Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nathe

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 15:55

en 1tje die maar zicht uit 1 oog heeft is niet gezond?

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 15:55

Nathe lekker op je eigen gevoel afgaan als jij ze leuk lief en goed bewegen vind wie zijn wij dan om tezeggen dat het niet zo is.
Lekker doen wat je zelf denkt dat goed is.Een goed paard heeft geen kleur en misschien maar 1 oog ook:)

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 15:57

ik ga er over nadenken en met hun overleggen

Anderen hun mening is zeker welkom hoor :)

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:00

Haha, dat is misschien nog wel het beste advies wat je jezelf kunt geven: er nog een nachtje over slapen ;) Succes met je beslissing!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:01

geef het inderdaad de tijd om te beslissen :j

S_Halley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:08

nathe schreef:
en 1tje die maar zicht uit 1 oog heeft is niet gezond?

Die kan gezond zijn. Maar hij is nog niet zadelmak en je wil er toch wedstrijden mee gaan rijden. Dus grote terreinen veel publiek en veel te zien. En je kunt op dit moment niet inschatten hoe hij daarop gaat reageren.

Als het nu een fantastische beweger was geweest had ik gezegd neem het risico. Niet dat het een slechte beweger is maar imo compenseert hij dat ene oog niet genoeg met de rest...

Uiteraard moet je natuurlijk doen waar je je goed bij voelt.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:11

ik ken 2 liefhebbers van duitse bloedlijnen en die vinden haar goed lopen...
Er is een groot verschil tussen de duitse lijnen en KWPN'ers blijkbaar.

achja :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:13

Zou het niet doen ik heb tijdje een arabier verzorgd met een oog bleef zorgen houden

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:14

heb ook al gelezen over ontstekingen ed maar aan dit oog is niets te zien?
Geen dik oog, vocht, etter, tranen,....

S_Halley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:17

nathe schreef:
ik ken 2 liefhebbers van duitse bloedlijnen en die vinden haar goed lopen...
Er is een groot verschil tussen de duitse lijnen en KWPN'ers blijkbaar.

achja :)

Met alle respect dit is echt onzin wat je jezelf of wat andere je proberen wijs te maken. Een goede kwpner loopt niet anders dan een goede Duiters. En er zit inderdaad een verschil tussen de lijnen. Maar dat verschil staat alleen op papier.

Goed is relatief. Ik zou zeggen goed genoeg. Maar er zijn meer paarden die goed genoeg lopen met 2 ogen.

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:17

@ nathe zit even terug te lezen, maar je kunt in elk geval niet meer zeggen dat het topic in slaap is gevallen O:)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:19

nathe schreef:
heb ook al gelezen over ontstekingen ed maar aan dit oog is niets te zien?
Geen dik oog, vocht, etter, tranen,....

een paard met één oog is weer per paard verschillend.. het ene paard kan er prima alles mee doen de andere reageert er wat heftiger op..

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:22

S_Halley schreef:
Met alle respect dit is echt onzin wat je jezelf of wat andere je proberen wijs te maken. Een goede kwpner loopt niet anders dan een goede Duiters. En er zit inderdaad een verschil tussen de lijnen. Maar dat verschil staat alleen op papier.

Goed is relatief. Ik zou zeggen goed genoeg. Maar er zijn meer paarden die goed genoeg lopen met 2 ogen.

Euhm zoals ze hier in BE zeggen: in holland zien ze graag hakkentrekkers en voorbeenzwaaiers

soit we zullen zien, ben er zelf nog niet uit

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:23

Vraag me wel af nu: is het niet beter om het oog weg te laten halen en dicht te naaien? Dan weet je in elk geval zeker dat je geen ontsteking oid krijgt. Of is dat een heel gek idee?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:24

Mimpje schreef:
Vraag me wel af nu: is het niet beter om het oog weg te laten halen en dicht te naaien? Dan weet je in elk geval zeker dat je geen ontsteking oid krijgt. Of is dat een heel gek idee?

dat ligt er natuurlijk weer aan, wat de geschiedenis is van het oog ;)

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:25

ik heb echt geen idee!

ik zou zeker eerst nog informeren hoor!
We hebben dezelfde dierenarts dus dat is al wel handig, mss moet ik zijn mening eerst maar eens vragen :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:25

inderdaad, geen overhaaste beslissingen maken :)

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:26

We lopen weer lekker op de zaken vooruit hier ;) Ik ben benieuwd wat je dierenarts ervan zegt. Hopelijk is ook hij positief!

