Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 21:05

Ach die arme man kan dan toch alleen nog maar ontroostbaar in foetushouding zitten huilen de rest van zijn leven. Dat kan in de gevangenis ook := Gelukkig heeft hij dan wel nog wat mooie halsters als herinnering :')

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 21:06

Nou nee, die zijn meegenomen voor nader onderzoek.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-22 21:07

pmarena schreef:
Je bent misschien wel relatief makkelijk uit elkaar te halen met al die mankementen :(:)

Wat een andere kop ineens op de laatste foto, een stuk imposanter, of lijkt dat maar zo...? :)

Haha het zijn twee verschillende honden. :D dit zijn de halfbroers. :D die bovenop de zetel is nog maar 7 maanden. Die op de laatste foto is 1,5 en krijgt stilaan zijn volwassen kop. Hij is mijn pup. :+: (hij blijft mijn pup ongeacht zijn grootte :)) )

Maflinger_S schreef:
Jaaa! Een aflevering van "Bones" over Ayasha. Of "CSI", dat mag ook.

Maar zonder dollen, ik denk dat iemand zich inderdaad achter de oren gaat krabben mocht jij ooit op die manier gevonden worden.

_O- en dan is er ook nog een ambulancier geweest die bij mijn grote epilepsie aanval beweerd heeft dat mijn man en ik ruzie hadden terwijl dat helemaal niet zo is. :roll:

Dus mijn man zou ook nog hoofdverdachte zijn. :(:)

pmarena schreef:
Die denken dat je je hele leven mishandeld bent :(:)

:)) er is toch die meme van bones en dan vraagt de assistent: ‘long time abuse victim?’
Bones: ‘no, horse owner.’
_O-

friendly schreef:
Maflinger_S schreef:
Jaaa! Een aflevering van "Bones" over Ayasha. Of "CSI", dat mag ook.

Maar zonder dollen, ik denk dat iemand zich inderdaad achter de oren gaat krabben mocht jij ooit op die manier gevonden worden.

Zolang t maar niet bij Reasonable Doubt op ID komt. Dan zou t namelijk betekenen dat ze manlief hebben beticht van betrokkenheid bij haar onfortuinlijke dood en zit hij vast wegens moord/doodslag/dood door schuld ofzo… :')

Maflinger_S schreef:
Ja, dat vrees ik ook. Gaan ze (tevergeefs) op zoek naar de dader(s), kloppen ze bij je man aan. Ik heb beeld ...

Edit: dat wat degene boven mij schrijft dus. Doe maar niet.

:= die kans is er idd serieus. Soms komt het nog steeds voor in een verslag ondanks dat ik blijf vragen het aan te passen. :x

pmarena schreef:
En die herders had hij dan natuurlijk aangeschaft om te voorkomen dat je uit zijn gruwelijke klauwen zou kunnen ontsnappen..... :(:)

_O- het zou ironisch zijn gezien ‘mijn pup’ tussen ons in staat bij de minste kik die ik geef. _O-

friendly schreef:
Er wordt hier gewoon een heel scenario geschreven _O- Heeft iemand ook nog wat alibi opties voor dr man voor mocht het nodig zijn? :x

:)) Hij heeft vandaag gekookt. :+:

Oh god ik zie mijn man al zitten met zijn lederen halsters. _O- ocharm! _O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 21:43

Maflinger_S schreef:

NEE, dàt is te wreed.....! Hier haak ik af :n

:D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 21:45

Ayasha schreef:
pmarena schreef:
Je bent misschien wel relatief makkelijk uit elkaar te halen met al die mankementen :(:)

Wat een andere kop ineens op de laatste foto, een stuk imposanter, of lijkt dat maar zo...? :)

Haha het zijn twee verschillende honden. :D dit zijn de halfbroers. :D die bovenop de zetel is nog maar 7 maanden. Die op de laatste foto is 1,5 en krijgt stilaan zijn volwassen kop. Hij is mijn pup. :+: (hij blijft mijn pup ongeacht zijn grootte :)) )

Haha ja dat snap ik, gezien de 1 hier zat en de ander daar :P

Maar zo'n wat imposantere kop zie ik er nu deze foto eigenlijk pas voor het eerst in :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-22 00:06

pmarena schreef:
Maflinger_S schreef:

NEE, dàt is te wreed.....! Hier haak ik af :n

:D

Ja echt? Hier pas? _O- ik zie dat ik ook een goede invloed heb op de Joy-volgers. _O- _O-

pmarena schreef:
Ayasha schreef:

Haha ja dat snap ik, gezien de 1 hier zat en de ander daar :P

Maar zo'n wat imposantere kop zie ik er nu deze foto eigenlijk pas voor het eerst in :)

:j hij is flink aan het uitgroeien nu, ervaring leert dat herders eigenlijk pas op twee echt helemaal uit gegroeid zijn. Vanaf een jaar/1,5 jaar gaan ze de breedte nog in en groeien ze veelal pas in die oren en neus.

