upendo schreef:Ik vraag me steeds meer af of dat wel klopt. Heb het ook geroepen, maar het valt me op dat de mensen die een paard gekocht hebben die ik spreek wel ter dege weten hoe tijdsintensief het is.
Corona heeft mensen vooral stil laten staan bij wat ze nou daadwerkelijk belangrijk vinden.
Dus ik vraag me af of de markt echt weer afzwakt.
Mwah, dat vind ik vies tegenvallen. Mensen willen nog steeds alles nu-nu-nu, of het nou een hond, cavia, verre reis of paard is. Met paarden valt het nog wel mee, maar er staan al genoeg jonge (sommige nog geen half jaar oud) huisdieren op Marktplaats waar mensen "toch geen tijd" voor hebben.
Gini schreef:Ik vind niet dat Luna02 onder druk gezet wordt. Zij wil de foto's laten herkeuren, dat is haar goed recht.
Het paard heeft blijkbaar meerdere kijkers en geïnteresseerden en daarom wil de verkoper het paard nog niet meteen vasthouden/vastpinnen aan 1 persoon, dat is dan weer zijn goed recht.
Eigenlijk moet ik zeggen dat ik dat echt een doodnormaal koopproces vind, als dit al gezien wordt als onder druk zetten, dan weet ik eigenlijk niet hoe je het als verkoper wel goed kunt doen? Moet je dan bij iedere kijker het paard helemaal on hold totdat de koper zetten zijn definitieve keuze heeft gemaakt om dan weer het hele proces aan te zwengelen en naar een tweede kijker te zoeken, waarbij je dan uiteraard ook weer alles on hold zet op het moment dat die interesse toont?
Mee eens. De mensen communiceren dat imo ook gewoon netjes, dus ik zie het probleem niet. Ze zeggen immers niet dat die foto's niet herbeoordeeld mogen worden, maar dat er wel een kans is dat het dier al weg is tegen die tijd. Dat hoort imo inderdaad gewoon bij handelen. Je kunt andere geïnteresseerden ook niet eeuwig aan het lijntje houden met wel-niet-wel berichten. Bovendien, als iemand hier een bericht zou plaatsen met "ik zou gaan kijken, maar dat werd afgezegd omdat iemand nog de foto's wil laten beoordelen, maar nu kan ik ineens wel," dan zouden de reacties hier zijn dat er vast iets mis is met het paard en dat ze maar snel verder moeten kijken.