S_Halley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:26

nathe schreef:
S_Halley schreef:

Euhm zoals ze hier in BE zeggen: in holland zien ze graag hakkentrekkers en voorbeenzwaaiers

soit we zullen zien, ben er zelf nog niet uit

Ohh ja tuurlijk en in België hebben ze ineens verstand van dressuur paarden gekregen _O-
Maar blijkbaar de discussie's op de Duitse hengstenkeuringen over hun eigen dressuur paarden ook niet gevolgd...

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:27

zeker niet! Na 5 maanden heb ik nog wel even geduld hoor.

En als ik beslis van ermee door te gaan dan moet ze nog door de röntgenologische keuring komen... en zoals ik daar pech mee heb :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:28

Inderdaad, niet te vroeg juichen.. eerst alles overleven..

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:29

S_Halley schreef:
Ohh ja tuurlijk en in België hebben ze ineens verstand van dressuur paarden gekregen _O-
Maar blijkbaar de discussie's op de Duitse hengstenkeuringen over hun eigen dressuur paarden ook niet gevolgd...

Ik ga er niet verder op in gaan. Ik ben zelf onvoldoende geïnformeerd over dit en laat mij ook alleen maar adviseren door anderen.
In het begin was niemand negatief over haar op dit forum (buiten listiglistje :D) en nu op 1 keer is iedereen dat...

S_Halley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:32

nathe schreef:
S_Halley schreef:

Ik ga er niet verder op in gaan. Ik ben zelf onvoldoende geïnformeerd over dit en laat mij ook alleen maar adviseren door anderen.
In het begin was niemand negatief over haar op dit forum (buiten listiglistje :D) en nu op 1 keer is iedereen dat...

Dan ga ik er ook niet verder op door...

Ik ben over de gangen niet negatief, wel over het oog.

Eb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:33

tsja, ook mijn type hoor. Maar ja, ik heb 22 jaar geleden ook zo een slungel gekocht. Wel hele ruime gangen en regelmatig 8 gehaald voor uitgestrekte draf. Toen waren we wel een paar verder en was ze krachtiger. Toen ze 6 a 7 was waren we M2. Ik weet niet of ze meer kon want toen ging ik studeren, ... Leuk joh als die slungels springen: je ziet overal benen want ze weten niet waar ze ze laten moeten. Niet iedereen op BOKT is blijkbaar gecharmeerd van haar gangen maar de meeste vinden ze toch minimaal goed.

Ook ik ken meerdere paarden die verder dan Z zijn gekomen met 1 oog. Maar ik ken niemand die ze zo gekocht hebben. Kun je, in dit uitzonderlijke geval, haar niet 2 maanden op proef hebben? De verkopers snappen toch dat het moeilijk in te schatten is aangezien ze nog groen is en haar handicap nog niet zo lang heeft? Ze hebben nl ook een probleem om een dergelijk paard te verkopen. Normaal ben ik niet zo van 'op proef' maar in dit geval denk ik dat zowel koper als verkoper er bij gebaat zullen zijn. Zij zitten ook niet te wachten dat ze een onhandelbaar paard verkopen. Ook niet voor een lage prijs. Een goede verkoper brengt een paard liever naar de slacht dan dat ze een toekomstig koper een serieus risico laten lopen. Je moet wel zeker weten dat het door trauma komt. Er zijn diverse oogafwijkingen bekend waarbij later het andere oog (soms na jaren) aangetast wordt. En ja, de prijs moet echt heel erg bijgesteld worden. Paard is moeilijk tot niet door te verkopen. Dat moet je je wel realiseren.

Ik sluit me wel aan bij S_Halley: er zijn meer paarden te koop. Het zou wat anders zijn als je dit paard al jaren kent....
Maar allez: doe uwer goesting, want gij zult er dagelijks mee om moeten gaan he? Ongeacht wat wij kaaskoppen zeggen.

Overigens: een compliment dat je je verhaal en zorgen zo op BOKT durft te zetten. Je weet dat je veel commentaar zult krijgen. Voor ons volgers is het leuk om zo mee te leven.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:37

Ze gaat nog verder uitkijken voor mij en had zelfs een merrie voorgesteld dusja :)
wie weet wil ze zelfs niet verkopen aan mij! Want idd het is niet echt "reclame" voor hun natuurlijk.

Het trauma is in de opfok gebeurt. Die hebben er zalf aan gedaan en dachten dat het in orde was... Nu blijkt dat niet zo te zijn.