Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:56

Was zeker balen, maar ik sta achter mijn keuze. Nu is het inderdaad weer open staan voor andere paarden. Donderdag ga ik naar Jan van Beek :) daar focus ik me nu maar even op.

@ Elynia : Ook het eerste wat mij opviel is dat ze een beetje onregelmatigheid toont.

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:59

@ Romanoff: Ja dat vond ik dus ook, daarom plaats ik het filmpje dus ook even hier, ik ken er zelf helaas
nog te weinig van maar dat viel mij ook wel direct op.. ik voelde het zelf niet maar op het filmpje is het duidelijk
te zien dat ze wat onregelmatig loopt, de mensen zeiden dat ze wat stijf was, maar of het daar aan kan liggen?
Ik zit er inderdaad zelf op, ben ook gewoon direct zelf gaan rijden, ze hebben haar niet voorgereden, had ik misschien
beter wel laten doen dan had ik het sneller gezien. Ik weet dat ik zelf nog niet goed kan rijden, ben bang aangelegd maar
ik hoop dat dat met een eigen paard gaat beteren.

@ Nathe: gewoon een braaf recreatief dressuurpaard, liefst tussen 6 en 10 jaar en rond 1m65, normale prijsklasse
niets bijzonders dus, maar toch enorm moeilijk te vinden :(
Laatst bijgewerkt door Elynia op 02-10-11 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

nathe

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:04

max budget? Wil je ook röntgenologisch laten keuren?

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:04

(ben ook van belgië dan kan ik wat mee uitkijken :) )

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:08

nathe schreef:
(ben ook van belgië dan kan ik wat mee uitkijken :) )

Bedankt, heb je een pbtje gestuurd met wat ik precies zoek ;)
Ik vind het echt enorm moeilijk om te selecteren op internet, en telkens wanneer ik ga kijken en het eens wat klikt dan
is er iets mis..

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:16

ken ik ;)

er zijn al 2 paarden afgekeurd die ik zag zitten. Onder de 5000 euro zit je in een "risico" groep vind ik. Veel niet goed genoeg sportpaarden of paarden waar iets mis mee is.

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:18

Adin schreef:
ik vind haar niet helemaal zuiver lopen maar ben gefixeerd op beenproblemen.
Ze kijkt ook wat zuur en zwiept veel met de staart (maar dat kan ook door de muggen komen natuurlijk)
ben er niet weg van/

Ja er waren wel ontzettend veel muggen dus ik denk dat haar staart daarom zo zwiept.
Ik durf het zelf nooit goed te vragen als ik wat onregelmatigheid zie/voel omdat ik er zelf nog niet zo veel
van af weet en mijn ouders al helemaal niet.

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:22

nathe schreef:
ken ik ;)

er zijn al 2 paarden afgekeurd die ik zag zitten. Onder de 5000 euro zit je in een "risico" groep vind ik. Veel niet goed genoeg sportpaarden of paarden waar iets mis mee is.

Ja die indruk heb ik ook. Maar dan wordt het gewoon weg erg veel geld voor mij omdat ik ook veel belang hecht
aan een goed op maat gemaakt zadel en dergelijke. En ik vind het ook niet nodig om een duur sportpaard te kopen
omdat ik zelf de ervaring en het misschien ook het talent niet heb om dat er uit te rijden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:15

nathe schreef:
ken ik ;)

Je zou natuurlijk eens kunnen ophouden met zoeken naar sportpaarden en op zoek gaan naar een goed paard en daar gewoon zelf de prestaties uit rijden........

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:24

ik ben al aan het kijken naar onbeleerde 3 jarigen en ik heb nog nooit naar een paard gekeken dat al wedstrijden liep hoor :)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:54

Elynia schreef:
Ja er waren wel ontzettend veel muggen dus ik denk dat haar staart daarom zo zwiept.
Ik durf het zelf nooit goed te vragen als ik wat onregelmatigheid zie/voel omdat ik er zelf nog niet zo veel
van af weet en mijn ouders al helemaal niet.

