Het lief en leed wat een zorgenkind heet.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lonniejj

Re: Het lief en leed wat een zorgenkind heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:12

Wauw, wat een goed nieuws hier allemaal zeg!! :D

Doet me goed om te horen dat jullie zorgenkindjes allemaal zo goed gaan! :+:

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:14

Wat zit er in dat kruidenmengsel Maris?

Haaai Lon! Gaat 't al een beetje beter? Hoop dat Rosa nog goed meehelpt. :j

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:19

Jaa, ik begin een klein beetje eruit te kruipen. Vandaag nog wel een moeilijke dag gehad. Vandaag is het 2 weken geleden.. Heeft me wat moeite gekost, flink wat gejankt, maar het kan er maar uit zijn.

Verder helpt Rosa me er echt mee. Was vandaag zo verdrietig toen ik op stal kwam en dan kijkt ze me zo eens aan met die kleine oogjes en komt ze knuffelen. En ze gaat niet van me weg totdat ik niet meer huil. En dan pakt ze stiekem mijn trui vast, blaast eens flink in m'n nek en schooit om een snoepje! _O- De draak! :+:

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 23:26

Beter eruit dan erin inderdaad. :j :(:)
Fijn hoe die beesten lekker kunnen troosten he? (En dan nog bedelen als 't klaar is ook.)

Heb dat eens met een manegepaard meegemaakt zelfs. Had echt een rotdag gehad, ouders hadden de dag ervoor aangekondigd dat ze gingen scheiden, ik was niet naar school geweest want dat kon ik niet opbrengen, etc.
Had niet specifiek wat met dat paard (beest rijdt niet prettig) maar ze ging heel erg kroelen en troosten terwijl ik haar poetste.

Toch fijn, beesten durven dat wél. ;)

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 07:20

als over 3,5 week blijkt dat het echt geholpen heeft zal ik het vertellen nemurin.
het is te simpel eigenlijk. :P

goed zo lon,gooi het er maar uit.
lief hoor van rosa.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 07:23

hihi omdat zij niet nadenken maar gewoon dóén. mensen wikken en wegen teveel. althans, (te) vaak.

Fijn dat het zo'n stuk beter gaat Lonniejj, wat zo'n dier dan niet voor je kan betekenen he. en wat gaat de tijd snel, alweer twee weken geleden!

@ maris, ben ook wel benieuwd wat voor kruiden het zijn. ik heb Zneddie sinds kort op een supplement voor zijn spieren, omdat de spieropbouw zo moeizaam ging en ook met het oog op die rare zwakke knieën en zwakke hoeven... Heb het idee dat er nu al verschil is, Zneddie beweegt makkelijker en elastischer, ben dus heel benieuwd wat we er verder nog van gaan merken.

echt superfijn dat Bob zich zo lekker voelt!

@ nemurin ik heb ook dunnere teer gehad, dat goot ik dan over van het flesje in zo'n kwastpotje. maar het loopt wel snel uit vind ik. nu gebruiken we hier bruine teer of stockholmerteer, dat is mooi dik en vormt ook een dikkere laag. Wat ik merk is dat het voorkomt dat er al te veel flaky materiaal uit de hoeven valt, Flicka is weleens wat gevoelig geweest toen ik heel veel reed en trainde voor de keuring, de teer hielp daarvoor wel.
als er iets rotstraal zit spuit ik het goed in met violetspray om de bacteriën te doden en dan slinger ik de teer erover.

[edit] MARISKA!!!! hou ons niet in spanning, dat is wreed!!

*kijkt mariska aan met Puss in Boots oogjes*
PLEEEEAAAAASSEEE....

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 09:53

Nou het is dunner dan echte teer maar dus niet superdun, was prima spul, weet alleen het merk niet meer. := Wij doen met rotstraal precies hetzelfde... _O- Wat ze op de kliniek doen weet ik niet trouwens maar daar krijgen die beesten geen rotstraal, eerder mok (van de te natte wei enzo).

En ja mensen gaan van "Is het wel ok om die iemand een dikke knuffel te verkopen...? Aaaah straks vinden ze het niets!" etc. dus dan doen ze het meestal niet. Daarna is het belachelijk om in een nuchter land als Nederland zomaar iemand te gaan staan knuffelen in het openbaar. Psh.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 12:35

Wat een supernieuws dat Zned het zo goed gedaan heeft met zijn nieuwe wagentje. *\o/* *\o/*
Jullie zijn een topteam merrieveulen!! :j
Jakkie dat je met Flicka over de kop bent gegaan ook knap van jou dat je nog durft te mennen dan. :(:)
Evenals een val met een paard lijkt me dit zo ontzettend eng om mee te moeten maken.

