Een nieuw paard kopen deel II

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Duijfje

Re: Een nieuw paard kopen deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 01:11

@Johonny
Oke, bedankt voor het kijken : )

@Ambre
bedankt

@Floortje
Bedank!

@xLadyx

oke.. ik kijk wel even.. eerst maar even bellen :)

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 10:02

hoi allemaal
ik lees al een tijdje mee, ben niet echt op zoek naar een nieuw paard.
Maar hou wel alles in de gaten.
Nu ben ik gevallen voor een paard in een advertentie en daar ga ik dus woensdag kijken, maar ik zou graag willen weten wat jullie van het paard vinden.
Willen er een aantal mensen serieus naar de advertentie en filmpje kijken? En vertellen wat jullie er van vinden? (ik vind haar leuk dus probeer kritisch te blijven) Via pb advertentie!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 10:05

Over JvdH zei een kennis van mij dat zei daar al haar rommel naar toe bracht.
En zij heeft zelf een manege,alles wat kapot was brengt ze daar heen.
Er zullen heus ook wel goeie tussen staan,maar goed keuren is echt een aanrader.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 10:34

ambre schreef:
Over JvdH zei een kennis van mij dat zei daar al haar rommel naar toe bracht.
En zij heeft zelf een manege,alles wat kapot was brengt ze daar heen.
Er zullen heus ook wel goeie tussen staan,maar goed keuren is echt een aanrader.

zegt meer over die kennis dan over JvdH
Als iedereen nu zijn eigen verandwoording neemt en een paard is niet goed meer(rommel dus) inlaten slapen of naar de slacht brengt.Dan zou een hoop andere mensen heel veel verdriet en ellende besparen.
Lekker makkelijk ruil maar in dan ben ik er vanaf |(

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 10:59

Das wel erg kort door de bocht....wat voor de een niet goed is misschien voor de ander nog wel bruikbaar ;)

Die van mij is door 3 veeartsen afgeschreven en mankeert vanalles, maar hij toert toch aardig rond op concour hoor en er mankeert werkelijk nooit wat aan 8-)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 11:02

Citaat:
Mijn ervaring is juist dat je bij een handelaar een profiel kunt schetsen van wat je zoekt, en ze je dan niet voor iets wat-totaaaal-niet-op-je-beschrijving-leek naar de andere kant van het land laten rijden.

Niet mee eens, ik sta op stal bij een kleinschalige handelaar. Die kun je gewoon bellen met wat je zoekt heeft hij dat niet dan meld hij dat. En als je wilt zoekt hij zelfs een passend paard voor je. Ken meerdere mensen waarvoor hij een passend paard heeft gevonden en die zijn er allemaal heel gelukkig mee. Vooral voor de mensen met een iets lager butget kan hij leuke dieren vinden. Vaak zijn het wel opknappers die te weinig te eten hebben gehad, of juist te veel en niks hebben hoeven doen aan werk. Hij rijdt en probeert ze allemaal zelf en als ze niet functioneren of goed zjin dan verkoopt hij ze niet aan particulieren. Hij wil graag zijn goede naam houden. Hij maakt ook geen reclame hij moet het echt hebben van mond op mond reclame.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 11:10

listiglistje schreef:
Das wel erg kort door de bocht....wat voor de een niet goed is misschien voor de ander nog wel bruikbaar ;)

Die van mij is door 3 veeartsen afgeschreven en mankeert vanalles, maar hij toert toch aardig rond op concour hoor en er mankeert werkelijk nooit wat aan 8-)

zou jij dan zo n paard kopen??
Mijn paard mankeerde ook van alles hoefbevangen hoefkatrol spat en peesblessure .Peesblessure kreeg ze bij mij maar de rest had ze achteraf al.Heel lief paard heb er heel veel plezier van gehad maar als ik het over had kunnen doen had ik haar niet gekocht.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 11:16

Hallo dames,

Ik heb mijn zoektocht ( tijdelijk ) gestaakt. Ik moest steeds de stalling doorbetalen en de box was al zeker een half jaar leeg. Vond dat zonde van het geld.
Ik had gedacht dat ik met met eisen en budget toch wel een leuk paard had moeten vinden maar dat viel helaas erg tegen.
Ik ga ooit wel weer verder zoeken, maar ik merk dat ik nu even pauze nodig heb. Na de zoveelste tegenvaller had ik echt geen zin meer om weer te gaan zoeken en kijken. Tot die tijd amuseer ik me af en toe met de paarden van stalgenootjes, al is dat niet wat ik gewend ben en ook minder leuk dan een eigen paard. :o maar op die manier blijf ik er toch nog wat mee bezig.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 11:18

jessie84 schreef:
listiglistje schreef:

zou jij dan zo n paard kopen??
Mijn paard mankeerde ook van alles hoefbevangen hoefkatrol spat en peesblessure .Peesblessure kreeg ze bij mij maar de rest had ze achteraf al.Heel lief paard heb er heel veel plezier van gehad maar als ik het over had kunnen doen had ik haar niet gekocht.

