de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kaitlyn

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:05

Kan je niet helpen, hier geen last van..

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:45

Mijne is ook erg braaf/helemaal niet rillerig bij zadel, dekjes, dekens,...
Eerste keer een deken op vondie wel wat spannend :)
Komt George nu van bij De Jon.g H.orses?

Mijn trilt wel met zn huid als ik zadel afhaal (zoals moest er een vlieg opzitten)... Misschien ook geen goed teken.

Ik ook een periode wat last gehad met juist aanspringen in galop. Dan heeftie effe rust gehad en was het geen probleem meer.

Nu weer begonnen met het oppakken van Galant :) 2 maand stilgestaan (had een bolletje aan singel laten weghalen, was genaaid, kon dus niet rijden), en nadien was hij niet helemaal correct... Nu weer wel dus weer aan de slag :D hij staat wel fris :+

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 14:04

Ik heb zondag weer wedstrijd.

Ik doe niet mee aan de Horsefood maar wil misschien wel ff gaan kijken aangezien het bij mij om de hoek is.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:11

De mijne is met deken wat rillerig (heeft al een jaar een deken op, maar blijft spannend). Vooral als ik de deken een keer via de andere kant erop gooi is dat spannend.
Dekje en zadel geen probleem.
Ik zou bijvoorbeeld nog niet als ik erop zit mijn jas aan/uit durven te trekken, denk dat ik dan zomaar eens heel hard kan gaan. Voor de rest is hij braaf.

Mijn vriend had er in het verleden een keer 1 staan, die bleef daar rillerig mee, en die was al een jaar of 7. Rustig blijven oefenen en meer kun je niet doen. (en inderdaad zorgen dat zadel en singel passen/lekker zitten).

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:14

Gilly vindt alles best, dekens, dekjes, zadel, longeersingel. Alleen hoofdstel wil ze wel eens trutten, maar ook dat gaat steeds beter. Zeker als ik er na het aandoen van het hoofdstel een snoepje in duw.
Ik heb haar wel gedesensibiliseerd als het gaat om wapperende dingen om haar hoofd en achter haar hals en nek (zoals een deken, dekje, etc.) omdat ze in het begin zeker wel rillerig was. Maar nergens goed voor, dus ik heb dat eerst maar even aangepakt. Met een handvol snoep erbij was dat getrut ook al snel over.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:17

Gigi vind het zadel ook altijd een beetje raar maar ik leg het er altijd op alsof het de normaalste zaak van de wereld is, helpt wel bij haar :)

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 15:22

Daantjuh88 schreef:
Mooi foto picassox! Hij heeft de oortjes er mooi op.
Kady1 - Hier ook al zo'n blubber, deze week wel thuis gereden, maar fijn is anders.

Gio snapt de rechter galop nog niet, echt zo woest irritant soms. Heb al van alles geprobeerd, maar hij blijft stug verkeerd aanspringen. Gister me longeren had ik hem linksom, springt die in de rechter galop aan. (tis maar goed dat ik een dikke kont heb, anders was mijn broek echt afgezakt) Zoals mijn vriend al zegd: Dat paard is echt oerdom..... :')

Gogo snapt onder het zadel de linker galop niet goed. Ik doe het nu met behulp van balken in draf over de balken en vlak voor de laatste balk mijn galopshulp geven dan springt ie 9 van de 10 x wel goed aan.

Gino gaat echt zo'n heerlijk paard worden. Vandaag ff wow gevoel, hij ging nageven in galop, achterhandje er onder en vanuitzichzelf flink bergopwaarts, man kannonne wat een rug gebruik van nature.... Als ie dit zo blijft ontwikkelen moet ik zeker een ander zadel, rijd nu met een kieffe lech profi zonder kniewrong... dan mag ik hard werken om mooi mee te zitten, aangezien ik mijn rug juni 2014 op twee plekken heb gebroken vond mijn ruggetje dit niet zo leuk. Zo jammer dat mijn Kieffer lech profi met extra kniewrong van mijn wds paard niet past. Maar die is net een halve inch (17,5) groter en dat is te lang voor Gino zijn rug.

