germie schreef:Bij Bartels is natuurlijk het verhaal bekend van U2 en Lonneke Engel. En ook is die valkkleurige dressuurpony daar al jaren terug te kort vastgebonden met longeren. (ben de naam van de pony even kwijt).
Dat is natuurlijk al weer heeeeel lang geleden en daarna heb ik eigenlijk niets meer gezien of gehoord wat er bij stal Bartels niet door de beugel zou kunnen. Sowieso ben ik er nooit bij geweest en moet een mening vormen op basis van media en iedereen weet dat die soms ook overdrijven, wat weer wat anders is dan goedpraten, want dat doe ik ook niet.
Dus wie weet verbeteren mensen zich gewoon. Want die kans hoor je ze wel te geven.
Maar mensen veroordelen vaak zelfs nog als iets al jaren geleden gebeurd is.
Ik zou in ieder geval nu best een dressuurweek durven boeken op stal Bartels. Dat vertrouwen heb ik er wel in. Ik heb altijd het beeld gehad dat het bij Bartels toch wel netjes ging en natuurlijk zal ook daar wel eens wat misgegaan zijn, maar wie heeft niet een keer te hard getrokken aan de teugels of te veel spoor gegeven?
Verder is het makkelijk om te zeggen dat ene Gisella bij topruiters paarden behandelt. Die Gisella komt vervolgens net zo goed bij andere mensen op stal paarden behandelen waarvan de ruiters minder bekend zijn. Betekent het dan dat topruiters net zo goed of net zo slecht rijden als minder bekende ruiters? Want alle paarden hebben kennelijk soms een behandeling nodig.
Zelfs een paard waar nooit op gereden wordt kan een blessure krijgen. Of is niet rijden dan ook weer slecht omgaan met een dier?
Het helpt ook niet als mensen ruiters met elkaar gaan verwarren.
Bartels is het verhaal met U2.
Van Baalen met Power en Paint.
Anne van Olst daar heb ik dat vaker over gehoord maar zelf nooit irl zien rijden dus wil niet oordelen voordat ik zelf wat gezien heb.
Ik weet wel, de paardenwereld is vaak onderhevig aan mode en een heel aantal jaar was de rollkur en de op druk rijdt methode helemaal in en scoorde natuurlijk gigantisch. Nu wil men dat niet meer zien (terecht) en er zijn ruiters die daardoor een andere weg in zijn geslagen. Zoals Marlies van Baalen bijvoorbeeld.