Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 15:39

_VIOLET_ schreef:
Een klasgenootje van mij vertelde gisteren dat hij met zijn mama eens passeerde aan een wei en er lag een dood paard in :oo Dus snel bellen naar de mensen naast die wei, die dan de eigenaren zouden bellen. Een tijdje later kwamen ze daar nog eens langs, "En dat paard leefde weer!" :D
Hmm, paarden worden blijkbaar verondersteld om nooit liggend te slapen/rusten... Maar dat was gewoon zo hilarisch hoe die dat zei :P alsof dat paard echt weer levend was geworden :=

Pffff. je zal maar gebeld worden met de mededeling dat je paard dood in de wei ligt!!!

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:03

_VIOLET_ schreef:
Hmm, paarden worden blijkbaar verondersteld om nooit liggend te slapen/rusten...

Komt me inderdaad erg bekend voor... Afgelopen zomer lag mijn paard in de paddock te zonnen, ik was ondertussen met wat dingetjes bezig en kom met de kruiwagen langs, loop even naar d'r toe, geef een kriebel en loop vervolgens weer weg om verder te gaan waar ik mee bezig was, paard gaat verder met slapen.
Zie ik ineens twee vrouwen aan de andere kant van de paddock staan kijken, met zo'n hoofd :oo 'wat heeft dat paard?? Is hij niet ziek??? :oo :?

Wees niet bang mevrouw, paard is kerngezond en ligt gewoon heerlijk te genieten van het zonnetje :')

'oh' :\ (vertrouwde het volgens mij nog steeds niet)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:07

Iris_10 schreef:
Jeetje, de meest snuggere opmerkingen komen hier voorbij zeg! Haha, geweldig topic!

Ik herinner mij nog maar al te goed toen mijn vader met mijn pony (welsh x new forest) en mij zou mee gaan op wedstrijd. Ik ging wat eerder om in te vlechten en mijn spulletjes schoon te maken. Een half uur voor vertrek komt mijn vader naar stal en staat een andere pony (haflinger, onder de blubber van de paddock) te aaien. Ik kom de stal uitgelopen, waarop mijn vader tegen mij roept: "Had je hier de hele ochtend voor nodig? Dat beest ziet er zo toch niet uit!" :')

Tja, na vier jaar (met maandelijkse bezoekjes) wist mijn vader nog steeds niet voor welke pony hij betaalde...

_O- _O- _O-

xandra88

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:10

Zo loopt mijn vader regelmatig met de honden langs de wei waar mijn fjord staat. Hij riep haar naam en ze keer op (dacht hij). Hij vertelde mij dit later heel trots, waarop mijn vraag was welke kleur deken had dat paard op. Hij noemde de kleur deken van een andere fjord. Of te wel diegene die op had gekeken was helemaal niet die van mij, hij was wel een beetje teleurgesteld. :(:)

MiraLooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:17

Er werd bij ons op stal een hengst gecastreerd (iets minder leuk voor de hengst..) en daarvoor hebben we gebruik gemaakt van een padock zodat we de ruimte zouden hebben.
Deze padock ligt apart van de andere padocks maar tussen de schuur en het parkeerterrein van een tankstation in.
Dus paard verdoofd tegen de vlakte; iemand op zit op zn hals; van die groene lakentjes er over heen; 2 dierenartsen de eigenaar erbij; koffers op de grond, emmers met desinfecterend spul binnen handbereik. Kortom Circus Compleet is in actie.
Er wordt gesneden, de ballen worden er uit gehaald enz. enz.
En tijdens het hele casteren staat er op de parkeerplaats een moeder met een kind hier naar te kijken. (?? ik snapte die moeder toch al niet)
Duurt blijkbaar toch een beetje lang... want de moeder komt naar mij toe en vraagt: wanneer wordt het veulentje nou geboren ?? _O-

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:36

Als ik op buitenrit ben ik vaak ook dressuurmatig wat aan het werk, bijv wijken, schouder binnen, maar ook achterwaarts, van draf of galop naar stap of halt enz. Daardoor komen we soms idd niet hard vooruit maar zijn wel hard aan het werk. Een meneer die aan kwam lopen vroeg bezorgd of het wel goed ging, want het paard was duidelijk aan het staken met achterwaarts, zo op de rem vanuit galop en dat zijwaarts lopen :))

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 17:36

MiraLooks schreef:
Er werd bij ons op stal een hengst gecastreerd (iets minder leuk voor de hengst..) en daarvoor hebben we gebruik gemaakt van een padock zodat we de ruimte zouden hebben.
Deze padock ligt apart van de andere padocks maar tussen de schuur en het parkeerterrein van een tankstation in.
Dus paard verdoofd tegen de vlakte; iemand op zit op zn hals; van die groene lakentjes er over heen; 2 dierenartsen de eigenaar erbij; koffers op de grond, emmers met desinfecterend spul binnen handbereik. Kortom Circus Compleet is in actie.
En tijdens het hele casteren staat er op de parkeerplaats een moeder met een kind hier naar te kijken. (?? ik snapte die moeder toch al niet)
Duurt blijkbaar toch een beetje lang... want de moeder komt naar mij toe en vraagt: wanneer wordt het veulentje nou geboren ?? _O-

_O- Dankje voor het me opbeuren :D

AnniekSolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 17:54

MiraLooks schreef:

Hahahahahahaha :')

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 18:59

_O- Whahahaha, wat een slimmerik :))

DorSer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 21:09

Ik las jaren geleden een artikel over een paar shetlanders die verwaarloosd zouden zijn. De inspectie kwam erbij kijken. Hun conclusie: het viel allemaal wel mee, alleen moesten hun hoeven wel gekapt worden. :')
Zielig hé? Afkappen in plaats van bekappen. Toch maar goed dat we die inspectie hebben. :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 12:35

Mira die is wel heel erg!!! Hahahaha

Arme shetjes, nu moeten ze hoefschoenen :j

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 14:57

MiraLooks schreef:

:')

xColorCross

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 16:05

100 Pagina's alweer. :wow:

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 16:57

xwildhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 10:56

Mijn moeder kan dr ook wat van toen we mijn paard gingen kijken was ze net aan het verharen, ze fluisterd: volgensmij is ze harstikke ziek hoor ze heeft haar uitval!

En mijn vriendje vroeg of mijn paard een hafslinger was.

En zelf toen in 6-7 was gingen ze mijn lievelings pony longeren, ik verstond logeren dus ik HUUU KAN JE EEN PAARD THUIS LATEN LOGEREN?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 11:10

Omdat er zoals het een naar laatste bericht aangeeft al een deel 2 is hier een slotje :)