Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 23:30

Jup heb 2 redelijk grote pommeltassen daar gaat precies in wat ik minimaal nodig zou hebben.
Nee Ikke, niet mijn laptop, 4 daagjes kan ik wel zonder. Denk ik. :')

Via bokt.be al 2 plekken op de route waar ik eventueel kan overnachten. :D

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 23:52

Zoooo Gypsy wat een onderneming! Veel succes alvast, wordt vast een heel avontuur :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 07:29

>;) misschien volg ik het niet helemaal maar Gypsy jij wilt met je nieuwe paard naar je nieuwe stal rijden.
Ik zou dat als verkopende partij helemaal niet willen..en zou de verkoop annuleren. Paard wordt weg getrokken uit zijn omgeving nieuwe eigenaar en vervolgens staat ie elke dag ergens anders met een berijder die ie niet kent.

Zag wel wat leuke paardjes voorbij komen Twillight volgens mij hou jij van zwart :D enkel de eerste vond ik wel aardig maar ik vind zwart afschuwelijk.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 08:15

tita ben het niet met je eens! De verkopende partij weet aan wie en met welk einddoel het paard is verkocht aan Gypsy, ik denk dan ook dat ze groot gelijk heeft. Ze wil trouwens ook helemaal geen extreme rit maken, ze doet het rustig aan is zelfs van plan stukken naast het paard te lopen.( verminderd meteen je eigenspierpijn trouwens) Ik denk dat ze gelijk heeft en er meteen een goede band mee opbouwt. Mits het paard in goede conditie verkeerd zal ik als oude eigenaar hier dus ook geen probleem in zien. Ik zou dr wel even op weg helpen :D

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 09:00

Ik ben het niet met je eens tita, gypsy zocht juist paardje voor trektochten. Mooie kans om te vast te wennen aan elkaar. En 25 per dag is een nette afstand. Als je er vanuit gaat dat als je normaal loopt je 4 km per uur loopt. Dan ben je ongeveer 6 uurtjes onderweg. Om de twee uur stop je een uur. Dan ben je 9 uur onderweg en dan rusten jullie 15 uur (lees wei) dit is echt niet vermoeiend lijkt mij. Voldoenxe pauze neemt gypsy echt wel. Ze heef hier veel verstand van :)

Gypsy maak anders een topic erover aan. Dan kunnen we er lekker over kletsen

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 09:12

Gypsy wat leuk :)
Ben benieuwd hoe het gaat lopen! (En benieuwd naar de foto's, dus vergeet je camera niet ;) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 09:15

Hoi!

Ik lees hier al het hele topic mee maar meld me eigenlijk nu pas. Ik ben nu nog niet opzoek/klaar voor een paardje, maar in 2012 waarschijnlijk wel! Nog wel eventjes :Y) wachten dus, maar dat komt wel goed. Ook ik ben uiteraard al van alles aan het bekijken, heb ook al een paar hele leuke gezien:
http://sporthorses.nl/advertentie/paard ... kid/598723
http://sporthorses.nl/advertentie/paard ... kid/598723
http://sporthorses.nl/advertentie/pony/ ... kid/598725 Deze vind ik heel leuk, 10 cm groter en ze hadden hem mogen brengen.. Echt jammer dat het een D pony is. :=
http://sporthorses.nl/advertentie/paard/id/80486

Ik ben/ga opzoek naar een dressuurpaard (eventueel grote pony), moet ook goed buiten te rijden zijn voor eventueel mijn moeder. Wil er wel graag mee starten, dat is dus eigenlijk wel een must. Heb nu een budget van 6000,- gespaart, maar ga natuurlijk nog minstends een half jaar sparen. Mijn moeder en ik delen de stallingskosten, hoefsmid is voor mij en dierenarts voor haar! Hele lieve moeder dus. :D Moet een klein paard zijn, ik heb het niet zo op de grote. :P

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 09:21

Die D pony is echt super gaaf!
Ik zou ook geen heel groot paard willen max 168 daarboven vind ik het al snel slungels, hahaha. De laatste is een wolfgang, Ik kijk op dit moment ook naar een wolfgang merrie, ben een beetje in de onderhandeling over de prijs. Succes in 2012 met het kopen van een paard je hebt al een paar hele leuk uitgekozen!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 09:22

@ Jorien: Gevaarlijk om nu al te kijken, voor je 't weet koop je er sneller eentje ;) :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 09:30

Haha, heel gevaarlijk. := En dan heb je ook nog een moeder die roept: ' ohhh die is gaaaaaaaf! Ga gewoon een keer kijken'.
Ik heb in ieder geval wel mazzel dat mijn moeder mee betaalt, vrees dat ik er anders nog maar een baan bij moest nemen haha. En natuurlijk al helemaal dat ze de dierenarts betaald, en ze al een potje klaar heeft.. Nouja een rekening haha.

Ik vind die D pony ook echt heel gaaf, ben alleen bang dat (ookal groei ik niet meer) ik te groot ben met mijn 1.69 en mijn moeder past er niet op. Dat maakt haar niet zo heel veel uit, maar weet wel dat ik haar blij maak met een buitenrit haha. Ik laat trouwens ook alles keuren, maar neem waarschijnlijk geen verzekering. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 09:32

Oh, en Alice, succes met de onderhandeling! Hoop dat het wat wordt!

