Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
maudenmarc schreef:maar dat hebben mijn ouders mij ook heel duidelijk gemaakt goos...Ik moet ook mijn eigen boontjes doppen en geloof me ik weet maar al te goed hoe het is als je er moeilijk voor komt te staan.
Heb alleen het geluk dat ik een passie deel met mijn vader.
Rasp schreef:Ik was zaterdag per toeval in Asten waar de presentatie van de BVA veiling paarden aan de gang was. Omdat ik veilingen wel spannend vind heb ik het een beetje gevolgd. Niemand hoeft zich zorgen te maken over de paarden hoor, de prijs die aangegeven staat als 1e bod is niet de prijs waar het paard voor verkocht wordt als je dat of iets hoger biedt. De openingsprijs of "laatste bod" als er nog niets geboden is niet de laatprijs, de prijs die als minimum door de eigenaar is afgesproken. De paarden blijven dan gewoon bij de eigenaar. Erg verwarrend, de paarden worden dus niet per definitie voor die lage prijzen verkocht.
Wat nog spannender is is dat het handjevol paarden waar wel hogere bedragen voor zijn geboden, waarschijnlijk heel toevallig, allemaal ook weer heel toevallig van I-Horse zijn en nou zit I-Horse ook al heel toevallig in de organisatie. Weet iemand van de hoed en de rand?
Goos_Horses schreef:BVA auctions is ergens een vorm van oplichting. Ze krijgen de paarden niet alleen uit faillisementen, eigenaren kunnen hun paarden daar ook aanbieden. Voornamelijk grote stallen doen dit om zo van de "troep" af te komen, dus de paarden die niet verkocht worden.
Goos_Horses schreef:niks kort door de bocht aan. Normaliter mogen zulke bedrijven enkel faillisemten verkopen, dat is niet wat hier gebeurd dus is het een vorm van oplichting.
Seven schreef:Dat te klein is niet het probleem bijna elk dier mankeerd wel wat op de RX rapporten.