Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

noor14

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 15:41

Leuke foto's allemaal weer :)
Hier ook nog geen zomervacht.
Verbaas me elke keer weer hoeveel haar eraf komt Haha.

Ik heb vandaag Dex z'n hoofdstel eens gepast!
Het past goed, maar zn hoofd moet niet veel meer groeien hoor!
Afbeelding

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 19:13

Wat een leuke fotos!!
Ik heb alleen maar saaie binnen fotos maar nog een paar weken en dan mogen ze hier het land weer op *\o/*
En volgende week wordt hij ws gecastreerd :evaw:
Afbeelding
Ik ben zo blij met zn bruine vacht en zwarte manen!

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-17 09:11

Hier ook nog wel redelijk veel wintervacht. Gelukkig maar met die vorst in de nacht. Maar alles laat goed los. Sus zodra het echt mooi weer blijft is alles er wel af denk ik.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:26

Ik heb ze voor de nacht maar een deken op gegooid, hier zijn ze al uit het winterhaar en het was toch wel erg koud.

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 10:13

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 13:35

Mijne heeft ook totale zomervacht, geen winter haar meer te vinden. Rn vrijdag gaan ze eindelijk het land weer op !!! *\%/* :D ik ben helemaal blij haha

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 13:44

Afbeelding

Hier een paar close-upjes van Elano zijn vacht vandaag. En vandaag zag ik dat zijn ballen 2 keer zo groot zijn geworden als toen ik de vorige keer keek. :oo

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 14:23

biancalaylo schreef:
Mijne heeft ook totale zomervacht, geen winter haar meer te vinden. Rn vrijdag gaan ze eindelijk het land weer op !!! *\%/* :D ik ben helemaal blij haha

heerlijk he, ik ben al een paar weken aan het opbouwen en heb ze nu van 12 tot 6 op het land, straks, bij stabiel zomerweer hou ik ze lekker helemaal buiten. Zomer... *\o/*

**edit. Het is niet zo dat ze de overige 18 uur binnen staan hoor, ze worden nooit "opgesloten". Ben heel blij met mijn grote stal met ruime paddock maar echt lekker op de wei is toch het fijnste :j

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 16:20

Jaa snap ik mijne staat in de opfok, dus 3u in de paddock en derest in grote stal, dus het is wel een hele overgang maarja het is niet anders en daarbij doe ik het elk jaar met me merrie ook, en ook dat gaat prima

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 00:45

biancalaylo schreef:
Jaa snap ik mijne staat in de opfok, dus 3u in de paddock en derest in grote stal, dus het is wel een hele overgang maarja het is niet anders en daarbij doe ik het elk jaar met me merrie ook, en ook dat gaat prima

Ik doe het opbouwen ook alleen omdat er een volwassen gezelschapswelshje bij staat. Ik maak me om Missy zo volop in de groei eigenlijk geen zorgen om HB of iets dergelijks :)

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 00:50

Bij mijn allerliefste prinses is helaas een flinke onderbeet geconstateerd :( direct tandarts erbij en die zei dat het gewoon
met jaarlijks goed bijhouden en extra controles bij het wisselen verder geen problemen zou moeten geven. Ik had al nachtmerries van kaakoperaties en beugels. Je moet niet gaan googelen in dat soort situaties :')

**edit, weer iets afvinken van het opvoedlijstje-braaf bij tandarts *\o/*
Laatst bijgewerkt door farahdiba46 op 21-04-17 01:10, in het totaal 2 keer bewerkt

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 00:52

Hebben jullie trouwens ook in deze tijd van het jaar dat je ze bijna ZIET groeien? Instructrice kwam vorige week en die had echt zoiets van "wow"...ze is enorm :D

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 00:56

Lamarxhorse schreef:
Wat een leuke fotos!!
Ik heb alleen maar saaie binnen fotos maar nog een paar weken en dan mogen ze hier het land weer op *\o/*
En volgende week wordt hij ws gecastreerd :evaw:
[ [url=m/BFJC5S.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik ben zo blij met zn bruine vacht en zwarte manen!

Snap ik, das een luxe kleurtje :j

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 11:34

Ja wow, ik zie hem ook echt groeien. Heel bizar, hij was ook ineens niet meer zo erg overbouwd. Gaat echt hard!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 12:07

Ja hier ook een groeier. Jorie zijn kont stond afgelopen week opeens op 81 cm en schoft is nu 79 cm. Oftewel die 80 gaat ie halen! :D

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 08:26

Wat is hij sterk geworden met naar de wei lopen hahaha.. is ookal weer 1,5jaar geleden dat ik even met hem kon lopen.. maar we hebben het overleefd, een correctie hier en daar en hij deed het voorbeeldig! Hij is ook een super fijn dier in de groep, gaat niet vechten of fingen opzoeken, hij loopt gewoon de andere kant op om het uit de weg te gaan! <3 voorbeeldig!! En eind volgende maand komt de dierenarts een aantal castreren dan is het de moment van de waarheid of hij ook kan.. duimen!!
Nou hier de foto's!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En ontzettend schattig, vorig jaar had die een schimmel als vriendje, alleen in stal zat die niet in zijn groepje, en hij kwam erbij en direct zijn ze weer onafscheidelijk, hoe lief is dat!!!

