Fijn dat de verzorgster wel een klik heeft, GA.
Sommige paarden liggen je nu eenmaal beter qua karakter dan andere.
Wat goed, Noisy! Is weer een stap vooruit
Zijn voorkeurskant is nu dus heel duidelijk. Mooi punt om aan te werken!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
), achterover van het krukje
Hopelijk geen zeer gedaan! Wat een gaaf hoofdstel
Staat hem goed!
Wel heel slim!
Wat een snoepje van een veulen, gefeliciteerd!!

Tof hoor, ik ben jaloers!
Het zit je niet mee zeg 
Hoewel Pinda vaak verward wordt met een ruin, zo'n speels gemoedelijk blij ei als het is 
Gaat lekker dus, en hij ziet er goed uit!
Wij hebben aquatraining gedaan in de deels nog natte bak, deed ze braaf! En daarna heulemoal alleen op mini-buitenritje geweest om uit te stappen, zo vanaf stal de weg op zonder dat er een mens mee ging. En ze was brááf

We hebben nog steeds wel een "dingetje" rechtsom na dat gedoe moet haar tanden. Dus ik ben héél blij als ze zonder spanning vanaf de lange zijde af wil wenden rechtsom (zoals ook te horen is, AHUM
) alleen soms gaan we nog wel uit de bocht. En ontstaan er wat misverstandjes 
Er hangt een mandje aan de muur bij de wasplaats met spullen erin. Pinda kwam daarlangs met haar hoofd, bleef de schaar van haar kneveltrens in dat mandje steken
(waarschuw haar al maanden dat dat niet snugger is, maar elke keer weer wil ze daar schuren
). Dus dat mandje komt van de muur aan haar hoofd vast, ze schudt een keer om het los te krijgen, mandje incl. spullen vliegen zó over haar hoofd naar de andere kant van haar hoofd en kletteren voor haar voeten op de grond
En Pinda...
, kijkt een keer naar de berg spullen voor haar voeten, en klaar was het. Bleef gewoon rustig staan totdat "het personeel" (aka ikke
) de zut weer opgeruimd had
Werkelijk waar, dat dier is wel zooooo nuchter
), dus moet zelf maar sparen.
Ik hoop bij Koda nog wat dikkere billen te kweken

En daarna ook nog wat doms gedaan, wel heerlijk nuchter zo
Zonder zadel weer even gereden (want ik had geen zin om op te zadelen
), wat pionnetjes neergezet om stuuroefeningen te doen en dat ging super. Verder wat overgangen stap/halt, stap/draf en halt/achterwaarts, allemaal prima
Zaterdag worden ook de poel&heuvel gemaakt in de paddock paradise en ze mogen binnenkort ook eindelijk de wei op (gras had er een beetje moeite mee dit jaar, anders hadden ze er allang op gestaan). Even kijken of hij een beetje kan dealen met al die veranderingen, anders doen we even rustig aan.
Allemaal heel spannend en het dan toch zo braaf doen
En ondanks de spanning toch braaf luisteren naar mijn stemhulpen 
Hij kalmeert wel fijn ook hé!
Dus, een beetje laat maar ik wil me toch graag nog bij jullie voegen
.

. Iets met teveel “engige” paarden gehad en te vaak geschrokken/gevallen.

Vientje schreef:Jammer van jullie les Utopia...je gaat er wel fijn mee om zo ipv boos te worden
Maar áls ik boos ben, berg je dan maar
Fijn trekje van m'n moeder geërfd: duurt ééuwen om me écht boos te krijgen, maar als m'n emmertje dan eenmaal overloopt......
Heerlijke verhalen, foto's en filmpjes van jullie 
s1993 schreef:Utopia is het niet omdat het wat verder rijden is, dat ze het zonde vindt/vinden om maar voor 'even' te komen? Als ik wat langer onderweg ben vind ik wat langer blijven en samen eten ook prettig. Als iets om de hoek is, geen probleem om alleen les te geven.
En haar vriend kwam mee om samen met mijn vriend iets te doen... geen idee wat
Dus ze kwam sowieso al niet alleen voor de les, we hadden al een middagvullend programma. Vandaar ook dat ik had gezegd dat dan óók nog blijven eten mij wel een beetje teveel was nu nog.... maar we zitten alweer gezellig te kletsen over van alles en nog wat haha 

Wie weet wat voor vertrouwen dat hij je gaat geven 
Vandaag Duke's eigen zadel gaan ophalen, exact hetzelfde als ik al had voor Dexter en zelfs het zadel wat ik 4 jaar geleden zelf verkocht heb bij dezelfde mensen terug kunnen gaan ophalen haha. Super blij mee, lang getwijfeld of ik haar zou contacteren of ze het zadel toevallig weg deed en nooit gedurfd maar nu alles op pootjes!

