin. En het is een match!
Ergens komende week alles tekenen en dan is hij officieel van mij. Wel zal hij daar nog ruim 1,5 week blijven staan tot alles helemaal is afgerond bij mijn stalling. <3 Zodra hij officieel van mij is, zal ik hem hier showen.

Vandaag het koopcontract gekregen en er kloppen wat dingen niet met wat er mondeling is afgesproken. Ik ga daar morgen nog achteraan en als die afspraken niet zwart op wit daarop komen te staan dan zie ik toch af van de aankoop. Hoe geweldig die verder ook uiteraard is. Helaas een domper maar hopelijk kan het geregeld worden. Gelukkig zijn er nog honderden andere paardjes,

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 20:12

Wat is er dan veranderd?

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 20:19

Het is bekend dat hij weeft, maar volgens haar doet hij dat alleen de eerste twee weken en dan stopt het. Ik heb het 'm niet zien doen, m'n vader die mee ging wel. Dus er is afgesproken dat als hij na 4 weken niet is gestopt met weven bij mij op stal, dat ie terug gebracht kan worden. Maar dit staat er niet in op het contract.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 20:26

Dat is inderdaad een goede afspraak om te maken. Zou ik zeker in het contract op laten nemen en anders idd verder zoeken. Hoe jammer ook.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 20:28

robinxfellow schreef:
Het is bekend dat hij weeft, maar volgens haar doet hij dat alleen de eerste twee weken en dan stopt het. Ik heb het 'm niet zien doen, m'n vader die mee ging wel. Dus er is afgesproken dat als hij na 4 weken niet is gestopt met weven bij mij op stal, dat ie terug gebracht kan worden. Maar dit staat er niet in op het contract.

Wie maakt dat document op? Zorg ervoor dat het echt juridisch goed is dicht getimmerd. Je zal niet de eerste zijn die hoort dat zo’n document niet rechtsgeldig is

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 20:51

Goed dat je m extra laat keuren! De Lingehoeve is echt top, ben daar zo tevreden over.

Nog veel te vroeg om te juichen, maar nav mijn zoekadvertentie werd ik vandaag gebeld door een hele aardige mevrouw met een heel eerlijk verhaal over haar ontzettend mooie paard. Ik ga over 1,5 week kijken of we een klik hebben, tot dan toe maar even kwijlen over de foto's en video's!

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 03:12

mss heb ik paard
niiet wat ik zocht het is 4jarige *\o/* net zademaak
Laatst bijgewerkt door Chichika op 26-05-20 03:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 07:22

Oh spannend zeg allemaal! Succes met de keuringen en het contract.
Echt een beetje bijzonder om te proberen zo'n afspraak dan er niet tussen te zetten..

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:10

Weven zou voor mij niets uitmaken mits ik geen problemen met de stalling krijg (bij ons staan die dan in buitenboxen).Wel moet het paard dan een heel stuk goedkoper zijn want het is een koopvernietigend gebrek.Daardoor kun je hem zelf moeilijker doorverkopen als je dat ooit zou willen.

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:00

Na mijn 'opruiming' ben ik ook op zoek naar een paard voor mijzelf en mijn man.

Weven zou voor mij wel echt een no-go zijn. Ik heb ooit 1 paard op stal gehad die dat af en toe deed, ik werd daar persoonlijk heel erg zenuwachtig van. Maargoed, dat is voor ieder verschillend natuurlijk. Daarnaast zou ik zo'n paard zeker röntgen laten keuren om te kijken of het weven niet te veel schade (al) heeft aangebracht.

Ik lees al wel een tijdje mee en heb natuurlijk ook al wel eerder gereageerd. Maar jullie lijken mij een gezellig topic om bij mee te kletsen.

Ik zoek een allround paard (ruin/hengst) die drie leuke gangen heeft en eerlijk is tussen de 3 en de 6 jaar. Ik heb het idee dat die niet te vinden zijn behalve rond de €20.000/€30.000 en dat vind ik net iets te gek eigenlijk.

Ben gisteren op zich wel bij een leuk paard wezen kijken die ook nog niet direct uit m'n gedachte is, paard is alleen nog totaal onbeleerd. Merk toch dat ik dat een beetje 'spannend' vind omdat er ook niet direct het makkelijkste bloed achter zit.

Selina, succes met de keuring vandaag!

@ de rest: gefeliciteerd met alle aankopen! Volgens mij zijn er veel geslaagd het afgelopen weekend!

Lillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:47

N0a schreef:
Lindipre schreef:
De Meern, Heb net haar naam opgezocht.. toch wel veel gekke verhalen tegengekomen, nu weet ik het allemaal niet zo goed meer.. Paard zag er top fit uit, maar je weet maar nooit. Iemand die hier toevallig een goede keur dierenarts weet? Zodat ik dat iniedergeval uit kan sluiten

Gingen zij niet vroeger onder de naam Baauw Montfoort? Laat idd goed keuren, maar pas ook op dat het gedrag van 't paard ineens heel anders kan zijn als beschreven.

Nee, is een andere handelaar. Wordt in die kringen wel veel naar elkaar verkocht/ingeruild, dus kan dat sommige dieren eerst bij de een en later bij de ander worden aangeboden :j

Ben zelf nooit bij de Meern geweest, maar een kennis wilde er een pony kopen om verder op te leiden en uiteindelijk te verkopen. Zij kwam met lege trailer terug, vond alles er erg ongezond bij staan. Maar er zijn vast ook leuke dieren te koop.

Als je het doet ga ik in ieder geval mee met het advies goed te keuren, incl bloedafname :j

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:13

Daar in de buurt zitten inderdaad heel veel handelaren die met elkaar samenwerken. Je kan er vast wat leuks kopen maar keur en kijk goed.

Lindipre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:45

Super bedankt iedereen voor het advies! Ik hou jullie op de hoogte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 14:09

Ik begin langzaam aan te twijfelen of ik niet een veulen ga kopen (I know je weet niet hoe ze uitgroeien etc.). Helaas blijkt dat m'n aankoop van vorig jaar atrose heeft. En werd door iemand (noem geen namen kan via pb) hypermobiel genoemd en zou botdefragmatie hebben, op basis van alleen foto's (rontgen en normaal) en 1 filmpje. Paard is niet gezien door die persoon. Maarja dan ga je toch twijfelen.

Heb alleen nog geen idee of ik dat dit jaar al wil gaan doen, of ooit in de toekomst. En wat ik wil etc moet ik ook nog over nadenken. Denk wel dat ik voor Spaans ga, eentje die rond de 160 uitgroeit. Kleur maakt niet uit. Hengst of merrie ook niet. Maar wel de juiste. En eentje waarmee ik kan groeien.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 15:16

De Meern zitten enkele bekendere handelaren inderdaad. Met niet zulke goede verhalen. Zeker gezien je begin letter daar niet. Keuren kan ook via dap bodengraven, die komt die richting. Ik zit er vlakbij en ik heb bodengraven als DA.