Afbeelding
Afbeelding

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 08:39

Wat een leuke foto's van een blij paard!

Lief dat hij hetzelfde vriendje weer heeft!

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 10:08

Wat een super leuke fotos BiancaLaylo daar word ik echt happy van zulke blije paarden! En die laatste foto zo zoet!
Mijne wordt definitief vrijdag gecastreerd! Retespannend %) maar voel dat het goed komt!

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 10:43

Wat een heerlijke foto's!

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 10:43

Tuurlijk komt het goed met Lamar!
Maar spannend blijft het altijd.

BiancaLaylo wat een leuke foto's!
Echt genieten om de paarden zo blij te zien :D
Staan ze vanaf nu 24/7 op de wei?

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 10:58

Dankjewel! :D en noor14 - jaa hij is nu 24/7 op de wei hihi ze hadden het echt nodig!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 11:23

@biancalaylo; Wauw mooie foto's :j Wordt een chique merrie.
@farahdiba; Hihi nee jammer genoeg heb ik dat idee totaal niet :') En wat jammer van de onderbeet van je paard. Gelukkig hoeft het geen erge belemmering te zijn.
@Puppy; Mooie kleur heeft hij hoor.
@Lamar; Oh spannend van z'n castratie.. Ik vond dat vreselijk.. Heb er een week om gestresst :o

Lars is al helemaal in z'n zomervacht. Ging net zo snel als vorig jaar. Heb hem ook niet vaak geborsteld ofzo.. 2x geloof ik. Ik breng hem dagelijks zelf naar het land en hij krijgt nu elke dag een kleine les 'netjes meelopen'. Heeft hij wel nodig. Gelukkig reageert hij er goed op en laat hij zich goed corrigeren.
Vanmiddag ga ik z'n manen even knippen en hem opmeten :+ Ze staan hier afhankelijk van de fructaan index op het land. Gister was het laag dus stonden ze erop van 13.00 tot 21.00 maar begin van de week maar 4 uurtjes. Verder lopen ze hier in de grote paddock met inloopstal dus ze staan verder nooit binnen.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 11:33

Wat een blije paarden op de foto's :)
Hier staan ze het hele jaar rond 24/7 in de wei. Straks mogen ze de zomerweide op!
Zimba is nog volop aan het verharen, dat duurt ook nog een week of twee.

Ik had hem weer in een klein stukje gezet naast de wei, om hem slobber te geven en ja hoor de emmer was nog niet schoon gelikt en hij spring weer over het draad terug de wei in!
Bij de hoefsmid deze week had Zimba ook al geen geduld ... hij lijkt echt aan het puberen te zijn. }>
Ik denk ook elke keer wat groeit hij hard en vervolgens haal ik de meetstok erbij, niks gegroeid nada geen centimeter >;)

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 12:11

Hier geen idee of Elano de lucht in is geschoten. Nog niet gemeten.
Hier staan ze 24/7 op een heel groot stuk land. Paar dagen terug weer nieuwe balen neer gezet dus ze kunnen allemaal kiezen wat ze willen eten. :P

Hier gaan de ballen binnen een maand eraf. Mogelijk komt er nog een hengst dus dan worden ze samen gecastreerd. Dus dan wacht ik nog wel even. Als ie niet komt wordt het alleen Elano.

@bian
Leuke foto's! Heerlijk zo'n blij paard! :D

@carika
Stout paard.
Hier heb ik soms ook het idee dat Elano soms 5 cm gegroeid is en de keer erna 5 cm gekrompen.. Hoe dat kan en waarom? :?

Gister weer klein rondje gewandeld met Elano. Hij probeert af en toe lekker uit en soms wordt ie erg enthousiast en let dan niet meer op mij waardoor ik even heel duidelijk moet zijn dat het toch écht de bedoeling is dat ie naar mij luistert en niet zelf dingen gaat verzinnen. :')

En vandaag ook maar weer langs gegaan. Even snel de borstel over heen, schuilen voor de regen en even zijn verjaardagscadeau meegenomen en gegeven. Hij vind dat ding steeds leuker worden volgens mij. :))
Daarna gewoon weer Elano wezen volgen, ook altijd leuk om te doen op dit grote stuk land. :D

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 12:29

Hahah puppy lijkt wel een fopspeen.. hij is er wel blij mee zo te zien! Is dat speciaal voor paarden?