Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-22 20:26

Haha moet ik echt selfies maken? Of mag gewoon foto’s van de petten ook?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Heb ook nog een filmpje maar moet nog uploaden :+

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 22:13

Ik vind dat foto's van Joy/Sam/Reve met pet of een van de honden (of 3 honden ieder een pet) ook prima is...
Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag! Mooi halster kreeg je.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 22:31

Bloemetje75 schreef:
Ik vind dat foto's van Joy/Sam/Reve met pet of een van de honden (of 3 honden ieder een pet) ook prima is...

Klinkt ook goed! Of selfies met los haar en vast haar en nieuwe pet en oude pet en een poll om te kijken wie het met je man eens is... :j _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-22 22:41

Bloemetje75 schreef:

Sam en Rêve willen daar wellicht nog wel aan mee werken. :j Joy wordt moeilijk vooral omdat Vigo nergens van af kan blijven. >;)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 23:31

Vigo is niet eens zoveel groter dan Joy :Y)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-22 23:57

Hannanas schreef:
Vigo is niet eens zoveel groter dan Joy :Y)

Ik denk dat Joy de nota gemist heeft dat ie pony hoort te blijven. :=

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 21:28

Heb je hem gemeld dat ie een Belgische pony is?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-22 21:29

Rocamor schreef:
Heb je hem gemeld dat ie een Belgische pony is?

Zou daar de verwarring zitten denk je? :))

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 21:40

Ja, of hij is nog niet bekend met het alfabet en denkt dat een G-pony ook prima is

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-22 21:44

Rocamor schreef:
Ja, of hij is nog niet bekend met het alfabet en denkt dat een G-pony ook prima is

:oo :oo Zó groot gaat ie toch nie worden? Hoe moet ik dan zadelen? _O-

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 21:58

Ayasha schreef:
Rocamor schreef:

Een ladder

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-22 22:13

friendly schreef:
Ayasha schreef:

Een ladder

Poetsplaats met een geultje om hem in te zetten? _O-

Ik heb een luxe probleem jongens. :+

Volgende zondag enkel Rêve mee nemen of Sam en Rêve…
Wil Rêve in actie houden maar Sam zou ik ook nog eens mee willen voor de interclub die de 18e gereden wordt.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 22:27

Als ze allebei/samen in de het vrachtwagentje passen: allebei meenemen en lekker gaan rijden. Als je lijf het kan ...

Joy is nog te jong voor het alfabet ... maar mocht ie toch doorgroeien, dan inderdaad het volgende doen om hem op te zadelen: Joy neerzetten met opstapje ernaast. Aanloopje richting opstapje nemen met zadel in je armen. Op het opstapje zadel op Joy gooien (goed mikken!) dan het zadel nog even goed leggen terwijl je op het opstapje staat en klaar is Jantje. Moet je het opstapje niet te dicht bij Joy zetten want dan bestaat de kans dat je met zadel en al achterover klapt van het opstapje af en dat moeten we niet hebben.

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 22:27

Als het voor jou fysiek en mentaal mogelijk is zou ik voor de twee gaan :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-22 22:57

Maflinger_S schreef:
Als ze allebei/samen in de het vrachtwagentje passen: allebei meenemen en lekker gaan rijden. Als je lijf het kan ...

Joy is nog te jong voor het alfabet ... maar mocht ie toch doorgroeien, dan inderdaad het volgende doen om hem op te zadelen: Joy neerzetten met opstapje ernaast. Aanloopje richting opstapje nemen met zadel in je armen. Op het opstapje zadel op Joy gooien (goed mikken!) dan het zadel nog even goed leggen terwijl je op het opstapje staat en klaar is Jantje. Moet je het opstapje niet te dicht bij Joy zetten want dan bestaat de kans dat je met zadel en al achterover klapt van het opstapje af en dat moeten we niet hebben.

Ik zie echt zoveel scenario’s voor me hoe dit allemaal mis kan gaan, heb ik al gezegd dat ik best een kluns ben?

Dat ik een week geleden ongeveer net op tijd opgevangen werd door mijn man of ik was met zadel en al uit de vrachtwagen geflikkerd… :o (manlief had een zeer geschokte Sam vast ook nog. _O- )

Besje schreef:
Als het voor jou fysiek en mentaal mogelijk is zou ik voor de twee gaan :D

Rêve is vroeg op staan omdat ik moet vlechten maar is goed te rijden. Sam zou ik maar 1 proef mee nemen in de hoop dat de uren gespreid genoeg zijn dat Rêve naar huis kan en Sam mee. Ze kúnnen ook samen er op maar er is maar 1 piste en ze kunnen kwa niveau moeilijk verder uit elkaar liggen dus Rêve gaat ‘s morgens moeten en Sam ten vroegste in de late namiddag/vroege avond afhankelijk van hoeveel inschrijvingen ze hebben,

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 23:02

Mijn met zadel op opstapje verhaal moet je ook vooral niet proberen.

