[VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-21 17:26

Kerabol ken ik niet! Ik zal er eens wat info over inwinnen. :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoefafdruk-horror :P

De afgelopen maanden is gebleken dat de combinatie corona (alleen buiten mogen rijden, te natte bodem) + zittend beroep + slechts één paard (dat atactisch/spastisch is en niet aan bosritten doet) geen succes is als je nog in de laarzen/kleren wil passen. :Y)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 17:29

_O- _O-

Geweldige foto's!
Wat heb je hem toch steeds lekker aan het lopen.
En dan zie je toch niets terug van heel het verhaal over hem. Echt zo bijzonder team zijn jullie :j

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 17:42

Haha die laatste foto! Geweldig dat je dat plaatje erin hebt geshopt! :') Hij ziet er goed uit, hoe groot is Frum?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-21 17:54

Ik kan hem niet meten, omdat hij bang is voor de meetstok en zeer bijzonder gaat staan. Ik houd het daarom op 1.66 m. Hij is namelijk net iets groter dan zijn moeder en die is gemeten op 1.65 m met ijzers. Hij komt sowieso niet in de buurt van de 1.70 m.

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 10:49

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-21 11:19

O, wat leuk! <3 Heb ik helemaal gemist!

Wat gek ook, hè.... Dit topic loopt al zo lang. Alles in zijn 'blessuretijd'. Af en toe komt er een paard te overlijden dat jonger is dan Frum. Dat zijn paarden die nog niet voor hun 2e verjaardag afgeschreven waren. En dan leeft die rare oranje van mij nog wel. Ik kan er soms niet bij!

Verder is dit topic voor mij nog steeds handig als ik iets op wil zoeken, omdat ik hier steeds alle narigheid kom vermelden. Mijn geheugen is soms een zeef en dan is het fijn dat ik er weer even een datum bij heb.

Met teruglezen schrik ik er wel van hoe chaotisch ik mijn stukjes schrijf. Schrijffouten, rare zinnen, etc. Wellicht omdat ik ze op dat moment in al mijn emotie maar zo op Bokt kwak. En vaak typ ik het op mijn telefoon, terwijl ik met andere zaken bezig ben. Niet heel handig... Maar goed, ik kan er meestal nog net uit opmaken wat ik bedoelde. :P

We zijn laatst voor het eerst weer naar de clubles geweest en ik was er emotioneel van. Frum is een rare en het is erg jammer dat hij niet blij wordt van bosritten. Daarom vind ik zijn uitje naar de club ook zo belangrijk. Maar wat heel fijn is, is dat Frum altijd blij wordt van dressuur. Vrijwel alle paarden vinden bosritten veel leuker dan dressuur. Frum niet. De bak is voor hem een plek waar hij meer controle houdt over zijn lichaam. Hij geniet van het werk en is bloedfanatiek. Ook een beetje heet, hectisch en spooky, maar niet op een nare manier. Ik geniet altijd van zijn werklust, zelfs als dat voor wat foutjes zorgt (Frum doet niet aan wachten). Er waren wat rare sprongen, sprintjes, showmomentjes en weigeringen op voetstappen in het zand, maar ik zat er de hele les met een big smile op. De instructrice is zo ongeveer zijn grootste fan, dus toen ze na afloop met een even grote glimlach zei 'wat een paard, hè?', kon ik bijna een traan wegpinken, haha.

Mijn rare oranje propje is veel te leuk. Dat ik nou nog zo lang zo veel plezier mag hebben van een 'stuk' paard. Oké, hij maakt het wel eens spannend en bezorgt me de nodige kopzorgen (kost me zeker 10 jaar van mijn leven), maar dat hoort erbij. De pieken zijn extra hoog na een diep dal.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 13-04-21 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 11:26

_Lorette_ schreef:
Mijn rare oranje propje is veel te leuk. Dat ik nou nog zo lang zo veel plezier mag hebben van een 'stuk' paard. Oké, hij maakt het wel eens spannend en bezorgt me de nodige kopzorgen (kost me zeker 10 jaar van mijn leven), maar dat hoort erbij. De pieken zijn extra hoog na een diep dal.

Dat wat jij inlever krijgt hij er bij :') .

Ik ben ook groot fan, ik vind hem zo leuk!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 11:32

Wat een mooi stuk heb je net weer geschreven!

Jij en Frum zijn een heel bijzonder stel en het is geweldig dat jullie nog steeds zo van elkaar kunnen genieten!
Een aantal keren is het vreselijk spannend geweest, maar hij weet je iedere keer weer te verbazen, hij knapt weer op en doet weer alsof er niets aan de hand is geweest! Dat zal waarschijnlijk wel zijn hele leven zo blijven, downs, maar ook zeker dikke UPS!
Heerlijk weer naar de les toe, zo mooi om te lezen hoe jullie dat ervaren!