Maar hij blijft inderdaad fijn naar je stemhulpen luisteren en doet het uiteindelijk heel stoer, grote kerel!
Ook een zelfgefokte NRPS'er, leuk
Waar stamt hij van af? Je verhaal mbt zelf wat bangig zijn maar wel een heel braaf paard hebben klinkt herkenbaar, zo is het hier ook.
Gelukkig goed afgelopen! Arm mondje wel
Maar aangezien ik zoveel beter zit op een springzadel (nou ja, stabieler, het ziet er niet uit maar dat mag de pret niet drukken
) heb ik hem toch ook nog naar mijn oude zadelmakmaak-zadeltje laten kijken. En zowaar, met een andere vulling en twee nieuwe singelstoten gaat die ook op Pinda passen
Had ik niet verwacht, hij is vrij smal maar daar was zowaar blijkbaar prima wat aan te doen. Zo ideaal die Passiers, die passen werkelijk waar echt op álle paarden die ik tot nu toe eronder heb gehad lopen...
Zin in!

) zadel!
En daarna besloten de paarden dat het toen wel een goed idee was om met zn allen te gaan rennen. Arme Prazani werd het niet makkelijk gemaakt, maar hij ontspande mooi, dus toen zijn we ook gestopt.

Fijn gebied dan aar als jullie daar zulke stukken kunnen rijden, is toch Randstad dacht ik?

Ivm die spanning met haar tanden laatst ben ik natuurlijk weer te veel afwachtend gaan rijden, tel daarbij op dat het gek weer was vandaag, een hoop stress vanwege een lekke band met de trailer en nog meer wat tegenzat en de samenvatting van hoe we begonnen vandaag was -citaat juf- "waardeloos". Is geen woord aan gelogen overigens
), Pinda was daardoor hieperdepiep haar eigen feestje aan het vieren en gezellig haar omgeving aan het bekijken, gas rem en stuur waren weg en ik vraag me serieus af wat ik de afgelopen 34 jaar heb geleerd qua paardrijden want als je had gezegd dat het mijn eerste manegeles was en op een nog niet echt zadelmak paard had het ook nog geloofwaardig geweest
), dat hielp wel. Uiteindelijk dan ook nog wel goed samen aan het werk geweest -gelukkig-, en als ik probeer objectief terug te kijken naar de afgelopen 2 weken hebben we wel alweer stappen gemaakt tov het drama van laatst (een "gewone" les linksom- en rechtsom, zonder enig gepiep vanwege die trigger op de rechterkant, en beide handen fatsoenlijk gedraafd en gegaloppeerd....2 weken terug konden we niet eens meer rechtsom stappen zonder beide in paniek uit te breken
). Dus tja, ergens mag ik absoluut niet klagen, het is alleen zó frustrerend dat dit een niveau is waar ik nu "blij" mee moet zijn wat vervolgens toch zo veel stappen minder is dan dat wat het zou moeten zijn.
Daar zijn een heleboel redenen en achtergrond voor, maar uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat bij mij de bezem tussen de oren door moet qua zelfvertrouwen en ik gewoon moet gaan dóen. Hoe ik dat ga doen zonder mezelf volledig over de emmer te jagen weet ik alleen nog niet...ergens moet er gewoon een knop om. Vroeger heb ik dit ook gewoon gekund, dus waarom nu ineens niet meer?? Dus tja, ik weet het even niet meer. Ik baal gewoon ontzettend van mezelf, en het voelt alsof ik heel veel hulp van mensen aangereikt krijg maar echt alleen maar mensen hun tijd en inspanningen loop te verdoen. Ben van de weersomstuit vanmiddag op Miep gestapt om wat in de bak te gaan stappen met haar, had zo'n behoefte aan dat vertrouwde gevoel van het niet meer moeten voldoen aan de veel te hoge lat die er met Pinda lijkt te liggen en maar gewoon te mogen hobbelen (en ik weet dat dat vooral aan mij ligt hoor, maar toch)...
Nou ja, ik sip vanavond dus maar even flink met de ziel onder de arm (een beste jankbui helpt vast
), en dan morgen plan maken en kop d'r maar weer voor.