Ligt er aan wat (kijk HKO en Artrose hoef ik ook niet) en tegen welke prijs ;) Ik heb meerdere kneusjes gehad en die zijn allemaal gezond oud geworden....
Vriendin van mij heeft 3 gezonde achter elkaar kunnen wegbrengen, daarbij heb ik nog veel meer gezonde gezien die vroegtijdig het loodje hebben gelegd :7

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 12:14

Ik meld mij toch ook maar hier :D Ben op zoek naar een brave dressuurruin, ongeveer 1.70m, leeftijd rond de 5 à 6. Heb er tot nu toe 1 bekeken, een Santano (maar dan een stuk groter dan die hier voorbij is gekomen). Leuk paard, maar wil graag nog even verder kijken. Kan er helaas niet zoveel vinden die mij aanspreken.

Floortje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 12:15

randie schreef:
Citaat:
Mijn ervaring is juist dat je bij een handelaar een profiel kunt schetsen van wat je zoekt, en ze je dan niet voor iets wat-totaaaal-niet-op-je-beschrijving-leek naar de andere kant van het land laten rijden.

Niet mee eens, ik sta op stal bij een kleinschalige handelaar. Die kun je gewoon bellen met wat je zoekt heeft hij dat niet dan meld hij dat. En als je wilt zoekt hij zelfs een passend paard voor je. Ken meerdere mensen waarvoor hij een passend paard heeft gevonden en die zijn er allemaal heel gelukkig mee. Vooral voor de mensen met een iets lager butget kan hij leuke dieren vinden. Vaak zijn het wel opknappers die te weinig te eten hebben gehad, of juist te veel en niks hebben hoeven doen aan werk. Hij rijdt en probeert ze allemaal zelf en als ze niet functioneren of goed zjin dan verkoopt hij ze niet aan particulieren. Hij wil graag zijn goede naam houden. Hij maakt ook geen reclame hij moet het echt hebben van mond op mond reclame.

Ik zeg toch juist dat je bij een handelaar een profiel kunt schetsen. De particulier laat je voor iets wat je niet zoekt toch komen kijken, handelaren niet (voor zover ik het heb meegemaakt) ;)

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 12:28

GRR mijn paard staat met een dikke knie ( nou ja erboven eigenlijk) :(
hij is leuk aan het spelen steeeds met een andere 3 jarige merrie maar hij heeft een trap gehad. De wond is niet groot en ziet er op zich goed uit maar toch zit er zwelling omheen.
Ik ga dit weekend koelen en stappen en verbeterd het niet dan maandag gelijk maar langs de kliniek. HIj is niet kreupel dus er lijkt een infectie te zitten oid.

Tjappie112

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 13:38

ambre schreef:
Torius:er is juist een lezing geweest bij de kliniek in Moerbeke.Die raden aan een chipje altijd weg te halen ivm schade aan het gewricht.Ook wanneer het aan de buitenkant zit.
Dus wanneer ik dit overweeg moet het wel een hele leuke zijn.
Maar voorlopig heb ik weer genoeg om te gaan bekijken en heb nog naar wat paarden gemaild.

Maeve:je kunt vragen wat je wilt,maar gewoon gaan kijken is het verstandigste.
Ik vraag vrij weinig,alleen over de gezondheid en wat ik zoek en verder huppekee de auto in.

Ja dat zou ik ook zeggen als ik veearts was :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 15:44

Pff mijn paard vanochtend ook naar zn nieuwe eigenaa gebracht.. Had t er echt moeilijk mee en als ik er weer aan denk krijg ik de tranen in mn ogen.. Hij had wel een 5sterren hotel, 1 hele grote stal (2stallen eigenlijks) en lekker veel hooi, weidegang, vriendjes en goede mensen!
Maar het blijft echt lastig en kon de tranen ook niet bedwingen...
Over 3 kwartier komen mn nieuwe pony's dus dat is wel super leuk, afleiding is het beste zeggen we dan maar :)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 16:17

Sterkte Mel,maar je krijgt vast veel plezier van je span pony's!