En hier ga ik weer hoor… deze hond in kwestie… echt… hij is mijn bewaker, mijn schoothondje, mijn grote vriend, mijn schaduw, hij heeft mijn hele hart en ziel in gepalmd terwijl ik dacht nooit meer van een hond te kunnen houden als van mijn Donya… maar hij heeft een paar dingen in het leven niet helemaal door. _O-

Hij is erg gevoelig. Extreem nerveus. Slim en werkwillig maar hij vereist echt een extreem zachte hand. Te snel bewegen of een commando te luid zeggen (niet roepen hè, gewoon te luid spreken) en hij ligt plat op de grond. Dit terwijl we nooit hard met hem geweest zijn. Hij was van pup af aan zo. Dat heeft hem vermoedelijk ook zo naar mij doen trekken. Mijn man is heel lief met de honden maar komt gewoon bruter over ook als hij exact hetzelfde doet als ik. Zo mag ik bv zijn wolfsklauw bij vijlen en zit hij rustig en kan mijn man er niet aan komen. :+ terwijl we hem allebei gewoon bij ons doen komen zitten en zijn poot vragen. Ik vergelijk hem wel eens met Sam kwa karakter. Het is ook echt een zenuwpees die eigenlijk alleen rustig kan doen als hij bij mij in de buurt is.

Tegelijkertijd is deze hond keihard in die zin: bij het pakwerk is hij de hond die het hardste bijt. Hij is nog iets te fel máár ondanks zijn enthousiasme moet mijn man gewoon ‘los’ zeggen en hij lost. (Bij pakwerk wil loslaten aanleren nogal eens meer tijd vergen dan ze vast doen houden. Maar bij deze hond dus niet.)

Dus, dat is deze hond. Gevoelig, nerveus, werkwillig, ontzettend loyaal… gisteren stuurde ik hem de badkamer uit met de woorden ‘Yaiko er is niemand bij me, ik ben veilig, geef me plek.’ En toen kwam mijn man binnen en ineens stak er een herder koppie door de spleet van de deur… _O- mijn man heel droog ‘Tsja, je bent niet meer alleen hè….’ _O- (ja hij legt zich op een matje dat in de badkamer ligt. Herders moeten hun mensen kunnen zien/volgen. Dat zit gewoon in hun DNA dus dat mag hier.)

maar in het dagdagelijkse leven een beetje ‘lomp’ :+ Yaiko kán normaal blaffen maar als het menes is (zoals bij bezorgers) doet hij een soort huilende blaf die niet als ‘woef-woef-woef’ klinkt maar als ‘woewoewoewoe!!!!!’ Het is een dusdanig gek geluid (hij klinkt als een wolf die wil huilen maar zich in een vlieg verslikt. :+ ) dat mijn man de 1e keer vroeg ‘wat is dat?’ En ik ‘da’s Yaiko zijn waak-blaf.’ :+

Een paar weken geleden kwamen ze voer leveren. Arras ging blaffen aan de poort dus ik ga buiten en zeg ‘Arras zwijg!’ (Ja ze leren zowel een commando voor het blaffen als voor het zwijgen.) dus Arras zwijgt. Die man weet dat we Mechelse herders hebben en gaf net een compliment over de opvoeding toen Yaiko om de hoek kwam en al ‘woewoewoewoewoewend’ naar de poort kwam rennen.

Yaiko krult zijn staart dan ook nog eens heel erg op. Door de schaduwdoek die voor de poort zit zie je er niet meteen een Mechelaar in, _O-

Dus die man kijkt naar de poort, naar mij, terug naar de poort met een verwarde blik, (ik stond al een lach te onderdrukken). Weer naar mij en hij zegt ‘wat is dat eigenlijk? Jullie hebben toch Mechelse herders?’
Dus ik heel serieus; ‘dat is hetzelfde als die 1e van net maar met een stel iq-punten minder…’

De beste man is wat tijd verloren want hij wil niet dat ik help met uit laden en hij zelf was te hard aan het lachen om een zak te tillen. :))

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 01:02

Heerlijk hè die velcro’s! Ik heb een Australische Herder als schaduw, dus douchen, wc gaan, koken, tv kijken, tuinieren.. etc alles doen we samen. Heerlijk.

