Een nieuw paard kopen deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:56

Cardy schreef:
Ik ben zelf niet op zoek naar een paard, maar vind het ontzettend leuk om jullie zoektocht naar een paard te volgen. Kijk zelf ook geregeld op bijv. marktplaats om te zien welke paarden er op dit moment op de markt zijn.

Wat vinden jullie van dit paard: http://link.marktplaats.nl/542579670
(De verkopers ken ik nog van vroeger en weet dat ze erg goed met hun paarden omgaan en vriendelijk rijden)

En deze spreekt mij ook erg aan:
http://link.marktplaats.nl/549627346

Zo jullie gaan hard zeg! Ga zo even bijlezen, maar heeft er nog iemand naar de paarden gekeken die ik gevonden had?
(als men het fijn vind kan ik af en toe wel eens een paar advertenties plaatsen als ik een leuke tegen kom?)

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:58

Wie is er nog opzoek naar een leuk paardje? Een vriendin van me heeft haar paard verkocht, maar wordt nu opnieuw verkocht omdat het toch niet zo goed gaat, en het paard de andere manier van rijden niet gewoon geraakt... Is 12 jaar, loopt deftig dressuur en springt ook hoog parcour. Is een vosse merrie...

Gisteren heeft Raquiro mij trouwens helemaal overtuigd!

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 10:01

Cardy schreef:
Cardy schreef:
Ik ben zelf niet op zoek naar een paard, maar vind het ontzettend leuk om jullie zoektocht naar een paard te volgen. Kijk zelf ook geregeld op bijv. marktplaats om te zien welke paarden er op dit moment op de markt zijn.

Wat vinden jullie van dit paard: http://link.marktplaats.nl/542579670
(De verkopers ken ik nog van vroeger en weet dat ze erg goed met hun paarden omgaan en vriendelijk rijden)

En deze spreekt mij ook erg aan:
http://link.marktplaats.nl/549627346

Zo jullie gaan hard zeg! Ga zo even bijlezen, maar heeft er nog iemand naar de paarden gekeken die ik gevonden had?
(als men het fijn vind kan ik af en toe wel eens een paar advertenties plaatsen als ik een leuke tegen kom?)

Bij die mensen van dat eerste paard ben ik wel geweest voor een ander paard,
dat zijn handelaren, de paardenbemiddelaar noemen ze zichzelf..
Ze waren ontzettend aardig en was onwijs enthousiast over een paard dat ze hadden staan echt een leuk beest maar ze gingen toen die tijd verhuizen dus hadden ze eigenlijk zoiets van kom hem dan maar nog een keer proberen voordat we verhuizen en neem hem dan maar mee als het bevalt.. dat ging niet lukken dus zou ik graag op het nieuwe adres langs komen maar toen wouden ze dat hij eerst een week kon wennen op het nieuwe adres terwijl ik het wel fijn had gevonden om gelijk te komen kijken dan wist ik gelijk hoe hij zou zijn op vreemd terein, maar helaas dat wouden ze niet.. toen kreeg ik er geen fijn gevoel bij en ben verder gaan zoeken.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 10:02

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 10:06

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 10:07

Die Sandreo is echt heel leuk Sunrise!

@ Nanno_123: Dat is jammer! Klopt ze hebben een klein aantal paarden en verkopen die. Ik weet dat ze de paarden voorop stellen en dat zie je ook in jou verhaal dat ze de paarden eerst willen laten wennen aan een nieuwe plek. Vind ik juist alleen maar positief.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 10:07

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 10:09

Nanno_123 schreef:
Pletje123 schreef:
Toevallig ben ik die een paar maanden geleden ook tegen gekomen :) dat was begin dit jaar. Dat paard wordt op de video beroerd gereden en lijkt ook niet helemaal rad. Even goed opletten!

mm meestal is er dan toch iets als ze al zo'n lange tijd te koop staan, het is dan wel crisis maar alle goede paarden zijn binnen no-time verkocht!!
wel gaan kijken?

