Een nieuw paard kopen deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 11:11

Sterkte Yelly!!!

bertine37 schreef:
kennen jullie stal jansen v.d. hout? zie daar steeds wel leuke dieren voorbijkomen. maar ik weet niet of het een betrouwbaar adres is?

Even intypen bij zoeken.. je vind genoeg zegmaar..

Vandaag wordt die van mij gebrahct *\o/* Nog maar een paar uur wachten -O-

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 11:12

bertine37 schreef:
kennen jullie stal jansen v.d. hout? zie daar steeds wel leuke dieren voorbijkomen. maar ik weet niet of het een betrouwbaar adres is?

Als je de zoekfunctie gebruikt kom je heel veel topics erover tegen. Ik zou er zelf nooit naar toe gaan.

Kippiekip, ja ik wil graag in de B of L starten dus paard mag niet hoger geklasseerd zijn..

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 11:12

Duijfje schreef:
Sterkte Yelly!!!

bertine37 schreef:

Even intypen bij zoeken.. je vind genoeg zegmaar..

Vandaag wordt die van mij gebrahct *\o/* Nog maar een paar uur wachten -O-

SPANNENDDDD *\o/*

valentino19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 11:15

bertine37 schreef:

ligt eraan wat je zoekt! :') Ik ken ze vrij goed. Morgen gaat die van mij erheen en haal ik mijn vorige paardje weer terug. En heb al heel wat dieren van hun gehad of voor ze gereden.

Ik ben ook opzoek naar een paard. Zou ik me mogen aansluiten hier in dit topic?
Laatst bijgewerkt door valentino19 op 05-04-12 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 11:16

Spannend Duijfje!
Die link van de vorige van over de grens bij breda vind ik erg leuk, maar indd wel heel ver. :(

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 11:17

Linni_ schreef:
Dankje. Ik zoek een dressuurpaard tussen de 3 en de 6 jaar, in iedergeval goed zadelmak. Merrie of ruin maakt me niet zo veel uit. Tussen de 1.63 en 1.73. Gewoon een leuk aansprekend dier met goede gangen. En geen schimmel :+

Prijsklasse?

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 11:23

kippiekipp schreef:
Linni_ schreef:
Dankje. Ik zoek een dressuurpaard tussen de 3 en de 6 jaar, in iedergeval goed zadelmak. Merrie of ruin maakt me niet zo veel uit. Tussen de 1.63 en 1.73. Gewoon een leuk aansprekend dier met goede gangen. En geen schimmel :+

Prijsklasse?

Max. 5000

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 11:48

bertine37 schreef:

Ik ben daar twee weken terug geweest om mijn bijrijdpaard in te ruilen.
Ik zag er persoonlijk door de bomen het bos niet.
Ik denk wel dat er best wel leuke paarden tussen kunnen zitten maar dat je zeker iemand mee moet nemen met veel verstand en het paard goed uit moet proberen. Ze ruilen daar alle paarden in wat er ook toe kan leiden dat er verschrikkelijke tussen staan. Goed opletten dus!!
Verder denk ik dat je daar voor 2 a 3000 euro wel een paard kan kopen.

Calypso84

Re: Een nieuw paard kopen deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:10

@ Duijfje, spannend!!!!!! Foto's zien we vanzelf wel :P
@Valentino19: natuurlijk!!! Wat zoek je precies?

Natasja22_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:15

Nou ik meld me hier ook. Kreeg de tip van Welmoed om hier eens een kijkje te nemen.
Ik ben op zoek naar een groot recreatiepaard. Nou ja op zoek.. ik kijk rond. Ik heb verder geen haast. Maar het begint toch wel weer te kriebelen voor een eigen paard. In december mijn paard af moeten laten maken ivm zware ataxie, wat in 2 maand tijd echt heel snel slechter werd.
Nou ja, ik zoek dus een groot paard, aangezien ik zelf zo rond de 1m82 ben. Ik wil gewoon lekker recreatief rijden. Misschien ooit een wedstrijdje doen, maar dat zie ik dan wel weer. Vooral lekker buitenrijden. Leeftijd weet ik eigenlijk niet zo, maar ik denk dat ik niet ouder dan 14 jaar wil. Paard hoeft van mij ook geen papier te hebben.

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:19

je hebt pm ;)
toevallig op zo'n dier gezeten afgelopen week :P

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:43

Calypso84 schreef:
je hebt pm ;)
toevallig op zo'n dier gezeten afgelopen week :P

Vind het wel grappig lezen pm.... je bedoeld, pb. :D

Komt jouw paard op de Grindhoeve te staan ? Of is dat van jullie ? Het is nl. vlakbij.
Kun je er ook leuk buitenrijden ?