Ben benieuwd of er een puppy nummer 4 komt en of jullie kunnen wachten totdat Arras weer dekt.

Begrijp ik goed dat jullie plannen hebben te verhuizen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-22 20:24

Hannanas schreef:
Heerlijk hè die velcro’s! Ik heb een Australische Herder als schaduw, dus douchen, wc gaan, koken, tv kijken, tuinieren.. etc alles doen we samen. Heerlijk.

Ben benieuwd of er een puppy nummer 4 komt en of jullie kunnen wachten totdat Arras weer dekt.

Begrijp ik goed dat jullie plannen hebben te verhuizen?

Nog geen concrete plannen maar we zijn we zijn er wel mee bezig ja. Ons huis is erg groot en we zouden graag alles op 1 verdiep hebben dat ik geen trappen meer hoef te doen. Dus we zijn aan het kijken of we een kleiner huis vinden, gelijkvloers en dan liefst meer grond. Ons huis is erg in waarde gestegen dus het zou mogelijk moeten zijn. :j

Ik ben ook benieuwd of hij gaat wachten op Arras. _O- _O- maar ach als Rêve dan nog eens haar genen mag door geven. O:)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 20:42

Klinkt ideaal! Wij zouden ook gelijkvloers/levensloopbestendig willen wonen. Maar in Nederland kun je daar gelijk mega extra voor dokken. Op dit moment slapen we al een tijdje gezellig in de woonkamer. Het voelt als kneuterig kamperen {:} , de slaapkamer is nu was en opslag hok _O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 22:31

De huidige locatie vonden jullie ook niet top he. Zou fijn zijn om iets beters passends te vinden inderdaad. Waarom hebben jullie destijds niet direct iets minder groots gekocht...? :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-22 23:33

pmarena schreef:
De huidige locatie vonden jullie ook niet top he. Zou fijn zijn om iets beters passends te vinden inderdaad. Waarom hebben jullie destijds niet direct iets minder groots gekocht...? :)

Omdat ik ten tijde van de aankoop een stuk beter ter been was. :) We hebben dit huis toen vooral voor de grond gekocht omdat de buren toen zeiden eventueel op termijn te willen verkopen. (Dat plan lijkt inmiddels geheel van de baan.) We hebben toen ook de grootte van het huis enigszins onderschat. Toen wij hier kwamen bezichtigen stond het vol zware meubels wat de kamers een stuk kleiner deed lijken dat ze zijn. Er waren toen ook een hoop indelingen en onder andere een gemetste keuken (ehm weet niet of dat een AN woord is. Een keuken gemaakt uit bakstenen dus, zoals open haarden ook wel eens gemaakt worden.) Een open haard die ook nog een hoop ruimte in nam en de ruimte verkleinde. Dus toen we kochten hadden we echt niet het ide dat dit een super groot huis was. Nu weten we dat als je maar genoeg muren zet/kleine aparte ruimtes maakt, je elk huis minstens de helft kleiner kan doen lijken dan het is. :+

Ook als je voor het huis staat heb je echt (ook nu niet nu we het weten.) niet het gevoel van "pfoeh wat een huis" maar als je er dan eenmaal woont, de onnodige indelingen er uit haalt en de boel open gooit. Dan blijkt het best een hoop woonoppervlak te hebben. :+ Wij wonen inmiddels al ettelijke jaren op de bovenverdieping alleen. := Beneden moet enkel de keuken nog aangesloten worden eigenlijk (we hebben nu een "tijdelijke keuken" boven die prima functioneert). Maar we komen er gewoon niet aan toe om ons er toe te zetten om effectief het hele huis in gebruik te nemen. :o :o

Op zich zou je dan denken "beter te veel dan te weinig" maar door de oppervlakte hebben we natuurlijk ook meer belastingen te betalen. :) Dat alles was geen probleem tot op het punt dat mijn gewrichten ineens afgesproken leken te hebben dat ze het wel mooi geweest vonden. := Zelfs al zouden we naar beneden trekken, dan nog moet je een huis wel onderhouden uiteindelijk. (net zoals ik nu ook de beneden verdieping onderhoud ook al wonen we daar niet.)