Mariska goed nieuws heerlijk te horen dat de kruiden bij Bob aanslaan. *\o/* *\o/* *\o/*

Lon een dikke kus voor jo :* u, heerlijk dat je je verdriet kwijt kunt bij Rosa en dat ze je laat lachen dmv een snoepje te bedelen. :D

Poeh willen jullie echt een grand OP :oo , ik heb mijn best gedaan hoor alleen is het niet spectaculairs helaas ben er niet zo goed in in dit soort dingen en heb ook helemaal geen tijd hoop dus dat het nieuwe topic niet tegen gaat vallen. :=

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 16:08

het kan alleen tegenvallen als men te hoge verwachtingen heeft. mijn advies is dan ook 'verwacht gewoon niets, dan is het altijd een verassing'. en laten we ervan uitgaan dat je ondanks het tijdgebrek je best hebt gedaan, dan is het toch sowieso goed?

ook een leuke, als iemand tegen je zegt: 'verwacht het onverwachte', spuug diegene dan in het gezicht en vraag of hij/zij dat verwacht had....

@ nemurin, ik knuffel met wie ik wil, waar ik wil en onder het oog van wie dan ook, hihi! maar het is wel een feit dat dieren laagdrempeliger zijn dan mensen als het om zulke dingen gaat. als ik mijn hondje op schoot heb (ja ze leeft nog steeds!) en die trapt op mijn tiet zit ik er echt niet mee, als een vreemde kerel dat doet... tja...

@ Blensink bedankt! zo voelt het ook echt hoor, we moeten nog wel groeien samen maar goed, wie niet? volgens mij ben je nooit klaar. vandaag heeft Zned ervoor gelopen zonder hulp van mijn zusje, en hij heeft een dubbele kleine volte gelopen. vond het wel spannend (de voltes) maar hij bleef braaf rustig. over het geheel was hij een stuk meer ontspannen dan de afgelopen dagen, en hij liep te briesen, te gapen en stond te slapen als ik 'm in zijn endorfinezone liet gaan, hihi! vorige dagen had ik er snoepjes bij om specifieke dingetjes groter te kunnen belonen. werkt als een trein maar Zned wordt daar ook altijd onrustig van en dan invert hij ook meer. nu dus zonder snoep en gelijk dat stukje onrust weg. desondanks blijft het een mooie tussenstap.

Met Flicka over de kop ja, dat was wel heftig hoor. heb er nog eens een verslag van op Bokt gezet. nadeel van aangespannen rijden, áls het misgaat is dat gelijk ook een stuk méér mis dan ohz, omdat die wagen er achteraan komt.
Angst is te overwinnen, zijn we druk mee bezig. Flicka vertrouw ik volkomen, en bij Zneddie komt dat wel weer terug, als zíjn vertrouwen weer daar is. heel eerlijk is er geen haar op m'n hoofd die nu op dat wagentje achter hem wil zitten hoor, het kán natuurlijk goed gaan maar die kans is me te klein.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 22:54

Ik ga een weekje op vakantie, dus tot volgende week allemaal. :* Succes met alles!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 23:12

Nem een hele fijne vakantie *\o/* en tot volgende week.

Merrieveulen ik heb inderdaad een jaar of twee geleden een topic gezien met iemand die over de kop was geslagen met een paard en wagen maar ik weet niet meer of dat jouw topic was. :o
Het lijkt mij iig het engste wat kan gebeuren met paarden.
Ik vind het nu zo gaaf te lezen hoe je het doet met Zned en elke keer als jij een stukje schrijt leef ik me helemaal in.
Zie het zo voor me gek he, jij schijft zo enthousiast over je trainingen.
Samen groeien en van elkaar leren is het mooiste van paarden en inderdaad je bent nooit klaar elke keer is er weer wat nieuws om aan/mee te werken.

Hahhaha die spreuk geweldig nu weten jullie wat je te wachten staat als jullie het nieuwe topic niet leuk vinden. :')
Als ik het eerder had geweten dat dit mij te wachten stond had ik er meer werk van gemaakt, maar nu de tijd dringt is het erg moeilijk.
Hopelijk valt het niet tegen en ben ik niemand vergeten ben wel snel door alle 99 paginas gegaan.

