Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 20:13

Kijk zo gaan we nu, helemaal trots op mijn baby <3

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 20:32

@ElinaSK dat herken ik wel. Aan de longeerlijn loopt hij linksom keurig, maar rechtsom met aandraven vakt hij naar buiten. Zal een kwestie van trainen en tijd zijn.

@QueenB ziet er al netjes uit hoor!

dierenfan

Re: Paarden die in 2023 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 20:59

Hier gaat het lekker. Al hebben we vandaag de hoefijzers moeten verwijderen. 3 van de 4 zaten erg los. De smid komt over 9 dagen gelukkig. Wij gaan dinsdag starten met 6 weken lang 1x per week les! Gewoon omdat de betreffende instructrice 6 weken vakantie heeft en dus dit kan doen en wij daar graagggg gebruik van maken. Mogelijk dat ik de laatste 3 lessen op mijn eigen paard ga doen haha hij doet wel alle lessen mee, een bijrijdsters rijdt hem! Zelf ga ik binnenkort al examen doen voor mijn koetsiersbewijs. Erg veel zin in! Hier dus suoer tevreden met mijn knapperd! Vandaag de weide gesleept met hem. Zijn eerste keer dit jaar en het was de sleep aan pikken en gaan. Had ik al eens gezegd ontzettend blij met hem te zijn? Haha

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 11:43

Koekie73 schreef:
Even een ego post.

Wij gaan 8 juli met Ellie naar de kliniek. Ellie blijft af en toe niet goed lopen. Instructrice vindt het niet kreupel, eerder niet helemaal zuiver. Wat mij betreft is dat hetzelfde; niet zuiver is gewoon kreupel. Zo'n jonge merrie (ze wordt 1 juli pas 4) die nog amper wat gedaan heeft; ik vind het gewoon niet kloppen.
Dus ipv weer de fysio te bellen, vind ik het tijd dat onze DA mee kijkt.
Ik ben benieuwd en tegelijkertijd houd ik mijn hart vast. Teveel slechte ervaringen al is er geen aanleiding om te denken dat er in dit geval ook iets ernstigs aan de hand is.

Gek is trouwens wel dat als je haar goed aan elkaar rijdt, ze helemaal rad loopr. Maar goed, gister zag ik haar LA kreupel lopen en bij de hoefsmid leek ze moeilijk op LA te steunen. Hij heeft nog met de tang gekeken maar daar reageerde ze niet op. Ik verwacht dus geen hoefzweer (en anders zouden we dat de komende dagen wel merken)

Het houdt me iig bezig.

Jeetje Koekie. Het zit jullie niet mee...
Goed dat je naar de DA gaat. Jullie hadden haar toch volledig laten keuren bij aankoop toch, herinner ik me? Maar intussen kan er natuurlijk altijd weer wat gebeuren, hier of daar. Een glijer op de wei merk je ook niet altijd meteen, tenzij het zo misgaat als bij Owen van Oji.
Sterkte in ieder geval en hopelijk vinden jullie het morgen. Y;(

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 13:45

Ze is ook nogal lomp dus ze kan heel goed iets geks hebben gedaan inderdaad. Ze is idd helemaal gekeurd.
Het is echt heel apart, want het eerste kwartier loopt ze eigenlijk heel goed. Inmiddels ook echt nageeflijk maar als je aan de voorkant ietsje de deur opendoet en haar meer met je benen rijdt dan loopt ze (na een kwartiertje, dus dan is ze moe) echt slecht :-( Het is wel duidelijk nu dat het vooral op de rechthand is.
En als je wat meer knijpt met je benen (per ongeluk) gaat ze kreupel lopen. Net of ze dan bij haar schoft er meer in gaat hangen (door moe zijn) en dat het daardoor wordt veroorzaakt.
Als ik het filmpje hier neer zou zetten, zouden jullie ook schrikken. Echt compleet door LV zakken dit keer. Groot slag in het wiel, zeg maar.

Anyway, we gaan weer naar Den Ham en ik weer zeker dat Sjoerd ons weer goed helpt. Ik denk niet dat re iets ernstigs is (*duim*) maar ik vind dit niet normaal. Ben heel benieuwd wat hij vindt.

Vandaag nog even de trailer geoefend (na de controle voor de kiesextractie vond ze de trailer niet meer zo leuk) en dat ging super. Brokjes doen wonderen ;-)

@dierenfan wat een leuke plannen!

@QueenB dat ziet er al heel fijn uit

@Elina oei er af gekletterd... hoe gaat het nu met je?

@nienketje dat klinkt alsof jullie ook flink pech hebben. Hoe doet Orlando het op de boxrust?

@leedebee wat een braverd ook! Leuk om dat soort stapjes te maken he?

@raineri :knuffel:

@roosa even naar kreta... lekker! Ik ben ook toe aan vakantie.