Zadel op doen geven Gino en Gogo niks om. Gino blijft wel een beetje teruggetrokken als ik de teugels over zijn hals wil doen, beweging bij zijn hoofd vind ie niks (niet dat ie kopschuw is hoor)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 15:25

Ja, ik ben ook bezig met desensibiliseren. Maar iedere dag weer... Hij blijft het beetje spannend vinden...

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 15:27

Opzadelen is Gio altijd zeer relaxed, dus ik kan je geen tips geven. Ga vanavond ook een keer een spoortje proberen, misschien valt hij dan minder door mijn binnen been. en anders toch stug die balk in de bak! Had me een maand geleden al opgegeven voor concours, dacht nog oooooooohhh, dan snapt hij die galop wel. Niet dus! Morgen maar proberen, dan maar rondje in verkeerde galop. Als hij morgen braaf is dan heeft hij genoeg geleerd!

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:26

Ohja de mijne is soms ook wat lastig met hoofdstel doen... teugels bijten, hoofd niet stil houden,... maar komt wel goed :)

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 11:34

Guusje is braaf met dekens, zadel gaat goed maar ik moet rustig aansingelen, anders wil ze met dr achterbeen naar de buik slaan. Waarschijnlijk komt dit door dr drachtige buik. Ik ben benieuwd of ze het nog heeft als dr veulen eruit is. Hoofdstel geen enkel probleem, gelukkig want het is een enorm paard. Ik heb deze week niet meer grreden, ik ga kijken of ze morgen nog te porren is voor een buitenritje en anders is het klaar en gaat ze op rust Tot dr veulen er is.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 13:46

Hoe lang moet guusje nog? Mijn eigen merrie is ook drachtig, 1 juli pas uitgerekend... kan het veulen er nu al uit kijken, haha.

Gio heeft zijn debuut gehad! Hij was super braaf, echt geen pas fout. Juryhok was ook helemaal niet eng. Helaas was zijn pijp al leeg voordat ik de proef in ging. Moest er behoorlijk aan werken om hem voorwaarts te houden, met als gevolg dat het onrustig beeld was. En telkens als ik hem tik of por hupst gio. Jury zag dit als kreupel en heeft mij halverwege de proef stop gezet. Mocht uitrijden en dan kreeg ik geeb punten meer. Direct mensen om mij hee gevraagd of hij echt kreupel liep. Dat deed hij niet volgens omstanders, heb de proef toen nog afgemaakt.

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-15 18:21

Oh dat is balen Daantjuh88. Die van mij was in het begin ook snel moe maar ook zeer terughoudend door de spanning van vreemd terrein. Tegenwoordig doe ik op wedstrijd een klein spoortje aan en dat werkt heel fijn.

Mijn wedstrijd gaat morgen niet door. Er is hier heel dichtbij Rhino uitgebroken, dus dat wordt voorlopig even alleen thuis rijden.

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 23:42

Hier ook wat onrustig met dekje, longeersingel of zadel opdoen.
Ik leg het zadel op en singel losjes aan.
Daarna ga ik even iets anders doen.
Even de beenbeschermers om, hoofdstel in en daarna verder aan singelen.
Vandaag alleen flinke pech.
Ik wilde gaan rijden en haalde haar uit de paddock.
Toen ik haar achterwaarts op de poetsplaats wilde zetten schoot haar knie op slot.
En dat was niet een keer, maar eigenlijk constant....
Heb meteen de dierenarts gebeld.
Dit kan niet kloppen.
Waarschijnlijk een flinke glijer gemaakt
Ook meteen de osteopaat gebeld om haar zo snel mogelijk na te laten kijken.
Balen dus.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 23:55

Probeer eens om honing of appelstroop aan het bit te smeren grote kans dat het hoofdstel dan omdoen een stuk makkelijker wordt
Jessica knie op slot kan ook nog jongigheid zijn hoor dan zijn de kniebanden nog niet zo sterk. Bespreek het goed want er zijn een aantal oefeningen voor
Balkjes lopen wandelen en aan de staart trekken etc