Lon vrouwtje alles goed met je?
Een dikke knuffel :*

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 07:36

Nemurin fijne vakantie, geniet ervan!

@ blensink is het ook, vind ik. als het eenmaal gaat en je houdt er niks meer aan, dat is echt doodeng. op de wagen is het ook lastiger te voelen hoe gespannen je paard is dan ohz.

Ben héél benieuwd naar de opening van het nieuwe topic!

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 08:16

Fijne vakantie Nemurin!! :D

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-12 11:17

Het lijkt me zo ontzettend leuk om er met een kar op uit te trekken.
Dat is iets wat ik nog wil leren in de toekomst even als springen.
Maar wat je zegt merrieveulen het is heel iets anders dan ohz.
Gelukkig gaat het nu iets langzamer nu Nem met vakantie is *\o/* .
Heb nog wat dingen geprobeert te zoeken gisterenavond voor de nieuwe OP maar ik weet het niet meer.
Het gaat jullie vast tegenvallen dus kijk er maar niet naar uit :o

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 11:57

Trots, super trots op mijn dochter en haar oude,gouden,trouwe super kanjer Blitz. Vanochtend heel vroeg wedstrijd gereden, 2 keer eerste en nu voldoende punten om Z2 te mogen gaan starten.
Daarna hem heerlijk uitgestapt, afgespoten, emmers water met electrolyten gegeven en nu staat ie prinsheerlijk te genieten op de wei.
complimenten van de jury dat ie er zo goed uit zag op zijn leeftijd en enorm fit was, de jury vond hem een soort Salinero :D :D :D

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-12 12:00

Zo wat een supernieuws Es *\o/*
Van harte gefeliciteerd snap dat je ontzettend trots bent.
Heb je foto´s?
Je maakt me nu wel erg nieuwsgierig :j

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 17:00

Aaaah Esje wat onwijs goed! en dat met dit weer! Z2 is niet mis, gefeliciteerd hoor!
ik wil idd ook foto's zien!

@ Blensink, het mennen is ook superleuk hoor, ipv te voelen kan je een hoop zien wat er allemaal gebeurt met dat lijffie, is ook leuk.

gisteren gezwommen met het spul, vandaag ook maar van gister heb ik een leuk filmpje! Mijn pony's mogen dan los en Flicka was aan het eten op de picknickplaats. wat doet Zned dan als je 'm wegstuurt? juist.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 19:26

Esje, wat onwijs goeeeed!! *\o/*

Merrieveulen, hahaha! _O- Kijk die Zneddie gaan :D

Brenda, ik ben zo benieuwd naar de grand opening he! :D Het is vast hartstikke leuk geworden! :j

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 08:18

hihi schattig he! gisteren hebben ze allebei ook echt gezwommen in het diepere, en Faram en Mone ook. echt heerlijk afkoelen zo.

Mijn zusje is er ook helemaal ingeweest, pony eerst laten zwemmen en dan hield ze zich vast als de pony's bij de grond konden. op die manier werd mijn zusje dan door het diepe gesleept haha!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 20:13

Merrieveulen dat wat jij zegt het paard bezig te zien vanachter de kar lijkt mij inderdaad ook geweldig.
Met lash liep ik wel lange lijnen en was ook een hele ervaring.
Zo wie zo naar paarden kijken maakt me al blij :)
Jammer ik kan je filmpje weer eens niet zien -:(-
Zwemmen met een paard lijkt me ook grandioos om te doen.
Wie weet ooit nog eens :D

Lonneke niet teveel van het nieuwe topic verwachten alsjeblieft.
Hoe gaat het met jou en Rosa?
En met de rest vind het lief dat jullie aan me denken en niet zoveel posten.
Maar ik kan echt niets meer vinden voor de opening :o

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 07:07

nou hup dan met het nieuwe topic, deze bladzijde is toch zo vol :D :D :D

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 07:49

en anders praten wel 'm wel even gauw vol, haha!

Ik heb zin in volgende week! woensdag eerst met Mone op training, die nog nooit geweest is, en waarmee we ook nog nooit met de trailer ergens naartoe zijn gegaan, dus wordt een enerverend, leerzaam dagje, hihi!

van de week vast even geoefend, maar Mone doet niet moeilijk, trailer = geen probleem dus dat scheelt alweer. ze is er trouwens (nu ik erover nadenk) wel een keer eerder in geweest, toen had de DA het verwijderen van de wolfskiesjes verziekt en moest Mone halsoverkop (en dus half gesedeerd) naar de kliniek. maar goed dat rekenen we niet mee, aangezien ze toen dus half onder de sedatie zat.

de zondag daarop ga ik 's avonds met Zned die kant op. Maandag hebben we dan twee trainingen van elk een uur, en dinsdag en woensdag hebben we Train the Trainer. woensdagavond gaan we weer naar huis.