Tjappie,ben ik gedeeltelijk met je eens,maar helaas volgen veel kopers wel het advies vd DA en als ik er 1 daar laat keuren voor een mogelijke koper zouden ze dus een negatief aankoop advies geven.
Dat vind ik dus zeker iets om over na te denken.Ik koop namelijk een paard met het oog op eventuele verkoop in de toekomst en dan liever niet voor maar een paar centen.

Jessie,er gaat nu eenmaal geld rond in de paarden.Ik heb er ook wel eens 2 verkocht waarvan ik wist dat ze niet helemaal goed waren.Toch is 1 er van nog naar Amerika gegaan.
Particulier verkoop ik ze dan niet,maar wel aan een handelaar.
En sorry,wat dat betreft pas ik niet hier op bokt ik geef er namelijk geen zak om.
Let wel:dit zijn geen paarden die pijn hebben,maar wel paarden die in de toekomst kreupel zouden kunnen worden.

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 16:25

Sterkte Melanie en Adin..

Jeetje ik baal wel hoor..
Voor de 2e keer word er een paard zo voor mijn neus weggekocht.. Heb er nu even geen zin meer in..
En dan zeggen ze dat er crisis is? Nou echt niet hoor, dit is de 2e keer al dat dit gebeurd.. :(

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 16:29

Duijfje schreef:
@Johonny
Oke, bedankt voor het kijken : )

@Ambre
bedankt

@Floortje
Bedank!

@xLadyx

oke.. ik kijk wel even.. eerst maar even bellen :)

Het paard van het 2e filmpje lijkt me een fijn dier.
Lekker lopen.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 17:08

Ik heb gisteren een mail gekregen dat ik mag komen proefdraaien, hopelijk krijg ik de baan en kan ik over tijdje ook op zoek gaan, heb er zin in!!

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 17:32

En ik denk dat ik het juiste paard gevonden heb vandaag..! Een hele fijne, pittige 5 jarige KWPN ruin, echt een uitdaging die ik graag aan ga. Paard heeft geen gebreken, stalontdeugden of andere poespas voor zover we weten (en ook nooit gehad). De eigenaresse wil hem ook graag aan ons verkopen (ze wil álles doen voor een goed tehuis) dus we gaan zo snel mogelijk weer voor een tweede bezichtiging.. en als dat goed gaat, op naar de keuring. :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 17:38

spannend!! Heb je foto's?

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 18:11

Vooruit dan maar.. rijtechnisch niet best, maar toch even een paar beelden uit een filmpje. Dit was voor het eerst sinds een hele poos dat hij weer gereden werd;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 18:21

Het is dat ik geen paard zoek. Maar ik heb een Jazz x Aktion gezien die mij heel erg aanstaat. 5 jaar oud, L niveau afgericht, geschikt om mee buiten te rijden, ja ook alleen! En dat voor een jazz....
Ik ken de handelaar en die vertrouw ik. Maar ik moet al helemaal geen ruin hebben want mijn eigen ruin zou hem de wei uit vechten... en ik heb paarden zat. Maar dat beest stond mij werkelijk aan.

Torius16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 18:39

Tjappie112 schreef:
ambre schreef:
Torius:er is juist een lezing geweest bij de kliniek in Moerbeke.Die raden aan een chipje altijd weg te halen ivm schade aan het gewricht.Ook wanneer het aan de buitenkant zit.
Dus wanneer ik dit overweeg moet het wel een hele leuke zijn.
Maar voorlopig heb ik weer genoeg om te gaan bekijken en heb nog naar wat paarden gemaild.

Maeve:je kunt vragen wat je wilt,maar gewoon gaan kijken is het verstandigste.
Ik vraag vrij weinig,alleen over de gezondheid en wat ik zoek en verder huppekee de auto in.

Ja dat zou ik ook zeggen als ik veearts was :D

Tja wie denk je dat garen spinnen bij al die "onzekere-ik-wil-totaal-geen-risico-lopen" kopers?
Juist de dierenartsen...en dan die tarieven..... ik zie hier en daar 500/800 euro terwijl ik nog steeds 275 incl. betaal.....
't Is nog net geen Amerika, maar hier en daar wel zeker Amerikaanse toestanden waar enig gezond en nuchter boerenverstand totaal ontbreekt...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 18:47

Nou ze zijn er hoor hier :D En ze zijn echt geweldig gaaf :+:
Mooie wagen ook die ik erbij had gekocht, en de pony's lekker gerent in de weide en staan nu tevreden op stal!

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 18:53

Fijn om te horen MelanieB! Al helemaal zin om ze in te spannen en te gaan rijden zeker? :D