Dat je in je emoties soms niet helemaal helder schrijft is nogal logisch, toch heb ik niet de indruk dat het niet te volgen is hoor en anders moeten we maar gewoon vragen wat je ergens mee bedoelt!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 11:41

Jullie zijn zo leuk :+: Het plezier onder het zadel spat er ook vanaf en ik hoop echt dat het verhaal van Frummel nog lang mag duren voor jullie.

Hier al fan vanaf dag 1 (stille volger van de dbt's) Gekke, eigenwijze maar zeer mooie Frum.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 11:48

Wat mooi om zo een kijkje mee te kunnen krijgen en om te zien dat je zo met hem geniet van alles wat jullie gegeven is ondanks alle moeilijkheden :)

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 12:04

Hier ook een bokker die geniet van je blije berichtjes en ook mee leeft als het minder gaat.
En dat al al die jaren lang.
Ik vind het zo mooi om te zien wat een mooi combinatie jullie zijn.
En de moeilijke momenten vergeten we dan weer.
En hopelijk blijf je nog heel lang updates plaatsen en dan leef ik weer mee. In goede en slechte tijden.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 13:12

Dennis schreef:
_Lorette_ schreef:

Dat wat jij inlever krijgt hij er bij :') .

Ik ben ook groot fan, ik vind hem zo leuk!

Haha dit dacht ik ook precies _O-

Het is bijzonder om te zien hoe lang hij al in zijn reservetijd zit. Ergens denk ik bij sommige rijfoto's wat had je toch met hem kunnen bereiken als... maar dat moet ik laten varen want je hebt al zoveel meer gekregen dan je had kunnen dromen met hem.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 15:43

Frum is voor mij nog steeds het gouden Boktveulen, maar dan in XL. De pretletter :+ .

Zo’n prachtig paard, en wat heeft hij het getroffen met jou. En jij met hem, want als ik het goed begrijp overstijgen alle mooie momenten de minder goede tijden. Diepe dalen, maar meer hoge pieken, toch?

Dat jullie nog maar veel mooie jaren tegemoet gaan samen. Ik blijf jullie ook in de toekomst volgen.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 15:55

Ik vind het nog steeds leuk om de updates van frum te zien ook! Knap paard!!!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 15:57

Ik krijg ook altijd weer een glimlach op mijn gezicht als je dit soort mooie dingen kunt posten. Er leven al heel veel mensen met je mee, vanaf het begin. Onwijs knap dat je hem ondanks alles toch kunt geven wat hij nodig heeft. En onbegrijpelijk dat een paard dat zo raar in elkaar steekt, zo kan sjouwen.

Ik hoop dat je nog 10 jaar van een heueueueueul lang leven mag opgeven zodat wij nog 10 jaar van jou en Frum mogen meemaken.

En inmiddels zit je op pagina 100!! :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 16:10

Rocamor schreef:
Ik krijg ook altijd weer een glimlach op mijn gezicht als je dit soort mooie dingen kunt posten. Er leven al heel veel mensen met je mee, vanaf het begin. Onwijs knap dat je hem ondanks alles toch kunt geven wat hij nodig heeft. En onbegrijpelijk dat een paard dat zo raar in elkaar steekt, zo kan sjouwen.

Ik hoop dat je nog 10 jaar van een heueueueueul lang leven mag opgeven zodat wij nog 10 jaar van jou en Frum mogen meemaken.

En inmiddels zit je op pagina 100!! :D

:j
Eens eens en eens :j

En pagina 100, dat is wel een feestje waard!!!

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 16:12

Jaa lief Frumpie. Ik vind hem ook lief, al heb ik hem nog nooit in echt ontmoet.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 16:13

@Suzanne, hij is heel lief maar weet prima wat ie wil :')

Jullie zijn zo leuk Lorette <3
Het is zo bijzonder om te zien hoe jullie aan een oog of een blik of een woord genoeg hebben.

Ik hoop dat ik snel weer met Rummie kan knuffelen, hij is de beste kroeler :+:

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-21 16:57

Ook al pagina 100, ja! Hij begint stom toevallig met foto's.

Super lief, jullie reacties <3

Ik zou eigenlijk moeten filmen hoe hij 's avonds is bij het 'afvoeren'. Ik haal dan o.a. de mest uit de stal en hang er nieuwe hooinetten in. Voorheen hield hij mij in de houdgreep, door met zijn hoofd over mijn schouder te komen en zo mij tegen zich aan te drukken. Ik hing dan achterover tegen hem aan en meestal vloog mijn mestbakje dan ergens door de lucht.