Zned gaat beter dan ooit, ik heb 'm sinds kort aan twee supplementen staan (en sinds twee maanden krijgt hij ook nieuw voer bij zijn 'gewone' voer) ter ondersteuning van zijn spieren o.a., en dat begint duidelijk verschil te maken. Hij beweegt soepeler en makkelijker, heeft meer energie. gisteren ging ik met 'm springen aan de longe en SB aan de longe doen, hij was niet te stuiten haha, op een gegeven moment ging hij op eigen houtje in SB naar de hindernis toe!
maar goed hij voelt zich duidelijk erg goed, blijkbaar had hij toch wat tekort dan. vorig jaar hadden we alle paarden mee laten doen met een bloedonderzoek, maar Zned niet omdat hij zich niet liet prikken. ik ben er toen vanuit gegaan dat hij wel OK zou zijn omdat mijn andere twee dat ook waren, en praktisch hetzelfde dieet krijgen.

gaat dus mooi niet op, Zned heeft duidelijk meer nodig. en nu hij dat krijgt zie ik heel duidelijk de verschillen. we zijn er pas sinds kort mee bezig, ben dan ook heel benieuwd wat het in de toekomst nog gaat doen!

Zned wordt meer en meer zorgenkindje-af!

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 08:45

klinkt goed merrieveulen!

bob gaat hier met pieken en dalen maar toch zie ik steeds meer verandering,ook in zijn dalen.
het gaat goed met bob.
zijn ogen glimmen en zelfs op de momenten dat hij moe is blijft hij aanwezig.
dat is echt anders geweest.
het besluit om hem deze winter niet meer in te laten gaan is van de baan.
het gaat goed. :j

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 08:48

Fijn dat het zo goed gaat merrieveulen!
Voer kan inderdaad een wereld van verschil maken, hier ook diverse ponies met een ander dieet en vooral de toevoeging van gisten hebben voor de Blitz een wereld van verschil gemaakt. ben benieuwd naar je verslagen van volgende week, jij kan zo leuk schrijven!
Wij gaan morgen naar wieringerwerf, zaterdag debuut SGW in de klasse DL.
Ook veel zin in *\o/*

Mariska: dat is nog eens fantastisch nieuws, wat fijn dat Bob zo goed gaat.
Heerlijk onze zorgenkindjes gaan goed!!!!!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 12:11

Oeh spannend volgende week merrieveulen ik snap dat je daar zin in hebt.
En weer een goede les zowel voor jou als voor Mone. *\o/*
Geweldig te horen dat Zned zo goed gaat en dat je zoveel verschil merkt.
Ik geniet altijd zo van jouw verhalen hoe je zo lekker bezig bent met je paarden en leef me helemaal in. <3

Mariska ook super te horen dat Bob zo goed gaat. *\o/* *\o/*
En dat hij deze winter ook door gaat komen.
Het doet me zo goed. :D

Esje een ook een leuke dag op komst morgen maar wat is SGW en de klasse DL. :o?
Ik merk steeds dat ik te lang weg ben uit Nederland en dat ik steeds minder ga begrijpen van sommige termen. :o
Wat het dan ook is heel veel plezier maar dat gaat wel goed komen zo te horen.

Ik heb gisteren gereageerd op een advertentie van een paard wat me erg aansprak.
Sinds ik weer paard heb gereden en het deze keer soepeler had ervaren sinds Flash begint het toch steeds meer te kriebelen.

Lonneke alles goed met jou?

En Mar bevalt je vakantie?

Wij zijn met onze poes (Senna) naar de da gegaan de laatste tijd viel ze erg af en ze blijkt een herpes te hebben opgelopen.
We hadden een straatkat binnen die van haar voer at en waarschijnlijk heeft ze het van deze kat opgelopen.
Nu een weekje antibiotica maar ze lijkt langzaam op te knappen gelukkig.
Was even bang dat ik van Senna ook afscheid moest gaan nemen maar gelukkig is alles goed. :)
Uit de bloedtest kwam alleen maar positief resultaat *\o/*