Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Audesta schreef:Toevallig had ik het daar laatst over met iemand.
Sommigen vinden paarden die niet communiceren heel veilig voelen. Dus niet kijken, aangeleerde hulpeloosheid zeg maar ofzo. Ik vind dat heel eng voelen. Ze mogen bij mijn van alles doen, als ze maar communiceren van te voren.
ruitje schreef:Audesta schreef:Toevallig had ik het daar laatst over met iemand.
Sommigen vinden paarden die niet communiceren heel veilig voelen. Dus niet kijken, aangeleerde hulpeloosheid zeg maar ofzo. Ik vind dat heel eng voelen. Ze mogen bij mijn van alles doen, als ze maar communiceren van te voren.
Ik vind Tuigers altijd grappig, maar zou het zelf nooit willen hebben. Met buitenzetten communiceren ze alles: ' Kijk, een vogel, zag je dat hek? Dat sjabrak hing er gisteren niet' . Constant kijken, 20 meter hoger worden.... maar wel aan een slap touw.
Heel veel klanten vinden die 'spannend' om buiten te zetten. Terwijl ze niks doen, ja drama maken
Audesta schreef:Toevallig had ik het daar laatst over met iemand.
ruitje schreef:Ik vind Tuigers altijd grappig, maar zou het zelf nooit willen hebben. Met buitenzetten communiceren ze alles: ' Kijk, een vogel, zag je dat hek? Dat sjabrak hing er gisteren niet' . Constant kijken, 20 meter hoger worden.... maar wel aan een slap touw.
Heel veel klanten vinden die 'spannend' om buiten te zetten. Terwijl ze niks doen, ja drama maken
Audesta schreef:Ik vind dat van de pre dus. Ja ze staan aan, kunnen rete heet zijn maar (in mijn ervaring) dan alleen vooral heel voorwaarts. Ik hou ervan!
Net zoals een die al aandraaft als je het denkt. Ja fantastisch. Doe mij er maar zo een.
ruitje schreef:Maar daarom is braaf/project etc toch in alles subjectief? En kun je dus nooit zwart wit zeggen: daar moet je nooit opstappen, of dat kun je zo kopen.
Dat maakt dit topic zo boeiend. Het is allemaal niet zo zwart wit.
Marjan: welkom bij de gele aardappel club!
Sky_As schreef:@ikke, je lijkt soms een beetje voorbij te gaan aan het feit dat er veel verschillende soorten paarden zijn.
Ik gok dat jij in je leven veel paarden tegen bent gekomen van het type: Dominante merrie met eigen mening, doet het prima zolang je haar accepteert en in haar waarde laat.