Ze lijkt niet recht te lopen, dus de onregelmatigheid kan uit scheefheid voortkomen. Neem eens iemand mee die dit goed kan beoordelen en misschien erop kan uitproberen of ze gemakkelijk recht te zetten is. Als het inderdaad uit scheefheid is, zal dit wel een aandachtspunt van dit paard blijven, maar je leert wel heel goed voelen van het rechtrichten van zo'n paard.
Als jij je prettig en veilig voelt op dit paard is het de moeite waard om even te kijken of dit een echt probleem is of dat het met goede begeleiding is te verhelpen.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 09:42

@ Nathe; Geloof me, ook boven de 6000 zitten paardne met flinke bemerkingen hoor. Het is meer een kwestie van geluk ;)!
Ook onbeleerde 3 jarigen kunnen al heel wat onder de leden hebben :),, tis en blijft een riscio want het is een levend wezen.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 09:59

ja dat weet ik.
Ik bedoelde gewoon dat ik geen bewezen sportpaard zoek voor mijn budget ;)

Ik heb al bang elke keer dat ik nu voor een paard ga kijken... na 2 afkeuringen durf ik al niet meer te hopen
tot na de keuring!

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 10:01

Ik had een paardje waar ze 12.000 voor vroegen en die had dus ook wat. Het budget zegt niet alles hoor, je moet voorzichtig blijven.. :)

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 10:07

pff sommige mensen... ze vragen toch ook wat geld hoor...
Hoop dat ik deze week eens op een leuk paardje stoot.

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 10:47

Sorry dat ik mij hier weer even kom tussen moeien.. Maar doordat ik met school in serieus tijdsgebrek zit, moet ik twee van onze 4jarige springmerrie's verkopen helaas.. Ik weet niet of iemand zoiets zoekt, maar zoja, dan hoor ik het wel :)

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:01

Hoi, ik hoor nu ook bij deze categorie bokkers! :D
Een maand geleden heb ik besloten na heel lang nadenken en nachten wakker liggen :D voor het eerst op zoek te gaan naar iets voor mijzelf, eerst een aantal weken marktplaats afgespeurd en een adv, op bokt gezet. Zodoende kwam ik bij een 7 jarige ruin, waar ik vorige week dinsdag ben gaan kijken. Gelijk helemaal verliefd en zaterdag heb ik er weer opgezeten. Vrijdag wordt hij gekeurd..! Tot nu toe gaat het dus erg voorspoedig, heb ook geen andere paarden bekeken/gereden. Hard duimen dus en de uren aftellen tot vrijdag..!

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:05

laat je hem ook rontgenologisch keuren of alleen kliniscg?

Spannend en vergt idd nogal wat geduld als je nog tot vrijdag moet wachten

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:16

Alleen klinisch. Heb nu wel verhalen hier gelezen waardoor ik wat ben gaan twijfelen, maar ik laat het zo.
Het liefst had ik het natuurlijk nog eerder laten keuren/komen, maar ik moet nog veel werken deze en vind het wel lekker als ik gewoon de hele dag vrij ben als ie komt :)

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:17

bij mij duurt het al een eeuwigheid voordat ik antwoord terug krijg van sommige verkopers...

@inge

welk budget ben je aan het kijken?
ik zou röntgenologisch wel aanraden...

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:24

Natuurlijk geeft rontgenologisch wel meer zekerheid, dat ben ik echt met je/jullie eens. maar ik zeg eerlijk dat ik het gewoon veel geld vind..
M`n budget ligt rond de 2500-3000 en deze ruin zit echt aan het max. van mn budget.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:27

met zo'n budget zal klinisch wel voldoende zijn :)
is hij ooit al gekeurd geweest ofzo?

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:27

kan het me wel voorstellen hoor, zeker in dat budget.
het zegt ook niet alles want ik had een paard gekocht van 2x jouw budget en ook laten keuren met foto's, 1,5 jaar later is hij ingslapen wegens HKO.
Toch laat ik mijn volgende aanwinst wederom wel keuren maar heilig is het niet.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:29

Ik meld me ook weer even, heb wat paarden bekeken maar nu misschien wel paard gevonden wat me past. Sowieso qua karakter super, iets minder springervaring dan ik in eerste instantie voor ogen had. Nul namelijk, maar heb geprobeerd en lijkt het voor een allereerste keer springen gewoon rustig en leuk nuchter op te pakken dus ook wel weer een uitdaging dan.

Enige twijfel is dat ik wat groter paard dan die ik nu rij in mijn hoofd had en deze daar gelijk aan is qua grootte. Alhoewel ik dat zelf natuurlijk toch niet zie als ik er op zit ;)

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:31

Nee precies.. echte zekerheid krijg je gewoon nooit. Helaas. Maar als ik meer budget had gehad had ik het ook wel gedaan hoor. maar dat geld steek ik nu liever in een goed zadel en lessen.
Hij is nog nooit gekeurd, ik koop `m van de fokker :)