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 09:46

Zirano schreef:
Probeer eens om honing of appelstroop aan het bit te smeren grote kans dat het hoofdstel dan omdoen een stuk makkelijker wordt
Jessica knie op slot kan ook nog jongigheid zijn hoor dan zijn de kniebanden nog niet zo sterk. Bespreek het goed want er zijn een aantal oefeningen voor
Balkjes lopen wandelen en aan de staart trekken etc

Ik ken het van een paard dat ik een tijd gereden heb.
Vind het alleen heel raar dat dit ineens op speelt als het paard hier nooit mee gekampt heeft.
Dan denk ik juist eerst aan een glijer ofzo.
Zeker omdat ze het achterbeen niet goed onderbrengt.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 13:58

heb je al gekeken of de hamstring vast zit of het SI gewricht wel recht staat. ZIjn voorkomende klachten bij glijers vastliggen etc

Brandje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 16:08

Vandaag met Goofy voor het eerst buiten gereden. De wei was nog erg nat dus zijn we maar de kwekerij in gegaan. Hij was super braaf! Mijn vader heeft een stukje gefilmd.

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 17:39

Guapa is ook rustig met opzadelen. Ze is enkel nog wat onrustig wanneer je bezig bent aan haar benen. Al is het al flink gebeterd :)
Volgend weekend maken we ons debuut! :D

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 18:51

Thank's zirano ik maak het bespreekbaar.

Brandje_04 lekker hoor een buitenrit.
Dat lijkt voor ons nog ber weg.
Eerst maar weer eens uit wandelen.

Brandje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:01

Jessica24 schreef:
Thank's zirano ik maak het bespreekbaar.

Brandje_04 lekker hoor een buitenrit.
Dat lijkt voor ons nog ber weg.
Eerst maar weer eens uit wandelen.

Nouja buitenrit.. meer rijden in de achter tuin van de stal haha.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:15

Ik kom ook weer uit de bijleesstand. Mijn Gio had sinds kerst niks meer gedaan ivm mijn vreselijke natte bak en het wisselen van tanden. Vandaag 5 minuten gelongeerd en toen maar opgestapt. Hij was erg braaf maar wel lekker voorwaarts. Hopelijk kunnen we nu echt beginnen. We hebben ook een laadprobleempje momenteel dus elders trainen kon ook niet.

Die van jullie zijn al zoveel verder dan die van mij. Ziet er allemaal goed uit!

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 21:07

Even snel alles bijgelezen!

Vandaag een zadel van een vriendin geleend en eventjes voor het eerst in de buitenbak in het zonnetje gereden. Helaas weinig ontspanning maar merk toch al dat ze een een stuk bespierder is, ze zet haar benen steeds fijner neer in bochten :)

Afbeelding

(ze heeft nogal de kracht om erg puppy te ogen op foto's, maar no worries dit valt heel erg mee!)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 22:22

Wij zijn ook niet zo ver hoor Caro, het blijft hier ook niet echt meewerken.
Vandaag eindelijk weer eens gereden en vanaf woensdag weer zeker 2 weken niet omdat ik weer een spuit in m'n knie krijg. Maar hopelijk is het daarna hier ook klaar en kunnen wel lekker aan de slag. :)
Vanmiddag nog bijna zand gehapt na een onverwachtse schijnbeweging. :D
Maar we kunnen inmiddels wel meer dan 1x de baan rond in galop zonder eruit te vallen. Op naar 2x rond. :))

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 22:44

Wauw Goofy is gaaf zeg!

En zo puppy vind ik gigi niet ogen, alleen nog echt een puppyhoofdje.

Gisteren met eros ons eerste sprongetje gemaakt, hij vond het super en doet het zo goed. Gelukkig zitten we bijna direct aan het bos en de hei, train hem liever buiten dan in een bak, gewoon rechtuit en sterk worden. Hij had nu 2 weken stil gestaan maar pakt het ook direct weer op, ben zo trots op hem.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding