Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 09:54

Zag mooie billen voorbij komen :j

Fijn dat de verzorgster wel een klik heeft, GA.
Sommige paarden liggen je nu eenmaal beter qua karakter dan andere.

Wat goed, Noisy! Is weer een stap vooruit *\o/*
Zijn voorkeurskant is nu dus heel duidelijk. Mooi punt om aan te werken!

Phuddle

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 11:00

Noisy nee dat is het gekke we zijn juist hetzelfde blijven doen zodat het bevestigd zou worden natuurlijk met de nodige dosis rust tussendoor. Wel is ze geent voor haar rodeo en is de samenstelling op de wei veranderd.
2de pinksterdag komt de osteo kijken of dat nog iets doet, verder dacht ik aan naf Magic maar geen idee of dat iets is moet ik me nog in verdiepen maar hoor er goede dingen over

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 11:28

Dan zou ik het aanpakken zoals ik schreef Evi :)

Het kan natuurlijk ook, heel simpel gedacht, gewoon uitproberen zijn van haar Phuddle. Vaak als ze wat meer in het werk komen, komen daar ook kleine pijntjes en een beetje spierpijn bij. Sommige paarden reageren daar best flink op, tenminste, dat is mijn ervaring.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 15:25

Oh jee MirandaMalik (even wennen hoor :D ), achterover van het krukje := Hopelijk geen zeer gedaan! Wat een gaaf hoofdstel :~ Staat hem goed!

Die grasmaaier _O- Wel heel slim!

Wat een leukerd ook Evi_Nijem, mooi koppie! Balen dat het vertrouwen zo'n deuk heeft gehad, heel apart....mooi geduld mee hebben, als de basis erin gezeten heeft krijg je die wel weer terug :j

Ohhhh Candalisa <3 <3 Wat een snoepje van een veulen, gefeliciteerd!! *\o/*

Jammer van jullie les Utopia...je gaat er wel fijn mee om zo ipv boos te worden :j

Joya gaat voor de marathon :wow: Tof hoor, ik ben jaloers!

Hopelijk kan zij jullie helpen met Maylinn Phuddle, sterkte :(:) Het zit je niet mee zeg -O-

Ik ben van de meisjespaarden :+ Hoewel Pinda vaak verward wordt met een ruin, zo'n speels gemoedelijk blij ei als het is :P

Wat knap met Rudi! *\o/* Gaat lekker dus, en hij ziet er goed uit!

Ik ben voor de verandering weer eens trots :D Wij hebben aquatraining gedaan in de deels nog natte bak, deed ze braaf! En daarna heulemoal alleen op mini-buitenritje geweest om uit te stappen, zo vanaf stal de weg op zonder dat er een mens mee ging. En ze was brááf :wow: :+:

Onze eerste fietsers zonder steun vanaf de grond :D
Afbeelding

Door plassen kunnen we ook :Y)

Ook bij ons gaat het trouwens lang niet altijd goed :P We hebben nog steeds wel een "dingetje" rechtsom na dat gedoe moet haar tanden. Dus ik ben héél blij als ze zonder spanning vanaf de lange zijde af wil wenden rechtsom (zoals ook te horen is, AHUM := ) alleen soms gaan we nog wel uit de bocht. En ontstaan er wat misverstandjes :))

Hadden wel nog een dingetje na het rijden, heel dom := Er hangt een mandje aan de muur bij de wasplaats met spullen erin. Pinda kwam daarlangs met haar hoofd, bleef de schaar van haar kneveltrens in dat mandje steken :oo (waarschuw haar al maanden dat dat niet snugger is, maar elke keer weer wil ze daar schuren :roll: ). Dus dat mandje komt van de muur aan haar hoofd vast, ze schudt een keer om het los te krijgen, mandje incl. spullen vliegen zó over haar hoofd naar de andere kant van haar hoofd en kletteren voor haar voeten op de grond :oo En Pinda...

...stond me met grote ogen aan te kijken "Wasda?" :wow: , kijkt een keer naar de berg spullen voor haar voeten, en klaar was het. Bleef gewoon rustig staan totdat "het personeel" (aka ikke :+ ) de zut weer opgeruimd had :+ Werkelijk waar, dat dier is wel zooooo nuchter :))

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 16:37

Utopia is het niet omdat het wat verder rijden is, dat ze het zonde vindt/vinden om maar voor 'even' te komen? Als ik wat langer onderweg ben vind ik wat langer blijven en samen eten ook prettig. Als iets om de hoek is, geen probleem om alleen les te geven.

Wat goed Fransje! Zou dat ook wel willen, een trailer en samen met een ander paard naar buiten. Helaas heeft niemand bij mij op stal een trailer (en ben ik ook de enige die echt rijdt :P ), dus moet zelf maar sparen.

Mooi nieuw hoofdstel van Malik!

Quarterbillen zijn echt geweldig, al vind ik haflingerbillen ook top _/-\o_ Ik hoop bij Koda nog wat dikkere billen te kweken :D

Wat knap van Rudi! Zwabberig hoort er een beetje bij, dat komt vanzelf goed :)

Haha wat een heerlijk filmpje van Pinda :') En daarna ook nog wat doms gedaan, wel heerlijk nuchter zo :j

Koda gaat weer goed! Misschien heeft hij toch veel last gehad van zijn scherpe gebit want sinds de tandarts is geweest is hij weer helemaal relaxed, vrolijk en vol energie. Ook wil hij zijn brokken weer graag eten :D Zonder zadel weer even gereden (want ik had geen zin om op te zadelen O:) ), wat pionnetjes neergezet om stuuroefeningen te doen en dat ging super. Verder wat overgangen stap/halt, stap/draf en halt/achterwaarts, allemaal prima +:)+ Blij met mijn heerlijke dier *\%/*

Hopelijk houden we deze positieve spiraal nu, hoewel dit weekend wel weer spannend voor hem wordt. Het paard wat hem in het begin zo heeft opgejaagd wordt dan weer bij de kudde gevoegd. Ze hebben inmiddels behoorlijk aan elkaar kunnen wennen over het draad, we hebben ze ook een aantal keer samen aan de hand meegenomen om te wandelen en te grazen en dat ging super. Zou dus fijn zijn als ze die positieve momenten samen vasthouden als ze samen in de kudde staan :j Zaterdag worden ook de poel&heuvel gemaakt in de paddock paradise en ze mogen binnenkort ook eindelijk de wei op (gras had er een beetje moeite mee dit jaar, anders hadden ze er allang op gestaan). Even kijken of hij een beetje kan dealen met al die veranderingen, anders doen we even rustig aan.

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 16:42

Pinda :')
De rest ga ik nu lezen

Wij hebben vandaag gewandeld tot de boom en weer terug. Met een stalgenoot.
Vond onszelf erg stoer. Moet ergens beginnen..

Afbeelding

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 19:28

Kijk mijn knappe baby nou <3 Allemaal heel spannend en het dan toch zo braaf doen :D En ondanks de spanning toch braaf luisteren naar mijn stemhulpen <3

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-20 19:35

oooh GA wat vindt hij het spannend inderdaad! Laatste keer dat ik zo hard ging op een paard was op de manege, heb het met dexter nooit voor elkaar gekregen _O- Hij kalmeert wel fijn ook hé!

Ik ga zometeen ook nog eens een rondje doen met Duke :) :) :)

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 20:14

Ik heb dit topic hélemaal gemist!! ;( Dus, een beetje laat maar ik wil me toch graag nog bij jullie voegen :D .

Even voorstellen: Ik ben Kelly, 29, sinds een half jaar moeder en heb 6 paardjes op dit moment waarvan 2 niet worden gereden (shetjes).

Het paard wat in 2020 beleerd is/beleerd gaat worden is mijn zelfgefokte NRPS ruin Don Romanov (Donny). Hij is van 2016 en 1.60m.
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb Donny 3 weken terug opgehaald van het beleren waar hij 7 weken is geweest. Hij is echt superbraaf en koel en toch ben ik soms bang :') . Iets met teveel “engige” paarden gehad en te vaak geschrokken/gevallen.

Dan kun je je afvragen “wat doet ze dan met een net beleerd paard? Hij zou verkocht worden als veulen, maar ik was te verliefd en dus te eigenwijs om het nu niet te proberen!

Ik heb bijna het hele topic gelezen en ga proberen jullie bij te houden! Leuk zo al die verhalen van jullie!

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 22:09

Welkom hier wat een knappe is donny zeg! Hier 28, 2 kindjes en inderdaad ook een projectje door eigenwijs gedrag

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 10:09

Pinda is echt cool! Zie het al voor mij met dat mandje! :D
Ook gaaf dat je alleen hebt uitgestapt! :j
Ze heeft zoveel lijf en been dat uit de bocht vliegen er wel bij hoort. Komt vast goed!

S1993, fijn dat hij weer relaxt en vol energie is. Tanden is toch altijd een ding zeker bij de jonkies.
Hopelijk zijn hij en dat andere paard nu aan elkaar gewend.
Veranderingen in een kudde zijn best aangrijpend.

Goed begin, Jodym! Kleine stukjes zijn ook vooruitgang *\o/*

GA, hij vindt het heel spannend inderdaad.
Maar nu dus, min of meer, ruitermak.

Welkom Kelly_j , wat een knapperd! Snap dat je eigenwijs was.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 13:06

Kelly, welkom, leuk paard!
Valt ook niet mee een veulen weg te doen, daarom fok ik ook niet. :=
Hij gaat vast zorgen dat je weer alle vertrouwen hebt. :j

En, wilde Duke een beetje mee werken?

Golden, wat spannend! :D
Gelukkig heeft hij het braaf gedaan.

Jodym, het begint bij iets kleins en straks kun je kilometers maken. :))

S1993 gelukig is Koda weer relaxed.
Wel raar dat er dan geen wonden waren., dat zou je wel verwachten.
Hopelijk wil het een beetje lukken in de kudde.
Zou het niet handiger zijn op het gras de nieuwe formatie te introduceren?
Wel gaaf een poel en heuvel!

Pinda de knapperd! :))
Oh dat mandje.. :')
Malik had zo'n zelfde soort ongeluk gister alleen dan wat heftiger, hij pakte het handvat van de container, maar zijn onderkaak ging eronder en dw hele container bleef hangen terwijl hij zijn hoofd omhoog deed.
Ik pakte gelijk de container beet en het ging los ook direct maar hij had wel een zere plek bij zijn hoektand, die is net aan het doorkomen. :(:)

Evi, ik dacht juist dat het castreren ook een oorzaak kon zijn voor meer onzeker gedrag, maar dat lijkt dus niet zo.

Malik wilde ik inparkeren zodat ik rechts ernaast stond, ik had hem van links aan laten komen lopen maar hij wilde zelf dat ik links stond dus hij draaide helemaal om. _O-
Nou ja, dat is ook de officiële kant voor het opstappen en mij gaat dat ook stukken makkelijker af. :D

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 18:35

Ohoh die Malik,, schrikken met zo’n container.

Leuk paard die Donny!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 18:37

Vientje schreef:
Jammer van jullie les Utopia...je gaat er wel fijn mee om zo ipv boos te worden :j

Ben niet zomaar boos te krijgen :P Maar áls ik boos ben, berg je dan maar _O- Fijn trekje van m'n moeder geërfd: duurt ééuwen om me écht boos te krijgen, maar als m'n emmertje dan eenmaal overloopt...... :x

Wat is Pinda toch een lekkerding hahaha :D Heerlijke verhalen, foto's en filmpjes van jullie :D

s1993 schreef:
Utopia is het niet omdat het wat verder rijden is, dat ze het zonde vindt/vinden om maar voor 'even' te komen? Als ik wat langer onderweg ben vind ik wat langer blijven en samen eten ook prettig. Als iets om de hoek is, geen probleem om alleen les te geven.

Zelf heb ik dit totaal niet, maar snap inderdaad dat sommige mensen zo denken. Daarom zou ik de les ook gewoon betalen (ook al is het een vriendendienstje..), maar we zouden ook nog een rondje gaan rijden op 2 van mijn paarden :D En haar vriend kwam mee om samen met mijn vriend iets te doen... geen idee wat _O- Dus ze kwam sowieso al niet alleen voor de les, we hadden al een middagvullend programma. Vandaar ook dat ik had gezegd dat dan óók nog blijven eten mij wel een beetje teveel was nu nog.... maar we zitten alweer gezellig te kletsen over van alles en nog wat haha :D

Dapper Jodym :D :D

Mooi dat het zo goed voelt goldenarrow! :D

Welkom Kelly! Wat een práchtig paard.. snap wel dat je daar als veulen veel te verliefd op ben geworden :D Wie weet wat voor vertrouwen dat hij je gaat geven <3

Mooie nieuwe naam en profielfoto Miranda :D

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-20 21:15

Ooooh Kelly wat een mooie kleur heeft hij!

Mirandamalik, Duke ging eigenijk echt heel goed!! We hebben ons rondje gedaan en toen we terug waren ben ik nog een paar meter doorgelopen om te kijken hoe hij was als ik terugdraaide en hij was super flink. Ik had wel écht maar een klein stukje gedaan om te testen of het echt puur daar aan lag maar hij was heel rustig dus fijn om te weten dat we die stukjes wellicht wel gewoon kunnen opbouwen! En dat het niet gewoon een kronkel in zijn hoofd is, dat is vaak moeilijker er uit te krijgen :') Vandaag Duke's eigen zadel gaan ophalen, exact hetzelfde als ik al had voor Dexter en zelfs het zadel wat ik 4 jaar geleden zelf verkocht heb bij dezelfde mensen terug kunnen gaan ophalen haha. Super blij mee, lang getwijfeld of ik haar zou contacteren of ze het zadel toevallig weg deed en nooit gedurfd maar nu alles op pootjes!

Handig ook dat je Malik zo kunt parkeren! Duke kan het langs 2 kanten en daar heb ik totaal niks voor gedaan, hij deed het ineens :')
Maar niet zoals Malik kontje omdraaien om de juiste kant te hebben, dat zou ik ook nog wel willen kunnen :D

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 22:16

Wat fijn dat Koda nu weer zo lekker gaat! +:)+ Dat gebit kan toch een behoorlijke spelbreker zijn zo te lezen, gelukkig is dat nu opgelost :)

Elke stap buiten is er 1 Jodym! Lekker op het gemakje opbouwen :)

Ohhhh wat vindt Prazani het eng, stresskippie :(:) Maar hij blijft inderdaad fijn naar je stemhulpen luisteren en doet het uiteindelijk heel stoer, grote kerel!

Welkom Kelly! Wat een geweldige appeltjes heeft hij, knapperd is het :j Ook een zelfgefokte NRPS'er, leuk :D Waar stamt hij van af? Je verhaal mbt zelf wat bangig zijn maar wel een heel braaf paard hebben klinkt herkenbaar, zo is het hier ook.

Oei Malik ook een domme actie, dat is schrikken :oo Gelukkig goed afgelopen! Arm mondje wel :(:)

Dat klinkt als weer een goede stap vooruit Granoek, tof! En voorzien van een zadel, nog mooier geregeld zo! Wat is het er voor een?

Zadelmaker is vanavond geweest, Pinda is voorzien van een nu weer passend dressuurzadel 8-) Maar aangezien ik zoveel beter zit op een springzadel (nou ja, stabieler, het ziet er niet uit maar dat mag de pret niet drukken :+ ) heb ik hem toch ook nog naar mijn oude zadelmakmaak-zadeltje laten kijken. En zowaar, met een andere vulling en twee nieuwe singelstoten gaat die ook op Pinda passen :wow: Had ik niet verwacht, hij is vrij smal maar daar was zowaar blijkbaar prima wat aan te doen. Zo ideaal die Passiers, die passen werkelijk waar echt op álle paarden die ik tot nu toe eronder heb gehad lopen...
Dus over 2 weken is ze tevens voorzien van haar eigen op maat gemaakte springzadel waar ik ook nog eens makkelijk in zit *\o/*

Morgenvroeg weer naar de juf met de trailer :) Zin in! *\o/*

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 22:29

Granoek wat goed dat Duke gewoon rustig bleef.
Dan is het gewoon een kwestie van wennen.
Malik was daar eigenlijk heel makkelijk mee, meestal ga ik natuurlijk naar de wei en weer terug maar als ik de andere kant op ga loopt hij gewoon mee, dat had ik niet verwacht.
Meestal stoppen paarden en hebben zoiets van:we zijn er en geen haar op hun hoofd wil er van af wijken. :=

Oh wat handig dat je je zadel weer terug kon nemen. :D
Het draaien met inparkeren is heel makkelijk te leren eigenlijk, het is gewoon wijken voor druk.
Maar die opstapchallenge is er nog steeds op fb bij Celine van der Stroom, kun je gratis doen!

Vientje wat super dat je zadel weer in orde is!
En je andere zadel ook in orde te krijgen, wat wil je nog meer!
Zelf heb ik een Barnsby dressuur en dat is ook een superfijn zadel.
Veel plezier morgen!

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 08:08

Wat fijn dat pinda weer een goed zadel heeft!
En Duke ook! Blijft lastig die zadels

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 19:58

Fijn dat je met Duke zo bezig bent! En weer een nieuw (sort of? :') ) zadel!

Pinda ook een nieuw zadel! Hoe is je les gegaan?

Prazani mocht vandaag weer oefenen. Hij heeft bijna de hele tijd op 5 benen gelopen :+ En daarna besloten de paarden dat het toen wel een goed idee was om met zn allen te gaan rennen. Arme Prazani werd het niet makkelijk gemaakt, maar hij ontspande mooi, dus toen zijn we ook gestopt.

Grappige is dat we nu tegelijkertijd zijn moeder aan het inrijden zijn, en papa staat in showtraining. Maar omdat de shows nu niet doorgaan vroegen ze of ze hem in mochten rijden. Prima hoor. Dus die wordt nu ook ingereden. De hele familie tegelijk aan de bak :))

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-20 20:01

Haha GA nieuw/oud, we zijn herenigd met onze verloren baby _O-

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 20:10

Arme Malik, wat een stunt met die container.
Goede reminder, moet ik ook weer het halen rechts opstappen. Niet zo zeer moeilijk voir Joya, wel voor mezelf..

Granoek, wat zei je: welcome back saddle :)
Weet je in ieder geval de historie en hoe het zit.
Gelukkig geen kronkel maar gewoon een beetje oefenen

Hoe ging je les, Vientje?
Fijn dat je je eigen zadel weer passend terug hebt en straks nog een springzadel ook!

GA, toevallig zo de hele familie in de leer. :j
Hij doet het super ondanks de laagvliegend paarden er achter, knap hoor!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 20:19

Wij zijn vandaag al weer met de trailer op pad geweest. Dit keer 15 kilometer, gereden/gewandeld, in Spaarnwoude.
Joya rende vanmorgen naar de trailer, inclusief hinnik. Volgens mij vindt ze de uitstapjes dus wel leuk *\o/*
Wederom heel braaf, ook leuk om ergens te rijden waar ik nooit eerder gereden heb. Heel stuk langs het kanaal, viaducten onder de snelwegen door, viaducten over de snelweg heen allemaal nieuw. Het ging weer supergoed!
Tussendoor twee keer een picknick-stop waarbij de paarden lekker konden grazen.
Gewoon weer een heerlijke dag en een belofte voor de toekomst. Ben zo blij dat Joya het allemaal leuk vindt en goed oppakt. Veel kilometers maken is wel wat ik het liefste doe.

Afbeelding

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 20:21

Wauw wat is prazani braaf zo met die andere om hem heen!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 21:15

Goldenarrow, braaf paardje! <3

Fransje, wat super dat Joya het zo leuk vindt, niks heerlijkers dan samen op pad en plezier hebben! *\o/*

Malik was trouwens zelf niet erg geschrokken van de container, hij wilde hem gelijk weer open doen.
Ik heb nu een touw om het handvat gedaan dan kan hij het daar beetpakken.
Vanwege de wind had hij weer spanning bij de ingang van de wei, daar staan bomen te zwaaien, het dak klappert en er waait ook plastic van hooibalen, dus is nogal wat gaande.
Dus toen ik hem daarnet ophaalde was hij hieperdepiep op die plek.
Ben dus gelijk maar even gaan oefenen, daar rust en verder weg werken, daar werd hij wel wat rustiger van.
De spanning is dan wel hoger maar hij bleef wel handelbaar en daarna langs de weg was prima te doen.
Vanmorgen op de heenweg waren ze bezig met graafmachine en nog wat apparaten en toen ging hij ook netjes erlangs, dus ik ben trots op de knapperd!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 22:02

Wat knap van Prazani! Het wordt hem wel héél erg moeilijk gemaakt door de buren :j

Wat heerlijk weer Fransje *\o/* Fijn gebied dan aar als jullie daar zulke stukken kunnen rijden, is toch Randstad dacht ik?