@oji wat fijn dat het zo goed gaat met Oji en met jou!

@Babootje hoe gaat het met Polletje?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 14:16

QueenBeeBee schreef:
Kijk zo gaan we nu, helemaal trots op mijn baby <3

[ Video ]

Ziet er goed uit QBB!! 1 opmerking: zou je de beugels niet 1 a 2 gaatjes korter doen?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 14:21

Gefeliciteerd Oji met Owen. 5 jaar alweer, dat gaat hard.

Leedebee: wat een lelijke scheur. Ik hoop dat je hoefsmid er wat mee kan wat ik zie m al aardig dicht bij de kroonrand zitten. Mss is er toch een ijzer nodig om de boel een beetje bij elkaar te houden.

ElineSK ook lekker bezig; ben benieuwd naar je filmpje

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 14:24

@queenbeebee lekker bezig hoor :j

@dierenfan klinkt inderdaad als een heerlijk dier.

@koekie hè wat balen zeg, hopelijk valt het allemaal een beetje mee. Met mij gaat het weer goed hoor, gelukkig. Ik had een cap op anders had ik dit niet meer zo goed kunnen typen denk ik :o.

@babootje zal eens kijken of ik een filmpje durf te uploaden. Ik ben erg kritisch en maak daar wel wat foutjes :')

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 14:35

Babootje schreef:
...

Leedebee: wat een lelijke scheur. Ik hoop dat je hoefsmid er wat mee kan wat ik zie m al aardig dicht bij de kroonrand zitten. Mss is er toch een ijzer nodig om de boel een beetje bij elkaar te houden.

...

We gaan het zien.. gelukkig heb ik een super kundige hoefdsmid, dus alle vertrouwen in dat het goed gaat komen! En anders heb ik ook nog een rol ducktape :')

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 15:01

Met Polletje gaat het goed. Hij is uit zijn "alleen-maar-hard-rennen-standje" en kan nu een mooie beheerste galop en ook wat schakelen. Hij gaat 20 juli zijn eerste wedstrijdje lopen.
https://youtu.be/Fw1igDeGejY

En, hij kan zelfs een springwisseltje. 1 kant op nog maar, maar goed, hij doet het op de galophulp.
https://youtu.be/g2b_x8Cs8Eo

Voor Mexx hebben we nu een leenzadel van Van Rijs. Een Passier Compact Comfort demozadel. Ik hoop dat we die kunnen kopen. Want het is een heel fijn zadel voor Mexx. Veel schoudervrijheid en Babette zit er veel beter in door de minder gedwongen zit. Hij kan nu echt onder haar door rollen in galop terwijl het eerder een beetje wip-wappen was. Dit zadel gaat met de wedstrijden ook echt het verschil maken denken we. Het beeld is een stuk vloeiender. Mexx wordt 8 deze maand. Time flies
Eerste x ohz
https://youtu.be/1lSq5lt6PbY

En nu
https://youtu.be/YSeB4aUxowk

lauret

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 22:32

Wat leuk om te zien dat iedereen lekker bezig is.

Ziet er netjes uit Babootje! En wat spannend binnenkort je eerste wedstrijd.

Heel veel succes morgen Koekie73!

Ik ben vandaag naar de hei met meneer gegaan. Een vriendin heeft hem gereden en ik op haar paard. Hij is op vreemd terrein toch wel HEEEEL erg fris en voorwaarts en als hij dan moet wachten komt ie omhoog. Hopelijk komt geduld met de jaren .

Maar ik kan niet anders zeggen dan dat hij zich goed heeft gedragen. Het kwam met bakken naar beneden maar hij loopt zowel voorop als achterop. De held op sokken is alleen bang voor plassen dus dat eindigde in een Bambi sprong. Hij wist even niet of hij er links, rechts, over of doorheen moest. Van de week wordt hij gecheckt door de osteopaat, ben erg benieuwd.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 20:51

Dat viel niet me vandaag. Met kreupelheidsonderzoek liet ze een wisselend beeld zien met beide voorbenen. Dus LV uitverdoofd en vervolgens liep ze katskreupel op RV :(
Met RV uitverdoven verbeterde ze echt enorm, denk 90%

Vervolgens RX gemaakt van beiden voeten, kogels en ellebogen omdat de Da dacht aan een evt cyste.
Maar het enige dat er echt te zien was was een hee klein rafeltje aan de rolkam van haar kogel. Eigenlijk dusdanig dat het geen verklaring kan zijn voor die enorme kreupelheid.

