Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 14:11

Stoer Pol!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 14:45

Wouw super stoer Pol, en wat is ie knap <3

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 15:30

Ik heb hier al een poosje niet meer gereageerd maar dat is ook niet echt zonder reden.
Hadik eerst nog gepost over mijn goed geslaagde oefen wedstrijd met F.rancien is ze nog geen week later in een keer onverwachts onder mij vandaan gerukt.
Eigenaar heeft haar opgehaald terwijl ik haar eigenlijk zou mogen blijven rijden.
Voor mij was dit echt een gigantische klap want had eindelijk sinds 2 a 3 jaar weer een paardje waar ik een klik mee had en echt plezier mee had.
Zelf kopen is/was hgeen optie omdat hij er simpelweg veel te veel geld voor vraagt n.a.v wat ze waard is.
Ik heb er heel wat geld/tijd/energie in zitten omdat ik dacht dat ik er ook wat mee zou gaan rijden.
Normaal heb ik inrijdpaarden en tja als die de stap draf en galop kennen gaan ze weer weg, dat weet je van te voren, maar dit was een totaal ander verhaal.

Ik ben nu dus weer koos paardloos en heb niks meer om te rijden of naar uit te kijken of wat so ever.

Gelukkig wel nog een super leuk bericht gehad van een andere eigenaar wiens paard ik ingereden heb waarbij ik echt een paar keer met ijn handen in het haar gezeten heb wat en hoe.
Dat diertje was zo bang met name in de omgang dat hij al meerdere mensen zelfs verwond had.
Nu is hij na het inrijden zo geweldig verandert dat ze er helemaal gek van zijn en hij in Februari al zijn eerste springwedstrijd heeft.

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 16:28

Gaaf pol! Stoer van jullie!

Dat is rot kyrkelover, het grote nadeel van paarden van andere rijden.... Hopelijk komt er binnenkort wat leuks op je pad!

Mijn kleine muis is weer een blij paard; hij is de hele dag aan het spelen en buiten is hij ook weer voorwaarts en alert. Hij is zelfs (bijna) geschrokken van een rammelende vuilniswagen *\o/*
Hij is wel schraal en onbespierd, vind het heel erg moeilijk om hem op gewicht te houden nu hij van het land af is.
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=56D85298

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=571E673C
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... 2122_o.jpg

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 17:14

Ach jeetje Kyrkelover dat is wel heel zuur ..
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt .. Blijft lastig paarden rijden voor een ander ondanks dat er afspraken gemaakt zijn .

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-15 17:19

Superstoer Pol! Lekker hoor :)

Aaah dat is echt klote kyrkelover, ik heb dat vroeger ook meegemaakt bij een handelaar waar ik paarden voor reed. Dan wordt er beloofd dat je het paard mag gaan uitbrengen en uiteindelijk wordt hij verkocht zodra het lekker gaat.. Klote

Heerlijk Switt!

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 17:30

Zo jaloers op jou Pol!!
Had graag met mijn puppy ook het bos ingegaan echter moet ik nog even wat meer rij ervaring met hem opdoen.
Ik ben nog steeds rustig met hem vertrouwen aan het opbouwen. Dit gaat super, dit wil ik ook graag zo houden.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 18:34

Kyrkelover wat zuur zeg...

Ik heb vanmiddag weer lekker even rondgestuurd op Elmo. Aan de longe wasie een beetje whoopie, dus hield mn hart vast, er was nl nog iemand aan het rijden.
Maar kennelijk aan de longe genoeg uitgeraasd, want met rijden superbraaf.
En nu wel manlief mee met nieuwe camera.
Heb even snel 1 voorproefje, zal er later nog wel meer plaatsen.
Afbeelding
Na het rijden wilde ik een rondje boerderij uitstappen, vroeg dus aan mijn man of hij mee wilde lopen. Toen zei het stalgenootje, ik wil wel even meestappen als ik zo klaar ben.
Dus manlief niet meegelopen (die ging onze golden oldy nog even een wortel brengen op de wei en ook even op de foto zetten) en ik met stalgenootje mee de bak uit, pad af, oprit af, weg rond langs de wei en weer het pad op.
Brave pown <3

Blij mee.
Eens zien of ik binnenkort een stalgenootje kan strikken om mee te gaan naar het bos, op mijn ouwe opa'tje.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 18:42

Marije wat ziet hij er super braaf uit, en wat heerlijk dat je zo met hem uit kunt stappen :)

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 20:11

Fijn plaatje Marije. Heerlijk dat je zo lekker met hem uit kunt stappen :)

Je topic houdt de gemoederen wel bezig zeg Moniek, sjonge...

Maartje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 21:53

Leuke pony Marije_jiplover! Ik heb toevallig gister ongeveer hetzelfde gedaan met Flash :D

Ik heb gister eerst ff lekker op de barebackpad gereden. Hij was aan het begin wat gespannen door wat geluidjes, maar aan het eind was ie weer helemaal rustig <3 . Daarna uitgestapt zonder de pad, kon m'n zusje op lips met de pad. Toen heb ik nog een klein stukje gedraafd met Flash.
Toen was m'n zusje ook klaar en zijn we op het erf gaan uitstappen. Ze waren allebei heel rustig en braaf, dus we zijn de oprijlaan opgegaan en nog een klein stukje over de weg gegaan :j

Drafje:
Afbeelding

Op de oprijlaan:
Afbeelding

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 23:42

Hallo allemaal, sorry dat ik al zo lang niks van mij heb laten horen. Ik ben de laatste tijd niet meer zo actief op bokt. Mede omdat ik mij steeds meer ga storen aan al de negativiteit op dit forum. Alles is tegenwoordig zielig en iedereen doet het verkeerd behalve als je paard 24 uur buiten staat en je er alleen maar naar kijkt.

