Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 19:07

Over zeil gesproken, de paddock waar Jack nu in staat ligt ook naast een kuil met zeil. En aangezien het vandaag best wel waaide was er ook regelmatig klapperend en wapperend zeil. Handig zo'n omgeving die jouw paard bomproof maakt :))

Vandaag had ik zo'n heerlijk dagje bij Jack, ik heb het idee dat hij mij ook langzaamaan leuker begint te vinden <3 Hij zoekt mij steeds vaker op en vandaag liep hij ook de hele tijd heel lief achter mij aan, stopte echt direct wanneer ik stil ging staan en 'ho' zei en als ik dan naar hem toe liep, liep hij ook braaf mee achteruit. Wat een heerlijk dier :)

Hij wordt ook steeds knapper <3 Zijn wintervacht is er nog steeds niet helemaal af trouwens.

Afbeelding

Ik besefte mij dat ik eigenlijk bijna nooit foto's vanaf de zijkant maak haha.
Ook voor het eerst zijn staart helemaal uitgeborsteld, ik had het steeds een beetje uitgesteld en was er nog nooit aan begonnen. Ook dan geeft hij helemaal geen kik, blijft rustig verder staan eten :)

En we hadden vandaag bezoek! De manege waar ik al ruim 13 jaar reed, daar ben ik nu gestopt. Maar vandaag kwam iedereen uit mijn les op 'kraamvisite' :))
En een kadootje voor Jack! (ik wist niet dat de foto werd gemaakt dus ik sta er zelf verschrikkelijk op :') )

Afbeelding

Dus vandaag een nieuw halster én een nieuw dekje haha!
Op de foto kun je ook goed zien dat hij toch al vrij groot is (nou ben ik zelf maar 1.68). Ik denk ongeveer 1.53, maar hij is nog steeds bang voor de rolmaat :')

kvulden

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 19:33

Jaro ook gefeliciteerd.

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 20:52

Jaro gefeliciteerd!

Leuke foto's van jack, en wat lief dat je cadeaus heb gekregen :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 20:55

Rosie en Jaro gefeliciteerd! Wat leuk dat iedereen zo uitgebreid stilstaat bij de verjaardag van hun paard.

Wat een mooi halster heeft Jack gekregen, staat hem goed!

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 20:57

Wat een leuke foto's allemaal weer!gefeliciteerd met alle paarden doe officieel Twenter zijn!Jack is ook al een flinkerd! Oogt veel groter als 1,53 haha,
Nesprit was eerst ook onder de indruk van het zeil, maar binnen 5 minuten stond ze er op en nu kijkt ze er niet meer naar om, knap kind!
Vandaag was ze weer even aan het showen :

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Gordy18 op 15-04-17 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 21:05

Gefeliciteerd met Rosie en Jaro! Super leuk die slingers!!

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 14:34

Geronimo heeft een hoofdstelletje gekregen nog voor zijn 2e verjaardag! :D

Ik heb hem even gepast en nu gaat hij weer voor een paar maanden de kast in. Hij is ook nog veel te groot (maat minishet)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 16:24

Gordy18 schreef:
Wat een leuke foto's allemaal weer!gefeliciteerd met alle paarden doe officieel Twenter zijn!Jack is ook al een flinkerd! Oogt veel groter als 1,53 haha,
Nesprit was eerst ook onder de indruk van het zeil, maar binnen 5 minuten stond ze er op en nu kijkt ze er niet meer naar om, knap kind!

[ [url=m/sLx5yd.png]Afbeelding[/url] ]

Ja hij draagt volgens mij zijn hals vrij hoog en ik ben ook niet zo groot, dat scheelt :))

Op een of andere manier vind in Nesprit juist 'pony' ogen, enig idee hoe groot ze is? Ze kan wel flink bewegen zeg! :)

@druppie: wat een onwijs leuk hoofdstel voor Geronimo <3 ook leuk met dat lichtblauw

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:10

Hier genoeg zeil door kuilbalen waar ze uit eten. Als ie 'vast' zit of het 'klappert' tegen zijn hoofd, nou boeie? :roll:

@Annikoe
Oef, leuk halster zeg! Staat hem goed! :)

@Gor
Leuke foto!

