Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marigold

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 15:18

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 17:14

Volgens mij zijn er meer dan genoeg andere misdrijven die daar aandacht verdienen

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 18:38

Nou idd!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 18:41

Beetje verschil in het programma zullen we maar zeggen....

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 22:21

rowindieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 23:03

Ik hoop het. Anders ben ik in staat om illegale dingen te doen wanneer nodig :evaw:

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 23:44

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 07:04

Marigold schreef:
Vanavond in opsporing verzocht aandacht voor de zoektocht naar de schutter van de doodgeschoten wolf in Stroe.

https://www.tvgids.nl/tv/opsporing-verzocht/120680061

Wat ik niet snap is dat je een wolf dood schiet en deze gevonden laat worden... Ik blijf het apart vinden dit verhaal. Alsof het fake nieuws is en expres onder de aandacht komt continu om mensen er van te weerhouden een wolf dood te schieten. Immers onderzoek naar doodschieten was ook al zo vaag. Alles wees op aanrijding en opeens toch niet meer. Mij lijkt dat zo'n verschil voor een beetje deskundige toch zo te zien is.

Mijn hoop is wel dat diegene nooit gevonden wordt!!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 12:38

dierenfan schreef:
Marigold schreef:
Vanavond in opsporing verzocht aandacht voor de zoektocht naar de schutter van de doodgeschoten wolf in Stroe.

https://www.tvgids.nl/tv/opsporing-verzocht/120680061

Wat ik niet snap is dat je een wolf dood schiet en deze gevonden laat worden... Ik blijf het apart vinden dit verhaal. Alsof het fake nieuws is en expres onder de aandacht komt continu om mensen er van te weerhouden een wolf dood te schieten. Immers onderzoek naar doodschieten was ook al zo vaag. Alles wees op aanrijding en opeens toch niet meer. Mij lijkt dat zo'n verschil voor een beetje deskundige toch zo te zien is.

Mijn hoop is wel dat diegene nooit gevonden wordt!!

Misschien wel aangereden en vervolgens geeuthanaseerd met een schot. Maar er klopt inderdaad iets niet in het verhaal.

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 12:47

Of aangeschoten en vervolgens aangereden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 14:58

tamary schreef:
[
Misschien wel aangereden en vervolgens geeuthanaseerd met een schot. Maar er klopt inderdaad iets niet in het verhaal.

Moet je wel een geweer in je achterbak hebben. :D
Misschien een stroper, die de wolf inderdaad heeft aangereden en daarna doodgeschoten. Die zal zich inderdaad niet gauw melden.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 15:16

Ik zou me ook wel 10 keer bedenken het te melden wanneer je een wolf hent aangereden gezien de nogal hatelijke reacties in pro wolvengroepen op berichten van aanrijdingen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 18:11

Loretta schreef:
Ik zou me ook wel 10 keer bedenken het te melden wanneer je een wolf hent aangereden gezien de nogal hatelijke reacties in pro wolvengroepen op berichten van aanrijdingen.

Idd alsof je dat lukt om het express te doen he. Net als dat gekke artikel over de doid gereden wolf in België. Dat dus de infrastructuur op de aanwezigheid van de wolf aangepast gaat moeten worden.... Hoe dan.. Wegen auto vrij maken? Stapvoets rijden voor vele kilometers?

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 18:32

Hahaha echt hè al het asfalt weg en de zandwegen terug ofzo? Op zich vinden mijn paarden dat wel leuk denk ik :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 18:33

Autovrije weken.... niet alleen zondag.
Wanneer wanneer, ja ik ben ineens pro wolf :D

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 20:07

Wolven volgen bestaande lijnen zoals wegen. Dus kan me voorstellen dat er gekeken wordt wat waarschijnlijke oversteekplaatsen zijn en daar aanpassingen op gedaan worden. Of deels juist strategisch stukken afsluiten voor toegang van de wolf om hem elders langs te geleiden.
Waar een wil is is een weg voor mens én dier.

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 20:30

Bedoel je een soort wild tunnel of zo’n ecoduct Marigold?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 20:43

Ja en daarnaast zijn er meer mogelijkheden zoals snelheidsbeperking op strategische plekken, en voor reeën zijn er wildspiegels die lichten van auto’s reflecteren waardoor reeën minder geneigd zijn door te lopen, of dus hekken langs gevaarlijke oversteekplaatsen.
Eea is ook altijd in ontwikkeling.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 23:23

Vroeg me nog af of bewegingsmelders en daarop afgaande toeters of aan knippend fel licht de wolf niet afschrikt. Je zou bijv een kudde (of er een paar van) schapen een zender/chip kunnen geven welke de bewegingsmelder dan triggert? Als de kudde dan gaan rennen etc.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 23:36

Fel licht blijkbaar niet. Er is hier op bokt iemand die zo'n automatisch aanspringende erflamp heeft. Daar liep toen een wolf plotseling in de lichtbundel. Deed hem niets. Weet even niet meer wie dat was.

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 23:48

Hmm ik had het idee zo’n foxlight aan te schaffen en bij de wei op te hangen. Maar dat gaat waarschijnlijk niets helpen dan?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 23:50

Hannanas schreef:
Vroeg me nog af of bewegingsmelders en daarop afgaande toeters of aan knippend fel licht de wolf niet afschrikt. Je zou bijv een kudde (of er een paar van) schapen een zender/chip kunnen geven welke de bewegingsmelder dan triggert? Als de kudde dan gaan rennen etc.

Eerder bewegingsmelders langs je omheining met herrie oid, misschien wel stank. Als de schapen gaan rennen ben je te laat, maar dan moet je wel je schapen leren wat te doen om weg te komen bij die herrie (want die hebben daar ook last van).

Vivat schreef:
Hmm ik had het idee zo’n foxlight aan te schaffen en bij de wei op te hangen. Maar dat gaat waarschijnlijk niets helpen dan?

Proberen kan geen kwaad, zolang we nog te maken hebben met jonge zwervers kan het genoeg zijn.

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 23:51

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 23:59

Er zijn er in Amerika voor coyotes, wel regelmatig verplaatsen, maar die schijnen daar ook te helpen. Nadeel t.o.v. hier is dat daar wel geschoten wordt als ze gespot worden en de combi zal zeker een deel van de reden zijn. Echter groot deel van je keuze hier is ook dat als jij net iets minder aantrekkelijke wei en dieren hebt dan de buren je al een stukje veiligheid creeert. Als hulpje voor een beetje extra is het zeker te overwegen, maar er op vertrouwen kan niet.

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 00:27

Dat klinkt inderdaad heel logisch Tamary! Ik heb de wei compleet omheind met beukenhaag met daarin gaashek, onder en boven in het gaas (aan de buitenkant) zit nog prikkeldraad. Daarbinnen staat dan een schrikdraad afrastering met 3x schrikdraad en schriklint.
Om een wolf buiten te houden zou ik dan eigenlijk helemaal buitenom nog eens schrikdraad moeten plaatsen maar dan moet het door de tuin van de buren zeg maar om rondom te kunnen. Die zitten niet te wachten op een bouwwerk van schrikdraad met 9000 volt erop natuurlijk :+
Het ziet er nu al uit alsof er gevaarlijke dieren gehouden worden haha maar ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat dit de wolf buiten houdt :\
Daarom dacht ik om er een foxlight bij te hangen.

Even een foto bijgevoegd ;)
Afbeelding