Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 15:36

die van mij is idd al heel veel paard, past wel bij zijn grote kop! maar hoop wel dat hij zo een beetje af is, anders wordt het wel echt een grove buffel.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 15:38

dat ziet er super braaf uit ulysses, heel ander type idd, bloedje!

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 15:39

Ik hoop mijn toekomstige SGW paard *\o/*

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 15:59

Wauuww Fokfanaat! Ik vind hem geweldig, wat een massa heeft hij! Haha, dat grote hoofd valt toch wel mee :P Die micklem staat hem iig heel stoer.

Ziet er al goed uit, ulysses! Braaf paard :)

Ben benieuwd naar de foto's Venecor! Klinkt gaaf.

Ik word voornamelijk doodmoe van mensen die zich met elkaar bemoeien. Iedereen doet toch wat hem/haar het beste lijkt...

Op de foto's valt het inderdaad wel mee maar in het echt vindt ik hem wel echt schraal. Je kunt zijn ribben heel goed voelen en zijn heupen steken uit. Maar veel meer voeren gaat bijna niet...

Hij krijgt per dag (verspreid over 5 voerbeurten) 20 kg hooi, 1 emmer luzerne, 1,5 schep (ongeweekt) seniores priores, 1 schep (ongeweekt) speedibeet, een schep veulenbrok, een halve schep muesli, een halve emmer wortels en daarover dan nog een hele flinke scheut olie. Nog meer hooi gaat niet ('s morgens ligt er nog hooi van de avond ervoor in zijn stal en in de paddock kan ik hem niet onbeperkt hooi aanbieden vanwege de sobere pony's waarmee hij staat).

Maar hij lijkt het wel wat beter te doen! Het is nu bijna 6 weken geleden dat hij Tildren heeft gehad, ik hoop heel voorzichtig dat het werkt.... Het is zo een lief paard, ik ben echt zo gek op hem. Maarja, als het niet meer gaat...dan gaat het niet. Wil er nog even niet aan denken- voorlopig longeer ik hem braaf elke dag en hoop ik dat hij weer zo goed wordt als afgelopen zomer....
Ik zou soms willen dat ik niet zo een verschrikkelijk weekdier was, en gewoon een nieuwe kocht. Maar ik kán het gewoon echt niet zolang ik er niet volledig van overtuigd ben dat hij dood beter af is.

Afbeelding
Niet zo een mooie rijfoto als die jullie hier posten maar toch....<3

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 16:04

switt, zou je misschien nog wat meer brik kunnen voeren? daar zit je nu op 1,5 schep per dag, dat zou je imo nog wel kunnen verdubbelen, rest wat je geeft is ruwvoer.

misschien 1,5 schep merriebrok erbij.

mijne krijgt ook 3 kilo brok per dag, voor een jong dier in de groei en aan het werk, niet gek veel vind ik.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 16:05

wat gaaf dat zwemmen zeg! heel stoer.

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 16:21

Mm, daar zeg je wat... Dat is wel een goed idee. Ik had het idee dat ik heel veel voerde maar nu je dit zo zegt valt het eigenlijk wel mee :p

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 16:53

leuke foto switt! Ik ken het hoor. met mijn vorige ook heel lang aangetobt , mis haar nog steeds maar het heeft mij zelf ook wel een stuk rust gebracht. Elke keer die stress en die onzekerheid. Ik wilde voor mezelf ook echt de schade zwart op wit en weten dat er geen kans op herstel was. Na drie maanden onbelast op de wei te lopen en haar niet dagelijks zien werd het bij mij pas duidelijk. Maar daar ook echt alles voor geprobeerd dus ik snap je gevoel hoor!

hier twee foto's er zat niet heel veel tussen wat heel geschikt was :+
Afbeelding

Afbeelding

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 19:51

Mijn 3 hengsten hebben nu 3 weken vakantie. Ik zit in NL en dan word het lastig haha. Als ik terug ben pak ik ze weer lekker op :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 21:08

fokfanaat schreef:
die van mij is idd al heel veel paard, past wel bij zijn grote kop! maar hoop wel dat hij zo een beetje af is, anders wordt het wel echt een grove buffel.

Ik denk toch echt dat ie nog wel wat gaat groeien. Wij hadden op stal ook zo een met zo'n naar verhouding groot hoofd. Die is er mooi ingegroeid. Heel mooi paard geworden trouwens.
Ik vind t een mooi stoer paard hoor.

En Hummertje weer lekker aan t werk. Braaf dier hoor.

Ben benieuwd Switt. Kan me voorstellen dat je t nog een kans geeft. Hij was zo goed opgeknapt. Misschien is het idd in de winter dat hij ergens een terugslag van krijgt. Ben benieuwd. Waar krijgt hij nu dan Tildren voor?

Mooi paard Vencedor. Lieve ogen ook.

Zonde Kyrkelover. Altijd jammer dat je afscheid moet nemen van een paard waar je een klik mee hebt.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 00:36

Babootje, hij is nu al bijna 1.75m vind het wel goed zo.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 11:15

fokfanaat schreef:
switt, zou je misschien nog wat meer brik kunnen voeren? daar zit je nu op 1,5 schep per dag, dat zou je imo nog wel kunnen verdubbelen, rest wat je geeft is ruwvoer.

misschien 1,5 schep merriebrok erbij.

mijne krijgt ook 3 kilo brok per dag, voor een jong dier in de groei en aan het werk, niet gek veel vind ik.