Ik probeerde het wel: met 25 kilo western showzadel in mijn armen op het opstapje, te dicht bij het paard met een stokmaat van 1.60 en zonder aanloopje, dat zadel op dat paard te krijgen met inderdaad als gevolg dat ik met zadel en al bijna achterover viel. Daarna dus zonder opstapje maar met aanloopje dat zadel op dat paard gegooid en dat ging beter.

Hou het vooral veilig!

O, als je tijd hebt tussen je optredens met verschillende paarden en je lijf kan het aan, dan zou ik ze zeker allebei meenemen. Helemaal leuk toch.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 09:30

Poeh dat klinkt wel als een lange dag als je ze allebei zou doen...
Denk dat je zelf het beste in kan schatten met welke keuze je jezelf het meest gelukkig maakt.

Ik kan me voorstellen dat Reve naar meer smaakt, maar dat je bij Sam ook zoiets hebt van hee ik wil daar wel nog lekker mee verder zo lang het nog kan :+:

Dat stapeltje herders :))
Wat lief dat "die van je man" zo op schoot kroop!

Ik ben ook wel benieuwd naar voor en na pet-foto's om tot het volledige besef te komen wat je die arme man hebt laten doorstaan....het klinkt als een énorm probleem waar hij nog lang de PTSS symptomen van met zich mee zal moeten dragen...de arme drommel. Wat goed dat hij uiteindelijk na al dat doorstane leed voor zichzelf op durfde te komen :=

Goudlokje ziet er goed uit +:)+
Hij probeert Vigo inderdaad goed bij te houden :=

Mocht het spaak lopen met de weide dan zou ik opteren voor een kudde mini's hierna :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-22 13:36

Maflinger_S schreef:
Mijn met zadel op opstapje verhaal moet je ook vooral niet proberen.

Ik probeerde het wel: met 25 kilo western showzadel in mijn armen op het opstapje, te dicht bij het paard met een stokmaat van 1.60 en zonder aanloopje, dat zadel op dat paard te krijgen met inderdaad als gevolg dat ik met zadel en al bijna achterover viel. Daarna dus zonder opstapje maar met aanloopje dat zadel op dat paard gegooid en dat ging beter.

Hou het vooral veilig!

O, als je tijd hebt tussen je optredens met verschillende paarden en je lijf kan het aan, dan zou ik ze zeker allebei meenemen. Helemaal leuk toch.

_O- Ik ben meestal nogal voorzichtig met het zadel op de rug leggen bij mijn paarden, niet omdat ze bang zijn maar gewoon omdat ik het ook niet zou waarderen als dat ding er op gegooid wordt. :') Als Joy te groot wordt zal hij moeten leren om gaan met wat geklungel. _O- Heb gelukkig een licht zadeltje. :))

Ik hoop wel de tijd te hebben, het ide zou dan zijn om Rêve naar huis te brengen en Sam op te pikken zeg maar. Dat geen van beide langer op de vrachtwagen moet dan absoluut nodig (deze locatie leent zich daar toe omdat het dichtbij is. Kwartiertje rijden.)

Ik ben nu alleen aan het twijfelen of ik Rêve 1 of 2 proeven in schrijf, die 2e proef werkte voor haar wel om zich geheel aan te passen merkte ik de vorige keer...

pmarena schreef:
Poeh dat klinkt wel als een lange dag als je ze allebei zou doen...
Denk dat je zelf het beste in kan schatten met welke keuze je jezelf het meest gelukkig maakt.

Ik kan me voorstellen dat Reve naar meer smaakt, maar dat je bij Sam ook zoiets hebt van hee ik wil daar wel nog lekker mee verder zo lang het nog kan :+:

Dat stapeltje herders :))
Wat lief dat "die van je man" zo op schoot kroop!

Ik ben ook wel benieuwd naar voor en na pet-foto's om tot het volledige besef te komen wat je die arme man hebt laten doorstaan....het klinkt als een énorm probleem waar hij nog lang de PTSS symptomen van met zich mee zal moeten dragen...de arme drommel. Wat goed dat hij uiteindelijk na al dat doorstane leed voor zichzelf op durfde te komen :=

Goudlokje ziet er goed uit +:)+
Hij probeert Vigo inderdaad goed bij te houden :=

Mocht het spaak lopen met de weide dan zou ik opteren voor een kudde mini's hierna :=

In principe is de bedoeling om Sam volgend jaar nog een paar keer niveau 3 te starten, niet voor de punten maar gewoon om hem officieel Z2 uit gebracht te hebben. Hij kent alle oefeningen, het zou jammer zijn van het werk om het niet officieel te maken. Volgend seizoen gaat hij dan wel minder mee gaan. Een paar keer per jaar hoogstens als hij zo fit en happy blijft als hij nu is. :+: Volgend jaar zou de focus wel echt op Rêve komen te liggen die nu vooral mee gaat om er in te komen.