Maar ik lees natuurlijk nog wel mee en ik vind het leuk om alle positieve verhalen in dit topic te volgen. Wat doen alle guppies het toch goed. Iedereen op zijn eigen tempo en op zijn eigen manier +:)+

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 23:52

Hahaha ik ga maar gewoon stoppen met te reageren op het topic hahaha.. Dan bloed het vanzelf dood ;) wel al 5 pagina's ;) .. En gelukkig zijn er ook genoeg leuke reacties .

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 08:08

Ik heb gevraagd of er een slotje op het topic kan van Hudson .. Het wordt nu vervelend dat gezeur over wel of niet inrijden met 3 jaar .

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-15 09:54

Ik heb ook op de laatste reactie getemd Moniek, er wordt nu een soort discussietopic van gemaakt.. Dan moet mevrouw klassieke rijkunst maar gewoon een eigen topic aanmaken waar ze haar theorieën in kan voor leggen.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 10:03

Heel rot kyrkelover. LAstig als een eigenaar dan toch ineens iets heel anders gaat doen.
Witt, fijn dat er weer wat meer leven in de brouwerij komt.
Ulyssses, alle stapjes gewoon op je eigen tempo doen. Dan heb je er het meeste plezier van.
Marije, leuk plaatje! Belooft wat voor de foto's
Kiddiekat, ook stoer bezig zeg

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 10:07

Al die naturals en die andere goeroes zijn verschrikkelijk. Duwen echt hun ideeën het liefst door je strot heen. 0 respect voor andere visies en werkwijzes. Heb ik echt een bloedhekel aan.

Switt zo slechr vindt ik hem helemaal niet ogen hoor! Hoe gaat het verder met hem?

Verder zie ik iemand zonder zadel rondrijden. Dat zou bij die van mij echt geen optie zijn.

Polo gaaf hoor die van jou zo

Elmo gaat ook goed. Leuk beestje :D.

Kyralover echt balen helaas kun je er zo weinig aan doen. Hopelijk snel wat anders leuks op je pad.

Hier wordt hij nog gereden door die andere ruiter. Al het blauw is zo goed als weg dus dat is fijn. Maandag die stomme pleisters eraf. Ondertussen heeft meneer studio foto shoot gehad in de bak. Bij een scherm met flitsers etc. Hij was eigenlijk te braaf. Nergens onder de indruk van dus maar een paar mooie foto s helaas. Zelfs longeerzweep met zak eraan vloog hij op af om op te eten... Zal straks eens kijken of ik een foto kan plaatsen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 10:11

Hahaha, sorrie, vencedor, maar het klinkt echt te grappig. Geen mooie foto's is wel jammer natuurlijk, maar datie op 'schrik'dingen af komt om te kijken of het eetbaar is _O-

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 10:19

Switt, hij ziet er inderdaad helemaal niet zo slecht uit. Hooguit weinig bespiering maar dat is niet zo gek jullie verhaal een beetje kennende. Ik voer die van mij nog steeds veulenbrok (pavo podo grow) met name vanwege de eiwitten. Misschien is dat ook iets voor jullie?
Vecendor, een drone had je wel eens kunnen helpen }:) onze paarden vinden het nieuwe speeltje van mijn vriend niet grappig....
Beterschap met je gezicht.

Jammer moniek dat het weer zo moet aflopen. Ik snap dat ook gewoon echt niet. Iedereen maakt zijn eigen keuzes en er is gewoonweg niet bewezen wat de echte waarheid is. Waarom houden mensen dan zo vast aan hun versie van de waarheid?

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 14:23

Pff. bokt.. zijn het niet de penny's die rare opmerkingen maken heb je die Bit loze harlekijnen.. lekker negeren!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 14:37

XUlyssesX schreef:
Pff. bokt.. zijn het niet de penny's die rare opmerkingen maken heb je die Bit loze harlekijnen.. lekker negeren!

De "lozen" bitloos, boomloos, ijzerloos, hersenloos :D :D _O- _O-

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 15:10

hahahahah babootje idd!!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 15:12

Haribootje vandaag, we hebben hem nu 3 maanden thuis, ben zo blij met het meisje dat hem aan huis komt rijden!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 15:18

belachelijke discussies, een sporter is altijd beter als hij al jong begonnen is, voordat hij volledig uitgegroeid is. tuurlijk is het wel belangrijk dat het met mate gebeurd, dat geld voor een kind ook, maar spieren en pezen hebben baat bij beweging en oefening.

ik heb een fokmerrie die we op latere leeftijd opgepakt hebben, heeft jaren geduurd voordat die wat kracht een duurvermogen kreeg,

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 15:27

Ben Jaloers op jou Haribootje Fokfanaat !
Dat is al helemaal geen puppy meer.

Als je dat paard naast de mijne zet -O-
Hummer is echt nog een pup die nog moet groeien in dikte en lengte.

https://www.youtube.com/watch?v=IfR9ke34tFc
Vanmorgen gelijk los, lekker rond gereden heel relaxed. Fijn kunnen galopperen. Nu weer lekker 3 keer in de week oppakken en hem rustig aan het werk zetten.