De paarden van 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nessie

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 11:17

No_No: Fijn dat Shym waarschijnlijk naar de opfok gaat. Kan nooit kwaad voor een jong dier.

F_inley: Leuk die muts haha! En jij hebt ook leuke kerstplaatjes zo braaf bij de kerstverlichting :D

Ik wens jullie allemaal fijne feestdagen! Eston had ik nog even opgetuigd tijdens de fotoshoot als kerstpaardje :D
Afbeelding

En nog 1 onder zadel:
Afbeelding

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 15:40

Wat een foto's weer :~ wees heel zuinig op hem <3

Iedereen fijne dagen

Fin is momenteel weer overbouwd zijn die van jullie dat ook nog steeds soms?

Afbeelding

Ow en een heerlijk zand neusje <3

Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 15:45

Fin heeft zon heerlijk snoetje en Eston is gewoon idioot gaaf.
Spoiler:
Maar ben heel blij met Dief hoor :+

Diva lijkt niet hard te groeien en overbouwd is ze ook niet zo meer al lijkt het met periodes nog wel eens een klein beetje te schelen. Gisteren oude fotos bekeken en jeetje ze is wel echt overbouwd geweest hoor :')

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 15:50

Fin is bij vlagen opeens dat z'n kont hoger staat merk het ook met rijden want dan is hij een stuk schever op een of ander manier.

Hoe is het met diva haar gewicht?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 16:11

F_inley schreef:
Fin is bij vlagen opeens dat z'n kont hoger staat merk het ook met rijden want dan is hij een stuk schever op een of ander manier.

Hoe is het met diva haar gewicht?

Diva is een zonnepaardje en staat onder 400(!) Gram deken met haar wintervacht. Valt niet af en komt niet aan maar voor nu is het wel prima. Hopelijk heb ik van de lente nog wei en kan ze wat aankomen door het gras.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 16:12

Wauw dan houd ze van warmte ;) gelukkig dat ze niet meer afvalt

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 17:36

Impala is eigenlijk nooit echt overbouwd, maar dat is wel een heel ander type natuurlijk..

Echt fijn dat het bij jullie zo lekker gaat! Ik heb hier nog steeds een puppy rondlopen die 24/7 in de gaten moet worden gehouden dus de paarden worden een beetje verwaarloost :+ Gaat al wel flink beter gelukkig dus hopelijk duurt het niet al te lang meer.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 18:21

Elke keer als ik de k het ergste groeien zal toch wel voorbij zijn presteerd hij het weer om overbouwd te zijn... Vind hem nu wel groot genoeg haha.

Owjee wat is er met je puppy is hij ziek?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 18:27

Hij vond het een goed idee om voor een vrachtwagen te rennen :+

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 19:40

Ow bah! Dat is geen goed idee

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 20:28

Dank jullie wel :)

Fijn dat Diva stabiel is voor nu!

Eston lijkt aardig in verhouding niet overbouwd, maar hij hoeft ook echt niet meer veel te groeien haha :p

Leuke foto's ook van Fin!

Sterkte met je hondje Nies.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 19:20

De laatste weekjes steeds met Nova gaan wandelen met zadel op. Cap voor de zekerheid mee je weet nooit. Eergisteren kwam ik 3 meiden van de manege tegen op hun ponies. Toen ben ik opgestapt en een klein stukje in stap meegereden. Beetje stuurloos nog maar zo braaf.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 19:33

CrazyCat schreef:
De laatste weekjes steeds met Nova gaan wandelen met zadel op. Cap voor de zekerheid mee je weet nooit. Eergisteren kwam ik 3 meiden van de manege tegen op hun ponies. Toen ben ik opgestapt en een klein stukje in stap meegereden. Beetje stuurloos nog maar zo braaf.

[ Video ]

Wat stoer!

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 20:54

Stoer zo met Nova! Wat is ze leuk he!

Vandaag Zine gemeten, de laatste keer was hij 1.43m, inmiddels is hij al 1.50m!
Ik dacht dat hij max 150m zou worden, maar hij zal dus nog wel iets groter worden.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 12:27

Gaaf dat Nova het zo braaf doet! Die kleur blijft <3

En dat is een flinke groeispurt bontesok! Super zeg!

Nog eentje van mijne met z'n knappe koppie <3
Afbeelding
Ook door AvanKol, zal nog een topic maken wanneer het compleet is en niet meer spammen hier haha

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 09:30

Nessie: gave foto's weer (blijf in herhaling vallen :') ) Hij heeft echt een mooie hengsten uitstraling.. is het niks voor de hengstenkeuring van het NRPS? Daar staat moeders toch ook ingeschreven?

Bontesok: dat is een flinke groeispurt!

CrazyCat: stoer! super dat ze zo braaf is!

Nies: ah bah... wat zielig.. sterkte met je hondje!

Finley: hahaha anders heb je straks nog een paard _O- Whinny neigt soms ook nog iets overbouwd..

Whinny heb ik woensdag nog gelongeerd, alleen de bakverlichting deed het niet.. en ze waren al aan het knallen.. ondanks dat ze het wel spannend vond was ze braaf, toen ze wat ontspanning toonde direct gestopt.. nu maar besloten haar gewoon vrij te geven tot de verhuizing... en dan krijgt ze daar nog een weekje om te wennen, dan maar weer oppakken. Vanavond of morgen nog even heen om al wat voor te bereiden voor de verhuizing zondag en haar staart te fatsoeneren.. zitten allemaal dode bladeren in :+

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:40

Ah Nies, had over je pup heen gelezen! Arm dier!! Ik ben mijn hondje in 2005 helaas verloren aan een vrachtwagen. Op het strand verwacht je die immers niet!!