Weet trouwens hier wel een hele leuke (niet al te dure maar wel perfecte!) stal, in de randstad nog wel. Met een goede buitenbak die bijna altijd te rijden is, veel weidegang (een must), kleinschalig maar niet té etc.. Betaal je €195,- voor, prima prijs hier! Kan ook op de stal ernaast gaan staan voor €490,- maar dat is mij veelste groot (ook een manege, staan wel 300 paarden oid), altijd heel druk in de bakken etc. Heb het dan liever wat kleinschaliger. :)

De D-pony is 1.45 nog wel een grote maat D dus. Misschien toch een keer kijken :Y)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 09:42

Kleinschalig is vaak wel een stuk leuker! 300 paarden jeetje! Nee dat wordt mij ook te groot.
Ik wilde heel graag mijn paard bij de boer neer zetten, maar hij wil dat niet. Dus zet ik mijn paard op een manege vlak bij mij in de buurt. Het is wel een hele leuk manege, niet mega groot en 4 bakken, 2 binnen en 2 buiten dus altijd rijmogelijkheden ook al is er les! Daarnaast kun je ook zo het bos in dus je paard hoeft niet gewend te zijn aan groot verkeer:D heel fijn als je een jong paard heb kun je toch lekker een een rondje in het bos doen!
Ik moet wel weer wennen hoor het idee van een eigen paard vind ik geweldig. Maar laatst was ik mee op buitenrit met 2 vriendinnen ik kende het paard niet waar ik op reed en vond toen we heel hard galoppeerde het nog best even eng, hahaha! Ik heb nu een tijdje op een fries gereden gaat naar mijn idee toch een stuk langzamer!
Ohja het domme was nog ik viel er bijna af.. Toen het paard zich uitschudde!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 09:43

Is mijn merrie niets voor je? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 09:53

haha, uitschudde is soms echt vervelend inderdaad! Daarmee heb ik al behoorlijk veel mensen een smak zien maken haha!

JulieDR, dat is op mij bedoeld denk ik (aangezien Alice al een stuk langer in dit topic zit :P)
Heb je een advertentie oid?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 10:01

Ja was idd voor jou bedoeld, even kijken om de advertentie op te snorren :D Ik stuur je 'n pbtje ;)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 10:14

Pony is iid heel mooi iets te lange hals.

Goed jullie denken anders ik vind het iig not done om met een pony die je absoluut niet ken gelijk 4-5 dagen te gaan trekken.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 10:15

Ik zou het ook niet durven om meteen zo'n tocht te doen maar ah, als gypsy het ziet zitten is dat het belangrijkste toch!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 10:17

Ik zie dat met mijn nieuwe paard ook niet zitten, maar dat is ook niet het doel wat ik wil. Als gypsy zich daar nu zo al zo prettig bij dit paard voelt. Zal ik de laatste zijn die haar tegen houd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 10:24

Ik zou het zelf ook niet doen, mede omdat ik het paard nog niet heel goed ken, het mijn doel niet is, maar ik hoop voor Gypsy dat de reis goed verloopt! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 10:28

tita schreef:
Pony is iid heel mooi iets te lange hals.

Goed jullie denken anders ik vind het iig not done om met een pony die je absoluut niet ken gelijk 4-5 dagen te gaan trekken.

Ja, vond ik ook. Maar vind het voorderest wel een prachtige pony, was het nou maar een grote E. Was ik er gelijk heen geweest :))

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 11:07

pff kijk ik even een andere kant op zijn jullie toch een heel antal pagina's verder.
gypsy gaaf meteen je eerste trektocht.
dan weten jullie meteen wat je aan elkaar hebt.
zie het verschil niet zo of je meteen een trektocht (naar huis) maakt of dat je meteen naar les gaat en alles gaat proberen (of de knopjes er inderdaad wel opzitten enz) of een paard meteen gaat inrijden (en dat gebeurd volgens mij best heel vaak)
heb je eigenlijk foto's van je nieuwe paardje of heb ik iets gemist?
als ik de prijzen van de stalling zo voorbij zie komen ben ik zooo blij dat ik de mazzel heb dat ik buitenaf woon en m'n paardjes gewoon aan huis heb staan.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 11:13

Oeh jaloers! Nee de stalling waar ik mijn paard wil neer zetten is ook best wel duur. Maar de hulp is er goed en de opzet is ruim en de uitrijmogelijkheden groot! Dus allemaal +++ plusjes! Daar betaal je jammer genoeg ook best wat voor. Stallen in de omgeving bieden minder voor het zelfde geld. Dus dan is hij weer goedkoper, als je het zo bekijkt!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 11:31

Moeten we straks niet naar een nieuw topic?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 11:34

Volgens mij wel aangezien hier geen [HK] tag voor staat en het in PP is!
Ik ben net ontslagen door de action, omdat ik aanstaande zaterdag (dan ga ik naar mijn oma in een inrichting altijd) niet kan werken. Verwachten ze ook dat ik zo 25 minuten ga fietsen (terwijl ik moest werken), mijn kleding geef en weer terug ga. :x Dus ik laat mijn moeder bellen, want die meid werkt daar net een week (22) die mij ontsloeg, liegt ze gewoon tegen mijn moeder dat ik gewoon mocht komen werken blabla! En dat ik er o half 12 zou zijn?? Nah, ik ben hier zo boos over!!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-06-11 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 11:39

Beter om dan een topic in hk neer te zetten lijkt mij.