[centraal] Paardensport op tv

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: [centraal] Paardensport op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 11:58

met de NOS kun je echt serieus weinig verwachten van Paardensport dat ze uitzenden. En de vorige keer in Den Bosch hadden ze zelfs de rechten gekocht Rolleyes dus Filmloop kon het ook niet uitzenden.
De NOS liet precies 3 combinaties zien

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 12:01

Ja vindt het ook bagger zo. Gisteravond ook lieten ze alleen Isabell zien en voor de rest niks.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 13:02

Over de NOS gesproken: ik heb naar aanleiding van het 'kopen van uitzendingsrechten' door de NOS tijdens Jumping Amsterdam een klacht gestuurd per email naar de NOS, helemaal vergeten dat hier te posten ;)

Bij deze de email die ik aan de NOS stuurde:
JoyCiej007 schreef:
Aan de redactie van het NOS,

Graag zou ik u willen laten weten dat ik me aan een aantal dingen ontzettend erger, wat betreft het uitzenden van de WB Dressuur en de Kur op Muziek van Jumping Amsterdam. U verbied http://www.omloop.nl om vandaag, zaterdag 27 januari tussen 12.00 en 16.50 Live streaming uit te zenden via de site van de WB Dressuur op Jumping Amsterdam. Dit lijkt logisch, maar waar ik me al járen aan erger (en vele paardensportliefhebbers met mij) is dat jullie van de úren dressuur en kur op muziek die er beschikbaar is, en die verreden wordt, maar maximaal een half uurtje uitzenden. Er wordt door de kuren heen gevlogen, de meest bekende en favoriete ruiters worden soms maar half, of zelfs soms helemaal niet uitgezonden. Er is zo ontzettend veel uitzendtijd voor andere sporten als schaatsen, voetbal, tennis, waarom dan niet voor de paardensport, en in het bijzonder de discipline dressuur?! Er zijn minstens, zoniet, nog meer, paardensportliefhebbers hier in Nederland als voetballiefhebbers.

En áls er al iets wordt uitgezonden uit de paardensport, is het vaak springen. Wordt de discipline dressuur uitgezonden, dan moet je het geluid altijd flink hard zetten om nog wat te horen van de muziek die bij de kur hoort, omdat de één of andere irritante commentator onnozel commentaar geeft op het hele gebeuren. Hij houdt zelden zijn mond eens dicht, men kan nooit genieten van de kur en de bijbehorende muziek. Telkens wordt hetzelfde verteld, en soms wordt er ook nog fóut commentaar gegeven.

Wij als paardensportliefhebbers (en dan spreek ik voor vele collega-paardenliefhebbers) hebben het wel gezien met de NOS; wordt er eens een half uurtje dressuur uitgezonden, eigenlijk wordt je er nog niets wijzer van.
Bij deze laat ik u dan ook mijn groot ongenoegen blijken over de gang van zaken bij jullie.

Hopende dat men deze klacht in acht neemt en er misschien in de toekomst iets veranderd,
Met vriendelijke groet,

Toen kreeg ik, een week later, dit korte, onnozele antwoord van de NOS terug...:

NOS schreef:
Geachte

Dank u voor uw e-mail. Over de uiteindelijk keuzes, over wat er in de uitzending komt en wat niet (of hoe lang) zal altijd discussie blijven bestaan. Dat is inherent aan het maken van keuzes. Het streven van de redactie van Studio Sport is om op basis van journalistieke afwegingen zo veel mogelijk mensen te bedienen.

Ik heb uw opmerkingen inmiddels naar de betrokken redactie doorgezonden.
Met vriendelijke groet,

N. Kosterman
NOS Publieksvoorlichting

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 13:14

Wat een stom antwoord Verward

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 13:17

Ja wat een stom antwoord idd Scheve mond

**Edit** Spelfout Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Strawberry_ op 21-04-07 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 13:17

Tsja, alsof ik hier wat mee kan inderdaad Tong uitsteken

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 13:18

[
NOS schreef:
Geachte mevrouw Eekmate

Dank u voor uw e-mail. Over de uiteindelijk keuzes, over wat er in de uitzending komt en wat niet (of hoe lang) zal altijd discussie blijven bestaan. Dat is inherent aan het maken van keuzes. Het streven van de redactie van Studio Sport is om op basis van journalistieke afwegingen zo veel mogelijk mensen te bedienen.
Ik heb uw opmerkingen inmiddels naar de betrokken redactie doorgezonden.
Met vriendelijke groet,

