Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tyrael

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:31

Sorry als ik zo zeg, maar ik ben niet de enige in dit topic die alleen Klinisch laat keuren, maar ik krijg wel als enigste er commentaar erop.
Snap best is jullie mening. Die waardeer ook.

Nu iemand gevonden die geen probleem heeft met afkeur voor verkoper.
Een e-pony.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:36

Het is geen commentaar, het is een advies en waarschuwing!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:36

Vanmiddag ga ik bij Ferro kijken :D Heb hem een tijdje geleden nog wekelijks op stal gezien maar nu kijk je toch ineens op een hele andere manier naar hem. Ga het er als het goed is vanavond even met mijn instructrice over hebben en ook waar ik hem het beste kan laten keuren.

Silly1972

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:38

het is zeker geen commentaar, en je bent zeker niet de enige die ik er voor waarschuw, als je terug leest zie je dat ik diverse keren er voor waarschuw.

Kijk ieder moet doen wat hij zelf het prettigst vind, alleen ik waarschuw voor wat er kan gebeuren, dmv van ervaringen ben ik zelf ook wijzer geworden en hoop andere daarmee te helpen.
Dus voel je aub niet aangevallen, probeer alleen te helpen.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:40

Inderdaad, ik heb het ook al meerdere keren gezegd als advies tegen meerdere mensen! Ik heb ook nare ervaringen, niet zelf, maar wel van anderen. En die wil ik zelf graag proberen uit te sluiten! En dat gaat gelukkig al voor een groot deel dmv keuringen. Het gaat mij niet eens alleen om de DA kosten, maar je bent wel kapot als je paard niet goed blijkt te zijn hoor!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:44

ja helaas weet ik er alles van, al had dat niet bij keuringen uitgekomen hoor, dat gebeurde later.

Maar die vriendin van me is er ook goed kapot van, dat had ze nl wel geweten als ze hem had gekeurd.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:46

Het lijkt mij inderdaad nog erger als je het had kunnen voorkomen dmv keuren.. Maarja dat is dan altijd achteraf een gedachte..
Je ziet zo vaak dat redelijk goede paarden na afkeuring opeens in lagere prijsklasses verschijnen, omdat daar minder gekeurd wordt. En als er al recreatiepaard boven een advertentie staat is er 9 v/d 10 keer wat mis..

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:50

paard wat ik liet keuren en wat afgekerud werd op lkissing spines, stond 2 dagen later gewoon weer op MP, met in de tekst, klinisch goedgekeurd, geschikt voor m dressuur, springen.
Nou, toen ik hem wat hoger op pakte, wat in de L gevraagd word ging hij in de staak, begreep later dus ook waarom.
Ben soms nog steeds benieuwd, wat er van hem gekomen is.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:52

Ja dat bedoel ik dus..

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:54

mijn Da zei ook 70% kans dat hij daar snel last van gaat krijgen, nou dat had hij dus al, zat zelfs al botwoekering tussen

Tyrael

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:55

sorry, ben blij met alle info hoor. was niet zo bedoeld. :o
Denk dat ik beter wat hulp nodig heb, om paardje te vinden. Ken niemand die me kan helpen.

Maar als sommige nog geen eens afkeur Klinisch willen betalen, dan wil ik niet denken aan afkeur rontgen.
Dat ga ik echt niet betalen. Als ik dat allemaal moet betalen, straks geen geld meer voor paardje te kopen.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:59

Je komt heus wel een keer een paard tegen met eigenaren die dat wel willen. Ik zou de gok niet willen nemen bij verkopers die het niet willen betalen. Want dan ben je heel snel geneigd om het niet te doen en dan hebben ze je zo opgelicht! In de tijd dat je nog geen paard gevonden hebt kun je toch ook weer een klein beetje doorsparen? :)

Tyrael

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:03

Ik heb te veel gespaard, wil het uitgeven }>
me ouders willen niet dat ik een te duur paard neem. maar ze snappen wel dat die goedgekeurd moet zijn.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:07

Maar als je nu steeds niets kan vinden, dan zou je toch ook wat door kunnen sparen? :)

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:14

Safire schreef:
Sorry als ik zo zeg, maar ik ben niet de enige in dit topic die alleen Klinisch laat keuren, maar ik krijg wel als enigste er commentaar erop.
Snap best is jullie mening. Die waardeer ook.

