de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Snuupke

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 11:50

Sky_as goh wat naar van je instructeur!
Ja grease heeft t werk echt nodig, iemand nog tips. Hij geeft me werkelijk geen kans. Verkrampt, springt met kromme rug vierkant omhoog en vervolgens komt er een rodeo sessie. Ik ben dan alleen maar bezig met overleven :p.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 11:58

Oei, maudenmarc.. klinkt echt niet fijn en ik kan je helaas geen tips geven, behalve misschien iemand er een keer opzetten die mega veel ervaring heeft met jonge paarden zodat diegene het of voor kan zijn of Grease kan laten ervaren dat zijn gedrag geen effect heeft.

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:46

Dat is vervelend maudenmarc, ik zou het zo ook niet weten. Alles al weg gestreept, van passend zadel/tanden enzo? En anders inderdaad iemand opzetten met lijm aan zijn kont en dat diegene hem even de waarheid verteld....het is ook zo wat om er steeds naast te liggen. Ontwikkeling je geen angst?

Wat vervelend van je instructeur SkyAs. Hopelijk gaat het snel beter. Wel fijn dat je paardje goed loopt en dat je al wedstrijden in het vooruitzicht hebt! Ik wil ook zo graag op wedstrijd, maar ik zal evengeduld moeten hebben. Eerst veulen eruit poepen, daarna kijken hoe ze het oppakt en wie weet eind van het jaar eens mee nemen voor een wedstrijdje.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:04

Mijn puppypaard Goldfae ohz bij Elise (suelza @ bokt):

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:18

Knappe merrie Faline! :)

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 10:52

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 11:07

Wat een leuk topic Pradadaan! Bijzonder ook hoe je haar al hebt gevolgd vanaf dat ze is geboren, dan moet de band met haar wel echt ontzettend sterk zijn! Heel gaaf! :)

Ik ben afgelopen dinsdag naar een Kennisdag bij de KNHS over Trainen en Overtrainen geweest, waarbij een clinic werd gegeven met een hartslagmeter. Daarbij kwam het stuk over jonge paarden (jonger dan 6 jaar) ook aan bod, en hoe deze gezien lactaatmeting en hartslagmeting, getraind dienen te worden. Ontzettend interessant om te zien en waar valkuilen in de training bij een jong paard zitten, maar daarnaast ook gesterkt in mijn gevoel dat ik op de goede weg ben. Nu kriebelt het wel ontzettend om ook zo'n hartslagmeter aan te schaffen... Het geeft je zoveel informatie over je training, het omslagpunt wat betreft verzuring en wanneer je met kracht- of duurtraining bezig bent. 9 april is er een weer een Rondje Instructie en wordt de Kennisdag eigenlijk samengevat, dus mocht je interesse hebben, kun je daar heen. Ik ga in elk geval wel weer! :)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 11:14

pradadaan schreef:
Vervelend maudenmarc :(

leuk paard Faline :)

tsjaa en dit kon ik niet laten.
als ik zin krijg in de lente kijk ik veulen foto's van Giv :')
[KS-ITP] Mijn droom kwam uit, 2011.

Wauw wat een mooi topic zeg! <3

Picassox schreef:
Wat een leuk topic Pradadaan! Bijzonder ook hoe je haar al hebt gevolgd vanaf dat ze is geboren, dan moet de band met haar wel echt ontzettend sterk zijn! Heel gaaf! :)

Ik ben afgelopen dinsdag naar een Kennisdag bij de KNHS over Trainen en Overtrainen geweest, waarbij een clinic werd gegeven met een hartslagmeter. Daarbij kwam het stuk over jonge paarden (jonger dan 6 jaar) ook aan bod, en hoe deze gezien lactaatmeting en hartslagmeting, getraind dienen te worden. Ontzettend interessant om te zien en waar valkuilen in de training bij een jong paard zitten, maar daarnaast ook gesterkt in mijn gevoel dat ik op de goede weg ben. Nu kriebelt het wel ontzettend om ook zo'n hartslagmeter aan te schaffen... Het geeft je zoveel informatie over je training, het omslagpunt wat betreft verzuring en wanneer je met kracht- of duurtraining bezig bent. 9 april is er een weer een Rondje Instructie en wordt de Kennisdag eigenlijk samengevat, dus mocht je interesse hebben, kun je daar heen. Ik ga in elk geval wel weer! :)