De week er na "mag" Rêve niet mee van mij omdat dat een kampioenschap is dat ik beloofd heb mee te rijden en dan wil ik alles zoveel mogelijk hetzelfde houden voor Sam. :+ We hebben het dit jaar al moeilijk zat met presteren. _O- Na dat kampioenschap wil ik hem ook eens niveau 3 starten (Z2) "vroeger" lagen de wedstrijden anders. Was het kampioenschap dat ik de 18e ga rijden een weekend eerder en die wedstrijd die nu komt kwam er na. Dan had ik hem eigenlijk daar niveau 3 willen starten omdat Sam daar altijd veel vertrouwen heeft maar goed, het is wat het is.

Arras (die van mijn man dus) begint meer en meer te knuffelen. :+: Gisteren zat ie ook ineens bij me op de zetel. _O-

enneh.... De dag dat ik aan de mini's moet stop ik met paarden. :o

Rêve heeft gisteren nog eens mogen lopen (na mijn medicatie ben ik altijd een paar dagen niet echt in staat om te rijden. :o ) en ze was zelfs zowaar voorwaarts te noemen!
Chris kan toveren met paarden. Ik blijf er bij. :j

Afbeelding
Het petten issue. :+ Voor de kijker rechts = fout.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 13:55

Maar die linker twee zijn me dan weer te nieuw. Daar zou ik bang zijn dat ze vies worden ofzo en te gebruiken. Dan heb ik toch liever rechts, eentje die een leven heeft (gehad) :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 14:06

Die linker types zijn ook vaak dikker en warmer....

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 14:06

Qua zadelen komt dat echt wel goed, ik kan als uk van 1,60m ook gewoon de kwpn'er van mijn vriendin zadelen. Het dier is 1,86m en draagt een westernzadel.
Mijn vriendin is trouwens maar iets langer dan ik en heeft flinke lichamelijke issues, maar ook haar lukt het wel. Is echt een handigheidje.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-22 14:38

friendly schreef:
Maar die linker twee zijn me dan weer te nieuw. Daar zou ik bang zijn dat ze vies worden ofzo en te gebruiken. Dan heb ik toch liever rechts, eentje die een leven heeft (gehad) :+

Die rechter is gewoon heel erg soepel. _O- en dat "mag" dus niet. :)) De meest linkse van de twee kostte 8 euro dus die is voor bij de paarden, de middelste was iets duurder. Die is voor bij de kine. :j

Achterom schreef:
Qua zadelen komt dat echt wel goed, ik kan als uk van 1,60m ook gewoon de kwpn'er van mijn vriendin zadelen. Het dier is 1,86m en draagt een westernzadel.
Mijn vriendin is trouwens maar iets langer dan ik en heeft flinke lichamelijke issues, maar ook haar lukt het wel. Is echt een handigheidje.

Heb in het verleden paarden van 170+ gereden dus dat zadelen komt idd wel goed maar praktisch was het niet. _O-

pmarena schreef:
Die linker types zijn ook vaak dikker en warmer....

Ah maar kijk, dat is nog een dingetje met petten. (ja er zijn bizar veel etiquettes betreffende petten kennelijk). Je hoort ze niet strak op je hoofd te zetten zoals ik altijd doe. :+ Ze horen een beetje boven je hoofd te "zweven" waardoor ze een buffer tussen je hoofd en de zon vormen. :j :j

Ik heb mijn veto gesteld toen ie een roze uit de rek haalde. >;) "voor op wedstrijd". Nee. Gewoon. Nee!

Er was een medewerker die verdacht vaak bij ons in de buurt stond ondanks dat we de hele winkel door gegaan zijn. _O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 14:41

Als ik de medewerker was dan was ik lekker uit de buurt gebleven _O-

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 14:56

Ja ik ook, jullie communicatie onderling zou mijn dag goed maken!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-22 14:58

pmarena schreef:
Als ik de medewerker was dan was ik lekker uit de buurt gebleven _O-

_O- Mensen luisteren over het algemeen graag mee als wij over zinloze dingen aan het kibbelen zijn. :))

Bloemetje75 schreef:
Ja ik ook, jullie communicatie onderling zou mijn dag goed maken!

_O- zijn collega's moesten altijd lachen als ik hem "griekkie" noemde. :') Als ie me aan het etteren is wordt ie standaard "griekkie". :))