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:47

ik ben het in het engels gewend :o (personal message)
haha

Ons paard komt inderdaad op de Grindhoeve te staan. Mijn zwager en schoonzusje hebben die boerderij overgekocht van mijn schoonouders. Mijn vriend heeft hier altijd gewoond.
Leuk buitenrijden? Natuurlijk! Straat oversteken, dan de dijk nog over en je zit bij kilometers dijkpaden :)
Je pakt de trailer en binnen een half uur sta je bij Rhenen / Dieren op de Veluwe :j heeeel mooi!

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:05

Bedankt allemaal :)

Jij ook sterkt, Linni! Het blijft erg lastig, ook al weet je dat je een eerlijke keus hebt gemaakt..

Ik vind het nu nog erg lastig, maar denk dat ik ook wel weer op zoek wil gaan. Ik kijk wel veel op Sporthorses en Marktplaats, maar dat deed ik ook al voordat mijn merrie überhaupt wat bleek te mankeren.

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:30

Het blijft inderdaad lastig, dat zal het ook altijd blijven denk ik, het is toch wel een hele heftige beslissing om te maken..

Ik ben ook gewoon rustig aan het rondneuzen op internet. Zit momenteel midden in een verbouwing/verhuizing dus heb afleiding genoeg, maar als dat straks klaar is wil ik toch wel graag weer een paard in de stal hebben staan om lekker mee aan de slag te gaan..

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:09

Calypso84 schreef:
ik ben het in het engels gewend :o (personal message)
haha

Ons paard komt inderdaad op de Grindhoeve te staan. Mijn zwager en schoonzusje hebben die boerderij overgekocht van mijn schoonouders. Mijn vriend heeft hier altijd gewoond.
Leuk buitenrijden? Natuurlijk! Straat oversteken, dan de dijk nog over en je zit bij kilometers dijkpaden :)
Je pakt de trailer en binnen een half uur sta je bij Rhenen / Dieren op de Veluwe :j heeeel mooi!

Mijn stal is 25 minuten rijden nu. jullie stal lijkt dichtbij, maar de routebeschrijving geeft toch nog zón 20 minuten aan.
Dat is dan toch minder verschil dan ik dacht. Ziet er wel uit als een gezellige/leuke stal

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:24

zeker ;) ik stuur je een pB :P

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 14:25

Tijd voor een nieuw topic? Tot pagina 100 toch

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:39

foutje :+

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 15:11

kippiekipp schreef:
Tijd voor een nieuw topic? Tot pagina 100 toch

Ik zou zeggen, gaan! :P deze hebbie ook goed gestart!

mnk1407

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 15:11

Dan maar eens zo proberen: *\o/*

ik zoek een allround leerpaard (M/Z niveau), braaf, bekend met buitenritten, rond de 1.70, niet te oud, niet te jong (6-10 jaar?), paar dagen 'stil' kunnen staan.

Prijs: notk.

Ik had namelijk een (duur, toen geloofde ik nog hoe duurder hoe beter) paard gekocht met een teleurstellende afloop.

Fritsfrats

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 15:12

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 16:24

Heeft iemand van jullie ervaring met hele jonge paarden? Ik heb een 3-jarige gezien die me erg aanspreekt, maar nog niet beleerd is. Nou zou ik zadelmak maken zowiezo niet zelf doen, maar het verder inrijden hoort er natuurlijk wel bij.. Ik heb echt geen idee of dat voor mij is weggelegd.. ben opzich wel een vrij zekere ruiter, maar denk dat dit toch wel een vak apart is?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 16:28

Hangt er vanaf wat voor begeleiding je hebt.
Persoonlijk zou ik met een 3-jarige niet direct willen gaan rijden, zadelmakmaken kan wel, maar meestal zijn ze nog erg jong in de kop en je doet snel teveel. Als je een paard zoekt waar je gewoon lekker mee wil gaan rijden zou ik niet aan een 3-jarige beginnen, maar een wat ouder paard zoeken. Als je echter alle tijd hebt en niet de behoefte om er elke dag op te zitten is het wellicht wel een idee.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 16:30

Mijne was ingereden en kende het gas en de rem redelijk tot goed en het stuur redelijk. Toch was het nog best moeilijk om de basis er goed in te krijgen. Vooral qua aanleuning en wendingen. Was moeilijker dan ik dacht.