@Drup
Oef staat goed! Leuk dat kleurtje eronder, hier een bitloos hoofdstel met lichtblauw onderlegd. Hij past hem nu al dus hopelijk past hij hem straks nog steeds.. En hopelijk past hij straks zijn super coole leren halster.
Maar neem aan dat een paardenhoofd op 2 jarige leeftijd nog niet is uitgegroeid? :P

Ik ga morgen weer heen, misschien neem ik mijn camera mee. Hopelijk is de manen-vreter gestopt met manen knabbelen en heeft hij/zij een ander gevonden.. En hopelijk heeft ie al meer zomervacht.
Vrijdag wilde ik ook heen maar ik had echt werkelijk nergens zin in.. Geen zin om uit bed te gaan, geen zin om op te staan voor de wc, ondanks de honger geen zin om te eten (maarja, doe het toch maar wel want was uiteindelijk toch maar opgestaan) dusja.. Dat werd even een dagje overslaan. En gister waaide het zo hard, dat ga ik mezelf niet nog een keertje aandoen.. Ben al een keer eerder door die wind gaan fietsen.. :')

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:49

Hihi dat was ook mijn eis, dat het lichtblauw onderlegd zou zijn omdat dat zo mooi bij zijn ogen past <3

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 20:51

Annikoe schreef:
Gordy18 schreef:

[ [url=m/sLx5yd.png]Afbeelding[/url] ]

Ja hij draagt volgens mij zijn hals vrij hoog en ik ben ook niet zo groot, dat scheelt :))

Op een of andere manier vind in Nesprit juist 'pony' ogen, enig idee hoe groot ze is? Ze kan wel flink bewegen zeg! :)

@druppie: wat een onwijs leuk hoofdstel voor Geronimo <3 ook leuk met dat lichtblauw

Haha, dat vind ik ook hoor, ze is 1,53, Negro's schijnen wel laatbloeiers te zijn, maar ik hoop wel dat ze de 165 haalt... We Gaan het zien, het gras zal haar straks goed doen denk ik!

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 20:59

Nog bedankt voor de felicitaties, ook namens Jaron. Ik zal ze doorgeven.

Ik vond het wel leuk om z'n verjaardag te vieren. Het is toch z'n eerste verjaardag bij mij en hij is bijna een jaar bij mij. Ik heb ook taart gemaakt hahaAfbeelding

Maar hij vond het gras lekkerder.
Afbeelding

Ik las wat over zijl, vind dat een leuke oefening. Lijkt me alleen spannend om het over een jonkie te leggen, maar dat is ook een stap verder denk ik.

Luxe halster voor Jack, mooi hoor! Vind hem steeds mooier worden! (maar dat vind ik eigenlijk van allemaal wel :p)

Wat een gangen heeft Nesprit. Gaaf! Doet me denken aan het gesloten van mijn paard soms. Hij tikt in stap bijna altijd zn voorhoven aan, doet hij al sinds het begin dat ik hem heb. Ik weet niet meer of ik dat wel eens heb gevraagd, maar weet iemand wat dat betekend?

Dat hoofdstel staat Geronimo goed zeg!

Puppy, lekker dat je dan gewoon over kunt slaan als je nergens zin in hebt en je paard het toch goed heeft.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 21:41

Gordy18 schreef:
Annikoe schreef:

Haha, dat vind ik ook hoor, ze is 1,53, Negro's schijnen wel laatbloeiers te zijn, maar ik hoop wel dat ze de 165 haalt... We Gaan het zien, het gras zal haar straks goed doen denk ik![/quote]

Oh toch net zo groot als Jack dan. Ik hoop ook dat Jack de 1,60 nog haalt, vind ik wel een mooie maat :)
7 cm moet wel lukken toch!

