Een nieuw paard kopen Deel IX

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:12

maar dat hebben mijn ouders mij ook heel duidelijk gemaakt goos...Ik moet ook mijn eigen boontjes doppen en geloof me ik weet maar al te goed hoe het is als je er moeilijk voor komt te staan.
Heb alleen het geluk dat ik een passie deel met mijn vader.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:13

maudenmarc schreef:
maar dat hebben mijn ouders mij ook heel duidelijk gemaakt goos...Ik moet ook mijn eigen boontjes doppen en geloof me ik weet maar al te goed hoe het is als je er moeilijk voor komt te staan.
Heb alleen het geluk dat ik een passie deel met mijn vader.

hier hetzelfde. Werk zelf hard voor hypotheek etc

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:13

En ik ben een mammie en samen met mijn man betalen wijnde hobby's van onze kids.
Nu is de hobby van mijn jongste dochter toevallig paarden en ik heb daar ook veel schik aan :P
Dus ja wij ouders betalen de paarden van mijn dochter, maar dat betekend dat zij de verzorging moet doen, incl. Plannen van inkoop,instrooi, hooi etc.
Ze krijgt het niet voor niets.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:14

Rasp schreef:
Ik was zaterdag per toeval in Asten waar de presentatie van de BVA veiling paarden aan de gang was. Omdat ik veilingen wel spannend vind heb ik het een beetje gevolgd. Niemand hoeft zich zorgen te maken over de paarden hoor, de prijs die aangegeven staat als 1e bod is niet de prijs waar het paard voor verkocht wordt als je dat of iets hoger biedt. De openingsprijs of "laatste bod" als er nog niets geboden is niet de laatprijs, de prijs die als minimum door de eigenaar is afgesproken. De paarden blijven dan gewoon bij de eigenaar. Erg verwarrend, de paarden worden dus niet per definitie voor die lage prijzen verkocht.

Wat nog spannender is is dat het handjevol paarden waar wel hogere bedragen voor zijn geboden, waarschijnlijk heel toevallig, allemaal ook weer heel toevallig van I-Horse zijn en nou zit I-Horse ook al heel toevallig in de organisatie. Weet iemand van de hoed en de rand?

Dat was mij ook al opgevallen....
Ik vind het een opruimveiling. Veel paarden met röngenfouten, of ze missen foto's ( ook verdacht) Dan nog 1 met een hartruis, slechte kwaliteit en vele met ongelijke voeten.
Ook wel erg toevallig dat de duurdere paarden allemaal dezelfde prijs hebben, na bieden.
Je betaald in ieder geval teveel op deze veiling.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:15

BTW wie gaat de nieuwe openen?

En een ander vraag, waarom moeten we een nieuwe openen op dit gedeelte van het forum?
Bij de nakomelingen van Florencio zijn we ook boven de 100 en wordt er niet geroepen dat we een nieuwe moeten.

Seven

Re: Een nieuw paard kopen Deel IX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 22:24

bij dit deel van bokt is het 100 pagina's per topic is dat bereikt moet er een nieuw topic worden geopend :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:27

De Tuschinski x Jazz is net niet verkocht. Die komt op sporthorses. 250 meer en hij was gegund. Oh ja de Tuschinski is volledig goed op de foto als 1 van de weinige!. Echt een superbraaf dier alleen maar 1.61m.
Laatst bijgewerkt door caro29 op 10-09-12 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:28

Is het om 250 euro over gegaan? :?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:29

Ja je moet van te voren aangeven voor welk bedrag hij gegund wordt.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:42

BVA auctions is ergens een vorm van oplichting. Ze krijgen de paarden niet alleen uit faillisementen, eigenaren kunnen hun paarden daar ook aanbieden. Voornamelijk grote stallen doen dit om zo van de "troep" af te komen, dus de paarden die niet verkocht worden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:45

Goos_Horses schreef:
BVA auctions is ergens een vorm van oplichting. Ze krijgen de paarden niet alleen uit faillisementen, eigenaren kunnen hun paarden daar ook aanbieden. Voornamelijk grote stallen doen dit om zo van de "troep" af te komen, dus de paarden die niet verkocht worden.

"troep" in de vorm van paarden die klein zijn en daarmee niet in het modebeeld passen is natuurlijk iets heel anders dan paarden die wat mankeren. Tikkie kort door de bocht om dat als "oplichting" te bestempelen.........

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:48

niks kort door de bocht aan. Normaliter mogen zulke bedrijven enkel faillisemten verkopen, dat is niet wat hier gebeurd dus is het een vorm van oplichting.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 22:53

Dat te klein is niet het probleem bijna elk dier mankeerd wel wat op de RX rapporten.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:59

Seven schreef:
bij dit deel van bokt is het 100 pagina's per topic is dat bereikt moet er een nieuw topic worden geopend :D

Volgens mij ben jij daar een STER in *\o/*

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:00

En dat is meestal troep...

Mensen weltrusten! En ik denk tot in een nieuw topic.. Seven?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:00

Goos_Horses schreef:
niks kort door de bocht aan. Normaliter mogen zulke bedrijven enkel faillisemten verkopen, dat is niet wat hier gebeurd dus is het een vorm van oplichting.

Waarom zouden alleen faillisementen geveild mogen worden? Al die auto's die ze verkopen zijn ook niet enkel uit faillisementen en er staat veel meer ter veiling wat overduidelijk niet uit faillisement komt. Ik kom op dergelijke sites met regelmaat "overjarig" spul tegen. Het is een manier om van ongewenste voorraden af te komen, daar is niks illegaals aan.

Seven schreef:
Dat te klein is niet het probleem bijna elk dier mankeerd wel wat op de RX rapporten.

Dat staat er ook steeds bij, dus daar ben je van op de hoogte.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:02

Of het leger of de belastingdienst.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:27

Is er nog iemand wakker die mij iets kan vertellen over prok keuring?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:28

Wat wil je weten.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 23:52

inderdaad wat wil je weten. Ik zit op mobiel maar zal als niemand me voor is morgen rond 9 uur weer een topic klaar hebben staan hahahaha

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 01:52

We wachten braaf op jou....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 06:40

De jaarling die ik liet zien is behoorlijk aan de prijs. Merrie voorlopig keur en L1. Zal eens vragen wat andere nakomelingen doen.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 07:06

vonneke heb ik even gemist, welke jaarling?

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 07:11

Grrrrrr, gisteren tot laat in de avond op kapaza op zoek geweest naar een leuk dressuurpaard.
NIKS waarvan ik ook nog maar denk van: bwa ja die zou er misschien als ik er lang naar kijk mee door kunnen.
Dan bieden mensen een dressuurpaard aan en dan denk je 'oo eindelijk iets wat ik zoek' om dan vervolgens bij een hoop onverzorgde graasfoto's van op de wei, met meerdere paarden dat je nog niet meer weet over welke het gaat, uit te komen. Plaats dan toch minstens 1 leuke dressuurfoto als je toch een dressuurpaard aanbiedt dat M dressuur is. Maar nee.... Echt jammer hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 07:15