Ik heb dit paardje een paar x in de ring gehad. Is niet een toekomstig OS paard maar gewoon een leuk paard. Helaas kan ik geen uitslagen meer vinden van proeven die ik zelf gejureerd heb.
Beroerd gereden vind ik een groot woord maar ik weet dat de jonge dame altijd stikzenuwachtig is voor een wedstrijd.

Nanno, hoe aardiger handelaren worden hoe wantrouwender ik word :D
Laatst bijgewerkt door EllyC op 30-05-12 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 10:10

Cardy schreef:
Die Sandreo is echt heel leuk Sunrise!

@ Nanno_123: Dat is jammer! Klopt ze hebben een klein aantal paarden en verkopen die. Ik weet dat ze de paarden voorop stellen en dat zie je ook in jou verhaal dat ze de paarden eerst willen laten wennen aan een nieuwe plek. Vind ik juist alleen maar positief.

Ja en nee,, Want aan de andere kant kan het ook fijn zijn voor de nieuwe eigenaar om te zien hoe dat paard is op een vreemd terein
Je hoeft er dan misschien niet gelijk op te gaan zitten maar een rondje over het terein wandelen moet toch wel kunnen? Als jij opzoek bent naar een relaxt wedstrijd paard. en dat paard is zwaar gestrest weet je dat je hem niet hoeft te kopen toch?

Nanno_123

Re: Een nieuw paard kopen deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 10:13

ja precies, ik bekeek het ook van 2 kanten..
of ze zijn zo begaan met de paarden dat ze dat niet willen of er zit een addertje onder het gras.
ik wil hoe dan ook niet belazerd worden en als ik op wedstrijd wil kan hij ook niet eerst een week wennen dus vandaar dat ik het niet heb gedaan!

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 10:17

mm meestal is er dan toch iets als ze al zo'n lange tijd te koop staan, het is dan wel crisis maar alle goede paarden zijn binnen no-time verkocht!!
wel gaan kijken?[/quote]
Ik heb dit paardje een paar x in de ring gehad. Is niet een toekomstig OS paard maar gewoon een leuk paard. Helaas kan ik geen uitslagen meer vinden van proeven die ik zelf gejureerd heb.
Beroerd gereden vind ik een groot woord maar ik weet dat de jonge dame altijd stikzenuwachtig is voor een wedstrijd.

Nanno, hoe aardiger handelaren worden hoe wantrouwender ik word :D[/quote]

Ik ben niet opzoek naar een paard wat de sterren van de hemel loopt maar wel gewoon een paard met 3 leuke gangen en zo ziet hij er wel uit vind ik.
en ieder paard moet toch wel tot het Z kunnen komen inprencipe?

ik wil vooral weer plezier krijgen in het rijden dus als ik een keer moe ben ook gewoon kan opstappen en lekker rond kan rijden, of is een keer de trailer kan pakken om naar het bos te gaan.. maar daarnaast hou ik ook onwijs van lessen dus er moet wel iets in zitten waar ik mee aan de slag kan! ben ik erg lastig? :o

ik ben sowieso erg wantrouwend dus vandaar dat ik het niet heb gedaan, ik dacht ook zo, de hele wereld staat op het moment te koop dr moet toch nog wel wat anders rond lopen?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 10:19

Nanno_123 schreef:
voor een hotline die al een tijdje op internet staat.
wist al dat hij boven mń budget zou liggen maar zo ver?!?!
heb wel een dure smaak ik weet het hihi maarja als je niet belt dan weet je het ook niet!
dus ik ga weer verder, heb er vandaag wel 2 op de planning staan en vrijdag schimmeltje van voice in schipluiden, is iemand daar al geweest? ben erg benieuwd namelijk!

Dat is het 3/4 zusje van mijn Spook :D Volgens mij een netjes opgevoed en braaf diertje. Maar op het filmpje wordt ze erg teruggehouden in de bewegingen.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 10:21

Nanno_123 schreef:
ja precies, ik bekeek het ook van 2 kanten..
of ze zijn zo begaan met de paarden dat ze dat niet willen of er zit een addertje onder het gras.
ik wil hoe dan ook niet belazerd worden en als ik op wedstrijd wil kan hij ook niet eerst een week wennen dus vandaar dat ik het niet heb gedaan!