Nu pakt hij het anders aan. Hij doet namelijk enorm zijn best om vol in mijn gezicht te likken. Iets wat ik niet per se heel fris vind. :P Ik schiet als een ninja door de stal heen om hem te ontwijken, maar die atactische kerel is in een box van 3,5 cx 3,5 m nog verrassend snel.

Sinds kort doe ik mijn grote capuchon op (met winterse bontkraag) en dan schiet ik gebukt door de stal om me te beschermen tegen zijn enthousiaste gekus. :') Hij raakt niet snel ontmoedigd. Ik zie dan doorlopend een grote roze tong door mijn beeld vliegen en hij probeert ook mijn capuchon af te doen om bij mijn gezicht/oren/haar te kunnen komen. Hij wint meestal. Ik heb daarom niet meer de keuze of ik voor het slapen gaan nog onder de douche spring, hij bepaalt dat voor mij. :Y)

Het is niet zo dat ik hem wil negeren. Ik kriebel hem met alle liefde, maar graag ná het verwijderen van de mest en het ophangen van de hooinetten.
Als ik de eerste lebber heb geïncasseerd, ondanks al mijn inspanningen, accepteer ik mijn verlies en begint de kriebelsessie toch eerder dan gepland... :Y)

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 18:07

Hahaha dag is toch heerlijk! Lijkt me wel grappig om ip film te zien Whaha!

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 19:22

_Lorette_ schreef:

Ik zou eigenlijk moeten filmen hoe hij 's avonds is bij het 'afvoeren'. Ik haal dan o.a. de mest uit de stal en hang er nieuwe hooinetten in. Voorheen hield hij mij in de houdgreep, door met zijn hoofd over mijn schouder te komen en zo mij tegen zich aan te drukken. Ik hing dan achterover tegen hem aan en meestal vloog mijn mestbakje dan ergens door de lucht.

Nu pakt hij het anders aan. Hij doet namelijk enorm zijn best om vol in mijn gezicht te likken. Iets wat ik niet per se heel fris vind. :P Ik schiet als een ninja door de stal heen om hem te ontwijken, maar die atactische kerel is in een box van 3,5 cx 3,5 m nog verrassend snel.

Sinds kort doe ik mijn grote capuchon op (met winterse bontkraag) en dan schiet ik gebukt door de stal om me te beschermen tegen zijn enthousiaste gekus. :') Hij raakt niet snel ontmoedigd. Ik zie dan doorlopend een grote roze tong door mijn beeld vliegen en hij probeert ook mijn capuchon af te doen om bij mijn gezicht/oren/haar te kunnen komen. Hij wint meestal. Ik heb daarom niet meer de keuze of ik voor het slapen gaan nog onder de douche spring, hij bepaalt dat voor mij. :Y)

Het is niet zo dat ik hem wil negeren. Ik kriebel hem met alle liefde, maar graag ná het verwijderen van de mest en het ophangen van de hooinetten.
Als ik de eerste lebber heb geïncasseerd, ondanks al mijn inspanningen, accepteer ik mijn verlies en begint de kriebelsessie toch eerder dan gepland... :Y)

Daar willen we een filmpje van zien!!!

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 21:21

Whaha. Krijg er beeld bij. Filmpje graag hihi

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 17:37

_Lorette_ schreef:

Wat een grappig verhaal!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 10:21

Wat een clown, ik zie het ook gelijk voor me. :')

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-21 10:35

Ik vind Frum voldoende opgestart om voor het eerst in laaaange tijd een privéles te plannen (als we clinic in december niet meetellen). Ik ben niet zo van het lessen, omdat ik geen hulp nodig heb om een paard op te leiden tot en met Z-niveau. Frum moet eigenlijk een stapje verder. Omdat we geen wedstrijden rijden, ik daardoor wat motivatie (en de stok achter de deur mis) én er regelmatig iets is waardoor we niet rijden, zit er weinig verbetering in de laatste tijd. Misschien ook omdat verbetering nooit mijn doel was, alleen hem goed houden. Daarnaast vind ik het moeilijk om naar iets toe te (willen) werken, omdat je weet dat er zomaar weer iets mis kan zijn. Ergens is dat niet goed voor je ontwikkeling.

Er zit mogelijk weer een dal aan te komen. Dat weten we al lang, maar ik begin het nu spannend te vinden.

Afbeelding

De smeden hebben het al wat bijgewerkt. Als het nog iets verder zakt, dan komen ze mogelijk om de 2 weken of nog vaker om de kloof in de gaten te houden.
Ik smeer met duo hoef. Puur voor mijn eigen idee dat de wand wat soepeler blijft en er minder snel een stuk afknapt. Geen idee of het helpt, maar dan doe je voor je gevoel iets..

Afbeelding

Dat een hoefzweer zoveel schade kan aanrichten... We hebben er nu nog 'plezier' van. De zweer was in augustus, dacht ik.