slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 07:42

Miryamk schreef:
Dat is wel heel erg Jolliegirl

zeker als je wéét dat het paard enorm bang is voor spuiten wegens een dierenarts die ene keer perongeluk misspoot tot 3x toe..
tsja... stond erbij en keek ernaar, en kon niets doen.
en dat door een slager die niet eens even wou langskomen voor noodslachting. want dan had ik haar drna best op de trekker willen laden en aan de weg willen leggen!

mijn vzpaarden nu zijn niet bang voor de spuit (ze reageren er iig niet op) dus als het moment komt, en ik mág meebeslissen, dan zien we op dat moment wel wat het beste is Lachen

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 11:57

Tja... het maakt mij niet echt uit, eigenlijk. Slacht wil ik wél bij zijn, anders niet. Ik vind haast de slacht humaner, omdat ik heb gezien hoe ontzettend snel het gaat... Maar ik denk dat een spuitje ook echt vredig zal kunnen gaan. Dus ik heb geen uitgesproken voorkeur, zolang ik er maar bij mag zijn.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 22:12

het is nog heel vers bij mij, ik heb net gisteren mijn paard naar de slacht gebracht (zie http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=151&t=788628&hilit= maar ik reageer hier toch maar even.

Gelukkig is het bij mijn paard heel rustig en waardig verlopen, zie in bovengenoemd topic. Tot op de laatste tel heeft ze geen idee gehad. Ik ben heel blij dat ik het zo gedaan heb en vooral dat ik er zelf bij ben geweest. het heeft mijn beeld van een slachter ook erg veranderd.

Mijn vriendin die nu 50 km verderop woont, heeft - zo bizar, we wisten het niet van elkaar - haar paard op dezelfde dag laten inslapen. Haar paard was een stresskipje en kon bijna niet meer lopen van de pijn (hoefbevangen). Zo'n paard naar de slacht brengen zou misdadig zijn.

Wat ik maar wil zeggen, is dat het heel erg van de situatie afhangt. Mijn Aileen hing aan mij en vertrouwde mij volkomen. Ik kon het aan om haar erheen te leiden alsof er niks aan de hand was.
Als je dat niet kunt, dan is inslapen misschien een betere keuze. Waar het om gaat, is dat je een eerlijke inschatting maakt hoe het voor jouw paard het beste is.

Tsja, en na de slacht?
De vraag of JIJ niet wilt dat je paard gegeten wordt, heeft niks met het belang van het paard te maken, dat gaat alleen over JOUW gevoel daarbij. Dat is dus volgens mij nou net het verkeerde argument. Welke keuze je ook maakt, zet het belang van jouw paard voorop.

Maar 1 ding; als je denkt het niet aan te kunnen met een slacht, doe het dan niet, want ik kan je verzekeren dat het heel heftig is. Ik ben een koele kikker en een nuchter kalf, maar dit was toch 1 van de heftigste ervaringen die ik gehad heb. Je moet dus wel stevig in je schoenen staan.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 22:17

Beantsje ik vond jou verhaal heel aangrijpend. Ook kan ik na jou verhaal te hebben gelezen me niet voorstellen dat er nog mensen zijn die 'tegen' slachten zijn. Je hebt het zo mooi verwoord, en alle mensen die erbij betrokken waren hebben jou én je paardje met gepast respect behandeld. Ik vond het erg ontroerend, sterkte.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 23:25

kiko schreef:
...
Gelukkig liep mijn paard met me mee naar binnen, maar ik werd helemaal gek daar binnen, heb hem gillend weggegeven en ben naar buiten gerend en hoorde ook de knal (nu ik dit schrijf staan de tranen alweer in mijn ogen). Mijn vader heeft hem nog horen hinniken naar mij toen ik wegrende.
...

Nog even aanvullend op mijn vorige post:
Bij het doorlezen van dit topic kwam ik dit dus tegen.
Maak wel een reele inschatting van hoe JIJ je gaat gedragen want ik kan me helemaal voorstellen dat een paard in een vreemde omgeving, die op jou vertrouwt, ook angstig wordt als jij flipt.
Bovendien kan het niet de bedoeling zijn dat je er zelf een levenslang trauma aan overhoudt.
Wat je niet aankan, kan je niet aan. Dat moet je ook van jezelf accepteren en meewegen in je keuze.

nicole_wijh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 23:31

Wij hebben vroeger een pony die had bronchitis inlaten slapen bij ons op de plaats. Een spuitje en nu 3 tellen boem op de grond....de "dode dierenophaaldienst"uit Son hebben haar toen opgeladen en is er dierenvoer van gemaakt. (eerst verbrand etc.etc,)
Gelukkig is dit de eerste keer geweest dat er een paard van mij bij mij is gestorven....en ik denk ook dat ik dit ook in de toekomst zal doen.. een geldige verklaring heb ik hier niet voor.... ( ik zou ook lieverer sterven in de omgeving waar ik altijd in heb geleefd.. en waar mijn maatjes zijn).