Hele stoere Malik, zeker met die belachelijke wind vandaag *\o/*

Hier moet er even gespuid worden hoor -O-
Mijn les ging nogal zwaar prut, althans zo begon die. Soms baal ik zo van mezelf :o Ivm die spanning met haar tanden laatst ben ik natuurlijk weer te veel afwachtend gaan rijden, tel daarbij op dat het gek weer was vandaag, een hoop stress vanwege een lekke band met de trailer en nog meer wat tegenzat en de samenvatting van hoe we begonnen vandaag was -citaat juf- "waardeloos". Is geen woord aan gelogen overigens :+
Ik klapte echt helemaal dicht (stond al trillend naast paard met opzadelen, en besloot bij het even longeren al bijna om haar weer op de trailer te zetten- ondanks dat ze zich echt wel braaf gedroeg }:0 ), Pinda was daardoor hieperdepiep haar eigen feestje aan het vieren en gezellig haar omgeving aan het bekijken, gas rem en stuur waren weg en ik vraag me serieus af wat ik de afgelopen 34 jaar heb geleerd qua paardrijden want als je had gezegd dat het mijn eerste manegeles was en op een nog niet echt zadelmak paard had het ook nog geloofwaardig geweest }:0 -O-

Beste en terechte schop onder de kont gehad van de juf inclusief dreigement dat als ik nou niet eens wat meer door ga pakken qua rijden ik straks een paard heb wat me een maat te groot wordt (en dan bij hun op stal gaat moeten ter correctie }> ), dat hielp wel. Uiteindelijk dan ook nog wel goed samen aan het werk geweest -gelukkig-, en als ik probeer objectief terug te kijken naar de afgelopen 2 weken hebben we wel alweer stappen gemaakt tov het drama van laatst (een "gewone" les linksom- en rechtsom, zonder enig gepiep vanwege die trigger op de rechterkant, en beide handen fatsoenlijk gedraafd en gegaloppeerd....2 weken terug konden we niet eens meer rechtsom stappen zonder beide in paniek uit te breken :o }:0 ). Dus tja, ergens mag ik absoluut niet klagen, het is alleen zó frustrerend dat dit een niveau is waar ik nu "blij" mee moet zijn wat vervolgens toch zo veel stappen minder is dan dat wat het zou moeten zijn.

Ik voel me zo'n kneus en enorm tekortschieten, heb een mega gaaf, eerlijk, braaf super meewerkend en talentvol paard en loop het dan zelf zo te verprutsen |( Daar zijn een heleboel redenen en achtergrond voor, maar uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat bij mij de bezem tussen de oren door moet qua zelfvertrouwen en ik gewoon moet gaan dóen. Hoe ik dat ga doen zonder mezelf volledig over de emmer te jagen weet ik alleen nog niet...ergens moet er gewoon een knop om. Vroeger heb ik dit ook gewoon gekund, dus waarom nu ineens niet meer?? Dus tja, ik weet het even niet meer. Ik baal gewoon ontzettend van mezelf, en het voelt alsof ik heel veel hulp van mensen aangereikt krijg maar echt alleen maar mensen hun tijd en inspanningen loop te verdoen. Ben van de weersomstuit vanmiddag op Miep gestapt om wat in de bak te gaan stappen met haar, had zo'n behoefte aan dat vertrouwde gevoel van het niet meer moeten voldoen aan de veel te hoge lat die er met Pinda lijkt te liggen en maar gewoon te mogen hobbelen (en ik weet dat dat vooral aan mij ligt hoor, maar toch)...

Stalgenootje noemde het al een "de dood of de gladiolen" moment, ik geloof dat ze de spijker op de kop slaat :') -O- Nou ja, ik sip vanavond dus maar even flink met de ziel onder de arm (een beste jankbui helpt vast :+ ), en dan morgen plan maken en kop d'r maar weer voor.