Echo heeft ook niets nieuws opgeleverd dus is de conclusie dat het de ondervoet moet zijn. En dan blijft er maar weinig over. Ze is ook te kreupel om een ijzertje met zooltje onder te doen en af te wachten (zonder te weten wat er aan de hand is)
Dus is Ellie op de kliniek gebleven om morgenmiddag in de MRI te gaan (of overmorgen mocht er spoed tussendoor komen)

Ben er ziek van :-( Moet het echt even laten bezinken allemaal.
Bedankt dat ik even mijn verhaal hier kwijt mag :o

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 20:57

O Koekie, ik heb echt enorm met je te doen. Alsof je een film van de vorige keer met jullie pony afdraait.
Wat een enorme tegenvaller. Ik hoop dat je zsm wat weet, want nog een dag wachten is de hel....

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 21:24

Ach koekie73 wat naar zeg.
Nog niks weten en paardje flink pijn.
Hoop echt dat het mee valt.

Babootje wat een super leuk paard is polletje.
Het ziet er keurig en beheerst uit!
En die wissel ha ha die is gewoon goed.
Super leuk.

Leedebee naar scheurtje zeg.
Hoop dat de smid er wat mee kan.
Duurd dan best lang voordat dat er weer uit gegroeit is allemaal.

Wat heerlijk lauret lekker naar de heide.
best braaf geweest toch,beetje jonge beesten grapjes maar verder toch top.

Hier heb ik voor augustus een wedstrijdje staan.
Verwacht helemaal niks alleen maar ervaring voor muis.
Witte hekjes,mensen in een hokje andere paarden in de baan.
Muisje kan nog wel eens heel gespannen zijn met nieuwe dingen.
Dus ze moet leren dat het allemaal niet eng is.
Gewoon beetje rondsturen,en anders groeten we gewoon af.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 05:40

Koekie73 afschuwelijk dat je nu moet wachten en er nog niets bekend is. Echt geruststellend is dit niet...
Ga hard duimen dat ze iets vinden en dat het goed te verhelpen/genezen is.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 07:59

Ach jee Koekie73 wat n ellende... hopelijk komt er snel duidelijkheid!
Ik duim voor je! :knuffel:

Babootje wat doet hij zijn best, knap hoor!

Roosa leuk vooruitzicht zo'n oefen wedstrijdje. Al lijkt hij mij 10x niks met mn faalangst. Ik zou zenuwachtiger zijn dan get paard haha

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 14:57

Ach Koekie, lees het net van Ellie. Bah wat een ellende en wat een spanning weer. Ik ga heel hard voor jullie duimen dat de uitslag van de MRI gunstig gaat zijn en dat er niets ernstigs aan de hand is. Bah… paarden zijn leuk als het goed gaat maar oh wat levert het veel buikpijn op als het niet goed gaat. Dikke knuffel voor jou! :knuffel:

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 15:00

Polletje gaat lekker Babootje! Wordt een fijn dier!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 15:07

Bah koekie, had echt gehoopt op een beter resultaat voor jullie vandaag. Ik duim vooralsnog heel erg voor jullie morgen :knuffel:

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 18:55

Wat raar, ik had daarstraks een bericht geschreven hier en nu zie ik het niet meer.

Ik wacht iig nog op het telefoontje met info. Ze is goed door de narcose gekomen, dat is al fijn.
Ben nu wel heel benieuwd wat hij in de kogel heeft gezien. Dit wachten is echt zenuwslopend.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 20:54

Oh balen dat dat zo lang duurt...
Hopelijk dan wel een bericht waar je iets mee kan!

Jullie nog last van het noodweer?
Hier viel het uiteindelijk wel mee (omgeving Leiden). We hadden ons al voorbereid op hagelstenen en zo, maar alleen een zooi regen en wat onweer. >;)

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 21:00

Hier valt het ook nog mee.
Noord holland Heerhugowaard.

Koekie fijn dat ze goed uit de narcose is.
Das ook altijd een beetje spannend.
Hoop dat het mee valt.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 21:42

Ik duim voor je koekie dat het meevalt. Niet leuk zoiets :(:).

Het noodweer moet hier nog komen, ben benieuwd... :')

lauret

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 21:55

Koekie73 fijn dat ze in ieder geval goed is gaan staan. Maar kan me zo goed voorstellen dat je ervan baalt… ik duim voor je dat het mee valt.

Hier is het wel slecht weer. Gelukkig geen hagel maar ongeveer 10 cm regen voor m’n idee. De drollen zwommen zelfs in de plassen

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 07:21

Hier viel die code oranje heel erg mee (Overijssel) Bij jullie?

Ik heb slecht geslapen. Toch liggen malen. De DA nog gesproken gisteravond. Er zit duidelijk een verandering bij de rand van haar kogel. We hebben de RX nog eens naast elkaar gelegd maar bij de keuring eind 2022 was er eigenlijk niets te zien.
De beelden zijn naar SMDC gestuurd, daar verwacht hij vandaag de bevindingen van.
Met wat hij zelf snel heeft gezien, denkt hij aan of iets met het kraakbeen of iets cyste achtigs op die plek.
Ik hoop vooral dat het iets is dat behandeld kan worden.