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:50

Heel bizar...de dag dat ik Aileen heb weggebracht, heeft mijn beste vriendin haar paard laten inslapen.
Zij had zo'n verzorgpenny die net in de proefwerkweek zat. Met de ouders van dat meisje had ze afgesproken dat ze het na de proefwerkweek zou vertellen.
wat denk je; fietst dat meisje langs het land, bungelt dat paard net hoog in de lucht in zo'n grijper van het destructiebedrijf....
't arme kind helemaal over de toeren, dat begrijp je. Nou, dat is ook niks hoor.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:54

Dat arme kind krijgt een trauma... zeker weten, die slaapt de komende nachten zeer onrustig... Ach gut Huilen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:56

is ook zeer rot om te zien,en dat gebeurd er dus ook na inslapen

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 23:11

Ik heb vandaag een 2 jarige hengst op laten halen.die wordt morgen ook geslacht.Paard had door een val een ruggewervel verschoven, waardoor er een zenuw beknelling was ontstaan.We hebben hem laten behandelen, maar helaas waren de zenuwen te ver beschadigd.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 00:55

Tjah... naar de slacht nogsteeds niet. Ik ben niet tegen op de beslissingen die andere mensen nemen, maar ik wil haar dan ook laten cremeren, de gedachte dat ze daar dan zou hangen, geen vel meer, doormidden gekliefd... ik weet dat zíj dat niet meer merkt, maar gewoon voor mezelf vind ik het prettiger als ze gecremeerd word.Ik zal wel kijken naar iemand in de buurt die om kan gaan met een geweer, maar als de DA snel genoeg kan komen...dan liever DA

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 22:35

beantsje schreef:
Heel bizar...de dag dat ik Aileen heb weggebracht, heeft mijn beste vriendin haar paard laten inslapen.
Zij had zo'n verzorgpenny die net in de proefwerkweek zat. Met de ouders van dat meisje had ze afgesproken dat ze het na de proefwerkweek zou vertellen.
wat denk je; fietst dat meisje langs het land, bungelt dat paard net hoog in de lucht in zo'n grijper van het destructiebedrijf....
't arme kind helemaal over de toeren, dat begrijp je. Nou, dat is ook niks hoor.

Pffffffffffff................ Daar moet je toch niet aan denken........... Arm kind Ach gut

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 22:37

het is zowieso kl*te als je je vriendje/maatje verliest.

dan als laatste keus aan jou als eigenaar het paard de meest snelle en pijnloze dood te gunnen

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 22:40

Snoevie schreef:

dan als laatste keus aan jou als eigenaar het paard de meest snelle en pijnloze dood te gunnen

Ja Helemaal mee eens Snoevie!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 00:42

Snoevie schreef:

en dan lijkt me toch dat dat voor het ene paard (zoals mijn Aileen) de slacht is en voor het andere paard (zoals die van mijn vriendin) het inslapen....
Ach, heeft zo'n discussie eigenlijk wel zin? Ik denk dat iedere serieuze paardeneigenaar oprecht doet wat hij vindt dat het beste is...

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 00:49

Ja maar zoals je ziet zijn er dan nog altijd onnoemelijk veel redenen om er over door te blijven discusieren....

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 06:53

het verschilt ook zeker per paard,daar is ook niks mis mee.

als je maar aan het dier denkt en niet aan jezelf(okee wel een beetje natuurlijk Knipoog )

Bill1Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 10:02

ik vind dat je helemaal gelijk hebt.. je mag een paard niet doden om het vlees... daarom eet ik ook geen paarden vlees ~!!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 10:05

Dat is niet helemaal wat er hier bedoelt word bill1lover!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 10:05

misschien zelfs helemaal niet Knipoog

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 10:06

Ben zoiezo tegen slachten en eet ook daarom geen vlees. Maar ja je kan moeilijk tegen iemand zeggen die zijn of haar dier naar de slacht heeft gedaan dat hij dan een misdaad heeft gepleegt (vindt ik van wel ) ze moet het dan zelf weten. Ik zou het nooit kunnen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 10:07

- JE KUNT VOOR DE SLACHT ZONDER DAT JE PAARD VOOR MENSELIJKE CONSUMPTIE WORDT GEBRUIKT.
- OOK BIJ HET INSLAPEN KAN JE PAARD NOG ALTIJD WORDEN OPGEGETEN, NA DE DESTRUCTIE IN BIJVOORBEELD DROP.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 10:09

Rustig Lielle Haha!
Paardendropjes?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 10:10

Nee, rookvlees Knipoog

Sorry, ik word er soms een beetje moe van Lips are sealed

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 10:20

Bill1Lover schreef:
ik vind dat je helemaal gelijk hebt.. je mag een paard niet doden om het vlees... daarom eet ik ook geen paarden vlees ~!!

Eet je helemaal geen vlees? Clown