Nu iemand gevonden die geen probleem heeft met afkeur voor verkoper.
Een e-pony.

Ik hebook alleen klinisch laten keuren hoor

Tyrael

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:23

hm ja, verveel me en wil met paarden bezig zijn.

wat is een goede prijs voor recreatie paardje volgens jullie?
meeste wat me dwars zit, past het paard wel bij mij.
Zoek iets braafs en wat poetsen en knuffelen houd. En in E-pony/kleine paard maat.

@jasmijn, nog gefeliciteerd met je fjordje, heeft een mooi hoofdje.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:38

Wat voor type paard zoek je Safire? Leeftijd? Evt nog mogelijkheden voor een wedstrijdje oid, of puur recreatief? Meer dan 2000 euro hoef je niet uit te geven dan lijkt me. Je moet eigenlijk gewoon ergens tegenaan lopen, een keer geluk hebben.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:48

Safire schreef:
sorry, ben blij met alle info hoor. was niet zo bedoeld. :o
Denk dat ik beter wat hulp nodig heb, om paardje te vinden. Ken niemand die me kan helpen.

Maar als sommige nog geen eens afkeur Klinisch willen betalen, dan wil ik niet denken aan afkeur rontgen.
Dat ga ik echt niet betalen. Als ik dat allemaal moet betalen, straks geen geld meer voor paardje te kopen.

je hebt groot gelijk, dan moet je gewoon verder zoeken, hoe vervelend dat ook is

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:48

ik ga met Lets mee

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:59

Safire schreef:
hm ja, verveel me en wil met paarden bezig zijn.

wat is een goede prijs voor recreatie paardje volgens jullie?
meeste wat me dwars zit, past het paard wel bij mij.
Zoek iets braafs en wat poetsen en knuffelen houd. En in E-pony/kleine paard maat.

@jasmijn, nog gefeliciteerd met je fjordje, heeft een mooi hoofdje.

Dankje!
Ik denk dat je dan niet meer dan 2500 euro hoeft uit te geven, tenzij er een hele stamboom etc. Bij zit. Maar ik denk niet dat je dat zoekt? Om mee te fokken?

Ohja, beetje geluk is ook handig haha!

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:05

PS vroeger was dat keuren helemaal niet zo "in" (of bekend). Mijn vorige pony's zijn nooit gekeurd (ook niet klinisch) en dan praat je over ( 1992?1993 en 1995) maar beide dieren hebben nooit wat gemankeerd en ook niet bij de volgende eigenaars. Dus wat dat betreft heb ik geluk gehad, maar als een dier ergens een 3tje op heeft hoeft hij nog steeds nooit daar last van te krijgen dus misschien was mijn 1ste pony wel slecht op de foto zou het echt niet weten.

Ik denk ook dat de paardenwereld "slechter" is geworden en je moet oook heel goed weten bij wie je wat koopt

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:09

ja maar door het vele fokken, zijn er veel meer erfelijke afwijkingen ontstaan.

Als je aleen al bedenkt dat 20-25% van de warmbloed paarden OCD hebben, zegt dat al heel wat

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:32

Eens met Silly, er is gewoon overgefokt en het 'uitschot' komt in de lagere prijsklasse terecht. Paarden zijn op een bepaald moment een trend geworden (net zoals dat elke familie een labrador wil, dit zijn ook overgefokt). Als het niet nodig was zou ik ook niet rontgen keuren, alleen tegenwoodrig dien je wel te kijken naar hoe het er van binnen uitziet.
Om een hoop financiele en emotionele schade te voorkomen.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:07

Ik denk ook dat er nu heel veel oplichterij enzo bij is gekomen.
En er zijn er indd wel meer die alleen klinisch keuren, of zelfs helemaal niet, maar dat raad ik natuurlijk sowieso af.
Mijn pony hebben we niet laten keuren, 5 jaar geleden gekocht, nooit iets gehad behalve vorig jaar lichte artrose (is ook al 19 jaar).

Wij gaan nu even kijken welke dag we bij de merrie gaan kijken.
Ben benieuwd en hoop zooooo dat dit dan eindelijk mijn droompaard is. :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:08

@lauste: ik ben de draad kwijt met al dat geklets :) Gaat het om de 6-jarige merrie die op l/m niveau zit?