Gekke Jaro, liever grasjes eten :+

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 15:17

@Ilyla
Oh heerlijk hoor (of nouja, voor je paard dan :')) zo'n taart! Elano kreeg geen eten van mij.. Hij kreeg een piepspeeltje. :+

Ja ben echt blij dat ie daar staat. Hij staat dan wel een heel stuk verder, maar hij staat er iig goed.

[ITP] Een ochtendje paarden volgen
Ik ben een ochtendje paarden gaan stalken. Nadat die van mij gelegen had even heel snel de borstel overheen. Daarna 2 uurtjes foto's wezen maken..

En hij komt beetje bij beetje in de zomervacht.. Zoo benieuwd. :):)
Hier een foto van zijn vacht, enkele kleine stukjes is al zomervacht.
Afbeelding

En nog een mooie foto van de knapperd natuurlijk. :D
Afbeelding

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 16:22

Haha was hij vast blij mee, met dat piepspeeltje. Hij wordt grijs

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 16:37

Ilayla schreef:
Haha was hij vast blij mee, met dat piepspeeltje. Hij wordt grijs

Iedere keer dat hij erin beet en dat ding piepte. Stond ie echt te kijken van: wtf waar komt dat geluid vandaan?! >;) :+

Ja het meeste wit/grijs is nog wintervacht. Bij zijn knie en erboven (donkere stukken) is al zomervacht en enkele andere stukken. Met een week hopelijk goed te kunnen zien wat eronder schuilt. Al heb ik wel een idee hoe het er ongeveer uit gaat zien. :P
En ik kan uiteraard de foto niet meer vinden op Google zoals ik denk hoe hij er ongeveer uit zal zien. 8)7

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 10:44

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 11:38

Gisteren Jorie gemarteld met Alex zijn nieuwe tuig.

Afbeelding
Afbeelding

Hij blijft te klein om als rijpony te gebruiken, da's duidelijk haha.

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 12:32

Heyhey!

even een vraagje. Komen jullie tinkers ook zo moeilijk uit hun wintervacht?

Zie hier mijn knapperd<3

Afbeelding

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 12:42

Die lijkt verder met de vacht dan mijn shetlander hihi. Dus ik zou me er niet teveel zorgen om maken zolang er bakken met haar uitkomt.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 12:56

Ik zie bij puzzle en Olivia nog niks qua zomervacht. :+
Komt vanzelf wel, het is ook pas april.

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 13:26

Ja en het weer is momenteel erg wisselvallig :?

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 13:52

Fennadev schreef:
Gisteren Jorie gemarteld met Alex zijn nieuwe tuig.

[ [url=m/tdZuyC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oWXv7v.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij blijft te klein om als rijpony te gebruiken, da's duidelijk haha.

Misschien een barbie zadel? :)) _O-

Juulxx schreef:
Heyhey!

even een vraagje. Komen jullie tinkers ook zo moeilijk uit hun wintervacht?

Zie hier mijn knapperd<3

[ Afbeelding ]

Moeilijk niet, maar er komt ook niet zoveel vacht af als sommige andere paarden. Maar dat komt ws omdat die van mij wel wat vaker gepoetst wordt dan de andere. :')
Al komen er wel langzamerhand kleine stukjes zomervacht. Terwijl zijn buik vol wintervacht zit. :D

Hier is het helemaal vreemd weer. Regen, droog, wind, windstil, zon, geen zon, -10, 50+. De hele dag door. :')

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 13:58

Jorie zijn neus is wel al zomervacht. De rest is fluffy. Ik heb helaas geen barbie zadel, anders had ik het graag even uitgeprobeerd _O-

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:19

Die van mij is ook nog een ijsbeer hoor. Maar het laat wel echt gigantisch los.