Nessie: super toffe foto! Hij kijkt echt van..are you talking to me??

Knap dat Whinny zo rustig bleef!Succes met de verhuizing!

Zine krijgt eindelijk een snor! Zijn vader heeft een hele grote en ik hoopte dat hij die zou erven...
Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 16:52

Diva vind dat ze nu wel klaar is om leuke dingen te gaan doen met zadels enzo :+
Gisteren kwam mijn verzorgster voor de tweede keer dus die heeft even gelongeerd en gereden op Kimmetje. Diva stond meteen al irritant de hele tijd tussen mij en Kim maar och die stuur ik dan wel weer weg. Bij het opzadelen het ik het zadel op Diva gekwakt omdat ze er weer tussen stond, uiteraard vond ze dat alleen maar mooi. (daarna heel rustig op kim gelegd want die is minder fan van het zadel).
Toen bij het longeren eerst een woeste parade omdat ze mee wilde doen en daarna besloot ze dat ze ook wel gewoon het handvat kon vastpakken om de stroomdraad open te maken. Ze had nog gelijk ook :=

Vind haar alleen lichamelijk nog niet goed genoeg om echt te beginnen. Misschien dat ik wat meer ga lange teugelen of er eens voor de lol op ga zitten. Het lijkt haar volgens mij geweldig :')

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 19:28

Vanavond heerlijk gereden en gelijk maar een orenfoto gemaaktAfbeelding

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 19:41

Cc wat stoer zeg had het niet gedurfd!
Bontesok dan is zine hard gegroeid Zeg en zo schattig die snor <3
Urosa wat fijn dat winny zo braaf is Fin heeft gelukkig ook niks van de knallen ik daarin tegen :( wanneer word ze verhuisd?
Nessie wat een foto weer <3 :9
Azmay zou idd rustig wat met haar gaan doen als afleiding heeft ze wat om over na te denken :j

Vanavond Fin gereden eerst buiten maar aangezien ik van elke klap schrik zijn we toch maar binnen gaan rijden daar voel ik me iets veiliger terwijl het vuurwerk minimaal een km weg word afgestoken :o vrijdag komt de tandart langs heb het idee dat hij volop aan het wisselen is momenteel.
Ze mochten ook nog even buiten spelen dus ik even creatief met de nachtstand van mijn telefoon

Afbeelding

Afbeelding

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:36

Eston <3 ik wil de andere leuke en mooie paarden niet te niet doen (en mijn eigen ook niet :o ) maar ik vind hem écht geweldig gaaf!!!

Fin doet het zo goed!! Knap paard!! En wat een leuke foto's!

Ik zag een prachtige snor voorbij komen <3

Hard gegroeide paarden :oo

Zomaar in eens een ritje buiten *\o/*

Diva doet haar naam eer aan, heerlijk onder de warme dekens :j (shympie ook)

Arme pup :( komt het wel weer goed met hem?

Shym is verhuisd.. Het ging heel goed! Hij is toch in een andere groep gezet, rustige gemengde koppel met fjorden en haflingers. Past hij mooi tussen! Shym is net een fjord in een arabierenjasje :D
Hij ging zo braaf de trailer op, liep er zelf weer rustig af, beetje rond kijken, beetje blazen en snuffelen. Hij vond het allemaal best! Daarna door 1,5 weiland gelopen om bij de koppel te komen. Ik heb m vlakbij los gelaten. Even snuffelen en wat aftasten en het was klaar. Zo fijn!
Hopelijk heeft hij daar een goede tijd.

Afbeelding
Afbeelding

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:40

Super dat het zo goed ging!

Puppy heeft een teen en wolfsklauw geamputeerd, maar als het goed is belemmerd het hem straks niet. Hij mag nu weer wat naar buiten en heb hem al flink hard zien gaan dus ik geloof ook wel dat dat zo is.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 21:06

Aaaah... Arm diertje!
Dat wolfsklauwtje is zéker geen probleem als hij die kwijt is.
Fijn dat hij weer lekker rond rent! En nu niet meer voor vrachtwagens en andere voertuigen lopen puppy!!

Edit: typfoutje :o

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 21:15

Dankjullie wel allemaal :)

Heb maar even een topic aangemaakt anders blijf ik maar spammen haha :+
[ITP] Eston M. - m'n knappe hengst in the picture en onder zadel

Urosa: Klopt, moeders is zelf Nederlands Kampioen van het NRPS :) Misschien breng ik hem ooit nog voor, alleen over het algemeen zoeken ze toch wel hengsten met meer maat (1.68+ en die gaat hij (hopelijk niet alsjeblieft haha) redden. Even rust kan ook geen kwaad inderdaad, zeker met die knallen kan ontspanning lastig zijn. Fijn dat het toch is gelukt :)

Bontesok: Geweldig die snor :D

Azmay: Super dat ze zo graag wilt :D Alleen wanneer ze er lichamelijk nog niet aan toe is, is aan de hand toch echt beter inderdaad :j

Meisje2000: Leuke foto zo met de oortjes :)

F_inley: Gave foto's zo met dat licht!! Met vuurwerk vind ik het binnen ook fijner (afgezien dat ik altijd s'avonds kom en de buitenbak (nog) niet is verlicht :p

No_no: Dat koppie is prachtig <3 ! Fijn dat de verhuizing zo goed ging!

Nies_: Fijn dat hij weer goed in het rond rent, is een goed teken :)

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 21:20

Wat fijn dat het goe is gegaan no_no!

Nies ach arme pup gelukkig gaat het weer goed met hem!

Nessie heb hem gezien <3