Ik snap je helemaal hoor!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 10:43

vonneke schreef:
Haha, gezellig ruitje!

Nanno, als je een braaf dier zoekt kan deze goed bij je passen. Oogt niet verkeerd wat dat betreft

Ik zit maar te rellen hoor, alhoewel het wel realiteit is, echte dressuurruiters staan er niet echt. Hoogste klassering bij ons op stal is L2, maar ik heb zojuist begrepen dat dat niets voorsteld :')

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 10:46

Nee, zo heb ik het niet bedoeld, het kan namelijk een enorme prestatie zijn voor iemand maar....voor een correct gereden paard zonder mankementen is een L2 proef niet zo heel spannend.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 10:50

Punt is dat ruiters die al een keer naar de Z zijn gereden een volgend paard niet verplicht in de B hoeven te starten. Dan kun je dus met een net ingereden paard een hele serie wedstrijden overslaan.
Als de ruiter niet een klasse mag overslaan dan moet een jong paard dat L2 is al aardig wat wedstrijden hebben gelopen om de nodige winstpunten in B en L1 te hebben verkregen. Dus of een jong paard dat L2 is te zwaar is belast is op verschillende manieren afhankelijk van de ruiter. ;)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 11:34

achter die hotline was ik ook aan geweest :j
De sandeo merrie heb ik nu meerdere keren voor gebeld en maild tot nu toe geen gehoord jammer maar helaas.

Kwa l2 starten, ik start de jongere dieren het liefst direct in de L2 zoveel hoeven ze er niet voor te kennen en als ze maar recht en correct over de benen gaan kunnen ze het makkelijk aan in de L

Nu heb ik geen haast maar wel apart om te zien dat een leuk dier nog teeds niet onder de 10.000 kost

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 11:37

Waarom is dat apart Seven? Voor een leuk en goed paard betaal je nou eenmaal meer geld dan voor een gewone :) Ook als de markt minder goed is. Het lijkt haast alsof veel mensen 50% reductie verwachten omdat de markt zo slecht is :Y)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 11:40

Ik verwacht echt geen lage prijzen, maar er waren wel altijd ook interesante dieren van rond de 6000 (heb er meerdere van gekocht en verkocht) die kom ik nu niet tegen zelfs niet nu ik meer te besteden heb dat vind ik apart.

Dat de echte bewegings toppers meer kosten is logisch daar hoor je me niets over zeggen, maar de meeste dieren die ik aanklik als goede bewegers lopen gewoon niet van de grond ogen stijf en zijn matige bewegers en daar moet je dan toch 6000 of meer voor betalen
Laatst bijgewerkt door Seven op 30-05-12 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 11:44

Ow op die fiets! Sorry, dan heb ik niks gezegd :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 11:46

:D valt mij gewoon op dat mensen voor een niet te goed paard gerust 6 of meer durven te vragen. Dit drijft de prijs voor een echt goed bewegend dier natuurlijk ook alleen maar op.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 11:48

Dat klopt :) Maar is dat niet al eeuwenoud? Veel mensen hebben een hoge pet op van hun eigen paard.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 11:54

ja :j
ik reageerde laatst op een zo te zien fijn dier was niet de grootste beweger maar was correct om te zien los, prijs was daar ook goed bij tot ik het bewegings filmpje onder het zadel was pffff dat dier liep geen lijn recht gooide continu met de kop staakte door omhoog te komen etc. Nou de prijs zakte direct de helft, vond het wel dapper zo'n filmpje te sturen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 11:56

Ow jee.. maar ik denk dan dat dat meer ligt aan de ruiters en amazones van tegenwoordig, dan aan de kwaliteit van de paarden :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 11:56

wie gaat er een nieuw topic openen :D