Alsnog hadden we niet echt de intentie om op korte termijn te verhuizen, toen ik zo achteruit ging zijn we wel beginnen zeggen dat áls we op een huis zouden uit komen dat gelijkvloers is én grond heeft (of gelijkvloers in te delen is. Onze gelijkvloers is helaas niet echt in te delen om dit huis volledig gelijkvloers te maken kwa woning. Ik weet niet goed hoe ik het moet uit leggen maar ik denk dat als ik zeg dat de vorige eigenaar dit huis zelf getekend en gebouwd heeft, dat dat wel een ide geeft. _O- ) dat we dan zouden overwegen om te verkopen. Maar we waren niet actief op zoek. We hebben nl. ook wel wat eisen betreffende de locatie. Een paar weken geleden kreeg ik van een kennis van me eigenlijk heel toevallig een vraag over een huis dat zij gaan verkopen. Laat het nu zo zijn dat dát huis voldoet aan ál onze eisen. :+ We zijn nu eigenlijk alleen nog op de schatter aan het wachten (die moet de prijs nog laten weten.) en zodra we die weten kunnen we beslissen. Of het wat wordt hangt er dus vanaf of het binnen ons budget past want voor de rest is het perfect. :) Maar wij (en zij) hebben echt geen flauw ide wat dat huis waard is (wij inmiddels wel enigszins wat het onze waard is en we hopen ongeveer gelijk uit te komen).

en als je dan eenmaal een huis gezien hebt dat eigenlijk voldoet aan al je wensen... Ja, dan begin je je ineens te ergeren aan dingen die je voorheen eigenlijk niet echt op merkte. :+ :+

We zitten nu ook in een luxe positie in die zin dat we een huis hebben in een gewilde omgeving. Toen we dit huis kochten hadden we een erg duur huurhuis dat amper tot niet onderhouden werd door de huurbaas. Dat heeft absoluut ook mee gespeeld in het kopen van dit huis, hadden we toen in deze positie gezeten hadden we waarschijnlijk langer door gezocht. :)

We hebben nu al een paar keer gezegd "had dat huis toen maar te koop gestaan" maar goed zo werkt het leven natuurlijk niet.

We hebben ook heel veel lessen geleerd uit dit huis. Fouten gemaakt waar we nu heel bewust mee om gaan om die niet opnieuw te maken bij hetgeen we op het oog hebben.

Wat er ook nog bij komt is dat niet alleen wij maar ook onze buurt veranderd is. Toen wij hier kwamen wonen was het een heel rustige straat. Inmiddels zijn er veel jonge gezinnen bij gekomen met kleine kinderen en dat is vast prachtig als je zelf kinderen hebt (dan is dit huis ook ideaal want drie grote slaapkamers en twee vrij grote badkamers, 1 op elk verdiep + mogelijkheid tot een tweede toilet bijzetten. Daar waren wij mee bezig maar hebben we nu even on hold gezet. Maar de leidingen liggen al, eigenlijk is het alleen nog installeren nu. := )

Maar als je zelf geen kinderen hebt dan wordt speelstraat nummer zoveel in de vakantie wel eens vermoeiend. := Afgelopen week heeft er een springkasteel in de straat gestaan bv.... Echt, als je kinderen hebt is dat echt prachtig volgens mij maar voor ons is het vooral druk. :+ Het huis dat we op het oog hebben ligt niet perse afgelegen maar de tuin ligt wel zo georiënteerd (en de woonruimte ook) dat je eigenlijk overdag niet aan de straatkant bent zeg maar. En in de tuin heb je al helemaal geen weet van de straat. Nu ontvlucht ik van tijd mijn eigen tuin als de buren hun klein kinderen op bezoek hebben. :=

Heel lang verhaal kort: Eigenlijk waren we jong, naïef, zaten we niet in de meest ideale positie waardoor we wellicht te snel gekocht hebben (hoewel we nu ook weer geen miskoop gedaan hebben als we alles bij elkaar op tellen, maar ook geen koop voor het leven.). Is het leven wat sneller veranderd dan we toen dachten dat het zou doen én is er gewoon een kans voorbij gekomen die we heel mooi vinden. Als dit nu niks word, dan blijven gewoon nog een tijd hier. Het is niet dat we hier perse weg willen. Meer dat het huis dat we nu gezien hebben heel erg is wat we graag willen en waar we ook gewoon oud kunnen worden. (als ons dat gegund mag zijn). We zijn nog steeds niet oud nu maar wel een stuk minder naïef. :+ Huren in België heeft weinig voordelen. Sociale huur is hier amper te vinden en áls je er al recht op hebt dan is het jaren wachten. Particuliere huur is hier eigenlijk de standaard en dingen als huur toeslag enz kennen wij niet. Dus kopen is hier simpelweg voordeliger vaak áls je dat kan. Wij hebben ook echt een paar jaar zwarte sneeuw gezien zoals we dat hier dan zeggen. :) De dieren zijn nooit iets te kort gekomen maar wij hebben op ons zelf wel een paar jaar bezuinigd om het allemaal rond te krijgen. Dat maakt dat we nu in een positie zitten dat we eigenlijk "de luxe" hebben om te veranderen zonder dat we ons gehaast moeten voelen. :)