Sluit mij hier bij aan, je geeft heel veel vezel. Wat heel goed is maar wat hem blijkbaar te weinig bouwstenen geeft voor spieropbouw. Zou wat van de pulp achtige producten weg laten. Kucerne in stand houden en meer veulenbrok geven.

Haribo is al wel echt een heel stoer paard. Vind hem niet overdreven buffel maar wel in verhouding.

Hummer ook lekker aan het werk. Dat ziet er al weer mooi vertrouwd uit.

Ben blij dat ik niet de enige ben die regelmatig :? :? Naar zijn paard kijkt. Ik kan er echt per week anders tegenaan kijken. De ene week denk ik dat hij wel mooi wordt, de andere week denk ik dat zijn kop weer raar uit proportie is. Dan heeft hij weer een dikke kont en een kleine voorhand. Ben zo nieuwsgierig hoe dat straks al dan niet in verhouding gaat komen. Volgens de methode met het touwtje zou hij nog een cm of 5 kunnen groeien...

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 12:58

Hier nog cm of 2. Maar hoeft van mij niet meer. Denk dat schoft en voorkant nog stukje opkomt. Nog ietsjes overbouwd op het moment maar verder al wel een heel compleet dier.

Staan die van jullie op ijzers? Mijn nu nog op blote voeten maar kan de molen niet meer in want ze slijten dat tehard en vind dat eigenlijk wel fijn naast de uren buiten extra rondje beweging. Helemaal als er nog echt winter gaat komen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 13:03

Ik wil jullie niet onzeker maken maar ik heb ooit een 3,5 jarige ruin gekocht die er al heel erg "af" uit zag.
Niet overbouwd, mooi in verhouding, leek alleen nog te moeten uitzwaren. Was 1,65 en ik dacht, die wordt misschien nog 1,70 maar dan houdt het wel op.
Is uiteindelijk 1,76 geworden. _O- _O- _O-

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 13:05

Elmo is al 5,5, ik hoop dat die idd redelijk af is. Schoft mag er nog wat uitkomen, maar hij hoeft van mij niet hoger te worden. Is nu 1,53 gok ik.
Hij moet alleen nog wat de breedte in, maar zodra ik serieus met hem het bos in kan komt dat vanzelf. Wij zitten aan de Posbank, dus lekker heuvels op en af. Dan komen die spieren er vanzelf op straks!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 14:18

Babootje. DAt dacht ik toen die van mij kocht ook. Die was zo mooi in balans. En toen begon hij ineens ....

Ulysses. Dat hoop ik voor die van mij ook. Wanneer wil je die van jou het terrein mee innemen? Mijn trainer begon daar afgelopen zomer al over maar ik wil hem toch echt komende zomer pas meenemen voor een rondje spelen.m

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 15:10

Shhhhhh babootje!! Moeder is niet groot scandic ook niet zo. Moeder scandic ook niet. Fingers crossed

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 17:24

pol013 schreef:
Babootje. DAt dacht ik toen die van mij kocht ook. Die was zo mooi in balans. En toen begon hij ineens ....

Ulysses. Dat hoop ik voor die van mij ook. Wanneer wil je die van jou het terrein mee innemen? Mijn trainer begon daar afgelopen zomer al over maar ik wil hem toch echt komende zomer pas meenemen voor een rondje spelen.m

Ik ga rustig eerst een kijken hoe hij het springen onder de man oppakt. Misschien ergens in de zomer cross les proberen. Hij moet nog veel sterker worden en van het puppy gedeelte af.
Wil hem niet de vernieling in rijden.. krijg ik heel bokt achter me aan *\o/* *\o/* *\o/* sorry grapje moet kunnen toch {:)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 18:50

Evn egopostje, reageer later op de rest.
Maar vandaag lekker een bosritje gemaakt met Elmo!

Vriendin mee op mijn andere haf voor mentale steun.

Afbeelding

Dit was mn uitzicht op de terugweg:

Afbeelding

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 09:06

Flinke haf op buitenrit!

Pol, ja dat heb ik ook hoor. Die van mij is ineens weer uit verhouding. Staat achter ineens hoger.
Was laatste twee maand ook plots afgevallen. Nu lijkt ze weer beter. Geven ook wat meer krachtvoer terug. Voordroog is onbeperkt.

Babootje, dat is wel heel veel gegroeid! Mijn oudste merrie heb ik ook gekocht als 4 jarige. Was toen 1.62, werd verkocht omdat ze te klein bleef. Is daarna beginnen groeien op haar 5 jaar en is nu 1.68

Benieuwd naar mijn kleinste dan, of die nog echt veel gaat groeien. Is nu 1.60 maar net. Begin dit jaar zelfs 1.59 :+

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 13:49

Stoer hoor een buitenrit. Zouden er hier ook eens moeten doen. Maar is nogal gedoe en geregel.

Haribo vandaag.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 13:51

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 13:54

Ziet er goed uit fokfanaat. Fijne ruiter zit er op

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 14:13

Ja ben echt superblij met dat meisje.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 16:48

Ziet er lekker relaxt uit, die Haribo!

Ja bos is hier luxe, 1 km en dan ben ik bij het eerste hek. Heen wandel ik ernaast, terug blijf ik zitten.