N. Kosterman
NOS Publieksvoorlichting

oftewel laten we maar zoveel mogelijk voetbal doen want die zijn wat agressiever! Nagelbijten / Gniffelen
misschien moeten wij ook maar eens wat dingen afbreken, komt er wat meer media aandacht voor paardensport.
nee even serieus, het toch belachelijk zo'n antwoord, paardensport fans zijn er zat, de knhs groeit en staat toch wel ergens bovenaan dacht ik zo (weet de precieze cijfers niet Clown)
ik heb altijd meer het idee dat de mensen die het uitzoeken gewoon zelf paardensport niks aan vinden Tong uitsteken

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 13:19

NOS schreef:
Het streven van de redactie van Studio Sport is om op basis van journalistieke afwegingen zo veel mogelijk mensen te bedienen.

Zoveel mogelijk mensen bedienen zolang het niet om paardensport gaat, geloof ik. Slim
Wat dat betreft hebben ze een blok beton voor hun ogen, als je nagaat dat er in Nederland honderdduizenden recreatieruiters zijn die best naar paardensport op tv willen kijken.

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 13:22

Sander_ schreef:
NOS schreef:
Het streven van de redactie van Studio Sport is om op basis van journalistieke afwegingen zo veel mogelijk mensen te bedienen.

Zoveel mogelijk mensen bedienen zolang het niet om paardensport gaat, geloof ik. Slim
Wat dat betreft hebben ze een blok beton voor hun ogen, als je nagaat dat er in Nederland honderdduizenden recreatieruiters zijn die best naar paardensport op tv willen kijken.

Precies! En áls er dan paardensport op tv komt is het heel kort of laat in de avond Ach gut

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 13:27

Hier schieten we dus ook niet veel mee op zucht.

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 15:37

het lijkt wel een soort standaart antwoord.... paardrijden word er helemal niet in genoemd. als we nou eens met heel bokt de NOS emails sturen Clown als iedere bokker een email stuurt weten ze dat het sirieus is.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 16:26

hahaha ik doe mee! Haha!

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 17:42

Sentido schreef:
hahaha ik doe mee! Haha!

en ik ook Haha!

WIJ WILLEN VEEL MEER PAARDENSPORT OP TV ACTIE Vork

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 18:51

Is er vanavond nog wat van paardensport op tv toevallig? Misschien 2 minuten?!

missK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 19:02

als we actie gaan voeren ben ik er ook bij Tong uitsteken Haha!
morgen wel weer een heel uur...? Helaas kunnen wij duitsland niet ontvangen.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 19:35

Weet niet of er wat is vanavond, ik ga wel naar het sportjournaal kijken voor de zekerheid.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 20:02

Kijk even een pagina terug voor vanavond paardensport.

Vannacht om half 12 begint 'Der Nacht der Pferde' op NDR, duurt tot morgenvroeg half 5 sochtends Tong uitsteken Schema staat op vorige pagina Knipoog

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 21:14

Ik ga vannacht zeker kijken Haha! gelukkig kunnen we het wel ontvangen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 21:25

Ik ben een kanjer in laat opblijven, slaap toch pas meestal rond 3/ 4 uur... Maargoed, neem het voor de zekerheid toch nog even op met de DVD recorder. Gaat op de harddisk opgeslagen worden, en dan op DVD, kan ik het vaker terugkijken met vriendin Lachen

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 21:31

Ik ga het ook vanavond kijken. Haha!

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 21:41

Gaat helaas niet over Las Vegas.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 21:48

Nee, dat niet, maar wel over allerlei andere dingen.

Dat arabische gedoe voor de sultan is echt súper mooi..... was paar maand geleden ook eens op NDR, heb het toen niet helemaal gezien. Maar allerlei shows in arabie voor de sultan, ook met kamelen e.d., en met arabieren, maar ook westernshows e.d.Knipoog

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 22:59

Over een half uurtje komt die paardennacht bij NDR Haha!

nikita_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 23:14

ow ja goed dat je het zegt! was het al weer vergeteen Haha!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 23:17

Jup; dvd recorder staat al ingesteld tot morgenochtend 5 uur Tong uitsteken

Ik ga natuurlijk niet de héle nacht kijken Clown Wil morgen nl. ook nog rijden Knipoog