We richten ons nu ook echt specifiek op het huis dat nu voorbij gekomen is omdat dat voldoet aan al onze eisen. Als we het kwa budget niet redden. Dan blijven we gewoon rustig hier en kijken we rustig verder tot er iets voorbij komt. Het is gewoon een mogelijk buitenkansje en mijn man en ik hebben allebei een te ruig leven geleid om daar niet boven op te springen. :) wij zijn beiden continu op zoek naar rust en balans en dat vonden we hier meer dan waar we huurden. (We huurden een huis tegenover een soort dorpscentrum met dus bakker, kranten winkel, boodschappenwinkel en het gemeenschapscentrum waardoor er daar constant lawaai en op en af gerij was en daar was amper genoeg tuin voor te zitten. Dus dit huis was echt een enorme vooruitgang.) En hebben we nu nog meer gevonden in het huis dat we op het oog hebben…

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 00:21

Oeh super spannend dan zeg...hopelijk is het iets dat je rond blijkt te kunnen breien want een gehele verdieping blijvend over hebben plus alle andere zaken....dat is natuurlijk super zonde inderdaad.

Tof dat dit nu lonkt. Hopelijk gaat dit lukken.
Zo niet vrees ik wel dat het zaadje gezaaid is en je toch gaat zoeken O:)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 08:01

Dan ga ik duimen voor jullie.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 08:33

Oh wat zou dat dan een mega kans zijn voor jullie zeker als jullie vrienden (mits binnen budget) ook nog even willen wachten tot jullie je eigen huis hebben verkocht. Ik duim mee echt waar, een beetje geluk heb jij wel verdiend in het leven.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 10:20

O, misschien een ander huis wat meer bij jullie wensen en behoeften aansluit. Dat klinkt leuk. Ik hoop dat het lukt want ik gun het jullie van harte!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-22 12:49

Mijn ochtenden. :+
Afbeelding

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 12:51

Er is geen plek voor een vierde.. :+

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 12:54

Lieve vriendjes <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-22 12:55

Ach ik kan nog in het midden gaan zitten dan kan links nog eentje. _O-

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 15:30

geweldige foto echt waar super!!!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 15:30

<3 zo fijn! Leven met honden is echt puur geluk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-22 16:13

Die wat op mijn schoot ligt doet zulke dingen normaal nooit. Dat is de oudste, die is wat meer op zichzelf, zijn ide van "knuffelen" is normaal gesproken dat hij voor je komt zitten en zijn hoofd op je schouder legt (of achter je en zijn hoofd op je schouder legt) en dan mag je hem vijf minuten strelen. :+ Ineens klom ie bij me op de schoot. _O-

Manlief en ik zijn petten gaan shoppen. Kennelijk zijn mijn petten een bron van ergernis voor mijn man (kennelijk is er een "ding" met petten dat ze stevig moeten zijn. :+ Ik heb nooit geweten dat een hoofddeksel zoveel irritatie kon op wekken. _O- )

Ik heb me ziek gelachen. Ik heb echt pogingen ondernomen om het serieus te nemen maar.. _O- _O-

Enfin, ik ben officieel uit gerust met drie nieuwe petten die voldoen aan de norm, een nette voor bij de fysio en goedkopere voor bij de paarden. _O- _O-

Toen ik net bezig was met die dingen zei ik "Voor ik een katastrofale fout maak, moeten die stickers er op blijven of mogen ze er af?" en toen kreeg ik weer een heel geërgerde blik dat ik mijn pet niet serieus nam. _O- Ze mochten er trouwens van af. Blijkbaar moeten ze alleen blijven zitten als je een verzamelaar bent ofzo. :? _O-

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 18:51

Er lijkt nog plek te zijn voor een 4de. Dan ben je letterlijk bedolven onder honden. :+

Wat was er precies mis met jou petten? :?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-22 18:57

petraaken schreef:
Er lijkt nog plek te zijn voor een 4de. Dan ben je letterlijk bedolven onder honden. :+

Wat was er precies mis met jou petten? :?

Petten moeten stevig zijn blijkbaar. Mijne waren te ‘fluffie’ (letterlijke quote) _O- en ik moet mijn haar er door kunnen steken want dan heb ik mijn haar vaker los en hij ziet het nooit meer los nu. _O-

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 20:15

Ik wil foto's met pet op uiteraard om dit verhaal goed te kunnen begrijpen :o

Eigenlijk ben ik gewoon nieuwsgierig O:)