Wauw dat is zeker interessant! :j

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 11:29

Picassox schreef:

Ja ik vertrouw haar voor 200%, andersom ook. Wat soms juist onze valkuil is :')
Ik heb ook de gekste dingen met haar gedaan waarvan anderen dat nooit zouden doen met een jong paard. Maar ik weet dat het kan en dat het goed gaat.
Ze is bij mij namelijk echt totaal anders als bij een ander.
Ik heb toen ze 1,5 was een paar grondwerk lessen genomen om te leren hoe ik met mijn lichaamstaal dingen op kon lossen. Wanneer de instructrice haar vast heeft heb ik echt foto's waarbij de net aan haar hoofd mist met een bok (wat niet aan die instructrice lag) terwijl als ik het touwtje alleen maar over pakte was het gelijk over. Heel bizar.

Die clinic klinkt echt interesant zeg! :j

Kaitlyn schreef:
Wauw wat een mooi topic zeg! <3

Dankje :))

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 11:56

Pradaaan: Zeker een heel gaaf topic! Fijn als je zo'n band hebt met je paard.

Picassox: Dat klinkt zeker interessant. Wat zijn de kosten van zo'n hartslagmeter? Misschien dat ik de volgende kennisdag ook maar is ga kijken.

Maudenmarc: Auw! Dat klinkt pijnlijk. Lastig ook als ze zoiets uit het niets doen, hopen dat je de oorzaak kan vinden dat ze zo uit het niets kan ontploffen.

Gister heb ik weer een rondje op Hinde gedaan, inmiddels ben ik zelf met haar bezig zonder de zadelmakmeneer. Ze doet het allemaal ontzettend netjes, ik rijd haar op het moment maar 2x in de week en dat vind ik genoeg. Van de zomer gaat ze lekker voor een periode de wei op om even lekker paard te zijn. Ik zal zo wat foto's plaatsen van gisteravond.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 12:05

De kosten van een hartslagmeter die je tijdens het rijden om kunt doen variëren van €150 tot €550, maar ja, ik wil nog wel meer... Ik wil ook een nachtcamera op stal en ook instructiesysteem... Allen rond dezelfde prijs, helaas kan ik het geld maar één keer uitgeven!

De Kennisdag was/is niet toegankelijk voor publiek, maar het Rondje Instructie zeker wel! :)

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 12:10

Picassox: De kennisdag is toch voor ORUN gediplomeerd? Of moet je echt uitgenodigd zijn?

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 12:20

De Kennisdag zoals deze afgelopen dinsdag plaats vond is echt op uitnodiging, deze werd georganiseerd via Groen Kennis Net. Er zijn inderdaad ook een aantal voor ORUN gediplomeerden en er zijn dagen met vrije toegang voor elk publiek. Maar de dagen voor de ORUN heten geloof ik geen Kennisdagen, maar iets van bijscholing of iets dergelijks. Ook heel interessant!

Wie van jullie was er trouwens afgelopen vrijdag naar Rondje Instructie Jonge Paarden Rijden met Johan Hamminga? Was erg leuk om te zien! Daar zullen vast een aantal mensen uit dit topic zijn geweest...

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 12:25

Picassox: Aaah oke, op die manier! Ik wilde graag naar Rondje instructie jonge paarden, maar lukte helaas niet qua tijd. Ik las wel allemaal leuke reacties op fb.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 12:28

Ja, was echt een zeer geslaagde avond. Veel humor, goede voorbeelden en nieuwe inzichten! :)

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 12:32

Hier een foto van hinde gisteravond, ze pakt het allemaal heel fijn op!

Afbeelding

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 12:42

Ziet er goed uit yeentll! :D

Gigi is bekapt, en een vriendin van mij heeft aangeboden dat ik haar 2e zadel kan lenen, dus deze week weer ergens met het rijden aan de slag :)

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 12:43

Prachtig paard yeentll.. ik ga vanavond weer aan de slag.. 20 min dubbel longe en daarna erop

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 13:22

Ziet er fijn uit Yeentll! Ze is zich mooi aan het ontwikkelen!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 14:53

Ik heb een foto van Berlicum gevonden! Vééééél spanning te zien... Maar ach, hij was verder wel braaf! :j

Afbeelding

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:00

De bak was deze wk eindelijk droog genoeg om weer te longeren. Dus vandaag maar van genomen. Gogo maandag aan de enkele longe gehad. De rest van de wk niet aan hem toe gekomen. Hem vandaag lekker aan de dubbele longe gepakt morgen ga ik er weer eens op en miss zondag als ik tijd over heb.
Gino ma en dins vrij, gister gereden, vandaag dubbele longe. Beiden liepen lekker te sjouwen.
Wilde het hoofdstel van gino invetten trek zo de neus riem kapot. Tijd voor een nieuwe. Dus net maar een nieuwe gehaald. Ik ben zelf nogal van als je iets hebt liggen wat er netjes uitziet dan koop ik niet zomaar iets nieuws maar nu zijn hoofdstel kapot is en de rest wat ik had liggen niet naar wens was voor zijn gevoelige neus mocht het van mezelf :D

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 10:21

Mooi foto picassox! Hij heeft de oortjes er mooi op.
Kady1 - Hier ook al zo'n blubber, deze week wel thuis gereden, maar fijn is anders.

Gio snapt de rechter galop nog niet, echt zo woest irritant soms. Heb al van alles geprobeerd, maar hij blijft stug verkeerd aanspringen. Gister me longeren had ik hem linksom, springt die in de rechter galop aan. (tis maar goed dat ik een dikke kont heb, anders was mijn broek echt afgezakt) Zoals mijn vriend al zegd: Dat paard is echt oerdom..... :')

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 10:45

Daantjuh88 schreef:
Mooi foto picassox! Hij heeft de oortjes er mooi op.
Kady1 - Hier ook al zo'n blubber, deze week wel thuis gereden, maar fijn is anders.

Gio snapt de rechter galop nog niet, echt zo woest irritant soms. Heb al van alles geprobeerd, maar hij blijft stug verkeerd aanspringen. Gister me longeren had ik hem linksom, springt die in de rechter galop aan. (tis maar goed dat ik een dikke kont heb, anders was mijn broek echt afgezakt) Zoals mijn vriend al zegd: Dat paard is echt oerdom..... :')

:')

Kan het niet zijn dat hij ergens in zijn lijf vastzit? Of is het echt gewoon niet snappen?

Gibbie heeft de linkergalop altijd goed gedaan en toen kreeg ze een periode dat ze het ineens "niet" meer snapte. Moest dan echt op het juiste moment mijn been aanleggen en hopen dat ze goed aansprong. Wat hier heeft geholpen is haar stoïcijns elke keer terugnemen dan en opnieuw aanspringen. Hetgene wat uiteindelijk het beste hielp was vanuit stap de galophulp (met stemhulp geven), toen viel het kwartje ineens weer. Ze wil alleen nog weleens omspringen als ik te scherp een bochtje rijd bijvoorbeeld, maar dan springt ze 9 van de 10 keer ook weer terug.

pradadaan; je staat uitgelicht! *\o/*

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 11:07

wie gaat er naar de horse food over twee weken?
Ik sta op de wachtlijst,maar de beste man dacht wel dat ik er nog bij zou kunnen omdat er altijd wel afmeldingen zijn.

Gister hele fijne les gehad, ze liep echt heel goed.
Beetje jammer dat ze gisteravond met koliek stond, niet ernstig, na anderhalf uur stappen en een prikje van de dokter was ze weer als nieuw.
het is een uur rijden naar mn juf, en er heeft een half uur een vrachtwagen heel dicht achter me gezeten dus mss zich te druk gemaakt, terwijl ze wel superbraaf stond, geen voetje verzet.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:04

Hoe zijn jullie paarden met zadel opleggen? Het valt me op dat George ietwat rillerig blijft met dekens, dekje en zadel opleggen. Op het zadel reageert hij het meeste en ga over twee weken daarom naar de zadelmaker om te kijken naar een andere met bredere boom.

Vind het zo vreemd, George is zo braaf met veel nieuwe dingen, en iets wat standaard gebeurd, vind hij spannend. Je ziet gewoon aan hem, begint beetje te rillen, iets schieterig wordt hij ervan, veel oogwit... Hoe is dat bij die van jullie?